Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommar, Sommar, Sommar

Tråden skapades och har fått 234 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-25 02:47
Ursprungligen av Engalunda:

Tänk på att jag är nybörjare:)

[ATTACH="CONFIG"]29900[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29901[/ATTACH]

...Vi är allihop nybörjare från början!

Ursprungligen av Reisan:

...Vi är allihop nybörjare från början!

Vissa längre än andra... syftar inte på någon speciell

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-25 09:01
Ursprungligen av Engalunda:

Här kommer 2 bilder från dagen. (Det är ju trots allt sommar fast det är grått)
Tänk på att jag är nybörjare:)

[ATTACH="CONFIG"]29900[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]29901[/ATTACH]

Fina Bilder, du behöver inte "ursäkta" med att du är nybörjare, det ser riktig bra ut. Jag trycker på Gilla.

Vet inte om bilden hör hemma här eller i "Husdjur"...

[ATTACH="CONFIG"]29924[/ATTACH]

Fotade min kusin och hans familj i veckan. Jag tog också bilder på bara han och döttrarna för ett projekt jag har längre fram i vår, en utställning med temat "Far & Dotter". Här är några av bilderna på dem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-28 18:10
Ursprungligen av CyberPet:

Fotade min kusin och hans familj i veckan. Jag tog också bilder på bara han och döttrarna för ett projekt jag har längre fram i vår, en utställning med temat "Far & Dotter". Här är några av bilderna på dem.

[ATTACH="CONFIG"]29953[/ATTACH] [ATTACH="CONFIG"]29954[/ATTACH]
[ATTACH="CONFIG"]29952[/ATTACH] [ATTACH="CONFIG"]29949[/ATTACH]
[ATTACH="CONFIG"]29951[/ATTACH] [ATTACH="CONFIG"]29950[/ATTACH]

Åh, somrigt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-29 09:46
Ursprungligen av CyberPet:

Fotade min kusin och hans familj i veckan. Jag tog också bilder på bara han och döttrarna för ett projekt jag har längre fram i vår, en utställning med temat "Far & Dotter". Här är några av bilderna på dem.

Underbara far-och-dotter porträtt. Mina favoriter i serien är bild nr 1, 3 och 5. Bra jobbat far, döttrar och CyberPet!

Gör ett nytt försök då jag vill lägga upp en annan bild istället

Den här tar vi, från idag!

Tycker det är kul med vatten.. Haha!

Svensk sommar är i praktiken mer så här:

All sizes | Harry again | Flickr - Photo Sharing!

Vilket ljuvligt ljus, Goflorp!

Ursprungligen av CyberPet:

Vilket ljuvligt ljus, Goflorp!

Tack för beröm...

Det är det där ögonblicket innan ovädret slår till med full kraft, ljuset försvinner på halva himlen.
Väldigt konstiga ljuseffekter/ljusförhållanden under en kort tid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-29 09:42

Årets svenska sommar i Malmö... Fångad 28 juli...

Ursprungligen av Reisan:

Årets svenska sommar i Malmö... Fångad 28 juli...

Beträffande #1: Har Babsan flyttat till Malmö? Det var som tusan. Härlig bild!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-30 00:16
Ursprungligen av GustafMA:

Beträffande #1: Har Babsan flyttat till Malmö? Det var som tusan. Härlig bild!

Hehehe, fy på dig, inte liknar det något i närheten av Babsan... Hahaha! Hade Babsan varit som henne, så hade jag till och med gillat Babsan.

Två Bilder på grabben i sin STIHL outfit, älskar glädjen i hans ögon..

Trottoaren utanför Norges ambassad.

Ursprungligen av GustafMA:

Trottoaren utanför Norges ambassad.

Jag gillar endast fotografiet, inte bilden...

Usch ja.

Innan jag åkte hem från Övik åkte vi förbi "landet", dvs ön där jag tillbringade mina somrar när jag var barn, som mina farföräldrar sedan sålt. Konstaterade att om de hade haft kvar stället hade det varit värt många, många, många miljoner, då en stuga på fastlandet mittemot, med mindre tomt, där de inte har annat än sen eftermiddagssol gick för 3 miljoner.

Tyvärr hade vi inte tillgång till båt, så det fick bli teleobjektiv. Man ser bara taket och lite av farstun. Och det nya båthuset som verkar ha blivit bastu eller nåt... och sen ser man delar av den gamla bryggan i grått.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-07-29 21:57

Ett axplock av bilder tagna under en fototräff i Kalmar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-30 09:06
Ursprungligen av wurpan:

Ett axplock av bilder tagna under en fototräff i Kalmar

Villen bild på katten, så j*kla bra

Väldigt läckra bilder, wurpan! Gillar både kattbilden och din svartvita bilder... mest kattbilden... hehehe... söt!

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-07-30 02:35
Ursprungligen av CyberPet:

Väldigt läckra bilder, wurpan! Gillar både kattbilden och din svartvita bilder... mest kattbilden... hehehe... söt!

Tack!

För den intresserade kan nämnas att kattbilen är tagen med ett Canon 200/1.8L... tyvärr inget jag äger själv dock

Grävde fram ett par bilder till från sommaren:

Ursprungligen av wurpan:

...ett Canon 200/1.8L... tyvärr inget jag äger själv dock

Inget att sörja över, jag har heller inget

Ni som letar ngt i den stilen, Tamron har ett 70-200/2,8 som alltid får väldigt bra recensioner.
Det hamnar på 7-8 tusen

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-07-30 10:44

Sen undviker man framtida ryggproblem också, inte världens smidigaste objektiv att släpa runt på.

Ägde ett Tamron 70-200/2.8 själv en gång i tiden faktiskt
Helt ok måste jag säga, hade ett 70-200/4L innan som jag bytte rakt av mot tamronet. Fördelen med tamronet är ju helt klart ljusstyrkan, och skärpan var det heller inget fel på. Det som det faller lite på dock är, som vanligt med tamrons objektiv, autofokusen. Den hänger inte riktigt med när objekten börjar röra på sig och framför allt inte när det börjar skymma.

Nog med offtopic O:-) Nu vill vi se mera sommarbilder

Ett av haken på Strandvägen. Bilden är sådär, men jag tänkte att motivet skulle falla i god jord här.

Ursprungligen av GustafMA:

Ett av haken på Strandvägen. Bilden är sådär, men jag tänkte att motivet skulle falla i god jord här.

Älskar on the fly foto ute på stan. Goflorp har nämnt detta tidigare också. Halv-aggresivt fotande är riktigt häftigt och ger fantastiskt resultat. Gillar din bild skarpt...

Ursprungligen av kenjon:

Jo, hon var rätt snygg. Eller hur menar du?

Jo, måste hålla med, tycker hon ser ganska söt ut (slutade använda "snygg" när jag slutade vara tonåring), för mej är en söt tjej mycket vackrare än en snygg tjej) men hon har lite av en arrogant look, vilket också kan bli bra på bild, även om verkligheten kan vara en annan...

Ursprungligen av LCR:

Älskar on the fly foto ute på stan. Goflorp har nämnt detta tidigare också. Halv-aggresivt fotande är riktigt häftigt och ger fantastiskt resultat. Gillar din bild skarpt...

Tackar för det. Och visst är gatufotografering skoj! Men svårt att få till. Kanske borde starta en separat tråd om det och låta dem av oss som pysslar med det utbyta tips om hur man ska gå tillväga.

Ursprungligen av GustafMA:

Tackar för det. Och visst är gatufotografering skoj! Men svårt att få till. Kanske borde starta en separat tråd om det och låta dem av oss som pysslar med det utbyta tips om hur man ska gå tillväga.

Starta du tråd i fotodelen. Kan bli kul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-03 18:43
Ursprungligen av Goflorp:

Starta du tråd i fotodelen. Kan bli kul.

Been there, done that!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-30 20:49

Jo, hon var rätt snygg. Eller hur menar du?

Edit: jaså, var det en dator också på bilden....

Bevaka tråden