I ditt fall hade jag köpt en egen router och ringt Telia-supporten för att be dem brygga om Thomson smart gateway till rent modem.
Tolka det inte som ett påhopp utan bara min fina åsikt som du självklart kan ignorera om du vill
Ja, det skulle kanske kunna vara något. Undrar om Telia är villiga att ge den formen av support? Tänker om de är "sådana" att de vill att man bara ska använda deras grejer. Eller kanske är det bara mina fördomar...
Men hursomhelst så har jag sagt upp Telia för en övergång till Bredbandsbolaget. Jag valde Telia en gång för kringtjänster som Spotify i TV och videobutiken, och även om jag är nöjd med utbudet i sig, var ADSL-prestandan tyvärr inte alls lika robust som fiber. Jag trodde det skulle vara OK med 24 Mbps ADSL så länge man inte behövde så mycket bandbredd, men problemen har varit de totala avbrotten. Thomsonmodemet har dessutom börjat krascha (!) när man laddar upp för fort, så att det måste startas om. Och då går ju TV:n ner också, osv. Nej, fy. Det blir att gå tillbaka till 100/10 Mbps fiber. BBB har kommit ikapp med kanalpaketen och med priseffektivare fiber får man ju mer för samma pris. Sedan har jag ju numera också Apple TV och Netflix, så spelplanen har ju ändrats en del... (Telia erbjuder också fiber, men inte i mitt område)