Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har den nya iPaden stöd för Hotspot?

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-13 15:22
Ursprungligen av Ola:

Jag fick nya operatörsinställningar för mitt tre-abb igår. Men det dök inte upp någon internetdelning

Du kan behöva starta om.

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-04-13 15:28

Jag har "tyvärr" gjort det utan lyckat resultat. Har någon annan fått det att fungera med tre?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-13 16:05

Ibland behöver man ändra APN-inställningar för att det skall bita. Nu har jag inte någon svensk operatör men i mitt fall fick jag ändra från http.globe.com.ph till internet.globe.com ph. Kan ju vara värt ett försök. Ibland kan det även hjälpa ett Återställa inställningarna (Reset Settings) i Celular Data vad det nu heter på svenska O:-)

Bifogar senaste konversationen med Telenor, ser inte ljust ut tyvärr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-07 22:31

Installerade precis 5.1.1 och det ser inte ut att funka med Tre :/

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-05-07 22:37

Nej, det är väl en operatörsinställning som måste till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 10:17

Operatörerna skyller fortfarande på Apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 10:50

OK inte Tre längre

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-05-08 10:54

På fredag! Jag minns inte riktigt nu, måste man koppla den med sladd mot iTunes eller dyker den upp under programuppdatering i iOS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 10:58

3 Sverige Nej du behöver inte höra av sig utan den pushas ut via iTunes. Du behöver koppla in iPaden till din dator.
Mvh Emilie

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 11:04

Aha! så man behöver fortfarande ha en dator för vissa funktioner... trodde IOS 5 skulle vara helt självgående!

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-05-08 11:06

Det trodde jag med, bra då vet jag en som kopplar in iPaden i datorn på fredag!

Fast det stämmer väl inte? Har för mig att jag fått operatörsinställningar OTA till iPhone förr...

OTA & iTunes. Bara att välja vad man finner är enklast

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-09 01:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

OTA & iTunes. Bara att välja vad man finner är enklast

Då heter det eller på svenska...

Ursprungligen av frazze:

Då heter det eller på svenska...

OTA || Itunes menar du:) (Ok, det var nördigt)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-09 08:18
Ursprungligen av BlackSmp:

OTA || Itunes menar du:) (Ok, det var nördigt)

Hehe, du bjöd på den och jag tog välvilligt emot den. Vilket samarbete!

OTA fungerar definitivt!

iOS: Updating your carrier settings

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-05-11 10:21

När/om någon får det att fungera så lägg gärna ett inlägg här, saknar denna funktion liiite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-11 10:51

Ska prova när jag kommer hem...

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-05-15 09:28

Är det någon som fått nya operatörsinställningar? Det hände inte sådär jättemycket i fredags direkt, inte vad jag märkte iaf.

nope!

Jag har fått nya operatörsinställningar (Telenor) men har inte märkt något. Uppdaterade till 5.1.1 också, men inget nytt på internetdelningsfronten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 18:55
Ursprungligen av suddgummi:

Jag har fått nya operatörsinställningar (Telenor) men har inte märkt något. Uppdaterade till 5.1.1 också, men inget nytt på internetdelningsfronten

Samma här...

Har dessutom inte fått något svar på min fråga jag ställde Telenor om internetdelningens vara eller icke vara. Men varför vara bemötande mot en kund som köpt fyra iPhone och en iPad samt en hel del andra telefoner etc genom åren.

  • Medlem
  • 2012-05-15 17:38

När jag var och fixade ett abonnemang på Tre för en vecka sen sa de att det i bästa fall kommer till månadsskiftet.

  • Medlem
  • 2012-05-15 21:53

Är det bara jag som ställer mig frågan vad denna internetdelning skall vara bra för egentligen, räcker det inte med att denna funktion finns i iPhonen som är med jämt och ständigt?
Detta är iaf ingen viktig grej för mig.

Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som ställer mig frågan vad denna internetdelning skall vara bra för egentligen, räcker det inte med att denna funktion finns i iPhonen som är med jämt och ständigt?
Detta är iaf ingen viktig grej för mig.

Men om man inte har en iPhone? Och man upplever/tycker/tror att batteriet försvinner snabbare på en iPhone med internetdelning än nya iPad?
Ja, jag använder internetdelning på min 4S och det funkar finemang nuförtiden och jag är nöjd med det ;).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-15 22:54
Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som ställer mig frågan vad denna internetdelning skall vara bra för egentligen, räcker det inte med att denna funktion finns i iPhonen som är med jämt och ständigt?
Detta är iaf ingen viktig grej för mig.

Jag håller med...i vilka situationer är detta egentligen så viktigt? Vilka produkter finns som skulle behöva en sådan internetanslutning? Jag kan inte komma på någon. Möjligtvis en dator men då sitter man ju oftast på en vettigare anslutning i sitt hem.

Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som ställer mig frågan vad denna internetdelning skall vara bra för egentligen, räcker det inte med att denna funktion finns i iPhonen som är med jämt och ständigt?
Detta är iaf ingen viktig grej för mig.

Av den anledningen att man kanske inte har fri datamängd på kortet som sitter i iPhone´n, men att man tänkt att använda ett abb med fri mängd i iPad, DÄRFÖR är det en AVGÖRANDE funktion!

Bevaka tråden