Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Varför är alla webbfotogallerier under File > Automate > Web Photo Gallery i Photoshop formgivna av en PRAO-elev?

Är det nån nånsin som hittat dokumentet de sökte efter när ni använt sökfunktionen?

Går till danfoss, ah, en sökruta "Snabbinstallation 6000HVAC"

1768 dokument found

Öh, gå in kringelikrokvägen och letar mig fram till deras "document archive". Hittar rätt dokument efter 5 min.

Vad är det för idioter som fixar sökfunktioner som aldrig funkar.???

Varför är det som så att roliga saker släpps när man har som minst tid över att leka med dem? Som Lion: min sista semestervecka nu, flickvännen är upptagen på annat håll. Jag är själv och har all tid i världen åt att leka och utforska ett nytt OS. Har det lanserats? Icke

...finns det fortfarande feminister ???

JÄMLIKHETEN har ju uppnåtts:

Tre kvinnor misstänks för misshandel
Stockholm 27 jul 20:40
En kvinna i Södertälje var först nära att bli påkörd. Sedan blev hon misshandlad av de tre kvinnorna i bilen.

Bråket utspelade sig på en parkering på Klastorpsvägen strax efter klockan 18 på onsdagen. När den drabbade kvinnan ifrågasatte hur den kvinnliga bilföraren körde svarade denne genom att slå upp bildörren och utdela slag och sparkar.

Två andra kvinnor klev ut ur bilen och deltog i misshandeln. Bråket upphörde när några män kom till undsättning.

Den misshandlade kvinnan föll till marken under bråket och hade efteråt rivsår i ansiktet, enligt polisen. De misstänkta har ännu inte gripits.

Edit: En uppdatering om jag förstår det rätt...

Man misshandlad av tre kvinnor
Stockholm 28 jul 07:23
En dispyt i trafiken slutade med att en man misshandlades av tre yngre kvinnor i Södertälje.

Mannen var nära att bli påkörd på Klastorpsvägen vid Moraberg och när han påpekade detta för kvinnorna angreps han av alla tre och blev riven i ansiktet. Därefter försvann kvinnorna från platsen. Flera polispatruller letade på onsdagskvällen efter bilen.

Senast redigerat 2011-07-28 09:32

..så att folk som ringer in & önskar låtar på radio ALLTID önskar samma skitlåtar som spelas varje dag?

Ursprungligen av Engalunda:

..så att folk som ringer in & önskar låtar på radio ALLTID önskar samma skitlåtar som spelas varje dag?

därför att de saknar fantasi o smak...;)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-07-28 11:52
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

därför att de saknar fantasi o smak...;)

De flesta vill bara lyssna på musik de känner igen. Det spelas på de kommersiella kanalerna uteslutande låtar som någon gång varit på hitlistorna. Ingen stannar kvar på en kanal där det spelas något okänt.

Ursprungligen av planB:

Ingen stannar kvar på en kanal där det spelas något okänt.

Jo jag, därav att jag bara lyssnar på egna skivor (av andra artister).

Jag pratade med Roffe Arsenius på Vinyl 107 om detta för några år sedan då jag undrade varför de bara spelade samma TRE låtar av Creedence Clearwater Revival när det finns massor av ANDRA låtar...

Hans svar var just det, att dessa var de enda som folk kände igen.

Typexempel är Prince. De få gånger de spelar honom på radion är det en av ytterst få låtar, och visserligen gillar jag KISS, Little Red Corvette och Purple Rain, men det finns hundratals och åter hundratals låtar som Prince spelat in som skulle passa minst lika bra.

Personligen anser jag att det är en stor begränsning när folk inte klarar av att höra annat än de redan känner igen.

Men det som oroar mej ännu mer än så är att folk faktiskt lyssnar på den dynga som snackepellarna faktiskt maler ut. Ibland sitter jag ofrivilligt i någon annans bil i baksätet och måste plågas av RixFM eller liknande.

Varför ?!...

Ursprungligen av LCR:

Jo jag, därav att jag bara lyssnar på egna skivor (av andra artister).

Jag pratade med Roffe Arsenius på Vinyl 107 om detta för några år sedan då jag undrade varför de bara spelade samma TRE låtar av Creedence Clearwater Revival när det finns massor av ANDRA låtar...

Hans svar var just det, att dessa var de enda som folk kände igen.

Typexempel är Prince. De få gånger de spelar honom på radion är det en av ytterst få låtar, och visserligen gillar jag KISS, Little Red Corvette och Purple Rain, men det finns hundratals och åter hundratals låtar som Prince spelat in som skulle passa minst lika bra.

Personligen anser jag att det är en stor begränsning när folk inte klarar av att höra annat än de redan känner igen.

Men det som oroar mej ännu mer än så är att folk faktiskt lyssnar på den dynga som snackepellarna faktiskt maler ut. Ibland sitter jag ofrivilligt i någon annans bil i baksätet och måste plågas av RixFM eller liknande.

Varför ?!...

Det som slår mig när jag är utomlands är man lyssnar på någon lokal variant av Rockklassiker så spelar de helskön rock som du stundtals känner igen, och ibland inte. De spelar hursomhelst inte samma låtar om och om igen. När Rockklassiker startade i Sverige undrade jag först om de bara hade råd att spela 20 olika låtar.

...så att gmail har börjat kategorisera ens inkorg och på eget bevåg utdelar etiketter som "viktigt" så att mail får nippran och visar att det finns en miljard dubletter i konversationen?

Ursprungligen av eskimo:

...så att gmail har börjat kategorisera ens inkorg och på eget bevåg utdelar etiketter som "viktigt" så att mail får nippran och visar att det finns en miljard dubletter i konversationen?

Längtar tills mobile.me kommer igång.
Skall gladeligen sluta med bl a gmail....

...att det bara finns Find my iPhone?

Jag tappar nästan aldrig bort min iPhone, men en massa andra saker.

"Find my USB stick" "Find my keys" "Find my wallet" det vore något det!!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-08-03 08:46

Det är nästa steg. När du lagrar på iCloud och din telefon fungerar som både nyckel, identification och betalmedel. Då räcker det med "Find my iPhone".

Ursprungligen av andas:

Det är nästa steg. När du lagrar på iCloud och din telefon fungerar som både nyckel, identification och betalmedel. Då räcker det med "Find my iPhone".

Skrämmande den dagen då folk har allt värdefullt i sin iPhone...

Ursprungligen av LCR:

...att det bara finns Find my iPhone?

Jag tappar nästan aldrig bort min iPhone, men en massa andra saker.

"Find my USB stick" "Find my keys" "Find my wallet" det vore något det!!

..."find my significant other"

Ursprungligen av LCR:

...att det bara finns Find my iPhone?

Jag tappar nästan aldrig bort min iPhone, men en massa andra saker.

"Find my USB stick" "Find my keys" "Find my wallet" det vore något det!!

Find our Bensinkort...

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-08-03 05:45

...fungerar det (sätt in valfritt teknisk funktion) aldrig när jag ska visa det för andra?

...att man måste fråga sina äldre barn vad det är den yngsta säger?!

Alice förstår massor, men vilket språk hon talar har jag ingen aning om...

  • Medlem
  • 2011-08-05 22:52

... så att rörgängor heter 3/4" när de är 1" utvändigt, och 1" när de är 1 1/4"?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-05 23:23
Ursprungligen av Baron:

... så att rörgängor heter 3/4" när de är 1" utvändigt, och 1" när de är 1 1/4"?

Det är faktiskt ganska enkelt. Ett rör som är c:a 3/4" invändigt är 1" utvändigt (3/4 + godstjocklek) och då namnger man gängan efter det invändiga måttet. Varför, därför att det utvändiga måttet är ju ointressant eftersom det är det invändiga måttet som bestämmer hur mycket flöde du kan köra genom röret.

OK, jag fuskar, jag jobbar med sånt här varje dag, rör, rördelar, gängor m.m.

Ursprungligen av Gunnar B:

Det är faktiskt ganska enkelt. Ett rör som är c:a 3/4" invändigt är 1" utvändigt (3/4 + godstjocklek) och då namnger man gängan efter det invändiga måttet. Varför, därför att det utvändiga måttet är ju ointressant eftersom det är det invändiga måttet som bestämmer hur mycket flöde du kan köra genom röret.

OK, jag fuskar, jag jobbar med sånt här varje dag, rör, rördelar, gängor m.m.

Rörläggare - enda jobbet där man får Kröka och Gänga på arbetstid ....

  • Medlem
  • 2011-08-06 00:44

Jag gissade att det var det som var svaret, men om man pratar om gängor borde måttet beskriva gängan, inte godset. Det kan (i teorin) hända att en viss sorts rör har tjockare gods, dvs större area (på godset i genomskärning) på samma diameter som ett rör med tunnare gods. Vad ska man då kalla gängan om den är samma i båda fallen?

Ursprungligen av Baron:

Jag gissade att det var det som var svaret, men om man pratar om gängor borde måttet beskriva gängan, inte godset. Det kan (i teorin) hända att en viss sorts rör har tjockare gods, dvs större area (på godset i genomskärning) på samma diameter som ett rör med tunnare gods. Vad ska man då kalla gängan om den är samma i båda fallen?

Förstår din tanke men det handlar om standard och standarden är ø=3/4" & Ø=1" och då är den det. Finns ingen anledning att ändra på godtjockleken.

Vi är i Loungen, och där är det ganska högt i tak. Men det finns gränser.

Jag har raderat några inlägg (närmare bestämt 8 st).

Några av inläggen var ju helt harmlösa, men det är bättre att plocka hela sidodiskussionen, annars blir det bara konstigt i tråden.

/Mod

...ingen Apple referens i denna annons ?

Varför ska det vara så svårt att få jämn temperatur i en långfärdsbuss/buss?

Södergående:
Sätter jag mig på den vänstra sidan blir jag grillad av morgonsolen, sätter jag mig på den högra får jag rena vinterkylan från fönstret...

Norrgående:
Inget jag tänkt på ...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Varför ska det vara så svårt att få jämn temperatur i en långfärdsbuss/buss?

Varför är det viktigare med Internet på de nya Norrtälje/Stockholm dubbeldäckarbussarna är ventilation?

Varför bygger man bussar utan öppningsbara fönster när AC systemet bara fungerar 50% av turerna?

Ursprungligen av LCR:

Varför är det viktigare med Internet på de nya Norrtälje/Stockholm dubbeldäckarbussarna är ventilation?

Varför bygger man bussar utan öppningsbara fönster när AC systemet bara fungerar 50% av turerna?

Jaha, och de dagar det fungerar vad skall du göra då?
Folk är ju så dumma i huvet att de kommer öppna fönstren på vid gavel ALLA dagar.

Även om det är 17 grader inne i bussen tack vare AC och 29 på utsidan....

Jag vill montera bort 1100 fönsterhandtag på mitt jobb.

Ursprungligen av Goflorp:

Jaha, och de dagar det fungerar vad skall du göra då?
Folk är ju så dumma i huvet att de kommer öppna fönstren på vid gavel ALLA dagar.

Även om det är 17 grader inne i bussen tack vare AC och 29 på utsidan...

Följdfråga:

Varför ställer folk in AC på så kallt som möjligt (jag köper dina 17˚C) när det är varmt ute, men så varmt som möjligt när det är kallt ute (23-25˚C)???

Vore det inte bättre med 20˚C hela året runt ???

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-12 20:55
Ursprungligen av LCR:

Följdfråga:

Varför ställer folk in AC på så kallt som möjligt (jag köper dina 17˚C) när det är varmt ute, men så varmt som möjligt när det är kallt ute (23-25˚C)???

Vore det inte bättre med 20˚C hela året runt ???

Håller med. Är det varmt ute har jag lite varmare inne bilen (inne 24 ute 28, t.ex.). Man vill ju inte sitta och frysa i kortärmat.

Bevaka tråden