Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför, under o efter WWDC2013...

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:25
Ursprungligen av zOlid:

Riktigt besviken på att dom inte uppdaterade MBP Retina med Haswell.
Undra när man kan förvänta sig att den uppdateringen kommer!?

Snart!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 21:26

Mac Pro - 2-liters Cola i storlek?
http://www.theverge.com/2013/6/10/4415714/new...

håller med om ikonerna. men gränssnittet kommer nog bli najs. även om jag saknar affordance en del.

Ursprungligen av keptang:

Fruktansvärda ikoner.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-06-10 21:30
Ursprungligen av Gordy:

Snart!

Informerande ^^

Känns ju som att om det faktiskt var snart så borde dom presenterat den idag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 21:34
Ursprungligen av el gringo:

håller med om ikonerna. men gränssnittet kommer nog bli najs. även om jag saknar affordance en del.

Safariikonen kändes inte ok alls, annars gillade jag gränssnittet starkt!

Ursprungligen av keptang:

Fruktansvärda ikoner.

Vaaaa? Jag tycker det ser bättre ut än vad man någonsin kunnat föreställa sig, äntligen ett otroligt snyggt gränssnitt!

Bästa keynoten jag sett på länge e-som jag slapp hackande i strömmen. Kul att se också att Cook o Federighi sas växt lite på scenen. Det kändes lite mer lekfullt än på länge.

Liksom OS'et byter namn från katter till våghalsar o iOS blir väldigt ljust så ändras scenframträdandet en aning.

MacPro är cool o nu blev jag än mer sugen på en iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:35
Ursprungligen av Firechild:

Går knappast att köpa ett Thunderbolt chassi som kan hantera datamängden av 5-6 PCI-E kort. Om de åtminstone kunnat köra en ledig PCI-e slot...
Jämförelse, Soptunnan har 20 Gbps bandbredd i en Thunderbolt port och 1 st 16x PCI-e slot hanterar 64 Gbps.

För musik (audio) spelar det ingen roll, den bandbredd som behövs är futtig i jämförelse.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:36
Ursprungligen av zOlid:

Informerande ^^

Känns ju som att om det faktiskt var snart så borde dom presenterat den idag.

Nej MacBook Air stod på tur, nya MBP kommer troligen släppas inom någon månad eller två vilket är snart.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-10 21:39
Ursprungligen av Mymac4ever:

Bästa keynoten jag sett på länge e-som jag slapp hackande i strömmen. Kul att se också att Cook o Federighi sas växt lite på scenen. Det kändes lite mer lekfullt än på länge.

Liksom OS'et byter namn från katter till våghalsar o iOS blir väldigt ljust så ändras scenframträdandet en aning.

MacPro är cool o nu blev jag än mer sugen på en iPhone

Långhalsar möjligen: http://en.wikipedia.org/wiki/Maverick_%28anim...

Ursprungligen av Fred!:

För musik (audio) spelar det ingen roll, den bandbredd som behövs är futtig i jämförelse.

Tyvärr är det inte så när man jobbar med DSP baserade kort. Firewire 800 går i botten direkt om man kör tex dubbla UAD-2 Quad satellite och ett Firewire ljudkort med 16 in och ut. Nu är Thunder bolt 25 gånger snabbare men 25 gånger snabbare än långsamt imponerar inte på mig.

Ursprungligen av mattiL:

Det var snarare detta jag menade(Wiktionary):

Citat:

Synonyms
(one who does not abide by rules): individualist, lone gunman, nonconformist, rebel

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-10 21:47
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det var snarare detta jag menade(Wiktionary):

Fast det verkar snarare handla om kaliforniska stadsnamn i kommande versioner.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 21:47

Skeumorfismen är slopad, bland det bästa som kunde hända idag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 21:48
Ursprungligen av Firechild:

Tyvärr är det inte så när man jobbar med DSP baserade kort. Firewire 800 går i botten direkt om man kör tex dubbla UAD-2 Quad satellite och ett Firewire ljudkort med 16 in och ut. Nu är Thunder bolt 25 gånger snabbare men 25 gånger snabbare än långsamt imponerar inte på mig.

Hur menar du? 1000 kanaler med 192khz samplings frekvens konsumerar 600MB/s. Det är fakta.

Ursprungligen av mattiL:

Jag gillar nyheterna i iOS 7 skarpt, men blev det en retinaskärm på Air nu?

Nej, det är samma skärm och upplösning som tidigare.

Nu dax för nästa keynote-ställe... E3

http://www.e3insider.com/press-conferences/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-10 22:06

iOS 7.....snyggt....riktigt snyggt....gillar skarpt

Ursprungligen av Mymac4ever:

...byter namn från katter till våghalsar...

Ursprungligen av mattiL:

...snarare handla om kaliforniska stadsnamn...

"Mavericks is a popular surfing location in Northern California, outside Pillar Point Harbor and just north of Half Moon Bay. It is known for its unusually high waves, which are caused by an underwater rock formation. Mavericks is a winter destination for big-wave surfers, who brave hazardous conditions to ride some of the best waves around."

http://www.businessinsider.com/mavericks-cali...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Mavericks is a popular surfing location in Northern California, outside Pillar Point Harbor and just north of Half Moon Bay. It is known for its unusually high waves, which are caused by an underwater rock formation. Mavericks is a winter destination for big-wave surfers, who brave hazardous conditions to ride some of the best waves around."

http://www.businessinsider.com/mavericks-cali...

Vågor eller de som vågar att "tämja" vågorna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:36

Nya MacPro = en ny svart R2D2!

Helt fantastisk nyhet (tillsammans med alla andra nyheter de presenterade ikväll)!
Kommer definitivt uppdatera firmans samtliga stationerade maskiner till denna underbara skapelse - Apple: ni har en beställning från mig på 10st rakt av!

Enda svaga känslan i kvällens presentation var att man fortfarande saknar Steves fingertoppskänsla för presentationer och dramaturgi! Ingen kan matcha honom idag, vilket tyvärr sänker intrycket en smula - hur fantastiska saker de än presenterar... Ikväll fick man känslan av att de nästa 'spricker' av iver att få berätta om allt 'amazing' - men de glömmer bort att 'suga på karamellen' och överaska bättre i sin framställan!

Hursomhelst; jag är nöjd då jag äntligen fått min nya MacPro!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-10 22:41

Sea Lion tyckte jag bättre om.

Vad kommer efter Mavericks? Goose, Iceman, Jester, Viper.

Nya Mac Pro ser ut som en skräpkorg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:42

Jag skulle tro de har en MacPro "Turbine" som är ordentligt nerskakad. Dock blir jag lite ledsen över endast 4 minnesplatser. OSX Mavericks kommer ha stöd för 128GB RAM men frågan är om det ens går att få in på fyra platser? Lär vara svindyrt om det nu går...

PCIe-lagring är helt rätt väg - borde göra under för musikproduktion! Thunderbolt 2 ligger på samma prestanda som PCIe 2.0 8X, förvisso 1/2 av 2.0 16X eller 1/4 av 3.0 16X men för ljud i/o eller offloading borde det rimligtvis räcka kan tyckas. Bara inte TB i sig har massa dum overhead.

Jag hoppas VERKLIGEN man har val för nVidia och AMD GPU:er. Dessvärre är vissa saker helt beroende av CUDA idag och det kräver nVidia.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:44
Ursprungligen av Clavius:

Hursomhelst; jag är nöjd då jag äntligen fått min nya MacPro!

Hoppas du blir lika nöjd med leveranstider och pris! Är lite sugen själv men blir nog inga köp förrän vi verkligen behöver, vilket troligen blir om något år och då lär man få ännu snabbare MP.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:47
Ursprungligen av Robo-X:

Nya Mac Pro ser ut som en skräpkorg.

Jävligt snygg skräpkorg dock. Kallas redan iTrash. Svenska smeknamnet blir väl Proffstunnan el. liknande.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-06-10 22:49

Utseendet på Mac Pro fick mig direkt att associera till de där hållarna för hushållspapper:

http://www.edet.se/Global/03_Edet/Sweden/Kamp...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:50
Ursprungligen av planB:

Utseendet på Mac Pro fick mig direkt att associera till de där hållarna för hushållspapper:

http://www.edet.se/Global/03_Edet/Sweden/Kamp...

Lite lika men MP:n har större kapacitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 22:52

iOS7 - kanske lite för avskalat. Vi får se... Bitvis såg det mycket bra ut, bitvis fördjävligt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-06-10 22:53
Ursprungligen av lappen71:

iOS 7.....snyggt....riktigt snyggt....gillar skarpt

Jag gillar det inte. Steve Jobs skulle aldrig släppt fram den där endimensionella, platta skiten.

Ursprungligen av planB:

Jag gillar det inte. Steve Jobs skulle aldrig släppt fram den där endimensionella, platta skiten.

Var inte så säker på det. Det är dessutom inte så endimensionellt som det ser ut, det finns fortfarande ett djup i ikonerna och tillsammans med den stereoskopiska effekten på bakgrunden så är djupet oändligt större än i iOS6

Bevaka tråden