- Gunnar B
- Medlem ●
- Norrköping
Varför kör folk 20km/h fortare på den tvåfiliga biten av en motorled för att sedan sakta ner på den enfiliga biten ?
Det kallas att anpassa farten efter omständigheterna. Helt enligt regelboken...
Det är det inte!
E18 norr om Stockholm har 100km/h och många saktar ner till 80km/h när det är en-filigt.
Vad är det för något i dessa omständigheter som gör att man inte kan köra 100km/h bara för att det är vajer-räcken på vardera sida???
Varför kör folk 20km/h fortare på den tvåfiliga biten av en motorled för att sedan sakta ner på den enfiliga biten ?
För att det är så läskigt när det blir smalare?
För ett par veckor sen låg jag bakom en bil som saktade ner 20 km/h varje gång vi fick möte. Kurvig väg, så det var svårt att komma förbi, när det blev raksträcka och inget möte gasade den på friskt.
Varför ska säten i långfärdsbussar vara så jävla obekväma? Allt jag kräver är stöd i ryggslutet så man slipper få så ont o måste spänna emot m benen mot framförvarande ryggstöd.
Jag åker den här turen ett par gånger per år o jag tror jag bara haft turen en enda gång att få åka m en nyare buss m ergonomiska säten
Varför ska säten i långfärdsbussar vara så jävla obekväma? Allt jag kräver är stöd i ryggslutet så man slipper få så ont o måste spänna emot m benen mot framförvarande ryggstöd.
Jag åker den här turen ett par gånger per år o jag tror jag bara haft turen en enda gång att få åka m en nyare buss m ergonomiska säten
...fick de bättre sätena på hemvägen. Sådana där sitsen skjuts framåt när man fäller ryggstödet
För att bilister är så brutala som kollektiv att man som fotgängare känner i ryggraden att man får passera över gatan endast på nåder. Det är en ynnest att få bli framsläppt som medeltida undersåtar fick närma sig kungen bugande. På sin höjd.
...att vissa är sådana idioter?
DVLA bans 'obscene' number plate - Yahoo! Cars
(Syftar på DVLA)
Farsan har KUX... på sin splitter nya Volvo V70
...så stökigt i min verkstad?! Hittar ingenting...
Varför har experter så ofta fel?
"Nä, allt funkar, det finns visst kyla där till det aggregatet..."
"Nej, det kommer in 24 grader, passerar avstängda återvinningen, värmebatteriet är avstängt,
sedan förbi fläkten som höjer 0,9 grader...
passerar KYLBATTERIET - som är helt OK enligt dig och som går till 100%, det sänker inte en enda tiondels
grad på luften.... vi blåser in 5 grader för varmt och de är lite sura..."
"Det är iaf inget fel på min fjärrkyla..."
Går upp till 6:e våningen, öppnar avluftningsventiler. Blir nästan döv av 4bar tryckluft....
Mängder av luft, vilket betyder att pumpar som vill pumpa vatten får pumpa...luft...
Jag släppte ut så mkt luft att trycket sjönk och jag fick fylla på vatten nere
i källaren.
Så, hela kylsystemet SER UT att fungera om man slötittar på kylsidan i datorn....
Den andre killen skulle ju givetvis lyft på arschlet och gått och kollat och hittat
felet att hela kylsystemet vart fullt med luft - istället för att vara tvärsäker på att
han hade rätt.
Lärdom; Man kan inte LITA på vad andra säger. Kolla själv är GULD.
...att jag får känslan att du valt fel yrke?!...
...Så, hela kylsystemet SER UT att fungera om man slötittar på kylsidan i datorn....
Den andre killen skulle ju givetvis lyft på arschlet och gått ...
Det är en utvidgning av principen "på kvällen får den late brått".
Mja, i mitt fall är det mer ett utslag av att alla som snart ska gå på semester kommer till mig för att reda ut några saker bland det sista de gör. Som om jag inte hade häcken full med mina egna tillkortakommanden...
...så roligt att ställa ner turbotrycket så att ventilen öppnar vid varje växling när smågrabbarna är ute och kör med sina bilar?!
Jag trodde vitsen var att skruva upp turbotrycket så att man får mer effekt. Öppnar ventilen vid 0.5 bar får man inte mycket ur sin turbo...
...så roligt att ställa ner turbotrycket så att ventilen öppnar vid varje växling när smågrabbarna är ute och kör med sina bilar?!
Jag trodde vitsen var att skruva upp turbotrycket så att man får mer effekt. Öppnar ventilen vid 0.5 bar får man inte mycket ur sin turbo...
Förr fanns det en lågtrycksTurbovariant av 940:n...
men drog ut en slang och en Ballofix-ventil fästes under ratten.
ville man ha fullt ös vid rödljuset vred man kranen till öppen...
Annars var den stängd...
"Turbo on demand"
Har en i min 945 LTT (utan Ballofix)
till alla turbokåta smågrabbar.. ja tydligen ganska kul SOUNDRACER
allt om denna billiga motor uppgradering och dess användare.
YouTube - soundracer
Och varför är det så att polisen cruisar i 105 på 110-motorvägen?
Jag har bott 13 år i England och där kör snuten ofta runt 50-55mph (runt 90km/h) när hastighetsbegränsningen är 70mph (112km/h) så att de kan se alla som kör om, men vissa saktar ner och kör inte om fastän de lagligt kan köra 20km/h fortare än polisen. Aaarghh!!
Måste tillägga att det häftigaste jag varit med om inom just detta ämne var när jag körde om en polisbil i Tyskland på Autobahn då han körde 100km/h+ och jag körde närmare 200km/h utan att han brydde sej, snacka om konstig känsla...
Och varför är det så att de som ligger bakom en som kör sakta tror att det går fortare om man skrämmer skiten ur den långsamme genom att ligga precis bakom och hetsa, kanske genom att blinka med ljustutan? Det är ju de som är de riktiga idioterna.
Och varför är det så att de som ligger bakom en som kör sakta tror att det går fortare om man skrämmer skiten ur den långsamme genom att ligga precis bakom och hetsa, kanske genom att blinka med ljustutan? Det är ju de som är de riktiga idioterna.
Men kör de om när de har chansen ?!... Nix.
Har faktiskt åkt med en som körde 3 meter bakom en bil på en tvåfilig väg när vi körde 80km/h och jag frågade varför han körde så nära när han ändå inte tänkte köra om och han sa att han inte ens reflekterade över det, vilket jag anser är ännu värre!!