Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommar, Sommar, Sommar

Tråden skapades och har fått 234 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Väderleksrapporten; Regn resten av veckan, i September ....

Stäng tråden ...

Pessimist! Dessutom finns det sommarbilder som inte är fixade ännu!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-10 11:00
Ursprungligen av CyberPet:

Pessimist! Dessutom finns det sommarbilder som inte är fixade ännu!

En pessimist är en optimist med livserfarenhet.

Inte riktigt än, nä. Finns lite sommar kvar att klämma ur tuben.

Nu jäklar blir det åka av... eller rättare sagt... jag har bloggat ett bröllop, så detta är bara ett litet urval.

Hela blogginlägget: http://blog.petrahall.se/index.php/2011/09/09/maria-jonas/

Mer bröllopsbilder, porträtt och annat kommer snart.

Hahaha. Det roliga är att jag började mitt liv som pessimist, men jag har faktiskt blivit mer och mer optimist. Det är bara att vända på livssynen lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-10 16:33
Ursprungligen av CyberPet:

Hahaha. Det roliga är att jag började mitt liv som pessimist, men jag har faktiskt blivit mer och mer optimist. Det är bara att vända på livssynen lite.

Sedär...

Kom ju på att jag lovat visa fler bröllopsbilder från i somras. Här kommer ett kollage som jag redigerat lite retro, för att jag tände på brudgummens hatt. Blev rätt kul, och om brudparet går med på det blir det ett retroalbum också.

Ursprungligen av CyberPet:

[ATTACH="CONFIG"]31057[/ATTACH]

Just bröllopsfotografier är lustiga för det finns så mycket liv och känslor bakom dem som man inte har en aning om ifall man inte känner människorna. Man ser bilderna på ett helt annat sätt, men om man vet vem det är, ännu mer om man var där så ser man dem på ett annat sätt. Om man rent av är en av dem på bilderna så tappar man förmågan att studera bilderna enbart fototekniskt.

Ursprungligen av LCR:

Just bröllopsfotografier är lustiga för det finns så mycket liv och känslor bakom dem som man inte har en aning om ifall man inte känner människorna. Man ser bilderna på ett helt annat sätt, men om man vet vem det är, ännu mer om man var där så ser man dem på ett annat sätt. Om man rent av är en av dem på bilderna så tappar man förmågan att studera bilderna enbart fototekniskt.

Jag känner inte dem jag fotograferar, det är mitt jobb, så för mig är det intressant att studera olika bröllopsbilder, även om jag inte känner personerna. Och kanske just därför är det intressant, för att man inte har någon känsloanknytning till dem, och därför studerar bilderna utifrån helt andra kriterier.

Jag tolkar ditt svar som att du är totalt ointresserad av att jag postar det som jag fotar.

Ursprungligen av CyberPet:

Jag tolkar ditt svar som att du är totalt ointresserad av att jag postar det som jag fotar.

Huh?! Det var en fundering kring hur olika man ser på bröllopsfotografier beroende på vilket förhållande man har till dem, men jag har en viss känsla av att du förstod det...

Hii hii... jo, men retas lite.

Idag är det ca 26 grader ute! Det är sommar för mig och det innebär att vi kan börja posta våra sommarbilder!
Jag inleder året med 3 snabba

Ja, nu surrar humlorna och denna tråd borde få liv igen. Vilken härlig sommar vi har framför oss!!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-05-25 22:00

Tog denna bild med en 3GS idag. Ett hjärta i himlen måste väl vara sommar ändå? Tyvärr var det inget naturfenomen utan en skicklig pilot som tränade inför nästa helgs flyguppvisning. Hjärtat var mycket snyggare en minut innan bilden togs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-02 23:44

Innan idag såg det ut såhär i Malmö, den 2 juni...

Ursprungligen av Reisan:

Innan idag såg det ut såhär i Malmö, den 2 juni...

Bra, då regnar det inte bara här då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-03 10:37
Ursprungligen av Reisan:

Innan idag såg det ut såhär i Malmö, den 2 juni...

Klockren bild på killen och tjejen som hellre ville vara på stranden

Ursprungligen av stile:

Klockren bild på killen och tjejen som hellre ville vara på stranden

Kille?! Vilken kille? Jag såg bara tjejen...

Burr. Inte är det något fantastiskt sommarväder hittills.

blomkruka på söder

På Katarinabangata, Södermalm i Stockholm har någon placerat denna blomkruka

Mina grannar kom över på middag i afton.

Vid ett tillfäll var det sammanlagt 11 stycken samlade. Men de gillade inte min kamera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-05 23:17
Ursprungligen av CyberPet:

Mina grannar kom över på middag i afton.

[ATTACH="CONFIG"]33356[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]33357[/ATTACH]
[ATTACH="CONFIG"]33358[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]33359[/ATTACH]

Vid ett tillfäll var det sammanlagt 11 stycken samlade. Men de gillade inte min kamera.

Flera år sedan jag såg en igelkott nu och det är alltid roligt att se att de är på besök hemma hos människor. Att se bilder av "kottarna" värmer.
Tyvärr är populationen av igelkottar kraftigt minskad senaste årtiondena…

Ja det är trist, men här ökar de! När vi flyttade till huset för 7 år sedan hade vi inga kottar, men de senaste tre somrarna har de tytt oss till oss och det hjälper med att mata dem med kattmat (torrfoder) och vatten. Då för 3 somrar sedan hade vi 5 kottar, så de förökar sig (eller så sprider sig ryktet om att här vankas det käk!)

Man får väl önska alla en trevlig nationaldag.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-06-06 23:26

Njuter av det nya trädäcket på 65kvm. Lite mer sol och värme så är allt perfekt.

Igår åt jag årets första... även om de inte var egenodlade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-09 14:37
Ursprungligen av CyberPet:

Igår åt jag årets första... även om de inte var egenodlade.

[ATTACH="CONFIG"]33414[/ATTACH]

Som alltid fin en fin bild när du fotar

Ps. jag fick också jordgubbar igår på jobbet

Bevaka tråden