Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

De finns ju att köpa, så frågan är vad de har fått det ifrån eller vad de avser....

Får gå till botten med det

  • Medlem
  • 2013-11-07 16:49
Ursprungligen av kenjon:

De finns ju att köpa, så frågan är vad de har fått det ifrån eller vad de avser....

En snabb sökning ledde fram till detta argument:

"Dom är dessutom förbjudna att använda. Småbarn kan lätt plocka ur en kontakt och stoppa in den i närmaste vägguttag. Mycket därför banankontakter försvann från marknaden ."

Låter iofs som en vettig anledning...

Ursprungligen av wlao:

En snabb sökning ledde fram till detta argument:

"Dom är dessutom förbjudna att använda. Småbarn kan lätt plocka ur en kontakt och stoppa in den i närmaste vägguttag. Mycket därför banankontakter försvann från marknaden ."

Låter iofs som en vettig anledning...

De finns att köpa men jag antar att marknaden är begränsad, de finns bara hos återförsäljare av ljudprodukter(?). Lite krasst kanske men gem kan också stoppas i vägguttag men gem är inte förbjudna - kanske borde förbjuda vägguttag

Banankontakter har väl om inte förbjudna, åtminstone varit starkt rekommenderade att inte säljas i kanske 40 år? Just pga elsäkerhetsaspekten.

Tillägg: I länder med platta stift i vägguttagen (läs USA och Japan) är ju banankontakten "säker" och har väl därför fortlevt internationellt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-07 23:02

Både ELFA, Kjell&Co och Clas Ohlson säljer dem... men tillbaka till ämnet för tråden

Varför är det...

...så himla svårt för vissa att släppa prestigen i fem sekunder, och bara säga: "Ok, jag läste fel. Jag missuppfattade. Sorry."?

Ofta börjar man snurra in sig i krystade bortförklaringar i stället. Med femtielva om och men så försöker man försvara sin felaktiga tolkning. Jag förstår inte hur man orkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-19 23:51
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

...så himla svårt för vissa att släppa prestigen i fem sekunder, och bara säga: "Ok, jag läste fel. Jag missuppfattade. Sorry."?

Ofta börjar man snurra in sig i krystade bortförklaringar i stället. Med femtielva om och men så försöker man försvara sin felaktiga tolkning. Jag förstår inte hur man orkar.

Prestige och prestige Jag känner inte igen mig här Jesper vad menar du. Detta resonemang som du framställer ovan kan väl inte gälla mig ödmjukare kille får man leta länge efter
Alltså nu var jag allvarlig här

Låt hjärtat och humorn vara med ibland och ta inget personligt det är mina bästa råd Jesper

Ursprungligen av cubeis:

...kan väl inte gälla mig...

Nope. Du är helt oskyldig.

Det var mer en allmän observation, baserat på några händelser den senaste tiden, både på och utanför forumet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-20 12:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nope. Du är helt oskyldig.

Det var mer en allmän observation, baserat på några händelser den senaste tiden, både på och utanför forumet.

Tack men jag håller med dig Jesper tyvärr en del av samhällsutvecklingen att jag är minsann felfri och vet bäst och du ska inte komma här och säga nått annat. Delvis en kombination av pratsjuka, avundsjuka samt lappsjuka nu menade jag inte dig lappen utan begreppet lappsjuka
Många gånger förstör det stämningen och ämnet i trådarna. Men vi har lite högre i tak här på forumet nuförtiden på både gott och ont.

I det vanliga livet så har väl googles intåg höjt kompetensnivån hos gemene med det tiodubbla enligt deras egna tro, tyvärr visas ibland i diskussionerna på arbetsplatser mm att det finns stora luckor inom många ämnesområden men alla pratar på och kör vidare med bortförklaringar till höger och vänster.

Läs vanliga pappersböcker gott folk hmmmm ska jag säga som inte läser så ofta som jag skulle vilja

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

...så himla svårt för vissa att släppa prestigen i fem sekunder, och bara säga: "Ok, jag läste fel. Jag missuppfattade. Sorry."?

Ofta börjar man snurra in sig i krystade bortförklaringar i stället. Med femtielva om och men så försöker man försvara sin felaktiga tolkning. Jag förstår inte hur man orkar.

Jo, säg det...

En gång trodde jag att jag hade fel, men det var ett misstag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-20 14:14
Ursprungligen av pmarriott:

En gång trodde jag att jag hade fel, men det var ett misstag.

Hej du är ibland vänner släpp på prestigen nu

Ursprungligen av pmarriott:

En gång trodde jag att jag hade fel, men det var ett misstag.

http://www.adlibris.com/se/bok/manniskor-som-...
http://blogg.djungeltrumman.se/kulturarbete/

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-12-08 15:27

Varför är det..

helt utbombat när man kollar i Google Earth jämfört med Maps? ;D

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-08 22:56

?Undrar just vilken av bilderna som stämmer bäst överrens med verkligheten idag...

Jag är väl obildad - men var är det?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är väl obildad - men var är det?

Stockholm/Karlaplan ser det ut som.

Ursprungligen av keptang:

Stockholm/Karlaplan ser det ut som.

Ok, Jag kan i alla fall tänka mig rubrikerna om det hade varit Apples bilder som såg ut som Google Earths

  • Medlem
  • 2013-12-09 19:12
Ursprungligen av Hjopek:

helt utbombat när man kollar i Google Earth jämfört med Maps? ;D

Google vet nåt som du inte vet.
Jag kommer att hålla mej borta därifrån den närmsta tiden...

Varför...
... kan man inte hitta denna tråd när man skriver "varför" i sökrutan eller på forumsöksidan? Alla forum - Alla datum. "Inga trådar hittades". Fick gå via Google.

Varför...

...spendera 300 dollar bara på 3D-printning av en Kodak lådkamera när man kan köpa "the real thing" för kanske 10 dollar på eBay? av mig för det facila priset av 299 dollar plus frakt!
http://www.diyphotography.net/lux-beautiful-w...

Är detta ytterligare ett korkat exempel på "bara för att man kan"-devisen? Inte blev bilderna speciellt spännande heller.

Ursprungligen av johan_tanying:

Varför...
... kan man inte hitta denna tråd när man skriver "varför" i sökrutan eller på forumsöksidan? Alla forum - Alla datum. "Inga trådar hittades". Fick gå via Google.

av samma skäl man sällan hittar igen dessa trådar - för liten besökstäthet(gissningsvis)

Antagligen är inte "varför" tillåtet som sökterm - varför? Jag sökte på alla forum och alla datum. Både direkt i förstoringsglaset högst upp på forumsidan, och på den dedicerade söksidan. No luck. Senaste inlägget före mig är ju från december, så tråden är inte speciellt lastgammal. Fanns inte heller i forumsök när jag letade efter "apan" (dvs Franks apfula skapelse i post #771. (Fast nu dyker den upp när man letar på "apan"! Mystiskt...).

Ursprungligen av johan_tanying:

Varför...
... kan man inte hitta denna tråd när man skriver "varför" i sökrutan eller på forumsöksidan? Alla forum - Alla datum. "Inga trådar hittades". Fick gå via Google.

++

Varför kan inte redaktionen fixa så att man kan favorisera vissa trådar så de är enklare att hitta igen. Denna tex skriver jag inte så ofta i så därför har den halkat ner en bit på listan av bevakade trådar. Andra ligger än längre ner

Varför står det "25" och "Birthday" på alla Magnum glasspinnar(på träet) ???

Ursprungligen av Mymac4ever:

Varför står det "25" och "Birthday" på alla Magnum glasspinnar(på träet) ???

För att Magnum-glassen fyller 25 år.

Ursprungligen av keptang:

För att Magnum-glassen fyller 25 år.

Okidoki

Bevaka tråden