- keptang
- Medlem ●
Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?
Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.
Var har du förbeställt?
Skickar de till Sverige?
Se denna tråd hur man går tillväga: http://www.99mac.se/iphone-ipad/278696-vi-har-kopt-iphone-4-via-borderlinx-i-england.html
Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?
Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.
Kan man välja flera modeller gällande LTE-chip etc där? Vilken gick du på? Varför?
ok. Jag litar på dig. Beställde just en svart 64 gb från uk. Har du fel ska din slutmuskel få smaka på iphone.
a third model for the rest of the world supports gsm carriers that have added support for lte on bands 1 (2100mhz), 3 (1800mhz), 5 (850mhz).
.
.
.
Står i kö hos lokal handlare, med tanke på Apples leveranser av 4S så tror jag inte att det är några problem att få en iPhone 5 på lanseringsdagen.
(Famous last words? )
Den säljs inte där, som jag förstått det, så köp i USA är nog numera bara att glömma.
Precis så.
A1428 (GSM) = USA, Kanada
A1429 (CDMA) = USA, Japan
A1429 (GSM) = Rest of the world
Bra sammanställning/artikel här: Apple to sell 3 variants of iPhone 5 for international LTE coverage
Den säljs inte där, som jag förstått det, så köp i USA är nog numera bara att glömma.
Precis så.
A1428 (GSM) = USA, Kanada
A1429 (CDMA) = USA, Japan
A1429 (GSM) = Rest of the world
Bra sammanställning/artikel här: Apple to sell 3 variants of iPhone 5 for international LTE coverage
Tack!
Beställde kl 09 idag, använder också Borderlinx, skall bli intressant att se om dom kommer sköta sig bättre än förra gången när jag beställde iPhone 4. Då fick de "oväntat många" iPhones och de tog en väldans tid för de att få ut telefonerna...
Har oxå beställt från Apple Store i UK fast jag nöjer mig med minstingen. Ni andra som beställt kan ju uppdatera om/när ni får info om att den blivit skickad så skall jag själv oxå göra det. Den lär ju inte kosta 15000:- olåst i Sverige (Dustinlänken) men man vet ju aldrig....
Har oxå beställt från Apple Store i UK fast jag nöjer mig med minstingen. Ni andra som beställt kan ju uppdatera om/när ni får info om att den blivit skickad så skall jag själv oxå göra det. Den lär ju inte kosta 15000:- olåst i Sverige (Dustinlänken) men man vet ju aldrig....
Jag sätter 10:- på att priserna på 5:an blir identiska med de för 4S.
Har oxå fått samma meddelande att den skall levereras den 21/9. Var tur att jag beställde så fort det gick. Ringde även till Telia idag för att kolla upp detta med NanoSim och dem visste inget alls. Jag kunde inte i dagsläget beställa ett nytt SIM kort men dem trodde att det skulle gå kring den 28/9 när telefonen lanseras i Sverige. Förstår inte att det alltid skall vara så svårt att se till att få sådana här "enkla" saker att fungera.
Nej, jag kan inte hålla mig. Beställer en jag med från UK