Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .

...men vill påpeka att detta inte var menat som en gnälltråd, det har Goflorp redan fixat.

..så att stenar flyger IN i tofflorna jättelätt men inte UR dem?

...så kallt?!!!

Det är ju JULI !!!!

  • Medlem
  • 2011-07-05 19:13

Varför envisas alla idioter att lägga sig 10km/h under hatighetsgränsen så fort de närmar sig en fartkamera?

Ursprungligen av Dalle:

Varför envisas alla idioter att lägga sig 10km/h under hatighetsgränsen så fort de närmar sig en fartkamera?

Känns som det finns tillräckligt många inlägg snart om trafikdårar för att skapa en egen tråd :p. Här kommer en till:

Varför SÄNKER vissa farten alt låter bli att accelerera när de kommer ut på motorvägen eller ut på en trafikled. Fanken har du inte intresse av att följa trafikrytmen kan du väl ta bussen eller GÅ istället.

En till: Här i stan har man nyligen grävt upp ett flertal gator i stan för att lägga nya fv-ledningar. Efter att man återasfalterat o plattlaggt vägar o trottoarer har man också anlagt nya cykelbanor. Men vilka är det som använder cykelbanorna...?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Men vilka är det som använder cykelbanorna...?

Om det är kineser vi pratar om så är svaret bilisterna.

Ursprungligen av johan_tanying:

Om det är kineser vi pratar om så är svaret bilisterna.

Fel fel fel fel fel

Gångtrafikanterna! Ska man anlägga nya cykelbanor i den här stan måste man skylta tydligt att de är till för cyklisterna, helst innan de ens är färdiga. Jag gör som jag alltid gjort, jag håller mig på vägbanan. Då slipper jag också de gupp som avsiktligt görs vid varje ut/infart *rolleyes*

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fel fel fel fel fel

Gångtrafikanterna! Ska man anlägga nya cykelbanor i den här stan måste man skylta tydligt att de är till för cyklisterna, helst innan de ens är färdiga. Jag gör som jag alltid gjort, jag håller mig på vägbanan. Då slipper jag också de gupp som avsiktligt görs vid varje ut/infart *rolleyes*

Finns det någonstans kineser/asiater kan köra så kör de där! Motsatt riktning eller inte!

  • Medlem
  • 2011-07-05 20:37

Varför är det så jävla svårt för en Android-nörd att erkänna att det inte finns några virus till OS X/iOS?

Varför är det som så att jag som BOR i Biskopsgården inte har några problem med det.
Medans korkade folk som bor överallt utom just här har jätteproblem med att jag bor här...

"Jag blev inte av med Clark Olofsson" - Bostad - www.gp.se

..så att fåglar alltid springer/trippar över vägen när man kommer med bilen då de kan använda sina vingar? Lathet?:)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-07-07 19:43

...den batteriladdare som man behöver som är försvunnen?
Här sitter jag med min Panasonc GF1 och två tomma batterier och laddaren är spårlöst fösvunnen...:(

Ursprungligen av lasselu:

...den batteriladdare som man behöver som är försvunnen?
Här sitter jag med min Panasonc GF1 och två tomma batterier och laddaren är spårlöst fösvunnen...:(

Där är den, kolla där! Nä, bakom den andra, där!...

Varför blir man alltid som mest bajnödig när man behöver det som minst?

Ursprungligen av Goflorp:

Varför blir man alltid som mest bajnödig när man behöver det som minst?

Och så säger du att din sida av Sverige är framsidan, det är ju helt tydligt i baksidan du befinner dig!

Ursprungligen av akerstrom:

Och så säger du att din sida av Sverige är framsidan, det är ju helt tydligt i baksidan du befinner dig!

Nu behöver du ju inte jämföra mitt arschle med en landsända va ....

Eller saknar ni röv i Tjockhult?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-07-08 09:00

Varför är det 60-tals nivå på ljudkvaliteten när astronauter kommunicerar över radio? Dags att uppgradera utrustningen?

...så svårt för mej att gå och lägga mej vid en lagom tid så jag inte blir så förbannat trött nästa morgon ?!

  • Medlem
  • 2011-07-11 14:09

.. alltid det verktyget man behöver som man inte har med sig?

...när man installerar Windows 7 på en Mac så känns det som att man installerar någon gammal mjukvara från 90-talet ?!

Ursprungligen av LCR:

...när man installerar Windows 7 på en Mac så känns det som att man installerar någon gammal mjukvara från 90-talet ?!

För att det är det?

Ursprungligen av LCR:

...när man installerar Windows 7 på en Mac så känns det som att man installerar någon gammal mjukvara från 90-talet ?!

Min definition av helvete.

Massa macar, när manslår på dem visas enbart Windows.... Skrivbordsbakgrunden är animerad med "developers developers developers developers"-Ballmer som jassar runt med LP-skivor under armarna skrikande hysteriskt.

Ungefär här vaknar jag, kallsvettig, med ett ryck

...så att vissa får jobb trots att de beter sej som idioter (på alla möjliga sätt)
medan andra är shyssta och har erfarenhet/kvalifikationer men hittar inget

Hyr ut maken på Blocket - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Har själv blivit nekad jobb för att jag är "överkvalificerad" för att sedan få
rådet av Arbetsförmedlingen att "bredda mej" och "sänka ribban"...

Borde jag inte lägga det här inlägget i Sur-tråden ?! Nej, för jag är inte sur,
jag har allt som gör mej glad, förutom ett jobb, så gladheten överväger
surheten 10:1.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-07-14 01:06
Ursprungligen av LCR:

...så att vissa får jobb trots att de beter sej som idioter (på alla möjliga sätt)
medan andra är shyssta och har erfarenhet/kvalifikationer men hittar inget.

Därför att nästan alla fått jobb genom att komma in "från sidan" i en process där konkurrens med andra inte existerar.

Ursprungligen av planB:

Därför att nästan alla fått jobb genom att komma in "från sidan" i en process där konkurrens med andra inte existerar.

Hm, man är alltså ett resultat av att inte bo där man är född, växt upp, utbildats, skaffat majoriteten av sin arbetslivserfarenhet... (i mitt fall alla de på olika ställen)...

Ursprungligen av LCR:

...så att vissa får jobb trots att de beter sej som idioter (på alla möjliga sätt)
medan andra är shyssta och har erfarenhet/kvalifikationer men hittar inget

Hyr ut maken på Blocket - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Har själv blivit nekad jobb för att jag är "överkvalificerad" för att sedan få
rådet av Arbetsförmedlingen att "bredda mej" och "sänka ribban"...

Borde jag inte lägga det här inlägget i Sur-tråden ?! Nej, för jag är inte sur,
jag har allt som gör mej glad, förutom ett jobb, så gladheten överväger
surheten 10:1.

Jo, det där har slagit mig när jag tittade på mina söner och hur det går till att få jobb efter gymnasiet/sommarjobb.

...att man lägger mycket mer tid på att installera Windows på en Mac än att ominstallera Mac OS X, och sen när skiten inte funkar kommer man på att man egentligen inte ville ha det på Macen i alla fall?

...att man aldrig lär sej ovanstående misstag?

...går och lägger sej lite tidigare än i går?

Go' natt!

PS: Jag har lärt mig, har inte längre Windows på mina Macar även om det gör pokerspelandet till ett elände;)

Ursprungligen av BlackSmp:

PS: Jag har lärt mig, har inte längre Windows på mina Macar även om det gör pokerspelandet till ett elände;)

Se det som en möjlighet till att spara lite pengar.

...att när man ber sina barn göra något så är det jobbigt, de orkar inte, men när ens fru köpt en ny crosstrainer då har de hur mycket energi som helst och ska veva på fastän man säger att de ska sluta ?!?

Bevaka tråden