Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Bara återställa till 5.1.1 om det inte funkar till belåtenhet, ingen större grej än så.

öhh pratar du iOS 6 ... för så är inte fallet .. installerar du iOS 6 på din iphone så låser du den . du kan inte nergradera och eftersom det är en BETA så kommer telefonen att sluta fungera när beta tiden går ut ... har man otur går beta tiden ut före iOS 6 GM släpps å då är man utan telefon den perioden ..

Ursprungligen av gotfredsen:

öhh pratar du iOS 6 ... för så är inte fallet .. installerar du iOS 6 på din iphone så låser du den . du kan inte nergradera och eftersom det är en BETA så kommer telefonen att sluta fungera när beta tiden går ut ... har man otur går beta tiden ut före iOS 6 GM släpps å då är man utan telefon den perioden ..

Nja, det brukar ju komma ut nya betor efter hand som överbryggar den tiden. Det som däremot kan ställa till det är såklart om man väljer att inte förlänga sitt Developer-konto och därmed inte får tillgång till nya betor. Då är man lite smått rökt.

Har kunnat nedgradera alla iOS betas som någonsin kommit ner till nuvarande aktuell publik version, så den diskussionen kan vi släppa tycker jag.

Har kunnat nedgradera alla iOS betas som någonsin kommit ner till nuvarande aktuell publik version, så den diskussionen kan vi släppa tycker jag.

Jo, jag kan släppa den. Men det är väl inte "bara" att återställa via Itunes. Om jag minns rätt så brukar det väl krävas lite trixande för att få till det - eller minns jag fel?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, jag kan släppa den. Men det är väl inte "bara" att återställa via Itunes. Om jag minns rätt så brukar det väl krävas lite trixande för att få till det - eller minns jag fel?

Ibland kan det krävas lite trix, men det går.

Bara återställa till 5.1.1 om det inte funkar till belåtenhet, ingen större grej än så.

Är du säker? Det brukar kunna vara problem med att återställa till en tidigare version av IOS när du väl har gett dig in i betaspåret så jag är lite osäker. Det är i alla fall ingenting som jag skulle anta utan att dubbelkolla först.

Det där med att man "ska ha" ett osamma lösenord för ett flertal siter är ngt som jag ogillar men som tur är tvingas man inte ini det. Jag lagrar mina passwords o login i 1Password. Det enda jag därmed behöver komma ihåg är lösenordet till 1P.

Facebooks ökade integration är något jag följer väldigt reserverat. Det går liksom helt o hållet emot min grundsyn att allt kan delas med alla(appar/siter/folk)

Det är möjligt att det finns en nytta med sådan delning i yrkessfären men inte i den privata sfären...iaf inte för mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 10:25

Har inte följt lanseringen mer än här. Det som verkar bra är om de får Safari att bli snabbare och att iCloud kan hålla sidor öppna på olika enheter. Tystläge på telefonen och olika inställningar för det skulle uppskattas. Jag skulle vilja att telefonsamtal släpps fram och alla andra pip skulle vara tyst via ett komando.

Ursprungligen av xms67:

Har inte följt lanseringen mer än här. Det som verkar bra är om de får Safari att bli snabbare och att iCloud kan hålla sidor öppna på olika enheter. Tystläge på telefonen och olika inställningar för det skulle uppskattas. Jag skulle vilja att telefonsamtal släpps fram och alla andra pip skulle vara tyst via ett komando.

Safari är betydligt snabbare, stor förbättring.
Du kan tillåta grupper eller kontakter som du satt som favoriter att fortfarande släppas igenom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 10:40

Safari är betydligt snabbare, stor förbättring.
Du kan tillåta grupper eller kontakter som du satt som favoriter att fortfarande släppas igenom.

Finns det något sätt att stänga av alla andra ljud med släppa fram vissa telefonsamtal? Om det löst detta är jag mkt glad. Jag reser mycket och vill att tex fru ska kunna ringa mitt i natten om det hänt något. Har ibland en form av beredskap dör vissa måste kunna nå mig. Därav intresset.

Ursprungligen av xms67:

Finns det något sätt att stänga av alla andra ljud med släppa fram vissa telefonsamtal? Om det löst detta är jag mkt glad. Jag reser mycket och vill att tex fru ska kunna ringa mitt i natten om det hänt något. Har ibland en form av beredskap dör vissa måste kunna nå mig. Därav intresset.

Ja, det är precis det du gör med den funktionen.
Allt blockas förutom samtal från favoriter/grupper du valt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 11:58

Ja, det är precis det du gör med den funktionen.
Allt blockas förutom samtal från favoriter/grupper du valt.

Det är ju strålande! Bara detta gör att det känns bra. Att sedan Safari blir bättre gör att jag nu lutar mig tillbaka och väntar spänt på helveteskvällen när detta ska laddas ned...

Tack Keptang, den inställningen under Notiser missade jag helt

mitt wifi slutade fungade =/ Konstigt. Ska prova med något annat nätverk.

kan vara intressant att veta att 3D kartor bara fungerar på iphone 4s och ipad 2 och ipad 3

Går det att ladda ner betan utan att betala 99 dollar?

Ursprungligen av D_Odell:

Går det att ladda ner betan utan att betala 99 dollar?

Inte rumsrent. Och inte på ett sätt som vi diskuterar på det här forumet.

Ursprungligen av pmarriott:

Inte rumsrent. Och inte på ett sätt som vi diskuterar på det här forumet.

Jag syftade självklart inte på att dra ner det illegalt. Undrar bara eftersom vi som köpt en 4S eller en i familjen ska behöva betala för att pröva en beta. Eftersom det handlar om en uppdatering när väl den släps officiellt.

• Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 20:50

Jag syftade självklart inte på att dra ner det illegalt. Undrar bara eftersom vi som köpt en 4S eller en i familjen ska behöva betala för att pröva en beta. Eftersom det handlar om en uppdatering när väl den släps officiellt.

Ja det får man. Betor är inte avsedda för privatpersoner.

Beta-versioner är endast till för testare/utvecklare, Apple släpper inte beta-versioner till allmänheten just pga att det är beta-versioner och kan ha diverse problem.

Beta-versioner är endast till för testare/utvecklare, Apple släpper inte beta-versioner till allmänheten just pga att det är beta-versioner och kan ha diverse problem.

Stryk "kan". Det finns problem. Appar funkar inte och annat elände. Om du inte vet vad du gör så ska du hålla dig borta. Det slutar bara med gråt och tandgnagargnisslan

Ursprungligen av BlackSmp:

Stryk "kan". Det finns problem. Appar funkar inte och annat elände. Om du inte vet vad du gör så ska du hålla dig borta. Det slutar bara med gråt och tandgnagargnisslan

Ja, just därför är det endast testare/utvecklare som har tillgång till det.
Även om inte alla har problem.

• Medlem
  • 2012-06-12 15:58

Hur är prestandan hittils om man kör med en 4:a?

Ursprungligen av Swift:

Hur är prestandan hittils om man kör med en 4:a?

Inga problem med prestanda.

Så man tappar street view utan att egentligen vinna något om man har en iPhone 4?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 19:42
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Så man tappar street view utan att egentligen vinna något om man har en iPhone 4?

Street view finns annars i Google Earth och Google har, om jag inte minns fel sagt att de kommer med en separat kartapplikation till iOS.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-12 17:13

Är det någon som provat iOS 6 Beta på en iPhone 3GS? Vore intressant att veta om det funkar bättre än iOS 5, som ju sänkte telefonen totalt. Har gått och väntat på en uppgradering som skall lösa dessa basala prestandaproblem, kanske är iOS 6 det?

Ursprungligen av blouis:

Är det någon som provat iOS 6 Beta på en iPhone 3GS? Vore intressant att veta om det funkar bättre än iOS 5, som ju sänkte telefonen totalt. Har gått och väntat på en uppgradering som skall lösa dessa basala prestandaproblem, kanske är iOS 6 det?

En beta är nog inte så smart att använda som referens isf. Vänta till den skarpa versionen och kolla av läget då är mitt råd

Själv gillar jag integrationen av Twitter och Facebook i Notification Center.

Såg nyss något som jag missat. Hearing Aids for iPhone kommer i ios6. Det låter intressant för mig som är just hörselskadad

Bevaka tråden