Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-31 23:58

Jag fick för övrigt min vita 32 GB iPhone från Halebop idag!

Extremt skönt då jag varit utan min 3gs den senaste månade (den föll i sjön).
Jag är grymt imponerad av siri, men tror inte jag kommer använda det speciellt mycket innan det kommer på svenska.
När det väl gör det tror jag dock det kommer kännas väldigt naturligt att prata med Siri!

Funktionen att siri aktiveras när man för telefonen till örat är ju genial!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-01 09:40

Fler än jag som beställt från Tele2 och vet vilket fraktbolag de använder?

Hoppas att min vita 32 Gb ska skeppas denna vecka.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 10:40

Till alla er som säger att det inte går att hämta utan telefonen utan AVI. Jag pratade med Posten igår och killen i luren sa "javisst kan du det! - AVI:n är bara de fyra sista siffrorna i kolli-numret".

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-11-01 10:50

Ja, om det är en vanlig försändelse. Om det är ett avtalsbrev måste man däremot ha pappersavin man får i brevlådan.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 10:56
Ursprungligen av tompash:

Ja, om det är en vanlig försändelse. Om det är ett avtalsbrev måste man däremot ha pappersavin man får i brevlådan.

Men om man har valt att få SMS-avi? Han kollade mitt kolli-id när jag pratade med honom, så det borde han väl ha sätt tycker man.

EDIT: Jag har också tecknat abonnemang i samband med beställningen (hos Telia) - som för övrigt redan är igång. Loggade in på "Mina sidor" igår och såg att jag redan ringt upp 20 kr av potten..

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-11-01 11:55
Ursprungligen av Hallon:

Men om man har valt att få SMS-avi? Han kollade mitt kolli-id när jag pratade med honom, så det borde han väl ha sätt tycker man.

EDIT: Jag har också tecknat abonnemang i samband med beställningen (hos Telia) - som för övrigt redan är igång. Loggade in på "Mina sidor" igår och såg att jag redan ringt upp 20 kr av potten..

Jag hade inte valet att kunna välja sms-avi hos Halebop. Men om man kan göra det så lär väl den avin räcka. Jag var dock tvungen att skriva på den avi jag fick (tre dagar efter paketet anlänt hos mitt ombud) i brevlådan.

Det ser sannolikt olika ut beroende på hur paketet är skickat och hur rabiat ombudet är.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 12:21
Ursprungligen av tompash:

Jag hade inte valet att kunna välja sms-avi hos Halebop. Men om man kan göra det så lär väl den avin räcka. Jag var dock tvungen att skriva på den avi jag fick (tre dagar efter paketet anlänt hos mitt ombud) i brevlådan.

Det ser sannolikt olika ut beroende på hur paketet är skickat och hur rabiat ombudet är.

Hos Telia fick man godkänna att det räckte med "digital underskrift". Jag trodde då att jag skulle får skriva under med bank-ID eller liknande, men det räckte tydligen med att man klickade "ok".

  • Medlem
  • 2011-11-01 10:53

Och då har man varit inne på Applestore.se igen, en av dagens 147 gånger, och återigen konstaterat att inte ett skit hänt med beställningsstatusen. GRRRR, MORRRR!

Ursprungligen av Korsriddaren:

Och då har man varit inne på Applestore.se igen, en av dagens 147 gånger, och återigen konstaterat att inte ett skit hänt med beställningsstatusen. GRRRR, MORRRR!

Haha, skönt att veta att det inte bara är jag som går in på den sidan några gånger för mycket..

Tre kör med SMS-Avi om man fyller i ett nr vid beställningen och det skall räcka för att hämta ut försändelser för dom (+ ev Leg såklart).

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 15:04

Nu har min landat!! Dock inte på mitt vanliga utlämningsställe (?). Ingen SMS-avi än, så hoppas verkligen jag kan hämta ut den ändå om avi:n inte hinner komma tills jag slutar jobbet då jag kommer galoppera dit i hög fart.

Skall också bli spännande att se om Telia skickat med korrekt sim-kort osv..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 19:49
Ursprungligen av Hallon:

Nu har min landat!! Dock inte på mitt vanliga utlämningsställe (?). Ingen SMS-avi än, så hoppas verkligen jag kan hämta ut den ändå om avi:n inte hinner komma tills jag slutar jobbet då jag kommer galoppera dit i hög fart.

Skall också bli spännande att se om Telia skickat med korrekt sim-kort osv..

Det gick

Beställde min vita iPhone 4S, 32 GB, i torsdags från Telenor via jobb.
Har varken kollinummer eller någon statusuppdatering.

Givetvis är det gött att företaget betalar en del av luren, men mitt i-landsproblem är att jag inte har en jäkla susning om när den kommer.
Kan ju säga att jag kollar min jobbmail en aning mer aktivt nu än annars...
Hoppas jag får den denna veckan i alla fall.

  • Medlem
  • 2011-11-01 16:21

Nu har min beställning fått statusen "Förbereder leverans" på Apple Store.

Ursprungligen av gant:

Nu har min beställning fått statusen "Förbereder leverans" på Apple Store.

Skönt att det börjar hända grejjer då! Förhoppningsvis kan min också skickas denna vecka

  • Medlem
  • 2011-11-01 16:32
Ursprungligen av gant:

Nu har min beställning fått statusen "Förbereder leverans" på Apple Store.

När beställde du, och när var din förväntade leverans? Min är fortfarande oförändrad...

  • Medlem
  • 2011-11-01 16:42
Ursprungligen av Korsriddaren:

När beställde du, och när var din förväntade leverans? Min är fortfarande oförändrad...

Beställde den 21 okt, förväntade leverans 2-9 nov.

Ursprungligen av gant:

Nu har min beställning fått statusen "Förbereder leverans" på Apple Store.

Här med!!
Har beräknad lev 3-11 nov.

Ursprungligen av gant:

Nu har min beställning fått statusen "Förbereder leverans" på Apple Store.

Här också. Tror nu definitivt på leverans denna vecka.

  • Medlem
  • 2011-11-01 19:41
Ursprungligen av FiftyOne50:

Här också. Tror nu definitivt på leverans denna vecka.

Jag tror inte att jag får min 4S i min hand denna vecka. Det är tisdag idag och den är redo att skickas från Kina, men om jag inte har fel så hamnar produkterna i uppsamlingsplatsen i Amsterdam först innan vidare transport till olika destinationer i Sverige. Så det är ganska liten chans att den hinner till mig då det är bara tre vardagar kvar på veckan.

Ursprungligen av gant:

Jag tror inte att jag får min 4S i min hand denna vecka. Det är tisdag idag och den är redo att skickas från Kina, men om jag inte har fel så hamnar produkterna i uppsamlingsplatsen i Amsterdam först innan vidare transport till olika destinationer i Sverige. Så det är ganska liten chans att den hinner till mig då det är bara tre vardagar kvar på veckan.

Nu beställde jag min via Apple Store UK, men den kom fram dagen efter att den skickades. Borde inte vara någon skillnad för Sverige.

Ursprungligen av pmarriott:

Nu beställde jag min via Apple Store UK, men den kom fram dagen efter att den skickades. Borde inte vara någon skillnad för Sverige.

Tror inte det är någon skillnad för Sverige. Och visst skickas de väl inte ifrån Kina? Jag kan ha fel... Står säkert i nån tråd här nånstans.

Ursprungligen av FiftyOne50:

Tror inte det är någon skillnad för Sverige. Och visst skickas de väl inte ifrån Kina? Jag kan ha fel... Står säkert i nån tråd här nånstans.

Min kom inte från Kina. Men möjligt att om man beställer nu så kommer telefonerna därifrån direkt.

Ursprungligen av keptang:

Min kom inte från Kina. Men möjligt att om man beställer nu så kommer telefonerna därifrån direkt.

Man kunde inte följa exakt på samma sätt nu som när jag beställde min 4:a. Då kunde jag se hur den mellanlandade i Hong-Kong, sen till Amsterdam etc. Denna gången var det något annat fraktbolag som jag inte hört talas om förr och där man inte kunde spåra exakt.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-11-01 16:46

min har inte heller ändrats, det står fortfarande bearbetar artiklar, min är med beräknad att bli levererad 2 nov - 9 nov :(((

ny 4s i handen :)

Det verkar som att halebop är snabba på att leverera. Jag beställde den 26:e kl 22.30 och kunde hämta ut min vita 32:a idag.

Beställde 21 oktober... ändrades precis till "Förbereder leverans" på Apple Store... Jippi!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-01 19:49

Nu blir jag snart knäpp... Så här står det på postens spårsida:

1 nov kl 11:05 Umeå, Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse
1 nov kl 07:52 Umeå, Sorterad
31 okt kl 20:35 Umeå, Sorterad
31 okt kl 20:35 Umeå, Sorterad
31 okt kl 09:57 ICA Supermarket Teg, Felsorterat. Försändelsen försenas
31 okt kl 09:31 ICA Supermarket Teg, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
28 okt kl 11:12 Ånge, Sorterad
27 okt kl 20:50 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 16:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Till vänster om detta står det: Tilläggstjänster: Postförskott, SMS-avisering

Men om jag nu har SMS-avisering och dom har aviserat 11.05 idag... hur kommer det sig då att jag inte har fått ett sms ännu (kl. 19.48)
Den har nu varit ute och rest sedan i torsdags...

Jag beställde samma dag som den släpptes i UK, dagen innan release skickade Apple UK telefonen med TNT.
Den fanns alltså redan hos Apple UK innan den skeppades till mig.

Det var så jag menade.

När jag beställde 4:an förra året så kom den från asien någonstans har jag för mig (antagligen Kina), beställde den innan release då också.

  • Medlem
  • 2011-11-01 22:24

Nu verkar det på något konstigt sätt som att beloppet som drogs när jag beställde från applestore har studsat tillbaka in på mitt konto... fattar inte riktigt vad de håller på med...

Bevaka tråden