- LaHe
- Avstängd ●
Personligen tycker jag inte 4 år är tidigt. Alice (2 1/2 år) började med detta länge sedan. Samma sak med att envist sova i klänning...
Om dessa är våra enda problem som föräldrar till små obegripliga tjejer så kommer jag att förbli glad.
Personligen tycker jag inte 4 år är tidigt. Alice (2 1/2 år) började med detta länge sedan. Samma sak med att envist sova i klänning...
Om dessa är våra enda problem som föräldrar till små obegripliga tjejer så kommer jag att förbli glad.
Lyckliga är dom ovetande om vad som komma skall
..så att man har en tungt parfyrmerad tvål (Jordgubbe m mjölk!?) på en restaurangs wc? Jag var där vid ett-tiden o mina händer luktar fortfarande som om jag gnuggat dem med wunderbaum-granar
...att de riktigt fina tekniska lösningarna inte kommer ut till oss vanliga människor?
Varför är det att "alla" associerar julen med snö när halva världen (södra halvklotet) har sommar december/januari?!...
Varför är det att "alla" associerar julen med snö när halva världen (södra halvklotet) har sommar december/januari?!...
Därför att oavsett var du kommer associeras julen med en tomte som kommer från det kalla vita Norr
Därför att seden att fira Jul kommer från kalla norden där man firade att det vänder och blir ljusare. Tomten är ett senare påhitt och det var kyrkan som tyckte att det skulle vara bra att lägga firandet av födelsen av en oäkting på samma tid som alla ickekristna redan hade fest så skulle det bli lättare att lura över dom.
Dessutom, södra halvklotets firande av christmas kommer från de som koloniserade den delen av världen och dom var kristna och firade den kristna högtiden christmas. Vi firar Jul , den hedniska varianten med grisätandet (särimner).
Varför är jag plötsligt så himla trött? Känner som om jag kunde flyta ut till en pöööl...zzzz
Varför är jag plötsligt så himla trött? Känner som om jag kunde flyta ut till en pöööl...zzzz
Varför är det så att så fort man gör misstaget att köpa en produkt från en annan tillverkare än Apple så är installationsprogrammet skrivet i Shockwave/Flash/Silverlight/Runskrift och dessutom fungerar det inte så man måste åka tillbaka till affären och lämna tillbaka prylen?
Varför är det så att vissa inte verkar kunna skilja på offentliga och privata meddelanden på Facebook?
Många verkar inte ha några som helst betänkligheter kring att hänga ut hela sitt privatliv där.
Jag gillar väl Facebook i stort, men jag vill inte se X och Y diskutera vad de ska ha till middag ikväll, eller A och B diskutera var de ska gå och fika i eftermiddag, eller C och D diskutera vem som kommer hem först ikväll och ska hämta barnen.
Använd "Meddelande"- eller "Chat"-funktionerna i stället, så att alla vi andra slipper se ert chattande!
Varför är det så att vissa inte verkar kunna skilja på offentliga och privata meddelanden på Facebook?
Många verkar inte ha några som helst betänkligheter kring att hänga ut hela sitt privatliv där.
Jag gillar väl Facebook i stort, men jag vill inte se X och Y diskutera vad de ska ha till middag ikväll, eller A och B diskutera var de ska gå och fika i eftermiddag, eller C och D diskutera vem som kommer hem först ikväll och ska hämta barnen.
Använd "Meddelande"- eller "Chat"-funktionerna i stället, så att alla vi andra slipper se ert chattande!
Oftast är det samma personer som gör det här. För att inte vara alltför elak och radera några av sina kära vänner kan man alltid dölja dom lite...
Varför är det de som ser ut att ha minst tillgångar som bränner mest på skit.
Stod bakom två riktigt trasiga människor i kassan på lokala Willys.
på bandet ligger Snus + Cigg + Cigg + Chips + Ostbågar + 4 stora Cola + Plockgodis osv...
det gick på 368:-, inget av det de köpte var ngt bestående eller "nyttigt", inte ens en liter mjölk eller en korv......
Ja, och så två trisslotter med ...
Där stod jag med mina två paket mjölk....
Varför är det de som ser ut att ha minst tillgångar som bränner mest på skit.
Därför att de som bränner mest på skit i slutändan har minst tillgångar.
Orsak och verkan.
Varför är det så att Ikea har allt utom det som matchar mina inredningsidéer?
"Inredningsidéer"? Vad är det?...
De jag har kopplar jag i så fall inte till IKEA...
"inredning" är kanske inte rätt ord men jag försöker fnula ut en förvaringslösning i ett begränsat utrymme o som förhoppningsvis kan byggas ihop med befintlig möbel alt ersätta denna helt. Det handlar om att "hacka" Ikeaprylar
"inredning" är kanske inte rätt ord men jag försöker fnula ut en förvaringslösning i ett begränsat utrymme o som förhoppningsvis kan byggas ihop med befintlig möbel alt ersätta denna helt. Det handlar om att "hacka" Ikeaprylar
Typ som ett IKEA-jailbreak?
typ typ typ
För att inte risker blir för mkt OT säger jag såhär: sök på "ikeahacker"
Lite som hemma hos Goflorp...
Spelar roll...
Kolla in alla böcker och vilken atmosfär!!
60 Billy är lite svårt att få överblick på om man inte har fisheye
... så att Apple förenklar för mycket och Microsoft inte fattar hur man gör något användarvänligt?
Sitter med excel 2011 som jag exporterade mitt dokument till när Numbers inte räckte till... gissa om jag blir galen på att jag inte hittar inställningarna för "charts" där de brukade vara. Verkar som om de helt tagit bort massa möjligheter som fanns tidigare:mad: Google min käre vän verkar inte heller kunna hjälpa till. Om jag bara behållit Office 2008 (eller vad det hette) en stund till på HD:n.
... så att Apple förenklar för mycket och Microsoft inte fattar hur man gör något användarvänligt?
Sitter med excel 2011...
Ha ha...
Det är väl ingenting, sätt dej med Office 2010 för Windows och se vad du tycker...
Office 2011 för Mac är rena drömmen! Riktigt bra program i jämförelse med vad alla stackars Windows användare måste slita med!
...sätt dej med Office 2010 för Windows och se vad du tycker...
Office 2011 för Mac är rena drömmen!
Kanske ett offtopic-sidospår som vi får bryta ut till egen tråd....
Men jag blir nyfiken.
Hur kan man tycka att det är så stor skillnad på Office 2010 Win och Office 2011 Mac? Båda använder ju samma nya användargränssnitt.
Vad är det som du anser är så mycket sämre i Win-versionen - eller så mycket bättre i Mac-versionen?
Jag jobbar med 2010 Win på jobbet och 2011 Mac hemma, och upplever dem som ganska lika.