Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Niiice.. På tiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-17 20:04

Ja, så sent som en vecka sedan så skulle Zimmerman definitivt INTE köpa en

Nej, nej - det stämmer inte alls - detta är felinformation baserat på språksvårigheter. Jag hade "inga planer på" att köpa en. Det är något helt annat än "definitivt INTE". Lär dig svenska, medborgare. Kämpa på.

Ursprungligen av zinned:

Ja, så sent som en vecka sedan så skulle Zimmerman definitivt INTE köpa en

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-17 20:28
Ursprungligen av Zimmerman:

Nej, nej - det stämmer inte alls - detta är felinformation baserat på språksvårigheter. Jag hade "inga planer på" att köpa en. Det är något helt annat än "definitivt INTE". Lär dig svenska, medborgare. Kämpa på.

Se så, kliv nu ner från dina höga hästar och se hur livet är här nere i verkligheten för omväxlings skull

Är i Seattle för jobb denna vecka så igår hann jag förbi en Apple store och köpte den nya iPaden. 64 gb, 4g, vit. För mig så kommer det duga alldeles utmärkt med 3G hemma i Svedala. Det känns som ett riktigt stort kliv uppåt från min 1:a gen ipad med enbart wifi och 16 gb. Perfekt för resor helt enkelt. Har inte hunnit pilla alltför mycket men skärmen är fantastik, precis som recensionerna säger. Klockan är 05 just nu men jet lagen gör att jag inte riktigt kan sova + lite seg i kolan. Så skriver jag osammanhängande så skyller jag på det.

Jo jag vill ha en men jag börjar bli osäker på om jag vill ha/måste ha en av senaste modellen, pengarna avgör.

Ögnade just genom några rader i en rescension som gjordes av PCmag.com. Den enda skillnaden egentligen mellan iPad2 o senaste modellen är kameran o skärmen. Den fyrkärniga grafikprocessorn är ett måste för att driva den nya skärmen. Processorn är dock fortfarande samma som i iPad2. Jag måste nog vänta till jag kan känna på respektive i butik o låta ögon o magkänsla avgöra o sedan beställer jag den på nätet

Det stora hoppet måste ju ändå vara upplösningen - som blir en ny standard. Det finns alltså enligt mig två typer av iPad - pre och post denna modell. Det är som med teveburkar - pre och post HD. Eller pre/post stereo. Samma med iPhone - pre/post retina och pre/post 3G. Så ser jag på det och jag tror att det är det som gäller åren framöver (tills allt blivit denna nya standard): "Säljer du din gamla iPad? Bra. Är det modellen med gamla eller nya skärmen/upplösningen?"
För mig är skillnaden mellan iPad1 och iPad2 försumbar jämfört med skillnaden mellan iPad2 och denna nya iPad. Jag är glad att jag hoppar på tåget nu...när upplösningsstandarden är fastlagd. Hade jag en tvåa skulle jag misslyckas med rationalisering och självbedrägeri...jag skulle plötsligt se min tvåa som endast en leksak för ungen när retinan kom förra veckan. Jag skulle se den bistra verkligheten i vitögat :-D.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det stora hoppet måste ju ändå vara upplösningen - som blir en ny standard. Det finns alltså enligt mig två typer av iPad - pre och post denna modell. Det är som med teveburkar - pre och post HD. Eller pre/post stereo. Samma med iPhone - pre/post retina och pre/post 3G. Så ser jag på det och jag tror att det är det som gäller åren framöver (tills allt blivit denna nya standard): "Säljer du din gamla iPad? Bra. Är det modellen med gamla eller nya skärmen/upplösningen?"
För mig är skillnaden mellan iPad1 och iPad2 försumbar jämfört med skillnaden mellan iPad2 och denna nya iPad. Jag är glad att jag hoppar på tåget nu...när upplösningsstandarden är fastlagd. Hade jag en tvåa skulle jag misslyckas med rationalisering och självbedrägeri...jag skulle plötsligt se min tvåa som endast en leksak för ungen när retinan kom förra veckan. Jag skulle se den bistra verkligheten i vitögat :-D.

Så kan man resonera om alla produkter. Jag är glad att jag inte köper ipad nu, för två versioner fram kommer den här vara pre "insert sak som anses vara revolutionerande" och då kommer jag se den här modellen som endast en leksak för din unge.

Rensade bort lite trams. Även om vi höjt taket på offtopic på 99.se måste vi ju inte ha dagisnivå på det hela.

Kom I posten i fredags #awesome

Tja, jag har sålt min iPad2; så jag "måste" skaffa en ipad3:a.

Köper ju inte en 2:a igen, och jag väntar inte till ipad4...

På tal om revolutioner med er tvärsäkra, så vill jag bara säga BT4.0.

En mängd saker kommer dyka upp som kommunicerar med ipaden.
Från blodtrycksmanchetter till rattar, spakar och vred.
BT4 är en helt ny grej, kopplingar som håller, batterier som varar månader...

Storleken är bestämd - 32GB - men vilken modell utöver det har jag inte kommit fram till än eller om jag ska vara dumsnål o ta iPad2 istället. Jodå jag vet vad dumsnål är

Borde inte butikerna snart få reda på hur många iPad de får?

Ursprungligen av andlin76:

Borde inte butikerna snart få reda på hur många iPad de får?

Jag har fått intrycket att de famlar i mörker in i det sista. De får ett antal kartonger så sent som bara möjligt inför släppet som inte får packas upp förrän i sista stund så att de har ett minimum av tid att förbereda.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har fått intrycket att de famlar i mörker in i det sista. De får ett antal kartonger så sent som bara möjligt inför släppet som inte får packas upp förrän i sista stund så att de har ett minimum av tid att förbereda.

De får kartongerna i ett utskick o instruktionerna kring vilka som innehåller iPad's o hur man öppnar dem i ett annat

Den som redan har en iPad kanske funderar på att ge bort den. Frågan är om farfar är rätt mottagare. Instruktioner bör medfölja

When Grandpa Get a New ipad......P.mp4 - YouTube

Macoteket ska ha nattöppet 00.01 å framåt.

Vad ska folk göra där mitt i natten? iPad kan mycket väl kan komma med bud på fredag förmiddag sådär 10 timmar senare.

Ursprungligen av andlin76:

Macoteket ska ha nattöppet 00.01 å framåt.

Vad ska folk göra där mitt i natten? iPad kan mycket väl kan komma med bud på fredag förmiddag sådär 10 timmar senare.

Om de har annonserat öppet då så vet de nog när de får sina iPads, eller så har de redan fått dem.

Ursprungligen av pmarriott:
Ursprungligen av andlin76:

Macoteket ska ha nattöppet 00.01 å framåt.

Vad ska folk göra där mitt i natten? iPad kan mycket väl kan komma med bud på fredag förmiddag sådär 10 timmar senare.

Om de har annonserat öppet då så vet de nog när de får sina iPads, eller så har de redan fått dem.

Jag tror inte det, de chansar. Finns de inte på plats mitt i natten så är det lätt att skylla på Apples hemlighetsmakeri.

Fast det är helt fritt att välja vad man tror och hur man tillbringar natten mot fredag.

Även Kullander i Malmö har öppet natten mot fredag. Ingen risk att de chansar tror jag. Skulle skapa så mycket badwill.

Jupp. Är de inte säkra tror jag att de hellre chansar åt andra hållet och kör från 8.00 på fredag och hoppas att få sålt ett par stycken ändå. Jag tror inte att det kommer att finnas så våldsamt många kvar.
Själv har jag slängt in en skriftlig beställning för avhämtning på lördag. Hoppas det går vägen.

Nåväl... 16 eller 32 GB? Jag velar... Tror att jag har bestämt mig för WiFi only men...

Ursprungligen av BlackSmp:

Nåväl... 16 eller 32 GB? Jag velar... Tror att jag har bestämt mig för WiFi only men...

32Gb wifi. Tycker att 16Gb känns väl snålt med de nya HD spelen.

3G skippar jag, köper mig en 4G router istället så kan alla i sommarstugan dra nytta av bredbandet.

Grafit i Sundsvall får dem på fredag, frågade inte om tid

Surt att ingen verkar veta hur många iPads de får in, svårt att veta vad det är bäst att köpa.

16GB på nya modellen är väl uteslutet om man tänker sig lägga in lite bilder också. Alla appar blir mer eller mindre dubbelt så stora med den nya grafiken.

Ursprungligen av grenhall:

16GB på nya modellen är väl uteslutet om man tänker sig lägga in lite bilder också. Alla appar blir mer eller mindre dubbelt så stora med den nya grafiken.

Nej, apparna blir inte dubbelt så stora. Det går åt mer minne för att visa dem på skärmen men själva appen i sig behöver nödvändigtvis inte bli större.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-21 16:22
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, apparna blir inte dubbelt så stora. Det går åt mer minne för att visa dem på skärmen men själva appen i sig behöver nödvändigtvis inte bli större.

Nja, de växer väl ganska markant i takt med att apparna Retina-anpassas och då tar större plats i anspråk. Mer detaljerat GUI, större filer.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, apparna blir inte dubbelt så stora. Det går åt mer minne för att visa dem på skärmen men själva appen i sig behöver nödvändigtvis inte bli större.

Från Retina Display on new iPad makes app file size bigger « Mobile Phones & Deals UK

Citat:

Numbers has been bumped up to 283 MB from 109 MB in the past and the Keynote application is now 327 MB from 115 MB. The Pages app is now 269 MB from the past version’s 95 MB, while the biggest increase in file size is iMovie, which is now 404 MB from a mere 70 MB.

Jag tycker iaf att är dubbelt så stort och i de flesta fallen mer än så.

Ursprungligen av grenhall:

Från Retina Display on new iPad makes app file size bigger « Mobile Phones & Deals UK

Jag tycker iaf att är dubbelt så stort och i de flesta fallen mer än så.

Ja, i det fall appen innehåller grafik etc blir det så klart större appar med en högre upplösning, men det är inte per automatik en absolut sanning att dubbel upplösning = dubbel filstorlek på appen. En ren beräkningsapp utan tung grafik behöver ju inte innehålla dubbla mängden kod.

Bevaka tråden