- pmarriott
- Medlem ●
- Eslöv
Även om jag och min fru har bra jobb och inte känner att vi riskerar bli arbetslösa ser vi till att öka våra marginaler när det är oroliga tider. Man vet aldrig. Det skulle inte kännas så bra att stå där med skägget i brevlådan om det värsta skulle hända och man blåst det mesta av sina pengar.
Även om jag och min fru har bra jobb och inte känner att vi riskerar bli arbetslösa ser vi till att öka våra marginaler när det är oroliga tider. Man vet aldrig. Det skulle inte kännas så bra att stå där med skägget i brevlådan om det värsta skulle hända och man blåst det mesta av sina pengar.
Det finns inget bättre än att ha en bra sparad peng. Farsan har alltid sagt "minste en extra månadslön", jag hade en årslön, som nästan försvunnit under min tid hemma, men nu har jag ett jobb som jag trivs med och kommer förhoppningsvis att kunna bygga upp min buffer igen.
Varför abryts vissa låtar på Spotify? Den fortsätter "spela" men inget ljud kommer...
Tex denna som avbryts vid 3.11 men den fortsätter ändå "spela"...
Varför abryts vissa låtar på Spotify? Den fortsätter "spela" men inget ljud kommer...
Tex denna som avbryts vid 3.11 men den fortsätter ändå "spela"...
Dåligt enkodad fil!
Varför är det...
...så mycket lättare att kliva upp och sticka till jobbet när man har ett jobb man verkligen gillar?
Varför är det...
...så svårt för vissa att ta åt sig av välmenande konstruktiv kritik, utan att tolka det som personliga angrepp?
Varför är det...
...så svårt för vissa att ta åt sig av välmenande konstruktiv kritik, utan att tolka det som personliga angrepp?
Jag gillar dig Jesper, stor Kram och tack för ditt outtröttliga arbete.
/Jerry
Som moderator är du, och ska vara, saklig. Så det kan nog uppfattas som lite stelt och att det pekas med hela handen.
Pröva det här:
"Inlägg #12 har flyttats hit från en annan tråd. *tihi* Sök gärna lite innan ni startar trådar. Det är stor chans att det redan finns trådar som behandlar det aktuella ämnet. *ler*:p
/m0dz ;)"
Som moderator är du, och ska vara, saklig. Så det kan nog uppfattas som lite stelt och att det pekas med hela handen.
Pröva det här:
"Inlägg #12 har flyttats hit från en annan tråd. *tihi* Sök gärna lite innan ni startar trådar. Det är stor chans att det redan finns trådar som behandlar det aktuella ämnet. *ler*:p
/m0dz ;)"
Usch vad off-topic, vänligen radera detta inlägg!!! Muwhahaha!
Varför kan jag inte hitta det jag vill ha när jag vill ha det?
Varför är det...
när man tittar in i sådana här trådar om man inte varit inne på ett tag och klickar Gilla, Gilla, Gilla... ?
Varför är det...
att jag alltid mår mycket bättre dagar då jag gjort en massa saker ute eller i verkstan jämfört med dagar jag suttit och surfat i timmar?
Varför är det...
att jag alltid mår mycket bättre dagar då jag gjort en massa saker ute eller i verkstan jämfört med dagar jag suttit och surfat i timmar?
Fysiskt arbete får en att må bra. Gäller iaf för mig o det är så himla mycket skönare att vara trött av hårt arbete än av sömnbrist som man kanske skaffat sig framför datorn...
...så långt till den 26:e oktober?
(Har ingen koll på vad som händer den 28e men den 26 släpps DLC'n till Deus Ex:HR i Europa)
...så långt till den 26:e oktober?
(Har ingen koll på vad som händer den 28e men den 26 släpps DLC'n till Deus Ex:HR i Europa)
iPhone 4S släpps i Sverige den 28:e.
Själv fyller jag år den 20:e så jag kanske ger mig själv en liten present en vecka senare...
Varför är det...
...att de som kan och vet minst om Steve Jobs är de som kritiserar honom mest?!...
Varför är det...
...att de som kan och vet minst om Steve Jobs är de som kritiserar honom mest?!...
de är okunniga o avundsjuka
...så att Lejonet & Björnens "Italiensk choklad" innehåller "Västafrikansk choklad"?
Mosiga jävla göteborgare...
För att smaken är "'italiensk choklad'-smak" och för att den innehåller råvaran "afrikansk choklad", kanske.
Varför har avatar/namnutrymmet på forumet blivit smalare? Numer krävs två rader för mitt användarnamn mot en före uppdateringen