Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det hänger mellan en gaming PC men rättså bra specs eller en iPad 3 32gb wifi... Riktigt svårt val

  • Medlem
  • 2012-03-03 18:45
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Det hänger mellan en gaming PC men rättså bra specs eller en iPad 3 32gb wifi... Riktigt svårt val

Hur kan ett sånt val vara svårt? iPad 24/7! Spelar gör man på PS3:an.

Ursprungligen av Dalle:

Hur kan ett sånt val vara svårt? iPad 24/7! Spelar gör man på PS3:an.

Sant. Jag har en PS3 som jag spelar flitigt på:) Bfbc2 är det som gäller. Men samtidigt så saknar jag Battlefield 3 med 64 players och program som Xfire

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 10:32
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Det hänger mellan en gaming PC men rättså bra specs eller en iPad 3 32gb wifi... Riktigt svårt val

Tycker du ska träna på ditt tålamod och vänta tills att nya iPad kommer till Sverige och går raka vägen till affären och köper den Du kommer nog snart att glömma den där speldatorn

Förresten, vet ni om det är värt att köpa iPad när man är i Italien senare i vår? För mig det är rätt så mycket billigare och dessutom så borde 3G/LTE modellen funka för Sveriges nät?

Bara en kul grej, kunde inte låta bli att posta den här

När vi funderar på om vi ska köpa EN iPad eller inte, har US Airforce bestämt sig för att beställa 18000! iPads

U.S. Air Force awards $9.36 million contract for 18,000 Apple iPad 2 units – MacDailyNews - Welcome Home

Då var en svart 64 GB WiFi+4G beställd från Apple UK via Borderlinx. Fick bekräftat leverans den 16 mars.

Ursprungligen av pmarriott:

Då var en svart 64 GB WiFi+4G beställd från Apple UK via Borderlinx. Fick bekräftat leverans den 16 mars.

men varför beställer du en 4G som inte kommer fungera i Sverige ???? Sverige använder ju en annan 4G teknik som endast kommer fungera med den iPad 4G version som släpps officielt i Sverige ..

Ursprungligen av gotfredsen:

men varför beställer du en 4G som inte kommer fungera i Sverige ???? Sverige använder ju en annan 4G teknik som endast kommer fungera med den iPad 4G version som släpps officielt i Sverige ..

Det lär väl vara samma, eller har jag missförstått?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 12:26
Ursprungligen av pmarriott:

Det lär väl vara samma, eller har jag missförstått?

Den lär fungera, ja.

Den som inte hade fungerat i Sverige är den som är gjord för att användas i Verizons nät i USA.

Ursprungligen av zinned:

Den lär fungera, ja.

Den som inte hade fungerat i Sverige är den som är gjord för att användas i Verizons nät i USA.

Exakt vad jag trodde, precis som med 3G-modellen.

Nej, vänta nu. Det hela hänger väl på vilka frekvenser den har stöd för? Nu vet jag inte vad Verizon eller AT&T´s iPad 3 har för stöd men operatörerna i detta land kör inte heller på samma frekvenser för 4G (Endast Telenor och Tele2).

Det är väl inte självklart att någon av dessa har stöd för samtliga 4G-nät i Sverige?

Det står på både US och UK att den kör 4G på 700 och 2100 MHz. Telia skriver att de kör på 800 och 2600 MHz. Telenor hittade jag något snabbt om 800 MHz. Är detta en felskrivning på Apple's hemsida eller kommer de att komma dragande med en massa regionsspecifika 4G-iPads?

Ursprungligen av pmarriott:

Det står på både US och UK att den kör 4G på 700 och 2100 MHz. Telia skriver att de kör på 800 och 2600 MHz. Telenor hittade jag något snabbt om 800 MHz. Är detta en felskrivning på Apple's hemsida eller kommer de att komma dragande med en massa regionsspecifika 4G-iPads?

Som jag förstod det så är det ingen som har stöd för 4G i Sverige. Precis som du skriver så fungerar det inte med Telia. Telenor/Tele2 använder sig av 900/2600 vilket inte heller stöds.

Nu får vi hålla tummarna att de släpper en tredje modell som är anpassad till våra frekvenser. Mindre troligt dock.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som jag förstod det så är det ingen som har stöd för 4G i Sverige. Precis som du skriver så fungerar det inte med Telia. Telenor/Tele2 använder sig av 900/2600 vilket inte heller stöds.

Nu får vi hålla tummarna att de släpper en tredje modell som är anpassad till våra frekvenser. Mindre troligt dock.

Nej, jag tror att blir som med 2:an. En för Verizon och en för alla andra.

Suck, bara för det blev jag nojig och avbeställde. Väntar tills den 23:e och beställer den här hemma.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, jag tror att blir som med 2:an. En för Verizon och en för alla andra.

Suck, bara för det blev jag nojig och avbeställde. Väntar tills den 23:e och beställer den här hemma.

det gjorde du nog rätt i

Oklart om 4g med nya iPad i Sverige - MacWorld

Den stora frågan är väl om det finns olika 4G-versioner av iPad eller om det är en one-size-fits-all?

Hittade den här artikeln i ämnet: Oklart om Ipad med 4G hos operatörerna - Mobil.se

Den springande punkten är så klart, kommer man att lansera en annan variant i Sverige än i US/UK? Om det är samma och vi därmed inte kommer att ha någon glädje av 4G så är det ju hugget som stucket. Jag köper en ändå, men det är ju surt om man får hem en från UK som inte lirar med svenska nät och man sen 3 dagar senare kan knalla ner på Elgiganten och hämta en som har stöd för svenska nät. Känner jag Apple rätt så är det operatörerna som får ändra sina nät för att anpassa till iPad snarare än tvärtom.

Edit: Kollade just på tyska Apple Store, samma tekniska spec där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 16:00

Klart det ska fungera.

Skulle Apple inte ha tänkt på detta, eller ännu värre struntat i det, så är det helt tappat.

Det kan jag ALDRIG tänka mig att Apple skulle göra.

Ursprungligen av zinned:

Klart det ska fungera.

Skulle Apple inte ha tänkt på detta, eller ännu värre struntat i det, så är det helt tappat.

Det kan jag ALDRIG tänka mig att Apple skulle göra.

Det är ett faktum att de som presenterades igår inte fungerar med 4G i Sverige. Dock så får vi hoppas att Apple släpper en tredje variant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 17:07
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är ett faktum att de som presenterades igår inte fungerar med 4G i Sverige. Dock så får vi hoppas att Apple släpper en tredje variant.

Det var ju inte vad jag påstod, eller hur?

Som sagt, Apple kommer garanterat att släppa en modell som fungerar med våra LTE-nät.

Ursprungligen av zinned:

Det var ju inte vad jag påstod, eller hur?

Som sagt, Apple kommer garanterat att släppa en modell som fungerar med våra LTE-nät.

Ursprungligen av zinned:

Klart det ska fungera.

Imo var det exakt det du skrev. Du skrev att det ska fungera, vilket det inte gör. Hoppas dock att du har rätt i att de släpper en version med 4G som fungerar med det Svenska nätet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 17:24

Du kan ju inte rycka ett statement ur sin context.

Jag skrev :

Citat:

Klart det ska fungera.

Skulle Apple inte ha tänkt på detta, eller ännu värre struntat i det, så är det helt tappat.

Det kan jag ALDRIG tänka mig att Apple skulle göra.

Alltså, klart det ska fungera genom att de ser till att alla de frekvensband som används för LTE stöds i de olika ländernas enheter de får skeppade till sig.

Ursprungligen av zinned:

Du kan ju inte rycka ett statement ur sin context.

Jag skrev :

Alltså, klart det ska fungera genom att de ser till att alla de frekvensband som används för LTE stöds i de olika ländernas enheter de får skeppade till sig.

Jag utgår från vad de har presenterat, dvs att vi inte har stöd för 4G i iPad 3. Hade du skrivit "Klart det kommer att fungera" så skulle jag tolkat dig annorlunda. Anyways, vill du fortsätta denna diskussion så kan du skicka mig ett PM, inget vi behöver ta här.

Fö. så är det inte fy skam utan 4G då den har stöd för 32Mbit. Alltid ngt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-08 21:37

Stöder de svenska operatörerna DC med 32 Mbps?

Ursprungligen av kenjon:

Stöder de svenska operatörerna DC med 32 Mbps?

Tre + Telenor ska göra det. Resterande vet jag inte.

Förstår inte ens vad ni ska med sånna hastigheter på enhet som iPad? Jag är väldigt kräsen gällande mobiltelefoner samt datorer, men jag tänker aldrig på hastigheten eftersom jag vet att jag aldrig kommer ha användning för det, köper alltid det billigaste.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-14 21:49

Alla har vi olika åsikter

En iPad är en dator - som iPhone och Mac - datorer. Datorer utan nätverk är nästan helt meningslösa i min värld. Då vill jag givetvis alltid ha maximalt nätverk - det fetaste som går - alltid. Nätverk är ett annat ord för flaskhals.

Ursprungligen av Dellblom:

Förstår inte ens vad ni ska med sånna hastigheter på enhet som iPad? Jag är väldigt kräsen gällande mobiltelefoner samt datorer, men jag tänker aldrig på hastigheten eftersom jag vet att jag aldrig kommer ha användning för det, köper alltid det billigaste.

Ursprungligen av Zimmerman:

En iPad är en dator - som iPhone och Mac - datorer. Datorer utan nätverk är nästan helt meningslösa i min värld. Då vill jag givetvis alltid ha maximalt nätverk - det fetaste som går - alltid. Nätverk är ett annat ord för flaskhals.

Har du eller ska du köpa en iPad?

http://www.99.se/ipad/293595-att-kopa-nya-ipad-3-a-13.html

#124

Ursprungligen av keptang:

Har du eller ska du köpa en iPad?

Bevaka tråden