- Anders T
- Medlem ●
- Köping
Ok, då har de kanske sett att det här tar mer tid och ändrat texten. Mitt brev startade så här:
"Inom tio arbetsdagar kommer du att få anvisningar för returnering av den ursprungliga produkten samt de transportförpackningar du ska använda..."
Efter 5 dagar (i fredags) ringde jag Apple support och frågade om mitt paket för att skicka in nanon. Det visade sig att "beställningen" inte gått igenom så supporten gjorde om den.
På tal om olika besked om väntetid, så stod det "inom två arbetsdagar" i mitt första mail. I den nya beställningen står det så här:
"Ett bud från UPS kommer till den adress som du har angett en arbetsdag efter att du har begärt reparationen. Budet kan komma när som helst på dagen under lokal standardarbetstid. Om upphämtningsadressen du angett är en arbetsplats bör du informera receptionen och se till att de snabbt kan nå dig.
Se till att din IPOD NANO är klar att överlämnas till budet från UPS. Inkludera inte några andra artiklar, som hörlurar eller adaptrar, eftersom de inte kommer att skickas tillbaka till dig. Skicka inte heller med något förpackningsmaterial. UPS tar inte emot förpackade varor. UPS förpackar enheten och skickar den till Apple. Leveranstiden till Apple är cirka två arbetsdagar. Apple skickar ett e-postmeddelande till dig när din produkt når reparationscentret.
Om du inte är på plats då UPS kommer för att hämta IPOD NANO kommer UPS att göra ytterligare två försök. Om inget av de tre försöken är lyckat kommer din begäran av service att avbokas."
Det blev en likadan som han hade innan. Så har det varit för alla andra i alla fall.
Apple Indeed Replacing Recalled iPod Nano Units with Current-Generation Models - Mac Rumors
Ja, nu ja. Är ändå positivt överraskad. Någon här som fått en sådan?
Min säger:
6 December 2011: Avvaktar produktersättning
Det var även då det registrerades att den kom in.
De kanske fick slut på 1st generation och funderar på hur de ska fixa det
Eller julledigt (Samma datum för mig också - 6 december)
6:e verkar vara datumet som gälller. De kanske håller på att starta upp produktionslinjen för den gamla Nanon igen Om de bara skulle skicka ut nya modeller så borde det inte vara någon väntetid. Jag hoppas på en nyare då den är mer intuitiv att använda för en 3-åring.
Kan vara att de går igenom en hel hoper refurb-exemplar, låter rätt rimligt eftersom de knappast lär ha haft några jättelager kvar av en 6 år gammal iPod-modell. Nån på MacRumors-forumet fick visst veta att han skulle få en gen5-Nano.
Själv är jag mest bara nöjd att jag lät gamla Nanon ligga kvar i byrålådan i stället för att bli elskrot, kommer nog bli nöjd oavsett vad jag får tillbaka
Fick precis ett mejl från Apple med meddelandet att min iPod Nano skickats. I mejlet redovisas mitt gamla serienummer och det nya serienumret... En liten koll på serienummer via Apples supportsidor visade att min nya Nano mycket riktigt är 6:e generationens, 8 Gb
Usch, alltid tråkigt!
Var lite nervös att det skulle bli fel, då det ofta blir det med UPS. Men hade turen och vara hemma idag, och nu har jag min nya Nano. Känns lite märkligt faktiskt
Usch, alltid tråkigt!
Var lite nervös att det skulle bli fel, då det ofta blir det med UPS. Men hade turen och vara hemma idag, och nu har jag min nya Nano. Känns lite märkligt faktiskt
UPS är rena skiten! Fattar inte varför Apple inte kan använda alternativa leveransmetoder...