Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen HBO!

Tråden skapades och har fått 339 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 12:28

För övrigt så råder det ingen tvekan om vilken misslyckad lansering HBO hade och trots de bör veta det har de fortfarande inte fått rätt på flera av sakerna, som t ex detta med AirPlay. HBO, liksom Magine, lovade massor men att hålla sina löften var inte så intressant.

Senast redigerat 2013-04-30 12:53

Tänk på våra trivselregler.
Personligt tjafs mellan 2-3 medlemmar tas förslagsvis via PM med varandra.

Ingen annan är intresserad av att läsa det.

Inget mer sånt, tack.

edit: 1 inlägg borttaget efter detta, 2 fel gör inte ett rätt, lägg ner.

Senast redigerat 2013-04-30 14:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-30 14:35
Ursprungligen av Gordy:

HD, ingen bindninigstid, fler enheter, större utbud och snabbare upplagda avsnitt är en del förbättringar och det kommer säkert fler förbättringar inom kort.

Nåja, fler enheter är iPad och iPhone som de gjort en app till som inte ens stödjer AirPlay. Sen snabbare upplagda avsnitt är ju inget nytt, de sa redan från början att det skulle läggas upp på HBO Nordic inom 24 timmar och det har de oftast gjort. Dock så har ju t.ex. Continuum ännu inte lagts upp (säs 2, episod 1) trots att det gått en vecka.

Tar och väcker liv i denna tråd.

Hur många har tecknat sig på 12 månader, men blivit så besvikna att de önskar att lämna tjänsten? Och hur många av er har lyckats få träda ifrån er nuvarande bindningstid och därmed avsluta tjänsten i förväg?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-23 20:42
Ursprungligen av maskh:

Tar och väcker liv i denna tråd.

Hur många har tecknat sig på 12 månader, men blivit så besvikna att de önskar att lämna tjänsten? Och hur många av er har lyckats få träda ifrån er nuvarande bindningstid och därmed avsluta tjänsten i förväg?

Det skulle jag också vilja veta, skulle vilja vara en fluga på väggen inne på Magines HQ

Jag har oerhört svårt att tänka mig att det är speciellt många som har hoppat på det, iaf bland de som idag har ett abonnemang hos en operatör och i så fall skulle lämna det till förmån för Magine.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-23 20:45

Magine? Handlade inte tråden om HBO?

Ursprungligen av zinned:

Det skulle jag också vilja veta, skulle vilja vara en fluga på väggen inne på Magines HQ

Jag har oerhört svårt att tänka mig att det är speciellt många som har hoppat på det, iaf bland de som idag har ett abonnemang hos en operatör och i så fall skulle lämna det till förmån för Magine.

Magine eller HBO?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-23 22:10
Ursprungligen av Anderlind:

Magine eller HBO?

Jag menade Magine, my bad.

Ursprungligen av kenjon:

Magine? Handlade inte tråden om HBO?

Jo, helt korrekt. Jag var helt ute och reste och tänkte på annat. Jag ber om ursäkt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-07-24 10:55
Ursprungligen av maskh:

Tar och väcker liv i denna tråd.

Hur många har tecknat sig på 12 månader, men blivit så besvikna att de önskar att lämna tjänsten? Och hur många av er har lyckats få träda ifrån er nuvarande bindningstid och därmed avsluta tjänsten i förväg?

Jag är inte så besviken att jag vill säga upp det rakt av. För 79kr/månad så kan det få ticka på året ut, jag har gjort sämre/dyrare affärer
Om dom styr upp det tekniska kan jag nog tänka mig att fortsätta ha kvar tjänsten till o med...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-24 16:07
Ursprungligen av urkan:

Om dom styr upp det tekniska kan jag nog tänka mig att fortsätta ha kvar tjänsten till o med...

Jag känner likadant, Netflix har ju lyckats betydligt bättre med sin tjänst när det gäller teknik och gränssnitt. Men innehållsmässigt är jag nöjd med HBO.

Ursprungligen av stile:

Jag känner likadant, Netflix har ju lyckats betydligt bättre med sin tjänst när det gäller teknik och gränssnitt. Men innehållsmässigt är jag nöjd med HBO.

Lite samma tankar här, men jag ser lite annorlunda på innehållet. Netflix har jag hållit kvar sen releasen, barnprogrammen är guld värda och själv ser jag nu igenom gamla serier som jag tidigare missat (För tillfället Sarah Connor Chronicles samt Sons of Anarchy).

HBO har jag haft först prövotiden, samt en månad för att kolla Game of Thrones S03. De har onekligen ett fräschare innehåll, men bildkvaliteten kommer inte riktigt upp i nivå med Netflix (HBO's HD låg konstant på cirka 5Mbps stream och Netflix ligger på cirka 8-10Mbps). Att de saknar klient för AppleTV gör det också strax mindre trevligt, men allt kan förstås kompenseras med bra innehåll.

En sak som störde mig otroligt mycket i Game of Thrones var den dåliga textningen. Seriously, i varje avsnitt hände det sig att flera repliker ramlade bort och textningen i övrigt kändes rätt förkortad i förhållande till vad som sades.

Säkerligen testar jag dem igen nästa gång de har en säsong av någon serie jag vill se, förhoppningsvis får vi se en AppleTV klient så kanske jag kan tänka mig att binda mig en längre tid.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-07-25 16:23
Ursprungligen av Jan Nylund:

Säkerligen testar jag dem igen nästa gång de har en säsong av någon serie jag vill se, förhoppningsvis får vi se en AppleTV klient så kanske jag kan tänka mig att binda mig en längre tid.

Följer deras Twitter och läste häromdan att dom jobbar på Airplay men att nån AppleTV-klient inte finns i planerna för tillfället.

Varför det ska ta sån jäkla tid att få ut Airplayfunktionalitet är ju märkligt, sånt styrs väl av apples API'er? Andra utvecklare lägger iaf till det i sina appar utan några större krusiduller.
Misstänker att det är nåt efterblivet rättighetsstrul i vanlig ordning...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-07-25 17:01

Konstigt att de inte jobbar på en ATV-klient då det redan finns i USA.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-07-25 17:08
Ursprungligen av andas:

Konstigt att de inte jobbar på en ATV-klient då det redan finns i USA.

Tydligen är det så (vilket jag också snappade upp från deras Twitterkonto) att HBO i USA och HBO nordic är två separata bolag och att det inte sker nåt utbyte därimellan. Men ja, konstigt oavsett.

Nu har jag sagt upp mitt abbonemang, som tur är har de endast 6 månaders bindning här i Danmark. Det värsta jag någonsin betalat för, undermålig kvalitet, arrogant kundservice och konstanta löften som aldrig infrias. De borde anmälas till konsumentverket.

Ursprungligen av Arcane02:

Nu har jag sagt upp mitt abbonemang, som tur är har de endast 6 månaders bindning här i Danmark. Det värsta jag någonsin betalat för, undermålig kvalitet, arrogant kundservice och konstanta löften som aldrig infrias. De borde anmälas till konsumentverket.

Jag har också sagt upp mitt. Fick min resterande bindningstid (ca 7 månader kvar) upphävd efter att ha påtalat bristerna i deras tjänst och talat om mitt stora missnöje.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-09-21 14:20

Jag tycker inte det är så dåligt. Extremt få stopp i streamen trots 10Mbit/s lina. Det mest irriterande är att den inte kommer ihåg ljud och bildinställningarna (max ljud och HD), så för varje nytt avsnitt måste jag ställa upp dessa. I övrigt har jag fler tekniska problem (korta ljud och bildbortfall) med vanlig digitaltv än med HBOs stream.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-21 19:50
Ursprungligen av planB:

Jag tycker inte det är så dåligt. Extremt få stopp i streamen trots 10Mbit/s lina. Det mest irriterande är att den inte kommer ihåg ljud och bildinställningarna (max ljud och HD), så för varje nytt avsnitt måste jag ställa upp dessa. I övrigt har jag fler tekniska problem (korta ljud och bildbortfall) med vanlig digitaltv än med HBOs stream.

Då är det väl snarare så att din digitaltv-anslutning bör klassas med epitetet "Värdelös" och HBO som "dålig". HBO blir ju inte bra för att någon annan är sämre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 23:36
Ursprungligen av zinned:

Då är det väl snarare så att din digitaltv-anslutning bör klassas med epitetet "Värdelös" och HBO som "dålig". HBO blir ju inte bra för att någon annan är sämre.

Det är väl snarare så att han klassar HBO som "inte så dålig". "Dålig" är väl din klassning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 09:22
Ursprungligen av finwe:

Det är väl snarare så att han klassar HBO som "inte så dålig". "Dålig" är väl din klassning?

Ja, det var epitet som jag satte men det var utifrån det jag skrev senare - HBO blir ju inte bra (inte heller "inte så dålig") för att någon annan är sämre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-09-22 12:24
Ursprungligen av zinned:

Då är det väl snarare så att din digitaltv-anslutning bör klassas med epitetet "Värdelös" och HBO som "dålig". HBO blir ju inte bra för att någon annan är sämre.

Allt har ju att göra med hur ofta det händer, och det är inte ofta. Jag kan bara konstatera att det är ännu mer sällan med HBO.

HBO fungerar f.ö. t.ex. mycket bättre än SVTPlay för att jämföra med annan streamtjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 15:23
Ursprungligen av zinned:

Ja, det var epitet som jag satte men det var utifrån det jag skrev senare - HBO blir ju inte bra (inte heller "inte så dålig") för att någon annan är sämre.

Jag är helt med på vad du menar. Dock förvred du budskapet till din egna uppfattning om HBO. Det är inte svårt att missta sig på din åsikt, men det är väl synd om inte fler omdömen/upplevelser får synas i den här tråden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 16:39
Ursprungligen av finwe:

Jag är helt med på vad du menar. Dock förvred du budskapet till din egna uppfattning om HBO. Det är inte svårt att missta sig på din åsikt, men det är väl synd om inte fler omdömen/upplevelser får synas i den här tråden?

Jag har absolut inte uttryckt något i den riktningen, forumet är till för att alla ska uttrycka sina åsikter och vi ska kunna diskutera kring dem. Dock är det viktigt att man är tydlig för att undvika missförstånd i så lång utsträckning som möjligt, speciellt pga att det är ren text och då lättare att misstolka.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-28 20:16
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-28 20:43
Ursprungligen av urkan:

Men tydligen är det dålig bildkvalitet och andra bekymmer.
http://array.se/nyheter/hbo-infor-airplay-sto...

Ursprungligen av urkan:

Vem vill använda skärmdubblering? Det blir dåligt hur man än gör det. Great success HBO!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-28 20:49
Ursprungligen av lappen71:

Men tydligen är det dålig bildkvalitet och andra bekymmer.
http://array.se/nyheter/hbo-infor-airplay-sto...

Jepp, testar lite nu och ja, bildkvaliten är kass och när jag satte programmet i paus för en liten stund så ville det inte starta om när jag kom tillbaka. Fick krångla lite så funka det igen. Och ibland vill den ändå inte köra fullskärm utan det blir en sorgkant runt bilden. Apkass implementering

HBO fortsätter imponera.

Dessutom så sa dom att det nu INTE finns någon PlayStation app planerad.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-29 12:59

För bästa bildkvalitet måste man ansluta direkt till dator. Detta är inget unikt för HBO.

Bevaka tråden