Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du en första generationens iPod Nano? Dags att byta...

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, då har de kanske sett att det här tar mer tid och ändrat texten. Mitt brev startade så här:

"Inom tio arbetsdagar kommer du att få anvisningar för returnering av den ursprungliga produkten samt de transportförpackningar du ska använda..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-21 18:12

Efter 5 dagar (i fredags) ringde jag Apple support och frågade om mitt paket för att skicka in nanon. Det visade sig att "beställningen" inte gått igenom så supporten gjorde om den.

På tal om olika besked om väntetid, så stod det "inom två arbetsdagar" i mitt första mail. I den nya beställningen står det så här:

"Ett bud från UPS kommer till den adress som du har angett en arbetsdag efter att du har begärt reparationen. Budet kan komma när som helst på dagen under lokal standardarbetstid. Om upphämtningsadressen du angett är en arbetsplats bör du informera receptionen och se till att de snabbt kan nå dig.

Se till att din IPOD NANO är klar att överlämnas till budet från UPS. Inkludera inte några andra artiklar, som hörlurar eller adaptrar, eftersom de inte kommer att skickas tillbaka till dig. Skicka inte heller med något förpackningsmaterial. UPS tar inte emot förpackade varor. UPS förpackar enheten och skickar den till Apple. Leveranstiden till Apple är cirka två arbetsdagar. Apple skickar ett e-postmeddelande till dig när din produkt når reparationscentret.

Om du inte är på plats då UPS kommer för att hämta IPOD NANO kommer UPS att göra ytterligare två försök. Om inget av de tre försöken är lyckat kommer din begäran av service att avbokas."

Senast redigerat 2011-11-22 10:03
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-23 15:49

Nu så kom min "transportförpackning". Upphämtning bokat till imorgon, får se hur långt tid det tar att få den nya.

Mitt paket har kommit men ligger på postkontoret, hann inte hämta idag. Får se i morgon vad man fått för nåt. Verkar ju onekligen som man får ut samma modell...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-11-26 13:19

nå? har du hämtat ut paketet än iTiger? vad blev det för modell?

Ursprungligen av emoe:

nå? har du hämtat ut paketet än iTiger? vad blev det för modell?

Det blev en likadan som han hade innan. Så har det varit för alla andra i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-27 17:46
Ursprungligen av Capeman:

Det blev en likadan som han hade innan. Så har det varit för alla andra i alla fall.

Jobbar du på iTigers postkontor?

Ursprungligen av zappee:

Jobbar du på iTigers postkontor?

Ja, faktiskt!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-20 22:54
Ursprungligen av Capeman:

Det blev en likadan som han hade innan. Så har det varit för alla andra i alla fall.

Apple Indeed Replacing Recalled iPod Nano Units with Current-Generation Models - Mac Rumors

Ja, nu ja. Är ändå positivt överraskad. Någon här som fått en sådan?

Ursprungligen av emoe:

nå? har du hämtat ut paketet än iTiger? vad blev det för modell?

Det visade sig att det inte var min iPod Nano som kommit, utan en annan produkt. Så jag har inte fått min än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-29 11:58

När UPS säger att paketet kommit fram till Nederländerna, har ni direkt fått ett mail från Apple om att den är inne på service? Efter att mitt paket kommit fram i torsdags fm (24/11) så är det helt tyst.

Verkar inte hända mycket på den här fronten...

Mitt ärende har status "November 21, 2011: Product replacement pending". Känns som min Nano borde dyka upp snart. Någon som fått sin?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-14 08:17

Min säger:
6 December 2011: Avvaktar produktersättning

Det var även då det registrerades att den kom in.

De kanske fick slut på 1st generation och funderar på hur de ska fixa det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-19 10:54
Ursprungligen av andas:

Min säger:
6 December 2011: Avvaktar produktersättning

Det var även då det registrerades att den kom in.

De kanske fick slut på 1st generation och funderar på hur de ska fixa det

Eller julledigt (Samma datum för mig också - 6 december)

December 6, 2011: Product replacement pending

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-19 17:40

Samma här, 6:e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-20 06:22
  • Medlem
  • Lund
  • 2011-12-21 08:15

nej inte ännu står att de fick in min 6 dec sedan dess har det varit tyst, kul om man får nya iPod nano men jag blir lika glad om jag får den gamla för den är snygg!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-21 08:20

6:e verkar vara datumet som gälller. De kanske håller på att starta upp produktionslinjen för den gamla Nanon igen Om de bara skulle skicka ut nya modeller så borde det inte vara någon väntetid. Jag hoppas på en nyare då den är mer intuitiv att använda för en 3-åring.

Kan vara att de går igenom en hel hoper refurb-exemplar, låter rätt rimligt eftersom de knappast lär ha haft några jättelager kvar av en 6 år gammal iPod-modell. Nån på MacRumors-forumet fick visst veta att han skulle få en gen5-Nano.

Själv är jag mest bara nöjd att jag lät gamla Nanon ligga kvar i byrålådan i stället för att bli elskrot, kommer nog bli nöjd oavsett vad jag får tillbaka

Fick precis ett mejl från Apple med meddelandet att min iPod Nano skickats. I mejlet redovisas mitt gamla serienummer och det nya serienumret... En liten koll på serienummer via Apples supportsidor visade att min nya Nano mycket riktigt är 6:e generationens, 8 Gb

iPod nano (6th generation) - Technical Specifications

Fick ett likadant mail tidigt i morse. Också här en gen 6, 8 GB, silverfärgad. Yay!

Samma här, grymt!

Fick en gen 6 nano av UPS för några minuter sedan.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-30 13:40

Får man ett mail från Apple först?

Ursprungligen av Yes:

Får man ett mail från Apple först?

Fick mail klockan 5 imorse att dom skickat den. Ser på UPS hemsida att den är ute för delivery. Snabba puckar!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-30 15:35
Ursprungligen av Marcus_R:

Fick mail klockan 5 imorse att dom skickat den. Ser på UPS hemsida att den är ute för delivery. Snabba puckar!

Samma här, var dock inte hemma när de försökte leverera

Ursprungligen av zappee:

Samma här, var dock inte hemma när de försökte leverera

Usch, alltid tråkigt!

Var lite nervös att det skulle bli fel, då det ofta blir det med UPS. Men hade turen och vara hemma idag, och nu har jag min nya Nano. Känns lite märkligt faktiskt

Ursprungligen av Marcus_R:

Usch, alltid tråkigt!

Var lite nervös att det skulle bli fel, då det ofta blir det med UPS. Men hade turen och vara hemma idag, och nu har jag min nya Nano. Känns lite märkligt faktiskt

UPS är rena skiten! Fattar inte varför Apple inte kan använda alternativa leveransmetoder...

Bevaka tråden