Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Jag tror att A7 kommer att göra en hel del skillnad. Minns de sura minerna när 4S kom, sen visade det sig att det var en jäkla skillnad prestandamässigt. Jag har en 4S och den känns fortfarande fräsch och snabb. 5 till 5S verkar vara ett ännu större kliv.

Är det 2x? Det borde märkas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 21:33
Ursprungligen av zappee:

Haha, du är rolig.

Det var inte meningen utan jag var ärlig. Vad tyckte du var humoristiskt?

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror att A7 kommer att göra en hel del skillnad. Minns de sura minerna när 4S kom, sen visade det sig att det var en jäkla skillnad prestandamässigt. Jag har en 4S och den känns fortfarande fräsch och snabb. 5 till 5S verkar vara ett ännu större kliv.

Absolut, det kommer märkas ordentligt. Dock kommer det vara i samma fack som "Oh, Safari feels quite a bit snappier" i nån vecka och sedan är det ingen prestandaökning man märker av.

Ursprungligen av BlackSmp:

riktiga bilder tar man med kameran som man har med sig;)

Sanning med modifikation. "Bilder" tar man med kameran man har med sig.

Riktiga bilder kan inte tas med mobilkamera.

Ursprungligen av Capeman:

Wow, nu låter du lika kategorisk och "gubb-trumpen" som Goflorp brukade göra...

Någon fick ju axla hans roll idag Att han gjorde det förstår jag ju, han är ju från gbg...klart man är bitter då

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det 2x? Det borde märkas.

"Up to 2x".

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-10 21:34

Jaha, missade hela eventet då jag hade kvalitetstid med mina söner utomhus. Men jag ska bidra till livet i tråden även om jag håller med om att 99 på sista tiden tappat momentum på riktigt. Detta till trots att jag tycker redaktionen gör ett bra jobb som fortsättningsvis gör att jag slipper leta applenyheter på andra siter.

Har läst hela tråden och måste säga att jag är väldigt nöjd med uppdateringarna av iPhones! Två nya mobiler är 100% mer än någon gång innan (förutom 2006). Dessutom låter 5s som en superb uppdatering för mig som har 4s.

Vad jag saknar är en... "one more thing" som hade rört ryktena om en ny apple-tv. Vi funderar på att köpa en till och en uppgradering idag hade definitivt lett till ett köp. Nu inställer sig den vanliga frågan. Vänta och se eller köp?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:34
Ursprungligen av zinned:

Det var inte meningen utan jag var ärlig. Vad tyckte du var humoristiskt?

Ditt trollande, orkade inte ens svara ordentligt till någon som bara raljerar.

Ursprungligen av acke:

Hej Richard, vad skulle du vilja ha för att vara nöjd?

Tja, något som känns nytt, eller som en dramatisk förbättring. Plastskal i olika (fula) färger kan ju ingen normalt funtad människa känna någon större entusiasm för. Bättre kamera är såklart alltid bra men resten av nyheterna saknar helt betydelse för mig. Ok, fingeravtrycksläsare är säkert bra, men det är en förbättring av något som inte är ett problem för mig. Visst, jag skulle byta upp mig från min 4s om jag fick en ny telefon gratis, men jag är personligen mer impad av såväl samsungs som nokias toppmodeller. Designmässigt anser jag också att Windows Phone är helt överlägsen iOS

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-10 21:37
Ursprungligen av Capeman:

Wow, nu låter du lika kategorisk och "gubb-trumpen" som Goflorp brukade göra...

På temat mindre liv på 99 så måste jag säga att jag saknar @Goflorp!

Ursprungligen av zinned:

Riktiga bilder tar man med DSLR.

Bra bilder tar man om man är en bra fotograf, oavsett om du har analog, digital eller va fan som helst haha. Citat från anna ort: "Just because you are a DSLR owner don't make you a photographer"

Jag älskar att det är en bättre kamera så kan man göra mer, roliga indie grejer. Jag jobbar mycket med mitt produktionsbolag med DSLR men pallar ju inte bära med den överallt. Så, skönt med en bra kamera i fickan

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tja, något som känns nytt, eller som en dramatisk förbättring. Plastskal i olika (fula) färger kan ju ingen normalt funtad människa känna någon större entusiasm för. Bättre kamera är såklart alltid bra men resten av nyheterna saknar helt betydelse för mig. Ok, fingeravtrycksläsare är säkert bra, men det är en förbättring av något som inte är ett problem för mig. Visst, jag skulle byta upp mig från min 4s om jag fick en ny telefon gratis, men jag är personligen mer impad av såväl samsungs som nokias toppmodeller. Designmässigt anser jag också att Windows Phone är helt överlägsen iOS

Kamera och fingeravtryck är bra, men resten är dåligt? vad menar du då? Att det än mycket snabbare processor och bättre batteritid? Detta, tycker jag, är en helt rimlig uppdatering av iPhone med tanke på att det kom en helt ny modell för bara ett år sen. En saftig förbättring av 5.
Och tycker du så mycket bättre om Samsung och Windows så köp det då Problem solved!

Det var ju många rykten som visade sig stämma den här gången, 64-bit A7 med extra processor för rörelsesensorer, fingeravtrycksläsare, guldfärg... Hade ju kanske kunnat få Bingo om jag haft tid att spela

Det gick rasande snabbt under presentationen, men jag tycker det här var spännande saker. Kommer nog gärna vilja uppgradera från Iphone 5 till 5S, synd vi får vänta så länge bara.

men jag ville ju ha en ny mac mini med haswell och uppdaterad grafik. När kommer den? *gråter*

Ursprungligen av torbjorneklund:

men jag ville ju ha en ny mac mini med haswell och uppdaterad grafik. När kommer den? *gråter*

Måste väl omdirigera the work flow nu när de lagt så mycket tid på detta. Dags för lite nya dataprylar snart.. Kanske kan vänta oss en ny keynote om några månader i samband med Maverick?

Ursprungligen av fransisak:

Kamera och fingeravtryck är bra, men resten är dåligt? vad menar du då? Att det än mycket snabbare processor och bättre batteritid? Detta, tycker jag, är en helt rimlig uppdatering av iPhone med tanke på att det kom en helt ny modell för bara ett år sen. En saftig förbättring av 5.
Och tycker du så mycket bättre om Samsung och Windows så köp det då Problem solved!

Haha, klassiskt fanboy-svar. Men, om du hade läst vad jag skrev så hade du sluppit ta i så. Jag har inte skrivit att någon av de sakerna är dåliga, eller föreskrivit vad andra ska tycka, utan att nyheterna saknar betydelse för mig. Kanske inte för andra, men för mig.

Ja, min nästa telefon blir knappast en iPhone. Har länge tyckt att iOS och iPhone blivit omkörda, och tyvärr gör inte dagens nyheter något för att förändra det intrycket,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 22:02
Ursprungligen av acke:

GM är ute nu!

Om man installerar GM, kan man uppgradera till "skarp" eller framtida iOS 7 senare?

Ursprungligen av Capeman:

Tar den till frukost imorrn. Ser på Top Gear i Vietnam på bbc play nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 22:05
Ursprungligen av zappee:

Ditt trollande, orkade inte ens svara ordentligt till någon som bara raljerar.

Trollande? Det var en oerhört förolämpning, jag har aldrig "trollat" i mitt liv och kommer aldrig att göra det. Jag menar det jag skriver.

Btw, att "trolla" och att raljera är två vitt skilda ting. Slå upp det, vet jag.

Ursprungligen av andas:

På temat mindre liv på 99 så måste jag säga att jag saknar @Goflorp!

Det gör jag också.

Ursprungligen av fransisak:

Bra bilder tar man om man är en bra fotograf, oavsett om du har analog, digital eller va fan som helst haha. Citat från anna ort: "Just because you are a DSLR owner don't make you a photographer"

Jag älskar att det är en bättre kamera så kan man göra mer, roliga indie grejer. Jag jobbar mycket med mitt produktionsbolag med DSLR men pallar ju inte bära med den överallt. Så, skönt med en bra kamera i fickan

För min del så kort och gott - nej.

Ursprungligen av Erik.dv:

Om man installerar GM, kan man uppgradera till "skarp" eller framtida iOS 7 senare?

GM är väl den version som kommer ut nästa vecka? (med allra största sannolikhet)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 22:07
Ursprungligen av ilPadrino:

GM är väl den version som kommer ut nästa vecka? (med allra största sannolikhet)

Antagligen. Undrar bara om den är taggad med typ "dev-release".

Ursprungligen av ilPadrino:

GM är väl den version som kommer ut nästa vecka? (med allra största sannolikhet)

Till allmänheten ja, idag till utvecklare.

Ursprungligen av Erik.dv:

Antagligen. Undrar bara om den är taggad med typ "dev-release".

Det har varit samma build tidigare, så petar du in GM så uppdaterar du först när 7.0.1 eller 7.1 kommer. Troligtvis.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 22:16
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det var ju många rykten som visade sig stämma den här gången, 64-bit A7 med extra processor för rörelsesensorer, fingeravtrycksläsare, guldfärg... Hade ju kanske kunnat få Bingo om jag haft tid att spela

Det gick rasande snabbt under presentationen, men jag tycker det här var spännande saker. Kommer nog gärna vilja uppgradera från Iphone 5 till 5S, synd vi får vänta så länge bara.

Det finns dock inget datum än, så hur länge vi får vänta vet vi inte.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Haha, klassiskt fanboy-svar. Men, om du hade läst vad jag skrev så hade du sluppit ta i så. Jag har inte skrivit att någon av de sakerna är dåliga, eller föreskrivit vad andra ska tycka, utan att nyheterna saknar betydelse för mig. Kanske inte för andra, men för mig.

Ja, min nästa telefon blir knappast en iPhone. Har länge tyckt att iOS och iPhone blivit omkörda, och tyvärr gör inte dagens nyheter något för att förändra det intrycket,

På tal om fanboy-svar. Vad är så överlägset i WP?
Kört en Lumia 820 ett tag och visst är det ett trevligt OS, men jag saknar mycket och ser inte hur det är ÖVERLÄGSET iOS.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-10 22:53
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det var ju många rykten som visade sig stämma den här gången, 64-bit A7 med extra processor för rörelsesensorer, fingeravtrycksläsare, guldfärg... Hade ju kanske kunnat få Bingo om jag haft tid att spela

Det gick rasande snabbt under presentationen, men jag tycker det här var spännande saker. Kommer nog gärna vilja uppgradera från Iphone 5 till 5S, synd vi får vänta så länge bara.

?Jag kommer nog också att vilja uppdatera till 5S. Jag gillar sista uppdateringen av en modell och S-modellen är enligt Apple tradition en färdigutvecklad telefon, innan nästa koncept tar över på nytt. Det som skulle hindra en uppdatering är att IOS 7 är en så stor förändring totalt samt att jag kommer ur fas med mina S-modeller.

Senast redigerat 2013-09-10 23:09
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Haha, klassiskt fanboy-svar. Men, om du hade läst vad jag skrev så hade du sluppit ta i så. Jag har inte skrivit att någon av de sakerna är dåliga, eller föreskrivit vad andra ska tycka, utan att nyheterna saknar betydelse för mig. Kanske inte för andra, men för mig.

Ja, min nästa telefon blir knappast en iPhone. Har länge tyckt att iOS och iPhone blivit omkörda, och tyvärr gör inte dagens nyheter något för att förändra det intrycket,

Ja vad ska jag säga, som anställd av Apple får jag väl erkänna att jag är fan fanboy. Ser inte riktigt hur jag "tog i så" eller vad problemet är, undrade mest bara vad du tyckte va negativt. Men som jag också skrev, you do as you please!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 23:14
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tja, något som känns nytt, eller som en dramatisk förbättring. Plastskal i olika (fula) färger kan ju ingen normalt funtad människa känna någon större entusiasm för. Bättre kamera är såklart alltid bra men resten av nyheterna saknar helt betydelse för mig. Ok, fingeravtrycksläsare är säkert bra, men det är en förbättring av något som inte är ett problem för mig. Visst, jag skulle byta upp mig från min 4s om jag fick en ny telefon gratis, men jag är personligen mer impad av såväl samsungs som nokias toppmodeller. Designmässigt anser jag också att Windows Phone är helt överlägsen iOS

Vad har Samsungs toppmodeller som du saknar? Du har ju i varje fall val av plast-lur nu i och med iPhone 5C…

Windows Phone har jag bara petat som hastigast på farsan lur och det kändes förvirrande. Det är långt ifrån en rättvis test av OS:et dock.

Då tackar vi på redaktionen för oss, det har varit en intensiv kväll för vår del och det ska bli skönt att sova nu. Tack till alla som varit med! Riktigt kul med så mycket diskussioner här på 99mac, även om jag personligen inte hunnit hänga i allting, någon ska ju skriva nyheter också

  • Medlem
  • 2013-09-11 00:10

Har sett strömmen nu och det enda jag är sur på är att det inte passar att köpa en 5S just nu för mig, utan kommer nog att vänta till nästa.

Jag tycker att det är en fantastisk uppdatering, framförallt fingeravtrycksläsaren och det nya oset. Kameran verkar vara riktigt trevlig också! Jag har fotat professionellt, men har slutat att släpa med mig min enorma kamera på resor, utan använder min 4S och är faktiskt riktigt nöjd med den kameran! 120fps kommer att vara askul när jag åker till fjällen eller om jag roliga saker med kompisarna.

Jag vet ärligt talat inte vad man skulle sakna. Det går verkligen att göra allt med iPhone som det är.

Kanske att de skulle bli lite bättre på presentationerna, med tajming och stakningar...

  • Medlem
  • 2013-09-11 00:17

Jag tror fingeravtrycksläsaren kommer vara en stor hit, jag verkligen hatar att jämt behöva slå in koden! Det enda som jag inte gillade av alla nyheter är att skalen till 5s enbart fanns i läder, men det kommer väll djurvänliga alternativ från andra tillverkare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-11 00:23

+
• Fingeravtrycksläsaren - genialt!
• Kameran med sina slipade funktioner i kombination med iPhoto
• IOS 7
• Prestanda

-
• Läckt information (vem är längre överraskad /förvånad?)
• En 'blockbuster' (se också punkt ovan)
• Valet av färger. 'Rosa' är snarare 'blekröd'.... Varför bara fem nyanser (och ingen svart?!)?
Åtta till tio färger hade varit coolare, t.ex. lila...

Och Aftonbladet gör samma feltolkning som vissa här, att de lanseras i december i Sverige, tillsammans med 100 andra länder.

Det man sa vid presentationen var att vid årets slut kommer de att ha lanserats i 100 länder. Viss skillnad.

Expressen verkar vara lite smartare: "Enligt uppgifter till Expressen kommer telefonerna att lanseras i Sverige inom tre veckor. Innan december kommer telefonerna ha släppts i ett hundratal länder."

Jag tror att det blir så som Expressen skriver, dvs att Sverige är med i "andra vågen", 1-2 veckor efter de första länderna. Så har det varit vid de senaste släppen, och så blir det förhoppningsvis den här gången också.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-11 00:39
Ursprungligen av maskh:

Det här med fingeravtryck verkar rätt smidigt. Slippa ha en kod som någon faktiskt kan se när man knappar in.

Men, varför lägger aldrig Apple in kryptering? Vore ju bra att ha om man nu ska snacka säkerhet. För vad jag vet så är väl inte innehållet i Iphone krypterat idag, och det finns väl inget val att göra för att få det så heller. Fingerprint+encryption vore riktigt bra.

Antar att du missade det men informationen om ditt fingeravtryck krypteras och lagras på telefonen.
Aldrig på någon server såsom iCloud utan i telefonen.

Bevaka tråden