- Dalle
- Medlem ●
Hoppas nu verkligen att Schumi kryar på sig! Lite ödets ironi att killen har tävlat med bilsport i hela sitt liv. Men det är först när han lagt av och spänt på sig skidorna som en allvarlig olycka är framme. (Visst, han har kraschat duktigt med bil tidigare, men inte något som givit dessa skador)
Jag kan ju inte låta bli att spekulera nu när Ericsson är klar för Caterham.
Men är inte detta just den tid som är perfekt att komma in i F1? Nya chassin, motorer, aerodynamik. Dessutom betydligt mindre bränsle som gör att man måste köra på ett helt annat sätt än tidigare. Rutinerade förare måste lära om sin körstil radikalt, medans en ny förare som inte har något att jämföra med sedan tidigare borde ha det lättare att anpassa sig? Dessutom borde teamen vara jämnast i början innan man har kommit på exakt hur bilarna funkar i race?
Kanske har jag rätt, kanske är jag ute och cyklar totalt. Skitkul med en svensk i F1 igen hur som helst.
Jag kan ju inte låta bli att spekulera nu när Ericsson är klar för Caterham.
Men är inte detta just den tid som är perfekt att komma in i F1? Nya chassin, motorer, aerodynamik. Dessutom betydligt mindre bränsle som gör att man måste köra på ett helt annat sätt än tidigare. Rutinerade förare måste lära om sin körstil radikalt, medans en ny förare som inte har något att jämföra med sedan tidigare borde ha det lättare att anpassa sig? Dessutom borde teamen vara jämnast i början innan man har kommit på exakt hur bilarna funkar i race?
Kanske har jag rätt, kanske är jag ute och cyklar totalt. Skitkul med en svensk i F1 igen hur som helst.
Ja, det här har jag sett fram emot i långt över ett decennium. Det var nära med Wirdheim, men Ford dödade den chansen precis som det började ta sig... Nu är det bara att hoppas på lite bra resultat också. Inte podium nödvändigtvis, men resultat som är bra för att vara Caterham (dvs. inte sist ).
@Dalle, japp, timingen är perfekt.
Bra intervju med Caterhams teamchef om läget och Marcus, http://www.viasatsport.se/videoklipp/motor/ma...
Tackar. Den hade jag missat totalt.
@Dalle, japp, timingen är perfekt.
Bra intervju med Caterhams teamchef om läget och Marcus, http://www.viasatsport.se/videoklipp/motor/ma...
Va skoj för Marcus och oss Verkligen på tiden med en svensk förare i F1 igen, jag har ju hunnit få gråa hårstrån sedan lill-lövis körde senast 1991
Kenny Bräck var väl nära att köra F1 på 90-talet? Men han backade själv ur innan start då han insåg att han hade noll chans att vinna.
Han testkörde för Williams om jag minns rätt.
Sen hade vi Wirdheim som var 3e/testförare åt Jaguar 2004.
För merparten kommer det inte spela någon roll. De som är totala Ferrari- och Kimi-fanboys och girls kommer ändå tycka att det är den snyggaste bilden som någonsin gjorts! Har en "kompis" som kommer att hävda det, det vet jag redan nu innan han har svarat. Finnjävel och ferrari-lover som han är.
Personligen har jag väldigt sällan åsikter angående designen på bilarna. För mig går funktion före form. Men Ferrari måste ju han ansträngt sig för att misslyckas så kapitalt? Och man blir ju lite orolig för hur Caterhams bil kommer att se ut när de själva gick ut och varnade för utseendet.
Jag läste för övrigt att F14T uttalas FIAT.
De nya reglerna innebär att nosen får vara max 185 mm ovanför marken. Det känns som att Ferarris designers vill protestera mot något genom att skicka ut den fulaste fronten i mannaminne...
De nya reglerna innebär att nosen får vara max 185 mm ovanför marken. Det känns som att Ferarris designers vill protestera mot något genom att skicka ut den fulaste fronten i mannaminne...
Lite fler hemska nospartier genom åren: http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/142839.html
Jag sätter en tunna skit på att RBRs bil endast har kosmetiska skillnader jämfört med Toro Rossos bil. Imorgon får vi säkert veta om jag har rätt eller inte.
Du hade fel.
Red Bull RB10
Mercedes W05