Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Även om jag och min fru har bra jobb och inte känner att vi riskerar bli arbetslösa ser vi till att öka våra marginaler när det är oroliga tider. Man vet aldrig. Det skulle inte kännas så bra att stå där med skägget i brevlådan om det värsta skulle hända och man blåst det mesta av sina pengar.

Ursprungligen av pmarriott:

Även om jag och min fru har bra jobb och inte känner att vi riskerar bli arbetslösa ser vi till att öka våra marginaler när det är oroliga tider. Man vet aldrig. Det skulle inte kännas så bra att stå där med skägget i brevlådan om det värsta skulle hända och man blåst det mesta av sina pengar.

Det finns inget bättre än att ha en bra sparad peng. Farsan har alltid sagt "minste en extra månadslön", jag hade en årslön, som nästan försvunnit under min tid hemma, men nu har jag ett jobb som jag trivs med och kommer förhoppningsvis att kunna bygga upp min buffer igen.

Varför abryts vissa låtar på Spotify? Den fortsätter "spela" men inget ljud kommer...

Tex denna som avbryts vid 3.11 men den fortsätter ändå "spela"...

http://open.spotify.com/track/0bCHHO10freinrBn9F17sy

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Varför abryts vissa låtar på Spotify? Den fortsätter "spela" men inget ljud kommer...

Tex denna som avbryts vid 3.11 men den fortsätter ändå "spela"...

Laugh It Off by Dorothy Moore on Spotify

Dåligt enkodad fil!

varför är man aldrig pigg 5:15 en måndagsmorgon när klockan ringer?

Upp och till jobbet efter två veckors sjukdom.

Varför är man inte piggare... *gäsp*

Varför är det...

...så mycket lättare att kliva upp och sticka till jobbet när man har ett jobb man verkligen gillar?

  • Medlem
  • 2011-09-26 07:18

Varför nekar Wordfeud mig att lägga ord som "zirkon" men tillåter genitiv-S på i stort sett vad som helst?

Ursprungligen av Baron:

Varför nekar Wordfeud mig att lägga ord som "zirkon" men tillåter genitiv-S på i stort sett vad som helst?

Varför fattade inte jag vad Baron pratade om

Ursprungligen av Baron:

Varför nekar Wordfeud mig att lägga ord som "zirkon" men tillåter genitiv-S på i stort sett vad som helst?

För att de inte använder SAOL.

Ursprungligen av Baron:

Varför nekar Wordfeud mig att lägga ord som "zirkon" men tillåter genitiv-S på i stort sett vad som helst?

För att man ska tröttna, precis som jag gjorde igår!

Varför är det...

...så svårt för vissa att ta åt sig av välmenande konstruktiv kritik, utan att tolka det som personliga angrepp?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför är det...

...så svårt för vissa att ta åt sig av välmenande konstruktiv kritik, utan att tolka det som personliga angrepp?

Jag gillar dig Jesper, stor Kram och tack för ditt outtröttliga arbete.

/Jerry

Som moderator är du, och ska vara, saklig. Så det kan nog uppfattas som lite stelt och att det pekas med hela handen.

Pröva det här:

"Inlägg #12 har flyttats hit från en annan tråd. *tihi* Sök gärna lite innan ni startar trådar. Det är stor chans att det redan finns trådar som behandlar det aktuella ämnet. *ler*:p

/m0dz ;)"

  • Medlem
  • 2011-10-04 15:43
Ursprungligen av eskimo:

Som moderator är du, och ska vara, saklig. Så det kan nog uppfattas som lite stelt och att det pekas med hela handen.

Pröva det här:

"Inlägg #12 har flyttats hit från en annan tråd. *tihi* Sök gärna lite innan ni startar trådar. Det är stor chans att det redan finns trådar som behandlar det aktuella ämnet. *ler*:p

/m0dz ;)"

Usch vad off-topic, vänligen radera detta inlägg!!! Muwhahaha!

*kjamiz*

Varför kan jag inte hitta det jag vill ha när jag vill ha det?

varför är det så svårt att stå emot frestelsen att starta en ny tråd i forumet med frågan "apple store är nere, kommer det något nytt idag?"

Varför är det...

när man tittar in i sådana här trådar om man inte varit inne på ett tag och klickar Gilla, Gilla, Gilla... ?

Varför är det...

att jag alltid mår mycket bättre dagar då jag gjort en massa saker ute eller i verkstan jämfört med dagar jag suttit och surfat i timmar?

Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

att jag alltid mår mycket bättre dagar då jag gjort en massa saker ute eller i verkstan jämfört med dagar jag suttit och surfat i timmar?

Fysiskt arbete får en att må bra. Gäller iaf för mig o det är så himla mycket skönare att vara trött av hårt arbete än av sömnbrist som man kanske skaffat sig framför datorn...

...så att 99an har en kommentarsfunktion? Kunde man inte göra som DN.se och stänga av den, och bara öppna upp när man ville ha en kvasi-sifo till någon "artikel"?

*grymtar lite om övermodereringen*

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-10 18:22

Varför är det...

...så långt till den 28:e oktober?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Varför är det...

...så långt till den 28:e oktober?

...så långt till den 26:e oktober?

(Har ingen koll på vad som händer den 28e men den 26 släpps DLC'n till Deus Ex:HR i Europa)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...så långt till den 26:e oktober?

(Har ingen koll på vad som händer den 28e men den 26 släpps DLC'n till Deus Ex:HR i Europa)

iPhone 4S släpps i Sverige den 28:e.
Själv fyller jag år den 20:e så jag kanske ger mig själv en liten present en vecka senare...

Varför är det...

...att de som kan och vet minst om Steve Jobs är de som kritiserar honom mest?!...

Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

...att de som kan och vet minst om Steve Jobs är de som kritiserar honom mest?!...

de är okunniga o avundsjuka

...så att Lejonet & Björnens "Italiensk choklad" innehåller "Västafrikansk choklad"?

Mosiga jävla göteborgare...

  • Medlem
  • 2011-10-22 20:38
Ursprungligen av eskimo:

...så att Lejonet & Björnens "Italiensk choklad" innehåller "Västafrikansk choklad"?

Mosiga jävla göteborgare...

För att smaken är "'italiensk choklad'-smak" och för att den innehåller råvaran "afrikansk choklad", kanske.

Varför har avatar/namnutrymmet på forumet blivit smalare? Numer krävs två rader för mitt användarnamn mot en före uppdateringen

Bevaka tråden