Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej, nej! Har man pröjsat för AC i bilen så ska man ha valuta för pengarna och då får temperaturen inne inte överstiga 14° på sommaren.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, nej! Har man pröjsat för AC i bilen så ska man ha valuta för pengarna och då får temperaturen inne inte överstiga 14° på sommaren.

Ah, det är alltså en status grej...

Inte undra på att jag aldrig fattat det då...

Varför ska rökare andas ut o förpesta min luft? Har de valt att röka får de bannemig hålla inne stanken tills de filtrerat bort den.

Fri ansiktsmask till rökare = rökfriluft till oss andra

Varför är det så ont om Q

Ursprungligen av Gusten68:

Varför är det så ont om Q

...men gott om Queers...

...att 2-åringar sätter skorna på fel fötter 9 av 10 gånger ?

..ofta fake filmat i många bilscener?

Ursprungligen av Engalunda:

..ofta fake filmat i många bilscener?

Det var bättre förr, bilscenerna var riktiga ("The driver", "Bullitt" m.fl.)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-19 13:50
Ursprungligen av LCR:

Det var bättre förr, bilscenerna var riktiga ("The driver", "Bullitt" m.fl.)

Blues Brothers!!! Biljakten i varuhuset, etc.

varför tror folk att de får bra sångröst eller kan spela gitarr när de är berusade och tro att omgivningen uppskattar det klockan 3 på natten?

Varför ska det kosta så mycket pengar att vara laglig konsument av tv-serier? I höst så kommer det att kosta mig cirka $350 USD för att ta del av alla tv-serier via iTunes Store U.S.

  • Medlem
  • 2011-08-19 13:02

Varför säger folk "upphaussat"? Jag kan bara tänka mig att man inte vet vad hausse betyder.
Säger man någonsin "nedbaissat"?

Ursprungligen av Baron:

Varför säger folk "upphaussat"? Jag kan bara tänka mig att man inte vet vad hausse betyder.
Säger man någonsin "nedbaissat"?

Tror det uttalas "bääs" va?

Annars blir det "ned- bajjsat" och det låter ju som ngt i blöjväg?

  • Medlem
  • 2011-08-19 13:32

Nu tangerar jag språkpolistråden (var är den?), men en följdfråga måste ju bli:
Varför säger folk "uppförstorat"?

Ursprungligen av Baron:

Nu tangerar jag språkpolistråden (var är den?), men en följdfråga måste ju bli:
Varför säger folk "uppförstorat"?

För att det fyller en mening. Språkpoliser tenderar till att överdriva jakten på "tårtologier". De har sin plats i vardagligt tal (så länge som vi inte överdriver det)

Sedan så känner jag det som att "uppförstorat" används främst för att beskriva händelser och inte bilder. Min språkkänsla säger ifrån om jag använder "uppförstorat" i samband med bilder, där vill jag bara använda "förstora".

Men om jag talar om reaktioner och känslor så passar det "han har förstorat upp det hela..." "det där bråket blev uppförstorat...". I det sista exemplet så tycker jag inte att det passar med "det där bråket blev förstorat"

  • Medlem
  • 2011-09-13 07:58
Ursprungligen av Baron:

Nu tangerar jag språkpolistråden (var är den?), men en följdfråga måste ju bli:
Varför säger folk "uppförstorat"?

För att de är okunniga, eller älskar tautologi?

Varför ska Nokia komma upp med en telefon som verkar vara bra, mitt i all konkurrens mellan iOS och Android?

Deras N9 verkar vara något bra: Home | Experience Nokia N9 ? All it takes is a swipe

Rent utseendemässigt så närmar det sig någon form av unibody. Därtill har man ett böjt gorillaglas. Operativsystemet är MeeGo och lär därmed också fungera aningen smidigare än android eftersom det är anpassat för telefonen (som iOS är för iPhone och iPad). Även om nu MeeGo av uppenbara skäl kommer att halka efter enormt i antalet appar. Deras Ovi Store lär inte vara innehållsrik idag.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Varför ska Nokia komma upp med en telefon som verkar vara bra, mitt i all konkurrens mellan iOS och Android?

Deras N9 verkar vara något bra: Home | Experience Nokia N9 ? All it takes is a swipe

Rent utseendemässigt så närmar det sig någon form av unibody. Därtill har man ett böjt gorillaglas. Operativsystemet är MeeGo och lär därmed också fungera aningen smidigare än android eftersom det är anpassat för telefonen (som iOS är för iPhone och iPad). Även om nu MeeGo av uppenbara skäl kommer att halka efter enormt i antalet appar. Deras Ovi Store lär inte vara innehållsrik idag.

Ja, Nokia fick till det, till slut - men för sent. Detta är väl enda telefonen de ska göra med MeeGo innan de går över till Windows Phone? Det är hur som helst inget OS de kommer att satsa på, vilket är synd.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, Nokia fick till det, till slut - men för sent. Detta är väl enda telefonen de ska göra med MeeGo innan de går över till Windows Phone? Det är hur som helst inget OS de kommer att satsa på, vilket är synd.

Jag håller tummarna för att Nokia ändrar sig. Lär köpa deras N9 bara för att den är snygg.

..är det så att polisen inte bryr sig om alkoholister som förtär öl/sprit på allmänna platser?

..men häller gärna ut andras?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-19 19:54

... fredag och lördag de sämsta TV-kvällarna?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-19 20:02
Ursprungligen av planB:

... fredag och lördag de sämsta TV-kvällarna?

Jag har löst problemet genom att inte ha någon tv.

Ursprungligen av planB:

... fredag och lördag de sämsta TV-kvällarna?

Det är ännu sommar i tv-kanalernas värld o då är det standard att alla kvällar ska vara usla. Ikväll är det iaf CSI XL...

Varför måste en märkesdator (PC) innehålla så otroligt med mängder av skräpprogram från tillverkaren?

Och varför måste tekniskt okunniga människor klicka ja på varenda litet program de ombes installera när de surfar på tvivelaktiga sidor? Det skapar en enorm huvudvärk för mig.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Varför måste en märkesdator (PC) innehålla så otroligt med mängder av skräpprogram från tillverkaren?

Och varför måste tekniskt okunniga människor klicka ja på varenda litet program de ombes installera när de surfar på tvivelaktiga sidor? Det skapar en enorm huvudvärk för mig.

Tips (som jag såg i den här tråden ):
Crappy PC No More! | The PC Decrapifier

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-20 11:32

"Starta upp", "Stänga ned", etc.

  • Medlem
  • 2011-08-20 11:37

Vi kanske ska leta reda på språkpolistråden igen, och fortsätta där.

Ursprungligen av Baron:

Vi kanske ska leta reda på språkpolistråden igen, och fortsätta där.

Är det någon av de här:
http://www.99.se/99lounge/278776-illa-stravat.html
http://www.99.se/99lounge/275528-sprakpolisen-omstandlig.html

...så att man inte får de jobb man vill ha, men de jobb man sökt bara för att, som man inser att man aldrig skulle klara av ren tristess, så är de jätte intresserade ?!

  • Medlem
  • 2011-09-03 00:37

Varför är det så att religiösa människor är de som ofta är de minst toleranta?

Bevaka tråden