Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-04-14 19:18

Varför är det så många som säljer helt nya grejer med kvitto, på grund av felköp? I princip alla butiker erbjuder öppet köp.

http://www.99.se/kopes-saljes/294630-apple-thunderbolt-display-27-tum-7500-a.html

Ursprungligen av Mija:

Varför är det så många som säljer helt nya grejer med kvitto, på grund av felköp? I princip alla butiker erbjuder öppet köp.

Ångerrätten gäller inte företag, kan vara en anledning. En annan anledning kan vara fiffel med moms och avdrag. Finns fler anledningar?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-04-14 20:01

Själv tycker jag att det är lite mer märkligt hur folk kan köpa så dyra prylar utan att faktiskt veta vad de köper...

Varför är det att det blir elförsörjnings problem bara för att det kommer snö i april???

Det är inte ett gammalt kommunistland vi bor i, Sverige borde väl ha bättre koll än så här?!

Vad gäller Stockholms bilister så har jag en helt annan åsikt...

Många strömlösa efter snöfall - DN.SE

"Hushållens elförsörjning var också skakig på sina håll i Stockholmstrakten. På förmiddagen tidigt var sammanlagt över 20.000 hushåll utan ström. Vid halv sjutiden hade antalet minskat till ungefär 3.100."

Det är elproblem för att elbolagen har fått skyffla pengar i skottkärror istället för att de grävt ner sina jävla elkablar.

Varför är det så att allt fler trådar innehåller onödiga diskussioner som kan tas i personliga meddelanden?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Varför är det så att allt fler trådar innehåller onödiga diskussioner som kan tas i personliga meddelanden?

För det här är 99 - nobody gives a shit.
Nu har det gått två veckor, Sheriffen är borta. Vi har några forumvärdar och fokl startar trådar var de vill, hur de vill och om sådana fina macämnen som Allsvenskan.

Äh, varför bry sig.

Nu kör vi det här i bott, sen kan vi alltid hitat ett nytt forum.

Ursprungligen av Goflorp:

För det här är 99 - nobody gives a shit.
Nu har det gått två veckor, Sheriffen är borta. Vi har några forumvärdar och fokl startar trådar var de vill, hur de vill och om sådana fina macämnen som Allsvenskan.
Äh, varför bry sig.
Nu kör vi det här i bott, sen kan vi alltid hitat ett nytt forum.

Fast det är väl ändå inte riktigt korrekt. Vi är fyra forumvärdar som gör goda insatser och är aktiva i forumet. Trådar flyttas till rätt plats så fort det upptäcks, vi gör en hel del modereringar på senare tid och försöker att hålla trådarna från onödiga glidningar.

Vad gäller Björnström så är det alltid ett stort frågetecken var han tar vägen rätt som det är.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Varför är det så att allt fler trådar innehåller onödiga diskussioner som kan tas i personliga meddelanden?

Nja, jag tror inte det är "allt fler". Jag tror att det är ungefär på samma nivå som tidigare. Men det går alltid lite upp och ner.

Skillnaden är väl hur mycket som tas bort, och hur snabbt det tas bort.

Det ska ju tillåtas mer sidospår och allmänt snack i trådarna nu. Det är ju en del av det "nya sociala 99".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, jag tror inte det är "allt fler". Jag tror att det är ungefär på samma nivå som tidigare. Men det går alltid lite upp och ner.
Skillnaden är väl hur mycket som tas bort, och hur snabbt det tas bort.
Det ska ju tillåtas mer sidospår och allmänt snack i trådarna nu. Det är ju en del av det "nya sociala 99".

Ibland känns det som att jag totalt underkänner hela idén om mer sidospår och mer allmänt snack. Börjar inse bredden av arbetet bakom att hålla 99mac till ett trevligt, kunskapsrikt och bra forum. Och därmed även den tid bl.a. du har lagt ned på det under den tid du var moderator i forumet.

Varför öppnar jag alltid Klocka istället för Kalkylator på min iPhone? Slår aldrig fel. Spelar ingen roll var jag placerar ikonerna... jag kan inte skilja på dem (utom när syftet är att öppna Klocka, då går det bra).

Ursprungligen av Mutant:

Varför öppnar jag alltid Klocka istället för Kalkylator på min iPhone? Slår aldrig fel. Spelar ingen roll var jag placerar ikonerna... jag kan inte skilja på dem (utom när syftet är att öppna Klocka, då går det bra).

Jag har stoppat in alla standardapparna från Apple i en egen mapp o sedan har jag skaffat en annan kalkylator som också dubblar som konverterare av diverse enheter

Varför går AB/Expressen mer och mer åt Hänt i Veckan-hållet med medvetet felaktiga rubriker för att skapa klick?

För mig så är det en stor skillnad på att bli "portad" och att inte bli "bjuden".

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför går AB/Expressen mer och mer åt Hänt i Veckan-hållet med medvetet felaktiga rubriker för att skapa klick?

För mig så är det en stor skillnad på att bli "portad" och att inte bli "bjuden".

[ATTACH="CONFIG"]32955[/ATTACH]

Slutat läsa där; det finns ju inga nyheter mer utan det är ju 90% skvaller.
vem sa vad, vem gjorde vad band B-kändisarna. Bonde söker fru och annan ...skit.
Vill man ha nyheter får man gå till GP.se eller svd.se.
När jag växte upp var det stora 3-sidors artiklar, rintigt djuplodande saker.

Nu, spännande; vilka från GÖTEBORG dog (Öh?, ja, vi pratar Titanic alltså, 100 år sedan)
Nu, läs om Anders skämt om en vårtgård

Hur de ens som jobbar där kan kalla sig journalister är för mig en gåta, men låt gå för det då.
Tidningen har absolut ingenting med journalistik att göra, i vilket fall.

Ursprungligen av Goflorp:

Vill man ha nyheter får man gå till GP.se eller svd.se.

Även känd som "Hänt i hamnen".

Varför tittar alla på telefoner som ringer i filmer - dom tittar på den innan dom svarar även om det är hemtelefonen dom haft i 17 år? Varför avslutar dom inte telefonsamtal i amerikanska filmer - dom bara tystnar och lägger på - ingen avrundning, inget hejdå, nada?
Varför är folk alltid hemma när krimmarna, hjälten, journalisten, huvudrollen, etc, etc - åker och ringer på hos folk - oavsett tid på dygnet? Är amerikaner alltid hemma? Åker jag spontant och ringer på hos någon på en vardag mitt på dagen så är ingen hemma - såklart. Jobbar inte amerikaner?
Varför skriker däcken på sand/grus/gräs-ytor - i filmer alltså? Varför flyger folk bakåt när dom blir träffade av en kula på några gram i filmer?

Ursprungligen av Zimmerman:

Varför tittar alla på telefoner som ringer i filmer - dom tittar på den innan dom svarar även om det är hemtelefonen dom haft i 17 år? Varför avslutar dom inte telefonsamtal i amerikanska filmer - dom bara tystnar och lägger på - ingen avrundning, inget hejdå, nada?
Varför är folk alltid hemma när krimmarna, hjälten, journalisten, huvudrollen, etc, etc - åker och ringer på hos folk - oavsett tid på dygnet? Är amerikaner alltid hemma? Åker jag spontant och ringer på hos någon på en vardag mitt på dagen så är ingen hemma - såklart. Jobbar inte amerikaner?
Varför skriker däcken på sand/grus/gräs-ytor - i filmer alltså? Varför flyger folk bakåt när dom blir träffade av en kula på några gram i filmer?

En sak jag har noterat i högst verkliga livet, i många öststater påbörjar man ett telefonsamtal med att dra igång en lång harang om ens ärende, inte ens väntar man på att mottagande part har svarat utan så fort man hör att någon lyfter på luren så rabblar man på i någon minut. Inget kallprat om vädret innan eller nåt.

Varför har de lås på Seven-Eleven om de har öppet dygnet runt?
Varför låser de aldrig bilen i amerikanska filmer?

Varför är det så jävla svårt att...bry sig.

Har annaonser inne på lite saker.

Folk mailar, "Har du den kvar?", jag svarar artigt, lämnar namn och nummer.
Ibland kommer mail 2 och 3, jag svarar, vi bestämmer ngt.

Hittils har jag hört av;
Vitaliy, Fares, Bazarko, Pavel, Kozigyn, Slatko, Fabio, Bahir, Krez-nånting och Ivan har svarat på Annonsen.

Personen uteblir sedan nästan alltid per automatik. Ringer man dem och frågar vad de sysslar med
slänger de ibland på luren.
Försöker bli av med en iPhone 3GS - helt omöjligt. Alla vill veta en massa, ingen vill komma med stålar.

Ursprungligen av Goflorp:

Varför är det så jävla svårt att...bry sig.

Har annaonser inne på lite saker.

Folk mailar, "Har du den kvar?", jag svarar artigt, lämnar namn och nummer.
Ibland kommer mail 2 och 3, jag svarar, vi bestämmer ngt.

Hittils har jag hört av;
Vitaliy, Fares, Bazarko, Pavel, Kozigyn, Slatko, Fabio, Bahir, Krez-nånting och Ivan har svarat på Annonsen.

Personen uteblir sedan nästan alltid per automatik. Ringer man dem och frågar vad de sysslar med
slänger de ibland på luren.
Försöker bli av med en iPhone 3GS - helt omöjligt. Alla vill veta en massa, ingen vill komma med stålar.


Låter som du lagt ut en annons på Blocket eller Eniro.

3GS är lite outdated, själv skänkte jag min till min mors väninna.

Ursprungligen av Goflorp:

Varför är det så jävla svårt att...bry sig.

Har annaonser inne på lite saker.

Folk mailar, "Har du den kvar?", jag svarar artigt, lämnar namn och nummer.
Ibland kommer mail 2 och 3, jag svarar, vi bestämmer ngt.

Hittils har jag hört av;
Vitaliy, Fares, Bazarko, Pavel, Kozigyn, Slatko, Fabio, Bahir, Krez-nånting och Ivan har svarat på Annonsen.

Personen uteblir sedan nästan alltid per automatik. Ringer man dem och frågar vad de sysslar med
slänger de ibland på luren.
Försöker bli av med en iPhone 3GS - helt omöjligt. Alla vill veta en massa, ingen vill komma med stålar.

Känns bekant. Har en annons inne på min iPad 2. En 64 GB 3G. Vill ha minst 3500:- har satt ut den för 4000:-. Får 2 olika typer av svar. 1) Har du den kvar, på vilket jag svarar artigt och sen inte hör mer. 2) Kompis, jag ger 2000:- och kommer idag.
Och nej, du får inte den mot en back öl.

  • Medlem
  • 2012-04-29 18:18

Hur fan kan ett misstag av Ranelid som smäller sin bil bli "EXTRA" på AB medans en svensk soldat som skadas bara blir en knappt märkbar notis som snart förflyttas långt ner på sidan? Kvällspressen i ett nötskal.

I Sverige behöver man inte göra något bra för att bli "kändis", det räcker med att man är tillräckligt dum i huvudet!

Ursprungligen av Dalle:

Hur fan kan ett misstag av Ranelid som smäller sin bil bli "EXTRA" på AB medans en svensk soldat som skadas bara blir en knappt märkbar notis som snart förflyttas långt ner på sidan? Kvällspressen i ett nötskal.

I Sverige behöver man inte göra något bra för att bli "kändis", det räcker med att man är tillräckligt dum i huvudet!

Ge dig på AB med det enda vapen du har till ditt förfogande. Köp inte tidningen, gå inte in på Websidan.
AB har inte det minsta med nyheter att göra, det är hänt-i-veckan i dagsversion.

Ursprungligen av Dalle:

Hur fan kan ett misstag av Ranelid som smäller sin bil bli "EXTRA" på AB medans en svensk soldat som skadas bara blir en knappt märkbar notis som snart förflyttas långt ner på sidan? Kvällspressen i ett nötskal.

I Sverige behöver man inte göra något bra för att bli "kändis", det räcker med att man är tillräckligt dum i huvudet!

För att vi (inklusive mig själv) klickar på dessa klick-baits...

En av de saker jag skickat av nu var en iPhone 3GS - till slut hittade den ett hem hos en ung tjej som
var glad och trevlig.

En WinPhone som höll på göra mig vansinnig och som jag (ähum!) köpt billigt av en vän, men som jag tyvärr inte kunde få fungera alls ihop med en Mac gick under klubban med.... jag tjänade 23:- på den affären till slut. Skall köpa två glass imorrn - en till mig och en till frugan. Så kom det något gott ur den affären...
Hade folk som ville ge 300:- för den. Ikväll kom en polack och köpte den.
Rensat inboxen från ca 50 mail....

Mina samlade vedermödor med WinPhone7.5-mobilen hittar ni här;

http://www.99.se/ovrigt/294599-hur-tanker-microsoft-har-kontakter-mac-wp7.html

Senast redigerat 2012-05-01 11:05
  • Medlem
  • 2012-05-04 06:30

... så in i helvete svårt för dagstidningar att skilja på modeller och operativsystem?! Jag blir lika upprörd varje gång jag läser "test mellan Iphone/Android". Det är ungefär som att jämföra bilmärken med bilmodeller. Tex "Volvo säkrare än Micra från 87".
Hur fan kan man jämföra EN modell (iPhone) med 37 modeller av "Android". (Det är inte sakfrågan jag vill åt här)
Tror verkligen journalister att deras läsare är så dumma i huvudet att de inte skulle förstå om de skrev iOS/Android? Och om man i så fall inte förstår vad det handlar om när man läser rubriken, ligger man verkligen i målgruppen för artikeln då?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2012-05-04 08:54

..alltid så i filmer att när bovarna ska tjuvkoppla en bil och rycker kablarna under ratten, då är dom alltid färdigskalade...
Praktiskt om inte annat..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-05-04 10:33

...så att det när det för en gångs skull inte är kö i trafiken där det brukar vara det, ja då är det det där det INTE brukar vara det...

Varför är det så många som säger att den svenska sommaren är kort? Nu är det ju åtta grader varmt och regn från mars till november!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-05-05 16:07
Ursprungligen av Fitinghoff:

Varför är det så många som säger att den svenska sommaren är kort? Nu är det ju åtta grader varmt och regn från mars till november!

Alltså... den där frågan är bra. Men jag vägrar, kanske just därför, att klicka på gilla.

Bevaka tråden