- Gordy
- Avstängd ●
- Stockholm
Kommer ihåg en viss @Gordy som lovordade tjänsten och argumenterade emot alla som hade en åsikt som avvek från hans
Jag lovordade det som var bra med tjänsten och skrev att de andra funktionerna säkert var på gång och det stämde ju. Att argumentera är rätt nomalt på ett forum, men du får nog läsa om mina inlägg.
HBO har inte levt upp till sin kaxiga attityd och den enda tjänst som fått mig att dra ner på nedladdningar är Netflix.
Beror troligen på att du mest fultankar filmer. DÅ är det ju inte så konstigt att Netflix lockar dig mer eftersom de har betydligt fler långfilmer. Sen var ju inte HBOs attityd speciellt kaxig, många som tycker det har nog inte ens läst deras pressrelease eller förstått att HBOs lansering i Sverige faktiskt var bland deras första i Europa.
Ha ha, det är ju ingen dålig sågning som SvD gör av HBO Nordic:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hbo-nordics...
Verkar lite som att han som skrev SVD-artikeln är något av en teknikanalfabet med dåligt bredband/trådlöst nätverk och så verkar han inte ha råd att köpa en extra HDMi kabel för typ 99 kronor.
"För egen del ser en genomsnittlig HBO-kväll ut ungefär så här:
Varje nytt avsnitt av Game of thrones eller Newsroom föregås av 15 minuters krypande bakom storbilds-tv:n för att försöka koppla in rätt sladdar till Ipaden eller laptopen. Överföring via det trådlösa nätverket innebär en kväll i helspänn i väntan på att rutan när som helst ska bli svart, och sedan får man börja titta om från början igen." TOBIAS BRANDEL SVD
Kommer ihåg en viss @Gordy som lovordade tjänsten och argumenterade emot alla som hade en åsikt som avvek från hans
HBO har inte levt upp till sin kaxiga attityd och den enda tjänst som fått mig att dra ner på nedladdningar är Netflix.
Imagine ska vi inte ens tala om utan kanalernas play appar får göra det jobbet och vissa är riktigt bra,
Indeed.
Brutna löften från HBO och ett kapitalt misslyckande från Magine. Lätt att slå sig för bröstet innan lansering när man inte har för avsikt att hålla det man lovar.
Jag lovordade det som var bra med tjänsten och skrev att de andra funktionerna säkert var på gång och det stämde ju. Att argumentera är rätt nomalt på ett forum, men du får nog läsa om mina inlägg.
Det är inget som är bra med tjänsten.
Beror troligen på att du mest fultankar filmer. DÅ är det ju inte så konstigt att Netflix lockar dig mer eftersom de har betydligt fler långfilmer. Sen var ju inte HBOs attityd speciellt kaxig, många som tycker det har nog inte ens läst deras pressrelease eller förstått att HBOs lansering i Sverige faktiskt var bland deras första i Europa.
Nej jag ser bara serier på Netflix är det något HBO varit så är det kaxiga när dom slår sig för bröstet och proklamerar att dom allt kan ha 12 månaders bindningstid för det är en sådan utmärkt tjänst.
Nu vet vi alla sanningen att så inte är fallet det är bara vissa som har skygglapparna på.
Tycker du ja men en majoritet av HBO-användarna håller säkert inte med.
är det något HBO varit så är det kaxiga när dom slår sig för bröstet och proklamerar att dom allt kan ha 12 månaders bindningstid för det är en sådan utmärkt tjänst.
Tjänsten har de ju hela tiden sagt är under utveckling och den har ju blivit bättre med tiden. Främsta skälet till att HBO hade 12 månaders bindningstid var ju främst för att det är deras affärsmodell de producerar massvis av påkostade serier då krävs det mycket regelbundna intäkter deras målgup är inte cheaploaders/streamers. Nu har de ändrat villkoren men du gnäller fortfarande.
Nu vet vi alla sanningen att så inte är fallet det är bara vissa som har skygglapparna på.
Sanningen? Knappast! Skygglappar?
Tycker du ja men en majoritet av HBO-användarna håller säkert inte med.
Tjänsten har de ju hela tiden sagt är under utveckling och den har ju blivit bättre med tiden. Främsta skälet till att HBO hade 12 månaders bindningstid var ju främst för att det är deras affärsmodell de producerar massvis av påkostade serier då krävs det mycket regelbundna intäkter deras målgup är inte cheaploaders/streamers. Nu har de ändrat villkoren men du gnäller fortfarande.
Sanningen? Knappast! Skygglappar? Tycker mer det är ett överskott på gnäll
Undrar vem som har skygglapparna på egentligen när man inte inser vilken katastrofal lansering HBO Nordic är och var.
Att tro att HBO som för övrigt ägs av av Time Warner skulle behöva ha en 12 månaders bindningstid för att överleva finansiellt sett har verkligen inte vaknat upp ur dvalan.
Skälet är mer troligt att dom ville låsa fast kunder till en undermålig tjänst och ändå tjäna pengar.
Jag tycker det är härligt att se att folk inte gått på HBO´s fultaktik utan opponerar sig.
Undrar vem som har skygglapparna på egentligen när man inte inser vilken katastrofal lansering HBO Nordic är och var.
Tror du behöver slå upp ordet katastof och dess betydelse. Jag har dessutom aldrig påstått att lanseringen av HBO tjänsten var perfekt utan att den säkert skulle bli bättre med tiden vilket också skett.
Att tro att HBO som för övrigt ägs av av Time Warner skulle behöva ha en 12 månaders bindningstid för att överleva finansiellt sett har verkligen inte vaknat upp ur dvalan.
HBO Nordic ägs inte enbart av Time Warner och vem har pratat om att överleva finansiellt? Jag påpekade att HBO behöver trogna kunder till deras tjänster för att kunna fortsätta göra mestadels bra och påkostade produktioner.
Jag tycker det är härligt att se att folk inte gått på HBO´s fultaktik utan opponerar sig.
Vilken fultaktik? Tror som sagt att du och några till här har missat vad tjänsten egentligen utlovat och hur den utvecklats.
Tror du behöver slå upp ordet katastof och dess betydelse. Jag har dessutom aldrig påstått att lanseringen av HBO tjänsten var perfekt utan att den säkert skulle bli bättre med tiden vilket också skett.
HBO Nordic ägs inte enbart av Time Warner och vem har pratat om att överleva finansiellt? Jag påpekade att HBO behöver trogna kunder till deras tjänster för att kunna fortsätta göra mestadels bra och påkostade produktioner.
Vilken fultaktik? Tror som sagt att du och några till här har missat vad tjänsten egentligen utlovat och hur den utvecklats.
Det är inte bara jag som tycker det är en katastrof lansering men i dina ögon så kan inget vara dåligt så länge det ligger dig varmt om hjärtat.
Än mer finns det inget behov av 12 månaders bindningstid när det finns fler finansiella aktörer i bakgrunden som kan backa upp.
Trogna kunder får man genom en bra produkt och tjänst,inte tvinga användarna betala för en tjänst som man inte är nöjd med.
Ett misslyckande är vad det är från HBO´s sida. Många kunder har dom förlorat genom sitt agerande.
Det är verkligen en usel tjänst med tanke på att man blir uppbunden i 12 månader.
Varje avsnitt av GoT bryts för att de inte har kapacitet.
Inget AirPlay (som andra lyckats med)
Continum som hade säsongspremiären för en vecka sedan har inte fått upp några avsnitt ännu.
För det förväntas jag betala ett minimum av närmare 1000 kr!
Några fria gratismånader är det minsta man kan kräva just nu.
Det är inte bara jag som tycker det är en katastrof lansering men i dina ögon så kan inget vara dåligt så länge det ligger dig varmt om hjärtat.
En katastofal lansering hade det varit om tjänsten inte fungerat alls men det gör den ju. Så du överreagerar som vanligt.
Än mer finns det inget behov av 12 månaders bindningstid när det finns fler finansiella aktörer i bakgrunden som kan backa upp.
Du tror inte de aktörrna är mer benägna att backa dyra produktioner om HBO har många fasta prenumeranter istället för korttidsprenumeranter?
Trogna kunder får man genom en bra produkt och tjänst,inte tvinga användarna betala för en tjänst som man inte är nöjd med.
Du är för upptagen av det tekniska och verkar missa att för de flesta så är det innehållet som de väljer en tjänst som HBO för.
Ett misslyckande är vad det är från HBO´s sida. Många kunder har dom förlorat genom sitt agerande.
En del kunder har de säkert förlorat men inte så många som du tror och många tittare kan ju redan se HBO produktioner genom C-More etc..
Det är verkligen en usel tjänst med tanke på att man blir uppbunden i 12 månader.
Det finns ju tillsvidareabbonemang nu.
Det har jag svårt att tro, beror nog mer på folks bredbandsleverantörer.
För det förväntas jag betala ett minimum av närmare 1000 kr!
Som sagt det finns ju tillsvidareabbonemang.
En katastofal lansering hade det varit om tjänsten inte fungerat alls men det gör den ju. Så du överreagerar som vanligt.
Det är inte bara jag som reagerar utan det finns ett missnöje som du aldrig kan bortse ifrån än hur mycket du vill.
Ingen rök utan eld och att påstå att vi som är missnöjda har fel är inte rätt väg att gå.
Du tror inte de aktörrna är mer benägna att backa dyra produktioner om HBO har många fasta prenumeranter istället för korttidsprenumeranter?
Tydligen så anser dom inte det eftersom dom ändrat sig och ingen annan streamningstjänst har så lång bindningstid fast dom inte har dom ekonomiska medlen i ryggen.
Utan dom förlitar sig på att skapa en tjänst som uppfyller kundernas förväntningar dels på innehåll och pris.
Du är för upptagen av det tekniska och verkar missa att för de flesta så är det innehållet som de väljer en tjänst som HBO för.
Haha...du är rolig du. Det verkar som du är av uppfattningen att det är ett privilegium att få betala för en tjänst som är undermålig.
En del kunder har de säkert förlorat men inte så många som du tror och många tittare kan ju redan se HBO produktioner genom C-More etc..
Många presumtiva kunder med en iPad/iPhone har dom garanterat gått miste om eftersom AirPlay inte stöds.
Att du antar att dessa kunder kan komma åt HBO genom andra kanaler är enbart gissningar från din sida.
Det finns ju tillsvidareabbonemang nu.
Som sagt det finns ju tillsvidareabbonemang.
Nu ja men inte från början och det är det som är pudelnskärna.
Dom gjorde en blunder när dom trodde att kunderna skulle tacka och ta emot för att få binda upp sig i 12 månader.
Netflix erbjuder en gratis månad för att få testa på så man verkligen vet att det är något man vill betala för.
Är det så svårt att förstå att presumtiva kunder är missnöjda med en sådan lansering och en sådan öppen arrogans mot kunderna.
Som sagt ingen rök utan eld.
http://www.idg.se/2.1085/1.482808/facebooksto...
Norska Hardware.no har pratat med vd:n för HBO Nordic, Hervé Payan, som i en intervju med tidningen säger att företaget inte ändrar sig angående bindningstiden. Enligt honom vet kunderna vad de får.
Kunder som inte vet vad dom får då?
Nu fick dom krypa till korset och ändra sig och det visar att fungerar att klaga och inte lägga sig på rygg i underkastelse.
Nu ja men inte från början och det är det som är pudelnskärna.
Nej pudelns kärna verkar vara att ni vill fortsätta att gnälla över HBOs lansering trots att tjänsten blivit bättre och bättre sedan dess.
Är det så svårt att förstå att presumtiva kunder är missnöjda med en sådan lansering och en sådan öppen arrogans mot kunderna.
Det svåra att förstå är nog mest varför så många som troligen inte är HBO kunder eller ens tänker bli det gnäller så mycket.
Som sagt ingen rök utan eld.
http://www.idg.se/2.1085/1.482808/facebooksto...
Ganska inaktuellt och handlade främst om att Samsungkunder fått förtur.
Det är inte bara jag som reagerar utan det finns ett missnöje som du aldrig kan bortse ifrån än hur mycket du vill..
Jag har inte bortsett från det men du verkar bortse från att HBO jobbar på att fixa så deras tjänst blir bättre och bättre.
Tydligen så anser dom inte det eftersom dom ändrat sig och ingen annan streamningstjänst har så lång bindningstid fast dom inte har dom ekonomiska medlen i ryggen.
Om du tror att de andra stora streamingtjänsterna backas av fattiglappar så har du fel. Sen kan man knappast jämföra i princip rena streamingbolag med HBO som också producerar sitt material.
Haha...du är rolig du. Det verkar som du är av uppfattningen att det är ett privilegium att få betala för en tjänst som är undermålig.
HBOs tjänst är inte undermålig. Även om du inbillat dig det. Har du ens provat den?
Många presumtiva kunder med en iPad/iPhone har dom garanterat gått miste om eftersom AirPlay inte stöds.
Att du antar att dessa kunder kan komma åt HBO genom andra kanaler är enbart gissningar från din sida.
Airplay är inte en dealbreaker för mer än ett fåtal procent presumtiva HBO-kunder. jag gissade inte när jag skrev att många tittare redan ser på HBO från andra leverantörer för det gör dom.
Nej pudelns kärna verkar vara att ni vill fortsätta att gnälla över HBOs lansering trots att tjänsten blivit bättre och bättre sedan dess.
Vi kritiserar tjänsten för att den fortfarande inte är bra nog.
Det svåra att förstå är nog mest varför så många som troligen inte är HBO kunder eller ens tänker bli det gnäller så mycket.
Du antar mycket utan att veta.
Ganska inaktuellt och handlade främst om att Samsungkunder fått förtur.
Hur kan det vara inaktuellt när det är lanseringen vi pratar om.
Vi kritiserar tjänsten för att den fortfarande inte är bra nog.
OK nu är tjänsten inte bra nog, nyss tyckte du den var undermålig och helt värdelös.
Jag både antar och vet.
Hur kan det vara inaktuellt när det är lanseringen vi pratar om.
Du mantrar om den jag ser och pratar om den större bilden.
Jag har inte bortsett från det men du verkar bortse från att HBO jobbar på att fixa så deras tjänst blir bättre och bättre.
Men som jag redan skrivit är den inte bra nog och det var lanseringen vi har diskuterat och den var verkligen en katastrof.
Om du tror att de andra stora streamingtjänsterna backas av fattiglappar så har du fel. Sen kan man knappast jämföra i princip rena streamingbolag med HBO som också producerar sitt material.
Men dom lanserade inte sin tjänst med 12 månaders bindningstid som HBO gjorde.
Och ditt argument var att anledningen var att HBO måste få in pengar för att kunna skapa och leverera sitt material.
HBOs tjänst är inte undermålig. Även om du inbillat dig det. Har du ens provat den?
Ja jag testade en månad för att bilda mig en uppfattning och det blev bara en månad.
Airplay är inte en dealbreaker för mer än ett fåtal procent presumtiva HBO-kunder. jag gissade inte när jag skrev att många tittare redan ser på HBO från andra leverantörer för det gör dom.
Spekulationer från din sida.
För skoj skull sökte jag lite snabbt på HBO och det kom upp en del om dom.
http://www.idg.se/2.1085/1.483482/kronika--et...
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p...
http://www.danielaberg.se/om-hbo-nordic-och-b...
http://blogg.biffstek.se/post/47180968813/hbo...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hbo-nordics...
http://alltommac.se/nyheter/hbo-nordic-vill-i...
Sen så sökte jag om Netflix om det fanns något om dom
Som du ser hittade jag inget.
OK nu är tjänsten inte bra nog, nyss tyckte du den var undermålig och helt värdelös.
Du kan märka ord hur mycket du vill med du vet precis vad jag menar.
Undermålig,värdelös,inte bra nog
Något som jag kan tänka mig att tro på när du presenterar fakta på dina påståenden.
Same same but different
M
För skoj skull sökte jag lite snabbt på HBO och det kom upp en del om dom.
Sen så sökte jag om Netflix om det fanns något om dom
Som du ser hittade jag inget.
Oväntat att du inte hittade något. Inte. Men prova att sök på Netflix problem på Google så ser du att även din sol har fläckar.
Oväntat att du inte hittade något. Inte. Men prova att sök på Netflix problem på Google så ser du att även din sol har fläckar.
Ingenting som har med lanseringen att göra som HBO hade.
Bäst att du släpper det här nu för du kan inte övertyga dom som är missnöjda.
Ingenting som har med lanseringen att göra som HBO hade.
Ingenting? Kan du garantera det? Sen kanske det är dags för dig att klippa dig och sluta blicka bakåt.
Förövrigt så handlade inte alla de länkar du postade om HBOs lansering.
Ingenting? Kan du garantera det? Sen kanske det är dags för dig att klippa dig och sluta blicka bakåt.
Du kan försöka bortförklara problemen hur mycket du vill men dom försvinner inte för det.
Fakta är att Netflix inte sköt upp sin lansering pga problem som HBO gjorde,Netflix lanserade inte med en bindningstid på 12 månader så som HBO gjorde.
Förövrigt så handlade inte alla de länkar du postade om HBOs lansering.
Och det skulle göra att problemen inte betyder något?
Att du vrider och vänder på orden gör ingen skillnad.
Du kan försöka bortförklara problemen hur mycket du vill men dom försvinner inte för det.
Fakta är att Netflix inte sköt upp sin lansering pga problem som HBO gjorde,Netflix lanserade inte med en bindningstid på 12 månader så som HBO gjorde.
Är det verkligen så stort problem för dig att HBO sköt upp sin lansering och hade 12 månaders bindningstid i början? Inget av det är ju relevant nu för någon annan än dig och ett fåtal kverulanter till.
Är det verkligen så stort problem för dig att HBO sköt upp sin lansering och hade 12 månaders bindningstid i början? Inget av det är ju relevant nu för någon annan än dig och ett fåtal kverulanter till.
Är det verkligen ett sådan stort problem för dig att det finns dom som är missnöjda?
Har du provision på varje kund du värvar/övertygar till HBO?
Är det verkligen ett sådan stort problem för dig att det finns dom som är missnöjda?
Har du provision på varje kund du värvar/övertygar till HBO?
Jag har inget med HBO att göra tycker mest att det är löjligt att ni gnäller om orelevanta detaljer.