Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lasselu:

Jag blir sur på alla dj-vlar som envisas med att åka snöskoter mitt i vår stad (ja, eller by då). Det låter illa, det luktar illa och inte f-n respekterar de hastighetsbestämmelserna.

Gläder mig åt att detta knappast är ett bekymmer hemma i Eslöv.

Ursprungligen av zinned:

Andra alternativ än Cmore finns inte när man vill se Allsvenskan.

Jag kommer gå till lokala puben. Inklusive øhl lär det bli samma peng.

Ursprungligen av pmarriott:

Gläder mig åt att detta knappast är ett bekymmer hemma i Eslöv.

i surtråden?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-14 21:34

Efter att ha väckt dator från vila och provat att starta om den möts jag av detta! ?

  • Medlem
  • 2016-02-14 21:40

@joakimo Ogillas.
Vilken iMac med vilket grafikkort?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-14 21:45
Ursprungligen av Dalle:

@joakimo Ogillas.
Vilken iMac med vilket grafikkort?

iMac 13,2 (Late 2012), Quad i7 3,2GHz, Nvidia GTX 680 MX 2GB

H!?#%te

Senast redigerat 2016-02-14 22:01
  • Medlem
  • 2016-02-14 22:11

Nu är jag inte insatt i grafikkorten i iMac. Men du har kollat att Apple inte har någon förlängd garanti på dessa kort? De har ju förlängt garantin på en del andra grafikkort genom åren.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-14 22:36
Ursprungligen av Dalle:

Nu är jag inte insatt i grafikkorten i iMac. Men du har kollat att Apple inte har någon förlängd garanti på dessa kort? De har ju förlängt garantin på en del andra grafikkort genom åren.

Jag kan inte se att Apple har förlängd garanti på iMac med just detta grafikkort.

Provade med en extern skärm där grafiken fungerade utan problem. Ska därför prova att felsöka lite mer under veckan, annars blir det ett försök att reklamera med reklamationsrätten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-14 23:32
Ursprungligen av joakimo:

Jag kan inte se att Apple har förlängd garanti på iMac med just detta grafikkort.

Provade med en extern skärm där grafiken fungerade utan problem. Ska därför prova att felsöka lite mer under veckan, annars blir det ett försök att reklamera med reklamationsrätten.

Surt som en citron. Tråkigt hoppas det fixar sig.
Kör stenhårt med reklamationsrätten.

En kall lödning av något slag skulle jag gissa börjar tyvärr bli många grafikkort relaterade problem från Apples sida.
Ge inte upp felsökandet i första taget pröva allt som står att finna på nätet kan inte personligen ge några bra råd på iMac området ledsen för det men jag kör bara bärbara macar nuförtiden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-20 16:12

Nu är min iMac inlämnad för reklamation och jag kommer att få vänta 2-3 veckor på svar om den godkänns som en reklamation. Det känns som det kommer att bli en lång tid utan Mac.

Godkänns den ej som reklamation kommer jag bli ännu mer sur!

Ursprungligen av joakimo:

Nu är min iMac inlämnad för reklamation och jag kommer att få vänta 2-3 veckor på svar om den godkänns som en reklamation. Det känns som det kommer att bli en lång tid utan Mac.

Godkänns den ej som reklamation kommer jag bli ännu mer sur!

Stackars dig @joakimo! Hur kan det komma sig att det ska ta så lång tid? Jag hade förväntat mig max 3 dagar. Det kanske är olika beroende på i vilken butik man lämnar den? Får du en ersättningsdator under tiden?

  • Medlem
  • 2016-02-20 19:44

Nice, nice, nice, nu sitter jag med en sprucken iPhone-skärm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-20 20:01
Ursprungligen av calinou:

Stackars dig @joakimo! Hur kan det komma sig att det ska ta så lång tid? Jag hade förväntat mig max 3 dagar. Det kanske är olika beroende på i vilken butik man lämnar den? Får du en ersättningsdator under tiden?

Skulle gissa på att det är fler i kö som väntar på service-ärenden, därav väntetiden. Någon ersättningsdator får jag inte, är inte heller intresserad av någon - jag vill ha min egen dator.

Nu är datorn utanför garantitid men inom rätten för reklamation (3 år) så den kommer inte vara högt prioriterad. Dock ska en dator i denna prisklass inte förvandlas till skrot efter 1,5 år

Ursprungligen av joakimo:

Skulle gissa på att det är fler i kö som väntar på service-ärenden, därav väntetiden. Någon ersättningsdator får jag inte, är inte heller intresserad av någon - jag vill ha min egen dator.

Nu är datorn utanför garantitid men inom rätten för reklamation (3 år) så den kommer inte vara högt prioriterad. Dock ska en dator i denna prisklass inte förvandlas till skrot efter 1,5 år

Eftersom din dator trots allt fungerar med extern skärm kunde man ju egentligen begära att de talade om när din dator skulle undersökas och att du då såg till att de hade den tillhanda. Att vara utan datorn i tre veckor för att de ska kunna göra en undersökning som max tar ett par timmar är lite väl magstarkt i min mening.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-24 23:22

Apptillverkare som döper sina appar till "Kundtjänst" (Handelsbanken Finans), "Play" (SR), "Mina Sidor" (Vattenfall, FK), "Förmåner" (Hyresgästföreningen), "Betala P" (Göteborgs & Sthml kommuner), "Felanmälan" (Uddevalla kommun), "Reseplanerare" (Västtrafik), "Min Resa" (SJ) – hur 17 tänker de?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-24 23:42

Storytel är som Spotify, fast för böcker. Bra ide, dåligt genomförande.
Inkonsekventa ikoner och oberäkneligt beteende i appen. Snabbspolning är tvärtom i hur det är i alla andra appar. Varför uppfinna hjulet igen?

Ursprungligen av reboot81:

Apptillverkare som döper sina appar till "Kundtjänst" (Handelsbanken Finans), "Play" (SR), "Mina Sidor" (Vattenfall, FK), "Förmåner" (Hyresgästföreningen), "Betala P" (Göteborgs & Sthml kommuner), "Felanmälan" (Uddevalla kommun), "Reseplanerare" (Västtrafik), "Min Resa" (SJ) – hur 17 tänker de?

Jag förstår hur de tänker "Vi är centrum i världen..."

Synd att de har fel

  • Medlem
  • 2016-03-11 22:55

Tänkte kika på senaste Beck-rullen via C More. Men icke. Trots att Silverlight är av senaste version så får jag informationen att Silverlight saknas. (I Safari) Inte heller Chrome fungerar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-12 13:45

CMores fel. Har en kompis med Windows som får samma felmeddelande.

  • Medlem
  • 2016-03-13 16:57

Sambon trampade snett och vrickade foten vid busshållplatsen idag. I fallet tappade hon sitt SL-kort som någon yngre förmåga genast stoppade på sig innan han snabbt försvann. Bastard! Nu är kortet spärrat och hans "kap" blev inte långvarigt.

Vad är det för jävla samhälle vi lever i idag? Folk kliver över människor som svimmar på bussar. Kommer man fram till en olycka så tar man fram telefonen och filmar istället för att hjälpa till, man kan t om hindra räddningsarbeten vid olyckor. Idioter!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-13 18:29

Då jag jobbar i branschen kan jag inte göra annat än hålla med dej

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-13 23:30
Ursprungligen av Dalle:

Sambon trampade snett och vrickade foten vid busshållplatsen idag. I fallet tappade hon sitt SL-kort som någon yngre förmåga genast stoppade på sig innan han snabbt försvann. Bastard! Nu är kortet spärrat och hans "kap" blev inte långvarigt.

Vad är det för jävla samhälle vi lever i idag? Folk kliver över människor som svimmar på bussar. Kommer man fram till en olycka så tar man fram telefonen och filmar istället för att hjälpa till, man kan t om hindra räddningsarbeten vid olyckor. Idioter!

Idioter är bara förnamnet men en vacker dag inom en snar framtid så kanske dessa youngsters och smått halvt handikappade sociala media nördar behöver hjälp när dom trillat av rullatorn. Hoppas någon finns där och tar emot dom då !! ?? Det är rättvisan som biter dom själva i svansen. Som man behandlar andra blir man behandlad själv.

Jag är bara sur... Nytt tjänst på jobbet som jag egentligen inte vill ha men ställer upp och gör av lojalitet.

Och nu blir det problem pga det...

Blä...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-23 13:02

Dagens i-landsgnäll: Transportstyrelsen säljer uppgifter gällande fordon och ägare. Så man får riktad reklam, försäkringar, bärgningshjälp etc.
Dock man man tacka nej till att uppgifterna säljs: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafi...
eller maila [email protected]

Ursprungligen av reboot81:

Dagens i-landsgnäll: Transportstyrelsen säljer uppgifter gällande fordon och ägare. Så man får riktad reklam, försäkringar, bärgningshjälp etc.
Dock man man tacka nej till att uppgifterna säljs: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafi...
eller maila [email protected]

Smidigt att Transportstyrelsen inte har en enkel webbtjänst för det.

Ursprungligen av reboot81:

Dagens i-landsgnäll: Transportstyrelsen säljer uppgifter gällande fordon och ägare. Så man får riktad reklam, försäkringar, bärgningshjälp etc.
Dock man man tacka nej till att uppgifterna säljs: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafi...
eller maila [email protected]

Det där Transportstyrelsen gör måste vara olagligt enligt EU direktiv. Överallt har jag sett att man måste kryssa i om man vill att information om sig själv får säljas vidare. Jag har inte kryssat i och många andra gissar jag inte heller har kryssat i.
Kom an, EU, – bötfäll (gärna en saftig summa) Transportstyrelsen så att de fattar att de också måste uppfylla lagen som alla andra!

Ursprungligen av The Real Viking:

Det där Transportstyrelsen gör måste vara olagligt enligt EU direktiv. Överallt har jag sett att man måste kryssa i om man vill att information om sig själv får säljas vidare. Jag har inte kryssat i och många andra gissar jag inte heller har kryssat i.
Kom an, EU, – bötfäll (gärna en saftig summa) Transportstyrelsen så att de fattar att de också måste uppfylla lagen som alla andra!

Det gäller tyvärr bara e-post, fax och sms.
Köpte en ny bil förra sommaren, har fått hutlöst med "erbjudanden".

Min Apple Pencil damp ner i brevlådan igår. Min iPad Pro kommer på måndag. Sällan har en helg varit så lång.

Började på ett nytt jobb idag... går in till IT för att hämta ut min "dator". Får en Dell Latitude E7440 i7 CPU, 16 gb ram, väääääääärsta datorn enligt IT-killen. Efter tre timmar med Windows 10 och en Dell så funderar jag på att säga upp mig...

Ursprungligen av primu[s]®:

Började på ett nytt jobb idag... går in till IT för att hämta ut min "dator". Får en Dell Latitude E7440 i7 CPU, 16 gb ram, väääääääärsta datorn enligt IT-killen. Efter tre timmar med Windows 10 och en Dell så funderar jag på att säga upp mig...

Jag önskar att jag kunde säga till dig att det blir bättre med tiden, men det är fult att ljuga...

Bevaka tråden