Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-06-26 10:39

Varför blir man alltid sjuk på fredag eftermiddag och är inte tillräckligt sjuk på måndag morgon för att kunna stanna hemma?

Varför blir barn alltid sjuka på natten/helgen när allt utom akuten är stängt?

Varför kör folk 20km/h fortare på den tvåfiliga biten av en motorled för att sedan sakta ner på den enfiliga biten ?

  • Medlem
  • 2011-06-29 15:07
Ursprungligen av LCR:

Varför kör folk 20km/h fortare på den tvåfiliga biten av en motorled för att sedan sakta ner på den enfiliga biten ?

Det kallas att anpassa farten efter omständigheterna. Helt enligt regelboken...

Ursprungligen av Baron:

Det kallas att anpassa farten efter omständigheterna. Helt enligt regelboken...

Det är det inte!

E18 norr om Stockholm har 100km/h och många saktar ner till 80km/h när det är en-filigt.

Vad är det för något i dessa omständigheter som gör att man inte kan köra 100km/h bara för att det är vajer-räcken på vardera sida???

  • Medlem
  • 2011-06-29 15:14
Ursprungligen av LCR:

Varför kör folk 20km/h fortare på den tvåfiliga biten av en motorled för att sedan sakta ner på den enfiliga biten ?

För att det är så läskigt när det blir smalare?

För ett par veckor sen låg jag bakom en bil som saktade ner 20 km/h varje gång vi fick möte. Kurvig väg, så det var svårt att komma förbi, när det blev raksträcka och inget möte gasade den på friskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-28 08:55

Varför ska det vara så fruktansvärt varmt när man planerat att klippa gräset?

Klippte det igår och helt seriöst så hade det nästan varit bättre om det regnat

Varför ska säten i långfärdsbussar vara så jävla obekväma? Allt jag kräver är stöd i ryggslutet så man slipper få så ont o måste spänna emot m benen mot framförvarande ryggstöd.

Jag åker den här turen ett par gånger per år o jag tror jag bara haft turen en enda gång att få åka m en nyare buss m ergonomiska säten

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Varför ska säten i långfärdsbussar vara så jävla obekväma? Allt jag kräver är stöd i ryggslutet så man slipper få så ont o måste spänna emot m benen mot framförvarande ryggstöd.

Jag åker den här turen ett par gånger per år o jag tror jag bara haft turen en enda gång att få åka m en nyare buss m ergonomiska säten

...fick de bättre sätena på hemvägen. Sådana där sitsen skjuts framåt när man fäller ryggstödet

Varför springer fotgängare över övergångsstället när man stannar med bilen?

..jag är likadan!

Men varför gör man så?

  • Medlem
  • 2011-06-29 21:05

För att bilister är så brutala som kollektiv att man som fotgängare känner i ryggraden att man får passera över gatan endast på nåder. Det är en ynnest att få bli framsläppt som medeltida undersåtar fick närma sig kungen bugande. På sin höjd.

Jag springer aldrig, jag går, värdigt. Däremot brukar jag nicka ett kort tack till bilisten som stannar, för alla gör ju som bekant inte det.

  • Medlem
  • 2011-06-30 08:20

Det är det visst. Om man känner sig osäker i tät trafik ska man hålla sådan fart att man känner sig säker.
Men om man vet att man kommer att känna sig osäker kanske man å andra sidan ska undvika den typen av trafiksituation.

...att vissa är sådana idioter?

DVLA bans 'obscene' number plate - Yahoo! Cars

(Syftar på DVLA)

Farsan har KUX... på sin splitter nya Volvo V70

...så stökigt i min verkstad?! Hittar ingenting...

Varför har experter så ofta fel?

"Nä, allt funkar, det finns visst kyla där till det aggregatet..."

"Nej, det kommer in 24 grader, passerar avstängda återvinningen, värmebatteriet är avstängt,
sedan förbi fläkten som höjer 0,9 grader...
passerar KYLBATTERIET - som är helt OK enligt dig och som går till 100%, det sänker inte en enda tiondels
grad på luften.... vi blåser in 5 grader för varmt och de är lite sura..."

"Det är iaf inget fel på min fjärrkyla..."

Går upp till 6:e våningen, öppnar avluftningsventiler. Blir nästan döv av 4bar tryckluft....
Mängder av luft, vilket betyder att pumpar som vill pumpa vatten får pumpa...luft...
Jag släppte ut så mkt luft att trycket sjönk och jag fick fylla på vatten nere
i källaren.

Så, hela kylsystemet SER UT att fungera om man slötittar på kylsidan i datorn....

Den andre killen skulle ju givetvis lyft på arschlet och gått och kollat och hittat
felet att hela kylsystemet vart fullt med luft - istället för att vara tvärsäker på att
han hade rätt.

Lärdom; Man kan inte LITA på vad andra säger. Kolla själv är GULD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 22:50
Ursprungligen av Goflorp:

Varför har experter så ofta fel?

Lärdom; Man kan inte LITA på vad andra säger. Kolla själv är GULD.

yupp helt och hållet min strategi på badstranden

...att jag får känslan att du valt fel yrke?!...

Ursprungligen av Goflorp:

...Så, hela kylsystemet SER UT att fungera om man slötittar på kylsidan i datorn....

Den andre killen skulle ju givetvis lyft på arschlet och gått ...

  • Medlem
  • 2011-07-01 08:10

Varför är den mest stressade dagen på året dagen före det att semestern börjar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-01 17:30
Ursprungligen av Baron:

Varför är den mest stressade dagen på året dagen före det att semestern börjar?

Det är en utvidgning av principen "på kvällen får den late brått".

  • Medlem
  • 2011-07-01 23:37
Ursprungligen av Gunnar B:

Det är en utvidgning av principen "på kvällen får den late brått".

Mja, i mitt fall är det mer ett utslag av att alla som snart ska gå på semester kommer till mig för att reda ut några saker bland det sista de gör. Som om jag inte hade häcken full med mina egna tillkortakommanden...

...så roligt att ställa ner turbotrycket så att ventilen öppnar vid varje växling när smågrabbarna är ute och kör med sina bilar?!

Jag trodde vitsen var att skruva upp turbotrycket så att man får mer effekt. Öppnar ventilen vid 0.5 bar får man inte mycket ur sin turbo...

Ursprungligen av LCR:

...så roligt att ställa ner turbotrycket så att ventilen öppnar vid varje växling när smågrabbarna är ute och kör med sina bilar?!

Jag trodde vitsen var att skruva upp turbotrycket så att man får mer effekt. Öppnar ventilen vid 0.5 bar får man inte mycket ur sin turbo...

Förr fanns det en lågtrycksTurbovariant av 940:n...
men drog ut en slang och en Ballofix-ventil fästes under ratten.
ville man ha fullt ös vid rödljuset vred man kranen till öppen...
Annars var den stängd...

"Turbo on demand"

Ursprungligen av Goflorp:

Förr fanns det en lågtrycksTurbovariant av 940:n...

Har en i min 945 LTT (utan Ballofix)

till alla turbokåta smågrabbar.. ja tydligen ganska kul SOUNDRACER

YouTube - ‪soundracer v8‬‏

allt om denna billiga motor uppgradering och dess användare.
YouTube - ‪soundracer‬‏

Varför är appstore-loggan så lik itunes-loggan?
Med några öl innanför västen vill man ju ha musik, inte köpa arga fåglar.

  • Medlem
  • 2011-07-01 23:39

Varför är det så att folk saktar ner till 10-20 km/h under hastighetsbegränsningen när de ser en polis på vägen eller när de kör förbi en fartkamera?
Och varför är det så att polisen cruisar i 105 på 110-motorvägen?

Ursprungligen av Baron:

Och varför är det så att polisen cruisar i 105 på 110-motorvägen?

Jag har bott 13 år i England och där kör snuten ofta runt 50-55mph (runt 90km/h) när hastighetsbegränsningen är 70mph (112km/h) så att de kan se alla som kör om, men vissa saktar ner och kör inte om fastän de lagligt kan köra 20km/h fortare än polisen. Aaarghh!!

Måste tillägga att det häftigaste jag varit med om inom just detta ämne var när jag körde om en polisbil i Tyskland på Autobahn då han körde 100km/h+ och jag körde närmare 200km/h utan att han brydde sej, snacka om konstig känsla...

  • Medlem
  • 2011-07-02 14:54

Och varför är det så att de som ligger bakom en som kör sakta tror att det går fortare om man skrämmer skiten ur den långsamme genom att ligga precis bakom och hetsa, kanske genom att blinka med ljustutan? Det är ju de som är de riktiga idioterna.

Ursprungligen av Baron:

Och varför är det så att de som ligger bakom en som kör sakta tror att det går fortare om man skrämmer skiten ur den långsamme genom att ligga precis bakom och hetsa, kanske genom att blinka med ljustutan? Det är ju de som är de riktiga idioterna.

Men kör de om när de har chansen ?!... Nix.

Har faktiskt åkt med en som körde 3 meter bakom en bil på en tvåfilig väg när vi körde 80km/h och jag frågade varför han körde så nära när han ändå inte tänkte köra om och han sa att han inte ens reflekterade över det, vilket jag anser är ännu värre!!

Bevaka tråden