Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Varför ska man ha en orderbekräftelse när luren skickas? Den ska man väl ha när man har lagt ordern, det hörs ju på namnet.

Jupp, det är helt korkat men det är så det ser ut. Notera att detta gäller tre, jag är lite osäker när det kommer till övriga operatörer får jag erkänna.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-24 15:00
Ursprungligen av kenjon:

Varför ska man ha en orderbekräftelse när luren skickas? Den ska man väl ha när man har lagt ordern, det hörs ju på namnet.

Precis ...

Någon som beställt från Halebop och VET att de får med första leveransen? (Om man nu kan veta det då man beställt från dem.. )

Beställt från telia nu iaf, beräknad leverans 31/10...då det blir en evig längtan och väntan

Jag beställde en svart 32:a från Telia och fick en beräknad leveransdag 1/11... Alldeles nyss fick jag ett sms från Telia där det står att jag kommer att få den levererad den 28/9. Så det kanske inte blir så lång väntan trots allt.

Och jag som tycker att tiden mellan 29/9 och 1/10 är olidlig:)

En sak som jag finner lite märklig...och säkert helt orelevant för tråden också, men jag porterar mitt nummer från tele2 till telia. Denna portering sker 31/10 01:00 enligt ett sms från tele2, är inte det VÄLDIGT lång tid för en portering? Kan man få dem att göra det snabbare även om man inte fått iPhonen ännu...?

Och ja, det är lång väntetid som sagt (Tele2 har den vita som skickas 28 september )

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

En sak som jag finner lite märklig...och säkert helt orelevant för tråden också, men jag porterar mitt nummer från tele2 till telia. Denna portering sker 31/10 01:00 enligt ett sms från tele2, är inte det VÄLDIGT lång tid för en portering? Kan man få dem att göra det snabbare även om man inte fått iPhonen ännu...?

Och ja, det är lång väntetid som sagt (Tele2 har den vita som skickas 28 september )

Ja, det är det. En portering av mobilnummer brukar ta ca 7 arbetsdagar vad jag vet.

Kan ha att göra med att du har bindningstid kvar. Kolla med utporterande operatör.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

En sak som jag finner lite märklig...och säkert helt orelevant för tråden också, men jag porterar mitt nummer från tele2 till telia. Denna portering sker 31/10 01:00 enligt ett sms från tele2, är inte det VÄLDIGT lång tid för en portering? Kan man få dem att göra det snabbare även om man inte fått iPhonen ännu...?

Och ja, det är lång väntetid som sagt (Tele2 har den vita som skickas 28 september )

Min gissning är att ditt nya abonnemang hos Telia kommer att gälla från och med 31/10 eftersom det är då som du får din iPhone 5. Då är det väl totalt meningslöst att försöka genomföra en portering innan dess - om du inte är beredd att börja betala abonnemanget innan du har fått den telefon som följer med i din beställning.

Ursprungligen av maskh:

Min gissning är att ditt nya abonnemang hos Telia kommer att gälla från och med 31/10 eftersom det är då som du får din iPhone 5. Då är det väl totalt meningslöst att försöka genomföra en portering innan dess - om du inte är beredd att börja betala abonnemanget innan du har fått den telefon som följer med i din beställning.

Är detta möjligt? Att genomföra innan man fått telefonen? Bindningstiden som finns är till 2012-10-03 typ (förnyas med en månad i taget typ). Men det vore tråkigt om man får en telefon sen har inte numret posterats i tid...

HåkanO: Grattis När beställde du?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Är detta möjligt? Att genomföra innan man fått telefonen? Bindningstiden som finns är till 2012-10-03 typ (förnyas med en månad i taget typ). Men det vore tråkigt om man får en telefon sen har inte numret posterats i tid...

Men du skrev att din telefon har beräknad leverans 31/10 i inlägg #152. Och i det som jag svarade på nyss skriver du att porteringen sker samma datum kl 01.00. Det betyder ju att du får telefonen samma dag som porteringen är genomförd.

Och ja, det klart att porteringen kan ske strax innan du har fått telefonen.

Ursprungligen av maskh:

Men du skrev att din telefon har beräknad leverans 31/10 i inlägg #152. Och i det som jag svarade på nyss skriver du att porteringen sker samma datum kl 01.00. Det betyder ju att du får telefonen samma dag som porteringen är genomförd.

Och ja, det klart att porteringen kan ske strax innan du har fått telefonen.

Jo, men OM de får in fler telefoner än beräknat så lär de ju skicka ut det till dem som förbokat, dvs om telefonen kommer 2 veckor innan utsatt datum, så har ju inte numret porterats, så då står jag istället med en telefon utan fungerande sim-kort, eller kommer telia automatiskt begära nytt datum för utportering? Blir många frågor om detta som ingen kanske kan svara på, kanske får prata med telia-butiken imorrn i värsta fall
(Tänker alltid i worst-case scenario såklart )

Beställde första dagen det gick, det var väl den 21:e va? Hade då ringt till Telia en dryg vecka innan och noterat mitt intresse. En snubbe från Telia ringde upp mig den 21...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-23 22:53

Vart ser ni när ni är beräknade leverans?

Borde nog gå och lägga mig. Hittade det när jag kollade en andra gång.

Jag beställde en svart 32GB från Halebop 21/9 kl 02.00. Lite tråkigt dock att inte Halebop meddelar en om beräknat leveransdatum. Står bara: under behandling. Men förhoppningsvis kom man med bland första leveransen och får den runt 1/10 längtar sjukt mycket tills man får den!

Out for delivery! Jag får ståpäls!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 08:14
Ursprungligen av pmarriott:

Out for delivery! Jag får ståpäls!

Ok, första 99mac-medlemen som lägger upp några feta bilder?

Ursprungligen av pmarriott:

Out for delivery! Jag får ståpäls!

Samma här, hoppas chauffören hittar.

Ursprungligen av pmarriott:

Out for delivery! Jag får ståpäls!

Vill ha ärliga omdömen om kvalitet och skaderisk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 08:20
Ursprungligen av theplague:

Vill ha ärliga omdömen om kvalitet och skaderisk

Precis, kan inte ni som får er iPhone 5 idag göra lite reptester

Ursprungligen av theplague:

Vill ha ärliga omdömen om kvalitet och skaderisk

Hold your horses, boys. Den ska passera Borderlinx också. Med lite flyt har jag den imorgon.

Ursprungligen av pmarriott:

Hold your horses, boys. Den ska passera Borderlinx också. Med lite flyt har jag den imorgon.

Aha, min är out for delivery här hemma.
Jag kunde nästan röra den i morse då den var 1 mil härifrån.. haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 08:23
Ursprungligen av keptang:

Aha, min är out for delivery här hemma.
Jag kunde nästan röra den i morse då den var 1 mil härifrån.. haha

Då blir du nog först på 99mac med iPhone 5 beställde du svart eller vit?

Ursprungligen av keptang:

Aha, min är out for delivery här hemma.

Japp, du kom ju med i första vågen. Din är väl en sån där om är spraylackad svart med en burk från Biltema. Min är ur andra vågen och ordentligt anodiserad.

Ursprungligen av pmarriott:

Japp, du kom ju med i första vågen. Din är väl en sån där om är spraylackad svart med en burk från Biltema. Min är ur andra vågen och ordentligt anodiserad.

Köpte utan lack, bad Borderlinx blästra den innan den skickades vidare.

Ursprungligen av stile:

Då blir du nog först på 99mac med iPhone 5 beställde du svart eller vit?

Svart såklart!

Jag hör inget, ser inget, skakar i förtvivlan när Telia flyttat bak min leverans från 1/10 -> 16/10

--Nej, JagÄrInteBitter

Ahh, DHL var här strax efter åtta med min.

Nu kör den en restore from iClouds backup.

Jag behövs inte sandpappra mitt SIM-kort tunnare utan den fungerade ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 10:13

min lur chillar fortfarande i status "Processing Items" mooooooooooooooooooo!

Grabbar jag har fått min iPhone 5 för exakt 15 minuter sedan
Är dock på jobbet nu tills 15:00 så några bilder innan ikväll lär inte dyka upp frågan är bara om jag vågar klippa mitt Simkort själv för det lär jag inte få innan Fredag!
Har stor lust att Vabba

Update.. köpte en Svart 32GB och har synat den ett bra tag hittar inga skavanker som tur är, men dra några nycklar kommer jag nog inte testa känns som den kan repas "lätt" vad det nu innebär, låter någon annan få testa det

Ursprungligen av @ndreas:

Grabbar jag har fått min iPhone 5 för exakt 15 minuter sedan
Är dock på jobbet nu tills 15:00 så några bilder innan ikväll lär inte dyka upp frågan är bara om jag vågar klippa mitt Simkort själv för det lär jag inte få innan Fredag!
Har stor lust att Vabba

Update.. köpte en Svart 32GB och har synat den ett bra tag hittar inga skavanker som tur är, men dra några nycklar kommer jag nog inte testa känns som den kan repas "lätt" vad det nu innebär, låter någon annan få testa det

Om du får tid över får du gärna lägga upp lite bilder på din skönhet

Bevaka tråden