Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny Apple TV

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-29 22:26
Ursprungligen av HankPank:

Och det går inte att komma runt så enkelt som att köra engelskt OS och snacka engelska?

Det är detta jag förutsätter fungerar, har svårt att se det på nåt annat sätt.

Vi får väl se, snart! Spännande grejer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 00:14
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vi får väl se, snart! Spännande grejer.

Jag menade att de här som redan har den kunde väl vara så vänliga att berätta detta.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-30 01:05

Om man ställer in region för något av de länder där Siri funkar (ex vis UK eller USA)!

Funkar det då eller kan man fejka var man befinner sig via någon VPN-tjänst eller så?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-30 01:35

Yahoo Tech, David Pogue har en färsk recension!

New Apple TV Review: Loads of Potential—and Lots of Bugs:
https://www.yahoo.com/tech/new-apple-tv-has-l...

Ursprungligen av EnDumEn:

Duger det här?
https://discussions.apple.com/thread/7306264

Att det sen är fullständigt orimligt att det skulle vara nån skillnad...?
Varför skulle Apple försvåra för sig själva att trycka ut Siri till fler länder när det blir färdigt?

Nej, den duger inte.

Håller med om att det är orimligt att det hårdvarumässigt skulle skilja dem åt, men man vill gärna vara säker.

Ursprungligen av zinned:

Jag menade att de här som redan har den kunde väl vara så vänliga att berätta detta.

Det funkar inte

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-30 08:45
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, den duger inte.

Håller med om att det är orimligt att det hårdvarumässigt skulle skilja dem åt, men man vill gärna vara säker.

Jag baserar min gissning på att det är mjukvara som styr på att det endast säljs en variant av ersättningsfjärrkontroll från apples sida.
Annars borde det finnas två varianter att välja på, baserat på vilken version av Apple TV man har.

Ursprungligen av @ndreas:

Det funkar inte

Det skulle kanske kunna vara kopplat till vilken App Store som ditt apple id är kopplat till? Det är lite omständigare att verifiera men går att prova.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 09:30
Ursprungligen av @ndreas:

Det funkar inte

Vad har du ställt in då? Endast språket? Valt USA som location istället för sverige? Loggat in med amerikanskt apple-id?

Ursprungligen av zinned:

Vad har du ställt in då? Endast språket? Valt USA som location istället för sverige? Loggat in med amerikanskt apple-id?

Det verkar fungera om man väljer att logga in med ett amerikanskt Apple-ID

http://forums.macrumors.com/threads/switching-accounts.1933054/#post-22169160

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 10:26

Gött, då kan jag testa.

Jag och @zinned var på Apple Store här i Malmö strax efter tio, då hade de inte hunnit få ut dem än. Kom om en timme, sade de. Ok, vi tar en kaffe. Åter vid elva-tiden: vi har inte hunnit än, kom om en timme! Jaha, det var den förmiddagen det...

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-30 11:51
Ursprungligen av Capeman:

Jag och @zinned var på Apple Store här i Malmö strax efter tio, då hade de inte hunnit få ut dem än. Kom om en timme, sade de. Ok, vi tar en kaffe. Åter vid elva-tiden: vi har inte hunnit än, kom om en timme! Jaha, det var den förmiddagen det...

När jag ringde sa dom 12 till mig så nu har jag precis parkerat. Köpte den på MediaMarkt innan men dom får inte in den idag så det blir köp på AppleStore istället

Ursprungligen av Cribe:

När jag ringde sa dom 12 till mig så nu har jag precis parkerat. Köpte den på MediaMarkt innan men dom får inte in den idag så det blir köp på AppleStore istället

Enligt personalen har de fått in sjukt många. Vi tar en vända igen i eftermiddag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 12:36

Yes! Jag har Siri igång. Inloggad med engelsk Apple-ID och språket valt som English UK. Det var när jag ändrade språk till engelska som ATV:n undrade om jag ville slå på Siri. Ska testa att logga in med svensk ID nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 12:46
Ursprungligen av rk:

Yes! Jag har Siri igång. Inloggad med engelsk Apple-ID och språket valt som English UK. Det var när jag ändrade språk till engelska som ATV:n undrade om jag ville slå på Siri. Ska testa att logga in med svensk ID nu.

+1 på den

Faktiskt lite förvånad över hur många appar och spel som låg under köpta appar för att jag köpt dem till iPhone/iPad.

Appar och ny fjärr i all ära, men när jag nu parat ihop apple tvn med mina blåtandshörlurar så har jag nog hittat mina favorit bland nyheterna. Blir fantastiskt att kunna titta på film med volym trots att övrig familj har somnat utan en lång sladd genom hela rummet.

Apropå fjärren kan man inte ladda den i Apple Tv, utan måste köra via dator eller laddare. Kabel ingår dock. Lär inte ha nån större betydelse, men lite förvånande.
Och man kommer att leta ofta och länge efter den, tunn och svart som den är. Det hade varit bra med en pingningsfunktion för den.

Positiv överraskning att den nya fjärren kunde lära sig volymkontrollen från min analoga stereoförstärkare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 17:12

Och att TVn stänger av och slår på sej med TVknappen på fjärren

Ursprungligen av kenjon:

Och att TVn stänger av och slår på sej med TVknappen på fjärren

Funkar att slå av men inte på för mig. Men jag har något allmänt konstigt HDMI-CEC problem med min TV.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-30 18:12
Ursprungligen av Capeman:

Funkar att slå av men inte på för mig. Men jag har något allmänt konstigt HDMI-CEC problem med min TV.

På min Sony TV fick jag aktivera CEC av och på, default så stod dom som avstängda. Sedan fungerade det toppen. Kan till och med styra Apple TVn med knapparna på TV fjärren. ?

Ursprungligen av Capeman:

Funkar att slå av men inte på för mig. Men jag har något allmänt konstigt HDMI-CEC problem med min TV.

Kör Harmony Hub via Wi-fi som styr allt från iOS men har för mig att min Samsung var man tvungen att lägga till förstärkaren i Enheter och synka dem först? Kan prova med min Apple TV och se vad som händer

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

På min Sony TV fick jag aktivera CEC av och på, default så stod dom som avstängda. Sedan fungerade det toppen. Kan till och med styra Apple TVn med knapparna på TV fjärren. ?

Jag har provat att slå av och på, utan skillnad. Det har fungerat innan, har en äldre Samsung 50" plasma. Har även en Samsung Blu-Ray som har fungerat bra tidigare, men varken den eller ATVn hittas längre av TVn... Oklart varför. Har inte bytt ut några kablar såvitt jag kan minnas. Har Apples egna HDMI-kabel till ATVn.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 18:33
Ursprungligen av @ndreas:

Kör Harmony Hub via Wi-fi som styr allt från iOS men har för mig att min Samsung var man tvungen att lägga till förstärkaren i Enheter och synka dem först? Kan prova med min Apple TV och se vad som händer

Blir en sån för min del när nuvarande harmony från typ 2007 går sönder eller inte går att uppdatera längre. Har inte hdmi cec tror jag på varken förstärkare eller tv. Vilket år började hdmi cec komma i apparater?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 18:36

I SVTPlayappen kan jag inte komma till den översta menyraden och välja något. Så jag hittar inte de lokala sändningarna.

Ursprungligen av dfgh:

Blir en sån för min del när nuvarande harmony från typ 2007 går sönder eller inte går att uppdatera längre. Har inte hdmi cec tror jag på varken förstärkare eller tv. Vilket år började hdmi cec komma i apparater?

Tja, min Samsung från 2009 (eller var det 2008? Tiden går...) har det i alla fall. Men de flesta tillverkare kallar det för andra saker. Anynet+, Viera Link o s v.

Ursprungligen av kenjon:

I SVTPlayappen kan jag inte komma till den översta menyraden och välja något. Så jag hittar inte de lokala sändningarna.

Använd menyknappen för att backa ett steg?

Bevaka tråden