- Capeman
- Medlem ●
- Malmö
Nu har jag inte lekt så länge, men iOS 7 känns inte alls laggigt på min iPad 3. Kanske kanske en aningen långsammare än på min 4S, men inte alls det skräckscenario vissa målat upp. Tvärtom är det klart användbart och nu har man ingen lust att gå tillbaka.
Det där hade jag också problem med. En snabbsökning på Google gav lösningen: starta den inbyggda väderappen en gång och låt den uppdatera så fungerar det i Notiscenter också.
Skumt, det fungerar inte för mig ändå Har haft den inbyggda väderappen uppe några minuter, och även startat om telefonen. Fungerar inte..
Äntligen klar. Allt är som förr men ändå inte alls, så spännande! Måste sova en stund innan det är dags att jobba!
Håller med. Sitter och letar nya funktioner, och hoppas på att hitta massa nytt
Samma här på iPad minin, gick dock fint på iPhonen.
Hittar inte hur man söker på telefonen numera...gawd...förut var det ju bara att slajda till vänster, så var finns en manual till detta chicka ios någonstans, hittar inte det heller? Lika rörigt som julafton
Hittar inte hur man söker på telefonen numera...gawd...förut var det ju bara att slajda till vänster, så var finns en manual till detta chicka ios någonstans, hittar inte det heller? Lika rörigt som julafton
Dra bara nedåt på hemskärmen, typ i mitten, så dyker Spotlight upp
När du är på "skrivbordet" så "slajdar" du bara nedåt, så får du fram Spotlight.
Skumt, det fungerar inte för mig ändå Har haft den inbyggda väderappen uppe några minuter, och även startat om telefonen. Fungerar inte..
Mycket märkligt. Själv såg jag den inte först eftersom den hamnar under kalendern, och när jag väl hittade den fungerade den inte. Men efter "tricket" med väderappen lirar det!
Mycket märkligt. Själv såg jag den inte först eftersom den hamnar under kalendern, och när jag väl hittade den fungerade den inte. Men efter "tricket" med väderappen lirar det!
Har du länk till sidan där du hittade tipset?
Dra bara nedåt på hemskärmen, typ i mitten, så dyker Spotlight upp
När du är på "skrivbordet" så "slajdar" du bara nedåt, så får du fram Spotlight.
Så var det ja, tack
Äsch, ska du förstöra allt:)
Inte så mycket tror jag. Det kommer väl en 7.0.1 till oss andra snart
7.0.1 fixar bara en bugg vid köp av appar med touch-id så tveksamt om andra mobiler får den (om det inte ingår nån annan buggfix också).
iOS till iPad har inte haft en kalkylator på länge.
Vet inte när den togs bort men det finns flera att ladda ner.
Den är inte borttagen. Inte i min iPad iallafall.
Här har vi lösningen i mitt fall
Hej jag behöver er hjälp jag installera iOS 7 idag på min Iphone 5 men den har slutat ladda nu. Har testat starta om den hjälper inte.. Vad ska man göra??
Provat en annan laddare?
En liten bump på internettrafiken: http://www.netnod.se/ix-stats/sums/All.html
...och sen en liten svacka när alla iPrylar stod och väntade på nedladdningskö.
Hur tar man bort upprepade händelser i kalendern i iOS 7? Jag har försökt nu ett bra tag men inte lyckats och jag börjar tro att det inte är möjligt överhuvudtaget.
Hur tar man bort upprepade händelser i kalendern i iOS 7? Jag har försökt nu ett bra tag men inte lyckats och jag börjar tro att det inte är möjligt överhuvudtaget.
Går alldeles utmärkt att ta bort enstaka händelser som är upprepande,antingen den man markerar eller från den markerade och alla framtida.
Inga som helst problem på iPad Minin här heller. Nästan ett antiklimax efter alla apokalyptiska rapporter man fått.
Väldigt mycket snyggare OS och det gäller i högsta grad ikonerna också.
Domedagsprofeterna brukar ha fel
I övrigt så saknar jag genius i App Store
Slog upp ögonen för en stund sedan och muttrar irriterat åt barnen som inte kan visa hänsyn när man har suttit uppe halva natten och uppdaterat. Gillar iOS 7 so far, enda "kraschen" hittills är faktiskt inställningar (skulle provlyssna på de nya signalerna). Det känns modernt helt enkelt!
Oron över hur man skulle klara av de nya ikonerna har redan bytts mot undran över när alla tredjepartstillverkare ska fixa till sina ikoner så att de passar in i OS:et...
Håller med. Sitter och letar nya funktioner, och hoppas på att hitta massa nytt
Kolla så att Apples väderapp är på under inställningar > integritetsskydd > platstjänster. Min var av och började fungera direkt när jag ändrat.