Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gissar på ca 5500-6000:- för den minsta modellen.

Det står Processing Items. Dispatched 2 weeks Delivers 01 October på min nu. Hoppas det går lite fortare.

Ursprungligen av pmarriott:

Det står Processing Items. Dispatched 2 weeks Delivers 01 October på min nu. Hoppas det går lite fortare.

Det gick nog fort med bokningar där i början och det är möjligt att du inte kom med i första batchen.

Ursprungligen av keptang:

Det gick nog fort med bokningar där i början och det är möjligt att du inte kom med i första batchen.

Suck. Ja, så kan det ju ligga till. Det som gör mig mest sur är insikten att man som vuxen man blir helt till sig över en telefon och nästan kallsvettig över tanken på att man kanske inte blir en av de första att få den.

Svenska beställningar kan man nog göra fran nästa fredag, en vecka innan lansering. Precis som här i Schweiz.

Beställer en online men gar nog ner till butik och ser om jag far tag i en den 28:e om beställningen skulle lagga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 01:00

Fan va sugen jag blev att lägga en order på iphonen från England, men nu stor det på hemsidan att det kommer ta 2-3 veckor. Fawk that säger jag bara!
------------------------------------------------------

alltså jag har ju skapat en boaderlinx adress nu tom....
------------------------------------------------------

Jag kommer ju inte palla vänta tills:

Delivery — 03 Oct, 2012 - 09 Oct, 2012 by Standard Shipping
------------------------------------------------------

och denna tråden + @keptang + att jag inte kan hålla mina fingrar i styr har nu gjort så att jag lagt en beställning på en svart 32:a!! orka med att jag kommer få logga-in-på-apple-storen-och-uppdatera-var-5e-minut-ångest

Beställde från Dustin blev nr 2 i kön så det är väl bara hoppas, om inte annat så kan man ju beställa från Svenska Apple Store alt beställa via ngn operatör som förra året hade man den ju samma dag som releasedagen.. orka beställa från England och få massa strul!
Var redan först i Sverige med iPhone 2G, 3G 1 vecka efter den släpptes i US, iPhone 4 hade jag samma dag den släpptes i USA fick dock åka 45 mil enkel resa till Stockholm men det innebar att man hade den 1,5 vecka innan svenska premiären, 4S hade jag på releasedagen och ja.. varför är det så viktigt att vara först ? Kan väl inse att jag inte är lika kåt på vara först längre kanske mognad så om det tar 2-3 dagar längre denna gång så bjuder jag på det man har ju faktiskt ett liv utanför iPhones också.. eller ?

  • Medlem
  • 2012-09-16 17:44
Ursprungligen av @ndreas:

Beställde från Dustin blev nr 2 i kön så det är väl bara hoppas, om inte annat så kan man ju beställa från Svenska Apple Store alt beställa via ngn operatör som förra året hade man den ju samma dag som releasedagen.. orka beställa från England och få massa strul!
Var redan först i Sverige med iPhone 2G, 3G 1 vecka efter den släpptes i US, iPhone 4 hade jag samma dag den släpptes i USA fick dock åka 45 mil enkel resa till Stockholm men det innebar att man hade den 1,5 vecka innan svenska premiären, 4S hade jag på releasedagen och ja.. varför är det så viktigt att vara först ? Kan väl inse att jag inte är lika kåt på vara först längre kanske mognad så om det tar 2-3 dagar längre denna gång så bjuder jag på det man har ju faktiskt ett liv utanför iPhones också.. eller ?

Ja men precis. Så resonerar jag också. Jag blev nummer fyra i Dustins kö, så förhoppningen är att de skickar ut den den 28 september. Om inte annat så får man väl lägga beställning via Apple Store när lönen väl trillar in på kontot. Man vet väl än så länge inte när svenska Apple Store börjar ta emot förhandsbeställningar? Vore surt om det visade sig vara före den 25:e.

pratade med Telia precis, givetvis har de inga Nanosim att tillgå utan hänvisar till datumet iPhone 5 lanseras här...blir väl till att klippa antar jag.

FAAAAN nu blev jag riktigt lack. Jag inser nu att min beställning jag la i Fredags inte gick egenom av någon anledning. Jag gjorde allt på min 4s, precis som jag gjorde på min 4 när 4s:en skulle beställas och då gick allt bra.

Ja la en ny beställning via datorn nu. Fan vad surt, beräknas lev 10 okt

Ursprungligen av josefffs:

pratade med Telia precis, givetvis har de inga Nanosim att tillgå utan hänvisar till datumet iPhone 5 lanseras här...blir väl till att klippa antar jag.

Kommer det verkligen gå att klippa dom? Är det inte en helt ny varjant av simkort. Alltså även chippen är moddat. Isåfall får vi snällt vänta tills den släpps här iallafall (kan isåfall bli till en tröst för mig som fick lägga min andra beställning, idag.

Ursprungligen av Mr EmCom:

FAAAAN nu blev jag riktigt lack. Jag inser nu att min beställning jag la i Fredags inte gick egenom av någon anledning. Jag gjorde allt på min 4s, precis som jag gjorde på min 4 när 4s:en skulle beställas och då gick allt bra.

Ja la en ny beställning via datorn nu. Fan vad surt, beräknas lev 10 okt

Kommer det verkligen gå att klippa dom? Är det inte en helt ny varjant av simkort. Alltså även chippen är moddat. Isåfall får vi snällt vänta tills den släpps här iallafall (kan isåfall bli till en tröst för mig som fick lägga min andra beställning, idag.

Efter vad jag förstår så är chippet identiskt med tidigare men du måste slipa bort plast också eftersom allt är tunnare än tidigare.

Eftersom det uppenbarligen har varit svårt att följa våra uppmaningar om att återgå till ämnet i denna tråd så har alla OT på totalt 39 inlägg raderats ur tråden. Nu hoppas jag att det i fortsättningen kan skötas snyggare så att vi slipper radera mer.

Tack!

/ Mod

Senast redigerat 2012-09-16 17:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 20:34

Jag har minst varit inne och kollat ordern 2 ggr på 5 timmar men jag visste att det skulle bli såhär haha

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-17 13:29

"Du är plats 14 i kön" på 32gigaren olåst.
Dustin trodde dom skulle få in ett 60tal av varje modell.
Han jag pratade med visste inte om man skulle få leverans på release dagen dock. Det hade han inte koll på tyvärr.
Men han trodde det ändå.
Någon som hört något från dustin om leverans?

8 inlägg flyttade till en ny tråd för er som vill diskutera frågor som pris, tillgänglighet etc inför köp av iPhone 5.

Flyttade inlägg hittas här: http://www.99mac.se/iphone-ipad/297892-vi-vill-kopa-nya-iphone-5-a.html.

Nu vill vi inte se någon fortsättning på det i denna tråd. Tack!

/ Mod

Senast redigerat 2012-09-17 20:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-17 19:14

Beställde en vit 64 GB, nr 12 i kön (Dustin).

Ni som beställer från England, tänk om det nu blir så som några spekulerar om att Sverige får en fjärde iPhone med 4G för Norden. Då skulle jag nog i alla fall ångrat mig att jag köpte den bara för att få den en vecka fortare

Ursprungligen av @ndreas:

Ni som beställer från England, tänk om det nu blir så som några spekulerar om att Sverige får en fjärde iPhone med 4G för Norden. Då skulle jag nog i alla fall ångrat mig att jag köpte den bara för att få den en vecka fortare

En nordisk iPhone? Det händer väl ungefär samtidigt om hönsen får tänder och grisarna utvecklar vingar.

Ursprungligen av @ndreas:

Ni som beställer från England, tänk om det nu blir så som några spekulerar om att Sverige får en fjärde iPhone med 4G för Norden. Då skulle jag nog i alla fall ångrat mig att jag köpte den bara för att få den en vecka fortare

Jag har inte sett några spekulationer om det alls, det måste vara i ganska små grupper sådan spekulation frodas. Apple har presenterat tre artikelnummer på sina iPhones. Att de helt plötsligt skulle börja sälja en fjärde variant, för just oss här, bedömer jag också som lika troligt som pmarriotts exempel.

Samsung gjorde de så varför inte men klart Apple skiter nog fullständigt i lilla Svedala som vanligt! Vi sväljer ju all skit ändå med kommentarer som ja de blir ju ändå lite snabbare än 3G så de räcker ju för mig

Jag drog iväg en beställning precis på Webhallen (iPhone 64 gb) som inte är bindande om det nu tar jättelång tid vill säga.
Där kan man ju hämta den i butik vilket är bra om man nu vill ha den den 28:e.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag drog iväg en beställning precis på Webhallen (iPhone 64 gb) som inte är bindande om det nu tar jättelång tid vill säga.
Där kan man ju hämta den i butik vilket är bra om man nu vill ha den den 28:e.

Kikade på webhallen och deras releasedatum är ju 1/11?? Eller kommer det justeras om de får telefonen tidigare (Vilket jag är tveksam till, i första han känns det som om apple.se och operatörerna får den först, sen när det stabiliserat sig så får resten den)

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Kikade på webhallen och deras releasedatum är ju 1/11?? Eller kommer det justeras om de får telefonen tidigare (Vilket jag är tveksam till, i första han känns det som om apple.se och operatörerna får den först, sen när det stabiliserat sig så får resten den)

1/11 är väl det datum de vågar sig på att garantera tillgång. Själv beställde jag från Apple UK 3 timmar efter släpp och jag får vänta till tidigast 1 oktober innan jag kan förvänta mig leverans.

Min har blivit skickad precis just nu ifrån Apple, första hindret avklarat, största hindret kvar, Borderlinx

Ursprungligen av josefffs:

Min har blivit skickad precis just nu ifrån Apple, första hindret avklarat, största hindret kvar, Borderlinx

Min är skeppad nu med.

Min är också skeppad nu. Men det går ej att spåra den på UPS sida...

/e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 20:01

Ha ha, era lyckliga j**lar
Jag beställer så fort den släpps på Apple store.

Min har fortfarande status "Processing". Suck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 23:41
Ursprungligen av pmarriott:

Min har fortfarande status "Processing". Suck.

Samma här yao men jag hade räknat med att inte komma med första bathchen så jag är inte direkt besviken. Dock beställde jag den flera dagar efter eventet

Bevaka tråden