Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Korsriddaren:

Nu verkar det på något konstigt sätt som att beloppet som drogs när jag beställde från applestore har studsat tillbaka in på mitt konto... fattar inte riktigt vad de håller på med...

Återigen, första gången reserverades beloppet, men går tillbaka efter ett antal dagar. Sedan dras beloppet när din order skeppas.

  • Medlem
  • 2011-11-02 01:49
Ursprungligen av pmarriott:

Återigen, första gången reserverades beloppet, men går tillbaka efter ett antal dagar. Sedan dras beloppet när din order skeppas.

Tack gode gud för den insikten! Då gäller det bara att man ser till att det finns rätt antal pengar på kontot. Lite irriterande, då jag inte brukar ha mycket mer än en tusenlapp på kontot mitt VISA-kort är kopplat till. Allt annat ligger på ett eget konto. Gammal vana sen jag bodde utomlands, säkerhetsperspektiv etc...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Tack gode gud för den insikten! Då gäller det bara att man ser till att det finns rätt antal pengar på kontot. Lite irriterande, då jag inte brukar ha mycket mer än en tusenlapp på kontot mitt VISA-kort är kopplat till. Allt annat ligger på ett eget konto. Gammal vana sen jag bodde utomlands, säkerhetsperspektiv etc...

Just därför använder jag inte kort kopplade till konto. Endast Eurocard och AmEx. Händer något är kontot skyddat.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-11-02 12:04
Ursprungligen av pmarriott:

Just därför använder jag inte kort kopplade till konto. Endast Eurocard och AmEx. Händer något är kontot skyddat.

Händer det något så är även kort kopplade till konto skyddade. Det är bankernas skyldighet. Svinnet är stort och det talas väldigt lågt om det, eftersom vinsterna är betydligt större med korthandel än kontanthantering.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Händer det något så är även kort kopplade till konto skyddade. Det är bankernas skyldighet. Svinnet är stort och det talas väldigt lågt om det, eftersom vinsterna är betydligt större med korthandel än kontanthantering.

Precis! Händer ngt och pengar dras från kontot som inte är godkänt av dig är det bankerna skyldighet att skydda dina pengar och ersätta det belopp som stulits/förskingrats..

Ursprungligen av Jeppe_E:

Händer det något så är även kort kopplade till konto skyddade. Det är bankernas skyldighet. Svinnet är stort och det talas väldigt lågt om det, eftersom vinsterna är betydligt större med korthandel än kontanthantering.

Jo, men det ska reklameras och under tiden är dina pengar ute och valsar och inte på kontot. Använder du ett kreditkort kan du bara låta bli att betala pengar du inte ska betala. Lagom kul när du ska tanka eller hämta kemtvätten och kortet inte fungerar för någon har länsat ditt konto.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-11-02 14:22
Ursprungligen av pmarriott:

Jo, men det ska reklameras och under tiden är dina pengar ute och valsar och inte på kontot. Använder du ett kreditkort kan du bara låta bli att betala pengar du inte ska betala. Lagom kul när du ska tanka eller hämta kemtvätten och kortet inte fungerar för någon har länsat ditt konto.

OT
Ja, chansen är förstås lika stor att ditt konto blir länsat på kemtvätten eller när du tankar, så det går på ett jämnt ut
/OT

Tillbaka till trådens kärna.

Jag beställde min 4S via Telia.se den 22/10, leverans den 28/10. Lyrisk, men samtidigt lite konfunderad över batterikapaciteten. Men det tar vi i en anna tråd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-02 12:45
Ursprungligen av Korsriddaren:

Tack gode gud för den insikten! Då gäller det bara att man ser till att det finns rätt antal pengar på kontot. Lite irriterande, då jag inte brukar ha mycket mer än en tusenlapp på kontot mitt VISA-kort är kopplat till. Allt annat ligger på ett eget konto. Gammal vana sen jag bodde utomlands, säkerhetsperspektiv etc...

Så har jag det också, sedan ringer jag till min banks telefontjänst och för över pengar vid de tillfällena jag behöver. Tar kanske 30 sekunder.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-01 23:11

Har någon av er som beställt en vit 16 GB från AS med utlovad leverans 2-9 november fått en förändring på statusen "Bearbetar artiklar"?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-11-02 02:22

så drygt detta är det står fortfarande bearbetar för mig medans era förbereds :/

Ursprungligen av Johan.I:

så drygt detta är det står fortfarande bearbetar för mig medans era förbereds :/

I feel you

vad/när har du beställt ?
jag tog en vit 32 gb

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-02 08:16
Ursprungligen av Johan.I:

så drygt detta är det står fortfarande bearbetar för mig medans era förbereds :/

Vi är flera då...:D

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-02 08:35

Vaknade lagom yr i natt och kom på att jag inte ställt in väckarklockan på nya Phönen. Då var det gött att kunna snacka med Siri i stället för att försöka kisa med trötta ögon
Dock märkte jag i morse att det gamla alarmet hängde med när jag synkade luren med min gamla lur igår - men ändå

Har nu beställt en 16GB 4S från Telia. Beräknad leverans 8 nov. 4 dagars handläggningstid!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-11-02 17:25

Ringde Apple's kundtjänst för en liten stund sen för att fråga varför, betalningen av 4s:en
som jag beställde hade kommit tillbaka till mitt konto, fick då svaret att Apple enligt lag
inte får hålla ett belopp reserverat så pass länge, och att de kommer ta tillbaka pengarna
så fort produkten har blivit skickad. Tjejen på kundtjänsten sa också att telefonerna är påväg
till Holland och att det kommer skickas vidare därifrån så fort telefonerna har anlänt så vi lär väll få
våra efterlängtade iphones i början på nästa vecka eller fredag om vi har tur, sa att det var många
som väntade otåligt på våra telefoner haha

  • Medlem
  • 2011-11-02 17:32
Ursprungligen av Johan.I:

Ringde Apple's kundtjänst för en liten stund sen för att fråga varför, betalningen av 4s:en
som jag beställde hade kommit tillbaka till mitt konto, fick då svaret att Apple enligt lag
inte får hålla ett belopp reserverat så pass länge, och att de kommer ta tillbaka pengarna
så fort produkten har blivit skickad. Tjejen på kundtjänsten sa också att telefonerna är påväg
till Holland och att det kommer skickas vidare därifrån så fort telefonerna har anlänt så vi lär väll få
våra efterlängtade iphones i början på nästa vecka eller fredag om vi har tur, sa att det var många
som väntade otåligt på våra telefoner haha

Sounds great!

Ursprungligen av Johan.I:

Ringde Apple's kundtjänst för en liten stund sen för att fråga varför, betalningen av 4s:en
som jag beställde hade kommit tillbaka till mitt konto, fick då svaret att Apple enligt lag
inte får hålla ett belopp reserverat så pass länge, och att de kommer ta tillbaka pengarna
så fort produkten har blivit skickad. Tjejen på kundtjänsten sa också att telefonerna är påväg
till Holland och att det kommer skickas vidare därifrån så fort telefonerna har anlänt så vi lär väll få
våra efterlängtade iphones i början på nästa vecka eller fredag om vi har tur, sa att det var många
som väntade otåligt på våra telefoner haha

Kanske detta gäller alla ÅF i Sverige då? Även Tre?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-11-03 16:00
Ursprungligen av Pain Reaper:

Kanske detta gäller alla ÅF i Sverige då? Även Tre?

Tror dem skickas inatt från Holland till Sverige

Ursprungligen av Johan.I:

Tror dem skickas inatt från Holland till Sverige

Vore ju guld att få den i början på nästa vecka!!!!! Väntat länge nog nu känner jag!!

Gött
4s:en beställd...

Teliabutiken närmast mig, de får in ett lass imorrn. Tog en 16GB vit. 5975:- (och 24 Tim levtid)
Hämtar imorrn eftermiddag...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-02 21:50

Idag kom min 4S Jag har just avslutat mitt första samtal med Siri!

Ursprungligen av gunek:

Idag kom min 4S Jag har just avslutat mitt första samtal med Siri!

"Hi sweetie, what are you wearing?"

Senast redigerat 2011-11-03 17:12

Min ligger på jobbet.. Blev en svart 32:a. Får se om jag kan komma inom kontoret och hämta den imorgon.
Enda trista är att jobbet bara betalar 4k på den. Resten kommer ur egen ficka, men hellre det än en fullständigt ologisk Androidlur

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-02 23:16

I? Har Siri ögon hos dig?

  • Medlem
  • 2011-11-03 13:06

Min vita 64GB är också skickad nu. UPS är leverantör och senast 4nov ska den vara hos mig enligt mailet.

Håller nu paketet från Applestore SE i handen... Var jag först?

Ursprungligen av FiftyOne50:

Håller nu paketet från Applestore SE i handen... Var jag först?

Nä.
http://www.99.se/kopa-iphone/290097-vi-har-bestallt-iphone-4s-2.html#post2027760

Menade iofs svenska Applestore...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-11-03 13:57
Ursprungligen av FiftyOne50:

Håller nu paketet från Applestore SE i handen... Var jag först?

Fick min nu.

"Återställning pågår"

  • Medlem
  • 2011-11-03 13:38

Och min orderstatus har inte ändrats ens... buhu. Beställde den 24:e okt.

Bevaka tråden