Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

Säger som i USA. Du kommer behöva en "big ass pocket" om du ska bära med dig den. Eller vara hiphopare. Då kan du bara stoppa den i jeansfickan och vagga fram.

Did you swagga fram?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 21:16

Den funkar som din vanliga iPad, iPhoneapparna funkar, du kan välja 2x om du vill skala upp dem.

• Medlem
  • 2012-11-09 12:10

Macworld rapporterar att Apple börjar skeppa 3G-versionen nästa vecka. Tyvärr står nog inte Svedala på prio-listan.

Ursprungligen av Dalle:

Macworld rapporterar att Apple börjar skeppa 3G-versionen nästa vecka. Tyvärr står nog inte Svedala på prio-listan.

Hade för mig att Mini skulle släppas samtidigt för Europa/USA/Kanada. Men jag kan ha fel.

• Medlem
  • 2012-11-09 20:58

Hoppas du har rätt grenhall. Vill ha en mini nu.

Ursprungligen av Dalle:

Hoppas du har rätt grenhall. Vill ha en mini nu.

Jag har alltid rätt när det gäller Apple-produkter.

Här är lanseringsplanen både för WiFi och 3G/4G.

Jag har alltid rätt när det gäller Apple-produkter.

Här är lanseringsplanen både för WiFi och 3G/4G.

[ATTACH="CONFIG"]36354[/ATTACH]

" Säger som i USA. Du kommer behöva en "big ass pocket" om du ska bära med dig den. Eller vara hiphopare. Då kan du bara stoppa den i jeansfickan och vagga fram."

Utom när det gäller fickorna - kolla inlägg # 220 nedan av Dalle.....;)

Ursprungligen av adress@mac:

" Säger som i USA. Du kommer behöva en "big ass pocket" om du ska bära med dig den. Eller vara hiphopare. Då kan du bara stoppa den i jeansfickan och vagga fram."

Utom när det gäller fickorna - kolla inlägg # 220 nedan av Dalle.....;)

Hur vet du att Dalle inte har "big ass pocket" i sin jacka?

• Medlem
  • 2012-11-10 18:55
Ursprungligen av PeeMaN:

Hur vet du att Dalle inte har "big ass pocket" i sin jacka?

Höstjackan har faktiskt föredömligt stora fickor, och vinterjackan är ännu bättre. Jag tror att Mc Kinley hade en iPad Mini i åtanke när de gjorde min jacka för ett par år sedan.

Ha, den är ett litet underverk. Precis lagom, den stora var för klumpig.

Skrivet på min nya iPad mini

• Medlem
  • 2012-11-10 14:07

Jag erkänner, jag är torsk, och kär. O:-) Var inne hos en återförsäljare och köpte en Mini med enbart wifi. Hade gett mig fan på att jag skulle ha 3G, men jag får köra med internetdelning från min 5a istället. Och sen när Minin kommer med Retina så kommer jag ju att vara torsk igen, och då slår jag eventuellt till på en 3G.
Tycker den är mycket trevligare än min iPad 3. Mindre, lättare och behändigare, enda nackdelen är skärmen. Men det kommer säkert en Retina-display om ett halvår eller så. Och då skänks denna bort till någon (förmodad) glad kompis/familjemedlem.

Ursprungligen av Dalle:

Jag erkänner, jag är torsk, och kär. O:-) Var inne hos en återförsäljare och köpte en Mini med enbart wifi. Hade gett mig fan på att jag skulle ha 3G, men jag får köra med internetdelning från min 5a istället. Och sen när Minin kommer med Retina så kommer jag ju att vara torsk igen, och då slår jag eventuellt till på en 3G.
Tycker den är mycket trevligare än min iPad 3. Mindre, lättare och behändigare, enda nackdelen är skärmen. Men det kommer säkert en Retina-display om ett halvår eller så. Och då skänks denna bort till någon (förmodad) glad kompis/familjemedlem.

Har du 3G på din iPad 3 och vill bli av med den så hör av dig.

• Medlem
  • 2012-11-10 14:33

Har du 3G på din iPad 3 och vill bli av med den så hör av dig.

Japp, är en 3G. Men har inte bestämt mig än om den ska skickas iväg. Men i så fall skickar jag PM.

• Medlem
  • 2012-11-10 14:44

Första intrycken efter 30 minuters användning. Oerhört smidig och lätt. Bra storlek på skärm och tangentbord. Men "pixlig" skärm, trodde inte jag skulle bry mig, men nu stör jag mig oerhört på det. Förhoppningsvis vänjer jag mig.

Bonuspoäng: Den går ner i jackfickan.

Senast redigerat 2012-11-10 16:39
Ursprungligen av Dalle:

Första intrycken efter 30 minuters användning. Oerhört smidig och lätt. Bra storlek på skärm och tangentbord. Men "pixlig" skärm, trodde inte jag skulle bry mig, men nu stör jag mig oerhört på det. Förhoppningsvis vänjer jag mig.

Bonuspoäng: Den går ner i jackfickan.

I vilket sammanhang är det du stör dig på pixlarna? Är det är det när du surfar på webben, läser / skriver eller när du spelar etc?

• Medlem
  • 2012-11-11 19:30
Ursprungligen av madeinswe_91:

I vilket sammanhang är det du stör dig på pixlarna? Är det är det när du surfar på webben, läser / skriver eller när du spelar etc?

Hela tiden känns det som, men mest när man läser text, tex PDFer. Har man vant sig med Retina är det tungt att byta ner sig.

Ursprungligen av Dalle:

Hela tiden känns det som, men mest när man läser text, tex PDFer. Har man vant sig med Retina är det tungt att byta ner sig.

Okej för du har ingen erfarenhet utav iPad / iPad 2? För jag skulle vilja veta hur den upplösningen känns på den mindre skärmen mot de större äldre iPad modellerna. När ser du mest skillnad? Jag blir allt sugen att försöka ta mig till stan och se den med mina egna ögon.

• Medlem
  • 2012-11-11 19:58

En fråga till er som använder er iPhone som hotspot till era Minis, vad är mest gynnsamt för batteriet i luren, att köra med wifi eller bluetooth när man delar ut nätverket?

Samma här. Den går ner både i min Fjällräven och i peak performance. Jag är nöjd med det. På våren/sommaren får man väl lösa det på annat sätt.
" Snickarbyxor" kanske......:)

Min mini går ner i nätfickan på insidan av min Peak höstjacka, och med bred marginal i de stora fickorna på vinterjackan. Till våren får jag nog skaffa ett fodral, alternativt ett par jeans med big ass-fickor...

• Medlem
  • 2012-11-11 19:56

Jag hade en iPad 1 förut. Men jag vill minnas att jag inte hade fått min iPhone 4 på den tiden och var van med skärmen på min iPhone 3G, som var relativt kass.
Är du van med skärmen på en nyare iPhone kommer skärmen att bli en besvikelse, är du van med en iPad 1 eller en iPhone 3G/3GS kommer du känna igen dig i upplösningen.

Själv resonerar jag som så att jag kommer att köpa en ny Mini om ett halvår/ ett år när den kommer med Retina display, fram tills dess får jag helt enkelt stå ut.

Ursprungligen av Dalle:

Jag hade en iPad 1 förut. Men jag vill minnas att jag inte hade fått min iPhone 4 på den tiden och var van med skärmen på min iPhone 3G, som var relativt kass.
Är du van med skärmen på en nyare iPhone kommer skärmen att bli en besvikelse, är du van med en iPad 1 eller en iPhone 3G/3GS kommer du känna igen dig i upplösningen.

Själv resonerar jag som så att jag kommer att köpa en ny Mini om ett halvår/ ett år när den kommer med Retina display, fram tills dess får jag helt enkelt stå ut.

Jag har själv iPhone 4 och där är det ju tydligt skillnad mellan 3GS och den. Jag har bara använt iPad och iPad 2 och känt och kollat in 3:an snabbt i en affär. Jag vill som sagt uppleva den själv.

Angående din fråga så tror jag bluetooth drar mindre men hastigheten blir snabbare om du delar med dig via wifi.

Jag har själv iPhone 4 och där är det ju tydligt skillnad mellan 3GS och den. Jag har bara använt iPad och iPad 2 och känt och kollat in 3:an snabbt i en affär. Jag vill som sagt uppleva den själv.Angående din fråga så tror jag bluetooth drar mindre men hastigheten blir snabbare om du delar med dig via wifi.

Skärmen är bättre än på iPad 2.

Hur tänker ni angående färg valet? Jag för mig det var massa om att den vita var jobbig att använda i mörker och att smuts och sånt syns mer än den svarta angående de föregående modellerna? Så fruktansvärt stor beslutsångerst.

Senast redigerat 2012-11-12 16:36

Hur tänker ni angående färg valet? Jag för mig det var massa om att den vita var jobbig att använda i mörker och att smuts och sånt syns mer än den svarta angående de föregående modellerna? Så fruktansvärt stor beslutsångerst.

Jag hade svart i mina första två iPad - men i 3:an blev det vitt av en slump. Jag föredrar svart då skärmen "känns större" när man inte har det vita runt .
I fortsättningen blir det bara svart som min iPhone 5. Något problem i mörker har jag inte upptäckt.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag hade svart i mina första två iPad - men i 3:an blev det vitt av en slump. Jag föredrar svart då skärmen "känns större" när man inte har det vita runt .
I fortsättningen blir det bara svart som min iPhone 5. Något problem i mörker har jag inte upptäckt.

Jag tänkte det att tv-apparater brukar 9/10 ha svart kant/ram för det ska ha skönare för ögonen. Jag tänkte eventuellt på en svart för jag har nu en vit telefon så kanske skoj med en svart iPad. Hur tycker du att det känns att läsa eller se film med vit iPad i ett mörkt rum jämfört med med en av dina svarta? Jag testade en vit och en svart mini idag och det båda kändes den stunden jag testade som sköna. Kunde inte avgöra helt ordentlig för jag var stressad och många andra ville pröva.

Det enda jag kom och tänkta på är jag har läst att den svarta ska ha mer reflektioner och smuts och repor syns tydligare och lättare. Kanske jag som är nojig men men

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-12 16:45

Det är mycket vad man själv tycker, sägs ju att den svarta ska ju vara skönare i längden.

• Medlem
  • 2012-11-12 19:49

Personligen tycker jag att svart är snyggare än vitt. Men eftersom den svarta är lättrepad så blev det återigen en vit iphone5 samt en iPad mini. Inte lika snyggt, men reptåligt.

Ursprungligen av Dalle:

Personligen tycker jag att svart är snyggare än vitt. Men eftersom den svarta är lättrepad så blev det återigen en vit iphone5 samt en iPad mini. Inte lika snyggt, men reptåligt.

Kommer iPad Mini ha samma material som iPhone 5 då? Sedan har man ju inte iPad på samma sätt som iPhone..Man vill ha båda två

Edit: Gud, vad detta jobbigt det är med beslutångerst >.< Ärligt talat är det smaksak? Jag tänkte mest läsa och surfa på den så är det vitt som är bäst för ögonen?

Om man ser på bilder på Apples hemsida så visar den svarta vid exempel på en bild från en film

http://www.apple.com/se/ipad-mini/features/

Senast redigerat 2012-11-13 13:48

Ja, det är den där baksidan som tyvärr kommer bli repig ganska snart :/ Funderar dock om man ska ha ett snyggt fodral som dessutom är praktiskt. Fast så länge man inte länge inte har den närheten av mynt och nycklar.

Hittade förresten en grej som jag tror jag kommer skaffa

http://www.bluelounge.com/products/kicks/

Bevaka tråden