Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Om en Ipad är extremt portabel, vad ska man då säga om Ipad Mini? Hyperportabel?

Hyperportabel = fickportabel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-25 13:33

Jag blev lite sugen på en iPad Mini ändå. Skulle behöva en portabel PDF-läsare. Innan det blir ett köp ska jag gå ut i butik och klämma lite på den.

Tack för alla svar. Det lutar fortfarande mot en Mini men nu är jag mer osäker

Jag kommer att beställa minin främst för att jag tycker att den är väldigt snygg, verkar skönt portabel och kostar betydligt mindre än retina-ipad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-25 22:05
Ursprungligen av simulacra:

Jag kommer att beställa minin främst för att jag tycker att den är väldigt snygg, verkar skönt portabel och kostar betydligt mindre än retina-ipad.

Den är ju givetvis en definitionsfråga och ytterst subjektivt men det rör sig enligt mig inte om några stora pengar, det skiljer ca 1100 kr.

Ursprungligen av zinned:

Den är ju givetvis en definitionsfråga och ytterst subjektivt men det rör sig enligt mig inte om några stora pengar, det skiljer ca 1100 kr.

1500:- Skiljer det väl. iPad "4" från 4495:-, iPad mini från 2995:- ...

Ursprungligen av zinned:

Den är ju givetvis en definitionsfråga och ytterst subjektivt men det rör sig enligt mig inte om några stora pengar, det skiljer ca 1100 kr.

Nja, drygt 1500, dvs 2/3 av priset, men jag gillar designen mer på minin, jag förstår varför plattorna behöver breda kanter, men det är samtidigt fult.
Min drömplatta och telefon har inga kanter alls utan hela framsidan är en display, och minin har mindre kanter, och därför gillar jag den designen bättre.

Det enda smolket i bägaren är ju upplösningen och prestandan, men jag tror att inom 2 år när Apple sonderat terrängen klart för den formfaktorn så kommer minin att helt enkelt bara vara ett mindre alternativ till den stora iPaden med liknande prestanda.

EDIT: Ok, klockan är över 24, varför kan jag inte förbeställa?

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-10-25 16:34

Hur fungerar det med förhandsbeställningen som börjar på Apple Store i morgon? Om man beställer då och har lite tur, får man den levererad om en vecka då? Alltså lika fort som den kommer ut i vanliga handeln? Eller har jag missat något?
Det var ju lätt att gå och köpa iPad "3" direkt i vanlig butik när den kom.

Det är det ingen som vet, i slutändan handlar det om tillgång, det är antagligen pallar med minisar på väg ut till äppelbutikerna under nästa vecka, men premium resellers är inte prioriterade.

Tanken verkar vara att om du beställer imorgon så kommer du att få din tidigast den 2:a november, såvida inte lagret tar slut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-25 21:32
Ursprungligen av simulacra:

Tanken verkar vara att om du beställer imorgon så kommer du att få din tidigast den 2:a november, såvida inte lagret tar slut.

Jo, självklart får man den tidigast 2:a november... Det man vill ha svar på är ju om man får den senast 2:a november.

Ursprungligen av Nirre:

Jo, självklart får man den tidigast 2:a november... Det man vill ha svar på är ju om man får den senast 2:a november.

Problemet är ju att du omöjligt kan veta det, hinner du inte få in din beställning så kan du i värsta fall behöva vänta en månad, som med iPhone 5, då får du ju kolla med butikerna.

Om du menar att det finns en möjlighet att du får en förhandsbeställning innan den 2:a så beror ju det på om Apple underskattat leveransen, men det finns nog ingen avsikt att förhandsbeställare ska få sina innan butiksdatumet.

  • Medlem
  • 2012-10-26 00:12

Blir en lång natt ...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 00:21

Som jag förstått det så pratar vi om midnatt Cupertino time, vilket borde innebära 09.00 här i Sverige. Rätta mig om jag har fel.

  • Medlem
  • 2012-10-26 00:25
Ursprungligen av Brel63:

Som jag förstått det så pratar vi om midnatt Cupertino time, vilket borde innebära 09.00 här i Sverige. Rätta mig om jag har fel.

Förvisso, men jag vill minnas att iPhone 5 kunde förbokas vid 6-snåret?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 00:39

Lurigt isåfall... Det skulle ju innebära tidigare i Sverige än i USA, kan det konfirmeras av ngn tro?

Det är ju inte konstigare än att butiksförsäljningen öppnar innan USA i tex australien, det är ju dit ifixit åker för att köpa sina grejer.

Edit: undrar inte om det snarare är så att den svenska butiken går efter UK tid, dvs att försäljningen startar kl 0200.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 00:58

Det kanske är olika viktigt om det är förhandsbeställningar kontra om det är försäljningsstart i butik också. men en ledtråd är ju när förhandsbeställningarna på iPhone 5 kom igång. Var det sex på morgonen tro?

Jag kollade den tråden, kl 01:59 verkar folk ha börjat beställa.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 01:10

Utgick från den här sidan att det var 09.00 som gällde här i Sverige, verkar ju inte stämma då. Hursom finns lite tips på hur man beställer smidigast iaf

How To Preorder The iPad Mini At Midnight Tonight The Right Way [Guide] | Cult of Mac

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 01:08

Kollade nu, ja det verkar så, vid två-draget.... Där ser man...Ja den som är vaken lär ju märka!

Tur att man jobbar natt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 01:41

Somliga har det bra. Dags att kvarta här men laddat ner Apple Store appen med Expressutcheckning inställd om jag skulle råka vakna till inatt

Kl 07.00 Apple Store är nere...waiting....waiting....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 07:08

Yes... Yes....

Apple Store fortfarande nere, ska man gissa att det drar igång till 9 - alltså midnatt over there? För en gångs skull en fördel att ha ett jobb där man måste sitta framför en dator mest hela dagarna...

Jag har jobbat hela natten så jag är redo att gå å lägga mig, men inte förrän beställningen är godkänd och bekräftad

07:40, sitter i sängen, kaffe, fru och pepparkakor, appleStore stängd...

Ursprungligen av Goflorp:

07:40, sitter i sängen, kaffe, fru och pepparkakor, appleStore stängd...

Låter mer som Lucia......O:-)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 08:01

Klockan är åtta nu... Är det nio vi väntar på?

Jag gissar oxå kl 9, ska ha mig en vit 16 Gb (tror jag)...ni?

Bevaka tråden