Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johan_tanying:

... den där j-a apan så populär?
http://i44.tinypic.com/k55s8x.gif

Är den det fortfarande?
Vet att den var det för 9-10 år sen.

Varenda iphone-skal, väska och till och med bilars dekorfoliering (på en Suzuki Swift senast idag).
http://www.google.com/search?q=paul+frank+iph...
Vidrigt...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-04 11:06
Ursprungligen av johan_tanying:

Varenda iphone-skal, väska och till och med bilars dekorfoliering (på en Suzuki Swift senast idag).
http://www.google.com/search?q=paul+frank+iph...
Vidrigt...

Apfult.
Och väldigt monotont, samma apjävel utan variation.

Varför är kvällspressen så full av "legendarer" nuförtiden?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-16 01:31

så att folk inte kan förstå att ny och som/helt ny är samma sak. Begagnad är samma sak som använd, inkörd, tidigare använd – vad som helst men inte som ny! Är den som ny eller helt ny, gå tillbaka till butiken och be att få pengarna tillbaka då, eller vad är problemet?

http://www.blocket.se/simrishamn/Canon_extend...

”Andvänd”, är det en synonym på blåst? Vem vill köpa en avancerad teknisk manick som aldrig ens ha provkörts?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-16 07:41

?Apan ÄR populär. Den har väckt denna halvårsvis sovande tråd till livs igen.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-16 07:49

?Varför e det på rumpnissarnas sett för? Igår skulle jag sätta på 3st små självhäftande gummitassar. Tappade arket med 12st, 9st lossnade varav 8st hamnade på stengolvet med klistersidan nedåt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-06-16 10:56
Ursprungligen av reboot81:

”Andvänd”, är det en synonym på blåst?

Många i södra Sverige, säger andvänd, kanske är vi lite blåsta. Men varför skulle den inte kunna vara helt ny och oanvänd bara för att den är billig?

Nu ska jag ta en tur med cykelen till Triangelen. Hej på dig.

Varför har jag aldrig sett denna titel förut? ...kanske därför att den egentligen inte finns

Mig veterligen har denna film alltid hetat "First Blood" - oavsett utgivningsland

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-09 23:43
Ursprungligen av Mymac4ever:

Varför har jag aldrig sett denna titel förut? ...kanske därför att den egentligen inte finns

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7552744/99/Screen%20shot%202013-08-09%20at%2018.29.55.png

Mig veterligen har denna film alltid hetat "First Blood" - oavsett utgivningsland

Mig också, men söker man på Krigaren på imdb.com så kommer faktiskt First Blood upp. Nya titlar som kommer och döps om till svenska är löjligt tycker jag. Men med gamla filmer så vet man att det är kult om dem har fått ett svenskt namn :). Ibland har det sin charm.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-08-10 10:57

Det var i Finland som den på svenska hette Krigaren. I Sverige hette den First Blood.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-10 11:07

Finlandssvenskar är bättre vi i väster på att vårda vårt svenska språk. De talar ju "rikssvenska" Dessutom vårdar även många yngre sina gamla svenska lokaldialekter med stolthet.

Den aktuella bilden är hämtad från iTunes store som i sin tur verkar ha fått den från Canal Digital...

För närvarande kliar jag mig i huvudet o ställer gång på gång frågan...

När skapade jag ett Amazon-konto o varför?

Jag upptäckte att jag redan hade ett konto när jag var in på Kickstarter o mycket riktigt fanns mitt lösen lagrat i en annan lösenordsapp än 1Password. Jag kan bara inte luska ut varför jag skapat ett konto eller vad jag använt det till...

Varför är det så att när man har valet mellan att innovera och imitera så imiterar Samsung? (Och synd bara att jag knycker hela upplägget på min post från Mark Gemmels tweet )

http://www.bbc.co.uk/news/technology-24023430

  • Medlem
  • 2013-09-10 14:25

Varför blir man alltid som ett barn på julafton så fort Apple håller ett event? Väntan på eventet känns precis som den där sega julaftonen när man bara gick och väntade på paketen.

Varför måste man stänga ner Safari för att uppdatera Office 2011-paketet?

Ursprungligen av johan_tanying:

Varför måste man stänga ner Safari för att uppdatera Office 2011-paketet?

Därför att uppdateringen uppdaterar MS-plugins till Safari.

Varför är det så att vissa är så himla "konflikt-kåta"?

En diskussion måste inte alltid göras till en stridsfråga, där det till varje pris måste utses ett rätt och fel, en vinnare och förlorare.

Ibland är olika åsikter inget annat än bara just olika åsikter.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför är det så att vissa är så himla "konflikt-kåta"?

En diskussion måste inte alltid göras till en stridsfråga, där det till varje pris måste utses ett rätt och fel, en vinnare och förlorare.

Ibland är olika åsikter inget annat än bara just olika åsikter.

Ibland för att jag är uttråkad, ibland för att någon tolkar fel, ibland för att vi formulerar oss kategoriskt, ibland för att jag är sugen på att diskutera (utan att det ska rinna ut i en konflikt)

Senaste fallet för mig var en kombination av utråkning och en kategorisk formulering (av någon annan) som sedan ramlade iväg i

Edit: Jo, och ibland så beror det på att en eller flera i diskussionen är idioter;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-13 20:19

Märkligt är det...

Själv är jag nästintill konflikträdd

Varför är det så att gränssnittet i min iPhone ser ut som något Bill Gates designat när han druckit för mycket Jolt-Cola?

Det skulle också kunna vara Dora Utforskarens telefon, som i vanliga fall ligger i Ryggsäck tillsammans med Karta.

"Kan du säga Ajföone?"

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-19 20:52
Ursprungligen av Fitinghoff:

Varför är det så att gränssnittet i min iPhone ser ut som något Bill Gates designat när han druckit för mycket Jolt-Cola?

Det skulle också kunna vara Dora Utforskarens telefon, som i vanliga fall ligger i Ryggsäck tillsammans med Karta.

"Kan du säga Ajföone?"

Påminner en hel del om Office 2013 (windows) som är skitfult med dåliga kontraster, Windows 8-stuk.
Jag tycker det är synd att de inte ser till att använda kislets (kisel i flertal eller något) kraft ordentligt, och i stället plattar till allt och tar bort all 3D-look.

Synens skärpa avtar med åldern, och detta (IOS 7) blir inte lättare att se.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-06 02:45

…så att iOS 6 släpptes till AppleTV nyligen, utan att man pimpat utseendet i stil med iOS7 som släpptes ungefär samtidigt?
Var iOS6 bara ett paniksläpp för att kunna släppa 7:an till AppleTV med den nya ljusa stilen inom snar framtid?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför är det så att vissa är så himla "konflikt-kåta"?

En diskussion måste inte alltid göras till en stridsfråga, där det till varje pris måste utses ett rätt och fel, en vinnare och förlorare.

Ibland är olika åsikter inget annat än bara just olika åsikter.

Kompromissande är ngt som kommer med ökande ålder (oftast).
Unga delar ofta in saker i svart eller vitt. När man blir äldre blir man mer tolerant.
Jag kan bara utgå från mig själv, det finns säkert andra som går motsatt håll i utvecklingen...

Jaha, du kör en Androidlur, jaja, bara du är nöjd så...

Ursprungligen av reboot81:

…så att iOS 6 släpptes till AppleTV nyligen, utan att man pimpat utseendet i stil med iOS7 som släpptes ungefär samtidigt?
Var iOS6 bara ett paniksläpp för att kunna släppa 7:an till AppleTV med den nya ljusa stilen inom snar framtid?

AppleTV har ett OS som förvisso grundar sig på iOS men varken benämns iOS eller följer iOS-versionsnumren. Officiella namnet på senaste uppdateringen är AppleTV Software Update 6.0.

AppleTV 6.0-uppdateringen har för övrigt inget med iOS 6 att göra, den är baserad på iOS 7.0.1.

Varför står det i manualen till min nya förstärkare att sk banankontakter är förbjudna i Europa och varför kan de inte, när de ändå talar om var/hur en banankontakt ansluts, tala om att den lilla svarta plastpluggen skulle dras ur skruvterminalen???

Det är fixat nu o ljudet är mkt bättre, pga bättre kontakt, men det föregicks av en del huvudkliande o sökning på nätet

Senast redigerat 2013-11-06 22:58
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-06 22:04

Förbjudna??? Av vem???

Ursprungligen av kenjon:

Förbjudna??? Av vem???

Undrar jag också, inklusive "varför". En sökning förde mig till forumet "Min Hembio" där många fler haft liknande erfarenheter. Det går att använda banankontakter men manualerna talar inte om hur man får bort plastpluggarna i högt.terminalerna(varierande utformning) o manualen säger att bananer är "prohibited in the european comunity/EU" ???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-06 22:56

De finns ju att köpa, så frågan är vad de har fått det ifrån eller vad de avser....

Bevaka tråden