- Merovech
- Medlem ●
Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Hoppas att det är ett fristående program för filhantering.
Ja, inte kan de väl ha slängt på metallen på alla fönster i Finder...uh? Hoppas inte det. Det är säkert en sån där filebrowser som bl a John Siracusa har efterfrågat.
Är det här sanna Pather bilder så ser ska det bli riktigt skoj att få installera och testa det på riktigt.
Inte det ser det ut som Widows heller. Snarare en renodling av Aqua.
Inte tror jag heller att det kommer bara vara metallutseende, jag tror man kommer få välja. Tror = hoppas.
Spännade ska det bli på måndag i alla fall.
Hoppas de kommer sända keynoten.
Det är inte omöjligt att Apple kommer stödja teman. Eller iaf "Under the hood"
Nu kan man ju också ha teman, men det som det talas om är att Apple skall "paketera" allt på ett smidigare sätt. Utvecklare bakom ett tema program har sagt att "The competition is gonna be huge.. Wait and see" utan att specifiera sig. Så, har ni ett annat rykte.
Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Det är väl det som blev Exposé?
Nä Exposé och Piles är två vitt skilda funktioner.
Exposé ger dig en överblick över och snabb tillgång till alla öppna fönster i samtliga öppna program medan piles är ett nytt sätt att ordna filer/dokument. Isf att använda mappar för att sortera dokument kan du sortera dem i "högar".
Det verkar ju hända saker med utvecklingen.
Hämtat från Railheaddesign:
Mac OS X 10.3 7B21 Tidbits
I say this all the time it seems, but you just *have* to love Apple! The latest build of OS X 10.3 is totally amazing — and it’s almost like a completely different OS that than the one seen at the WWDC. I’m still in the process of taking screen shots, etc., but here’s a run-down of a couple of the new items I’ve stumbled across:
The Finder preferences are totally rebuilt. They now support a toolbar to access 4 different panes.
When you double-click an icon to launch a program, the icon zooms open (larger) and fades. The effect is like the icon is flying toward you, and it’s pretty cool.
The Finder prefs now let you better customize what you see in the Places area of the new Finder windows (disks, folders, network drives, etc.).
The speed of this new build is dramatically faster than the WWDC build on my DP 1.25GHz G4. Interface elements are drawn much faster, etc.
The System Preferences have a new look: the different heading areas are highlighted, giving a striped look. I hate it, personally.
Of course there are more new goodies, but I ant to save them for the next visual tour. As I said, I’m still in the process of taking screen shots and movies, so stay tuned for another bandwidth-blowing visual tour of OS X 10.3 7B21!
Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Exposé ger dig en överblick över och snabb tillgång till alla öppna fönster i samtliga öppna program medan piles är ett nytt sätt att ordna filer/dokument. Isf att använda mappar för att sortera dokument kan du sortera dem i "högar".
tror att det jont olof menar att är det som visade sig vara exposé tolkade "the rumor mills" som piles...
...det låter ganska rimligt enligt mig eftersom alla väl är bekanta med att diverse ryktes siter/forum har lätt för att övertolka, särskild ett par veckor innan en keynote med steve-o.
dock är fortfarende piles en intressant sak ur interface synpunkt, men det är väl en helt annan diskussion
exposé verkar vara den bästa grejen på länge....
riktigt smart
dethär med labels....det kommer ju visst finnas med i 10.3. mr jobs demonstreade ju själv om jag inte har fel.
det fula är att det är texten under mappen som byter färg, eller rättare sagt får en liten färgad ruta under sig.
någon som har installerat panther version 7821 än? vill se skärmdumpar.
har inte vågat installera än. funderar på att dra över det på lacie pocketdriven (fw) 20gb. kan det funka?
Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Precis som dansk skrev så var det en missuppfattning i något ryktesled som ledde till att Piles kom på tapeten när det egentligen var Exposé som det handlade om i verkligheten.
Skrevs ursprungligen av carpark
exposé verkar vara den bästa grejen på länge....
riktigt smart
Det tror jag också, även om inte alla håller med om det:
Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Expose har jag fortfarande inte fattat nyttan med.. Äpple+Tab alternativt typ CodeTeks Virtual Desktop är ju mångdubbelt effektivare.. det andra är ju bara en uppvisning i tuffa transitions..
Men visst, har man inte kört virtual desktops och inte har någon avsikt att köra det kanske Expose kan vara nyttigt.
Fattar inte varför inte Apple stoppade in en virtuel desktop miljö i samband med Expose. Allt finns ju redan där egentligen men inte själva funktionen.. lite dumt.
Men som vanligt, Apple ska ju alltid hitta på sina egna lösningar - o antingen blir det jag som omvärderar min inställning el så kanske Apple gör det till slut, vi får se.
jag håller med om att exposé ser optimalt ut på pappret.
Har alltid tyckt att macens fönsterhandtering har varit lite sådär, särskilt om man so jag sitter i bbedit med alldeles för många dokument till höger och vänster.
Exposé kommer förhoppningsvis att ge mig bättre överblick och snabbare arbetsflöde
piles vill jag ha nu! klart en stark kandidat till första platsen i "New Panther Features Contest 2003" om den skulle dyka upp vill säga... just nu har Exposé tagit första platsen tycker jag iaf...
/D
Skrevs ursprungligen av acke
Mer bilder på Think Secret.
Inget nytt om man jagat Panther bilder.
Kolla på bilden för Classic windows! Det verkar som att man äntligen lyckats få dem att integrera lite bättre med Aqua. Då behöver jag kanske inte köpa Quark 6.
Är det bara jag som blir helt kallsvettig av att se dessa bilder? Det ser verkligen "strikt och säkert" ut och på så gott som alla bilder så frågar Findern efter ett lösenord eller så står det någon om säkerhet osv.
Jag trevar lite i Jaguar just nu men föredrar OS 9. Om inte Panther imponerar i övrigt så byter jag tillbaka till OS 9 där jag kan flytta filer och greja hur jag vill.
Skrevs ursprungligen av romanenko
Är det bara jag som blir helt kallsvettig av att se dessa bilder? Det ser verkligen "strikt och säkert" ut och på så gott som alla bilder så frågar Findern efter ett lösenord eller så står det någon om säkerhet osv.
Tycker att det är underbart att man kan låsa och begränsa Mac OS X Finder. Perfekt för administration. Samtidigt som möjligheten att begränsa inte får gå ut över användarvänligheten. Där har Apple lite att jobba med.
Skrevs ursprungligen av Ciryon
När släpps egentligen Panther?
Blir så tröööööött på att vänta!
Ciryon
Apple har sagt innan årets slut, som du säkert vet. Men mycket pekar på att vi får se det tidigare än så, vissa rykten säger Apple Expo Paris, eller nån gång i september.
Skrevs ursprungligen av Adrian B
Apple har sagt innan årets slut, som du säkert vet. Men mycket pekar på att vi får se det tidigare än så, vissa rykten säger Apple Expo Paris, eller nån gång i september.
Jag är fullständigt övertygad att vi i Paris kommer få veta när Panther släpps men jag tror inte den kommer gå att köpa direkt då. Jag hoppas det men tror inte det. Efter att har provat de "betor" som läckt så känns det som de har en del att göra, mycket buggar. Mycket är dessutom "Coming soon" i Hjälpprogrammet t ex.
Kanske alla redan vet detta, men jag tycker det verkar stenhårt iaf:
Från MOSR om fast user switching:
Apple's implementation supports true multiple simultaneous user logins: when you switch to a new user, your previous login will continue to function just as if you were still using it directly, and functions like downloads, installations, or any other active application will continue to proceed just as it would otherwise.
Finns detta redan i konkurrerande OS?