Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Läser man runt på forum så är det många som går från iPhone till Note 7
Skall bli intressant att följa höstens kraftprov

Kommer du åter igen med dina lösa rykten, jag läste precis tvärtom!

Vilket forum läser du?

  • Medlem
  • 2016-08-06 15:18
Ursprungligen av _empty:

Kommer du åter igen med dina lösa rykten, jag läste precis tvärtom! ...

Att folk lämnar Note 7 för Iphone? Det var raskt jobbat!

Ursprungligen av alix:

Att folk lämnar Note 7 för Iphone? Det var raskt jobbat!

Ja.

  • Medlem
  • 2016-08-06 16:46
Ursprungligen av _empty:

Ja.

Nog för att folk har pengar och köper grejer till höger och vänster, men det kan väl ändå inte vara vanligt att man köper en relativt kostsam nysläppt Note 7, bli besviken på stubben, och efter kort tid köpa en likaledes kostsam Iphone?

Ursprungligen av alix:

Nog för att folk har pengar och köper grejer till höger och vänster, men det kan väl ändå inte vara vanligt att man köper en relativt kostsam nysläppt Note 7, bli besviken på stubben, och efter kort tid köpa en likaledes kostsam Iphone?

Detta händer till höger och vänster hela tiden. Enligt forum jag läst.

Sen har man ju alltid ångerrätt.

  • Medlem
  • 2016-08-06 17:07
Ursprungligen av alix:

Att folk lämnar Note 7 för Iphone? Det var raskt jobbat!

Här får man göra en pudel

Skulle varit från iPhone till Note 7

Så det kan gå

Ni får ursäkta min blunder

Tack för den snabba reaktionen

  • Medlem
  • 2016-08-06 17:15
Ursprungligen av _empty:

Kommer du åter igen med dina lösa rykten, jag läste precis tvärtom!

Vilket forum läser du?

Att iPhone ägare byter till Note 7

BGR och TechnoBuffalo bland annat
Många är irriterade på att det går långsamt hos Apple med ingen ny design i år mm

  • Medlem
  • 2016-08-06 17:25
Ursprungligen av PaO:

Här får man göra en pudel

Skulle varit från iPhone till Note 7

Så det kan gå

Ni får ursäkta min blunder

Tack för den snabba reaktionen

?

Jag är skeptisk till att folk snabbt byter från Note 7 till Iphone. Note 7 kom ju nyss!

Ursprungligen av PaO:

Läser man runt på forum så är det många som går från iPhone till Note 7

Har svårt att tänka mig det. Om vi begår en bilanalogi - vi älskar ju alla bilanalogier, eller hur? - så vore det som att gå från en personbil till en långtradare. Jag kan tänka mig att folk byter fritt mellan senaste iphone, senaste gs*, senaste z*, senaste m* och så; det räcker med att titta på Swedroids forum för att se att det finns en hysterisk kontingent som bara måste ha den senast släppta nallen. Men alla dessa telefoner är som personbilar. En må vara en sedan, en ha bakhjulsdrift, en en cabriolet, en femdörrars - men Noten lirar i en helt annan användningskategori. Har svårt att se att många skulle vara frestade - om allt du gör är lite websurf, lite kontakter och kalender, lite sociala media och någon vertikal applikation eller två duger ju vilken annan nalle som helst utmärkt till det och Noten är bara dödvikt i fickan.

  • Medlem
  • 2016-08-06 19:10
Ursprungligen av GustafMA:

Har svårt att tänka mig det. Om vi begår en bilanalogi - vi älskar ju alla bilanalogier, eller hur? - så vore det som att gå från en personbil till en långtradare. Jag kan tänka mig att folk byter fritt mellan senaste iphone, senaste gs*, senaste z*, senaste m* och så; det räcker med att titta på Swedroids forum för att se att det finns en hysterisk kontingent som bara måste ha den senast släppta nallen. Men alla dessa telefoner är som personbilar. En må vara en sedan, en ha bakhjulsdrift, en en cabriolet, en femdörrars - men Noten lirar i en helt annan användningskategori. Har svårt att se att många skulle vara frestade - om allt du gör är lite websurf, lite kontakter och kalender, lite sociala media och någon vertikal applikation eller två duger ju vilken annan nalle som helst utmärkt till det och Noten är bara dödvikt i fickan.

Bara för att skriva emot dig
Jag tror följande
S7 Edge är den mest sålda Android telefonen 2 kvartalet. Note 7 är en S7 Edge med penna och extra funktioner. Priset idag ligger 500 kr över S7 Edge och 500 kr mindre än iPhone 6S plus 64GB

Många är trötta på att Apple inte uppdaterar i samma takt som den andra sidan. Ungefär som jag kände 2013 när jag gick från iPhone 4S till Noteserien

Ekosystem oavsett tillverkare mellan dator och telefoner blir mindre och mindre värt för varje dag gällande privat personer och snart även företag

Men vi får se

Edit
Angående Android ser jag nog Huawei som största konkurrenten till Samsung
LG misslyckades med G5 och HTC har inte kommit tillbaka sedan glansdagar
Vi får med V20 men ändå efter Samsung

  • Medlem
  • 2016-08-06 22:17
Ursprungligen av _empty:

Detta händer till höger och vänster hela tiden. Enligt forum jag läst.

Sen har man ju alltid ångerrätt.

Jo, men Note 7 finns ju inte att köpa än. Det är bara techfolk som har fått testa den. Så, vad då, ångerrätt?

Ursprungligen av PaO:

Bara för att skriva emot dig
Jag tror följande
S7 Edge är den mest sålda Android telefonen 2 kvartalet. Note 7 är en S7 Edge med penna och extra funktioner. Priset idag ligger 500 kr över S7 Edge och 500 kr mindre än iPhone 6S plus 64GB

Många är trötta på att Apple inte uppdaterar i samma takt som den andra sidan. Ungefär som jag kände 2013 när jag gick från iPhone 4S till Noteserien

Ekosystem oavsett tillverkare mellan dator och telefoner blir mindre och mindre värt för varje dag gällande privat personer och snart även företag

Jag håller med, har en iPhone 6S plus men den samlar damm sen 6mån tillbaka. Ruskigt nöjd med min LG G4 tack vare att jag kan göra mer med den och även anpassa det efter mina behov. Jag är en Apple fantast och har haft alla iPhone modeller men just nu kan jag inte tänka mig att köpa en iPhone 7. Note 7 har jag bokat eftersom jag har saknat en penna för anteckningar. Även 64GB minne var ett krav vilket Samsung nu har fixat. Jag tror tyvärr inte att iPhone7 kommer att locka många eftersom det är samma trötta tema/UI på iOS10.
iOS är jätte trevlig men det är för många inlåsningar som gör att man känner sig frustrerad om man nu är en datanörd.
Apple kommer säkert att sälja många lurar som vanlig men jag tror de kommer att sälja långt under vad de gjort tidigare tack vare just Note7 och S7+S7 Edge. Sen finns det en massa andra bra lurar som Oneplus3 som är grymt prisvärda. Jag hoppas mer på iPhone 8
Jag inser att iPhone7 är inte ute än och Apple kan mycket väl ha några hemliga features men ärligt talat efter så många år så tror jag ändå att de inte gör för många stora ändringar på en gång . Jag kan ha fel så vi får se....

Ursprungligen av reza666:

iOS är jätte trevlig men det är för många inlåsningar som gör att man känner sig frustrerad om man nu är en datanörd.
Apple kommer säkert att sälja många lurar som vanlig men jag tror de kommer att sälja långt under vad de gjort tidigare tack vare just Note7 och S7+S7 Edge. Sen finns det en massa andra bra lurar som Oneplus3 som är grymt prisvärda. Jag hoppas mer på iPhone 8
Jag inser att iPhone7 är inte ute än och Apple kan mycket väl ha några hemliga features men ärligt talat efter så många år så tror jag ändå att de inte gör för många stora ändringar på en gång . Jag kan ha fel så vi får se....

För mig som provade Android för 3-4år sedan. Vad kan man göra på android som du inte kan på IOS? Ladda ner filer från webben vet jag, och saknar.

Jag hoppas inte på alltför mycket hemliga features, bättre några få noggrant planerade. Samsung har ju alltid velat få ut MÅNGA features som visat sig vara halvklara/skit. Apple arbetar inte så, och det gillar jag skarpt.

Ursprungligen av _empty:

För mig som provade Android för 3-4år sedan. Vad kan man göra på android som du inte kan på IOS? Ladda ner filer från webben vet jag, och saknar.

Jag hoppas inte på alltför mycket hemliga features, bättre några få noggrant planerade. Samsung har ju alltid velat få ut MÅNGA features som visat sig vara halvklara/skit. Apple arbetar inte så, och det gillar jag skarpt.

En riktig filhantering ska inte underskattas. Och att slippa iTunes för att lägga in filer i appar.

Och gällande "Apple arbetar inte så" kan man väl bara svara "Okej" på. Senaste exemplet är skiten kallat för Apple Music. Ett annat är väl när macOS och iOS ska samarbeta kring iMessage/Facetime, vilket inte alltid blir så lyckat. Lika så hotspot (dock verkar det fungera bättre nu än när det släpptes).

Och om du testade android för 3-4 år sedan så kan du knappast ha säga att din upplevelse då är riktig idag.

Ursprungligen av _empty:

För mig som provade Android för 3-4år sedan. Vad kan man göra på android som du inte kan på IOS? Ladda ner filer från webben vet jag, och saknar.

Jag hoppas inte på alltför mycket hemliga features, bättre några få noggrant planerade. Samsung har ju alltid velat få ut MÅNGA features som visat sig vara halvklara/skit. Apple arbetar inte så, och det gillar jag skarpt.

Kan hålla med om att det finns appar som är buggiga och fungerar dålig (speciellt på några år gamla samsung lurar). Men det finns också en hel del som fungerar riktigt bra och är användbara. Som ex vill jag kunna hålla mina samtal och musik separat när jag använder Bluetooth. Eller kunna skicka filer genom Bluetooth. Kunna bara ladda ner mina bilder&filmer genom usb. Ladda filmer på min telefon utan meck. Finns en hel del smått och gott som man inte kan göra med iPhone. Sen har kvalitet på Android lurar höjts avsevärt senaste året. Jag hade rätt många fler problem med min 3 år gamla Samsung lur. Just nu kör jag visserligen LG G4 och det har fungerat klockrent. Det känns som Android har mognat en hel del. Klarar man sig med det inbyggda på iPhone och inte behöver vara avancerad så är det ju kanon men jag vill ha mer från min smartphone.

Ursprungligen av oldpeer:

En riktig filhantering ska inte underskattas. Och att slippa iTunes för att lägga in filer i appar.

Och gällande "Apple arbetar inte så" kan man väl bara svara "Okej" på. Senaste exemplet är skiten kallat för Apple Music. Ett annat är väl när macOS och iOS ska samarbeta kring iMessage/Facetime, vilket inte alltid blir så lyckat. Lika så hotspot (dock verkar det fungera bättre nu än när det släpptes).

Och om du testade android för 3-4 år sedan så kan du knappast ha säga att din upplevelse då är riktig idag.

Behöver ej använda itunes för att lägga in filer i appar.
Imessage har alltid funkat skitbra för mig. Synken med!

Nej. Jag förstår det uppdaterats massor.

Men fakta kvarstår, ett operativsystem utvecklat av google som lever på samla och sprida information om allt/alla, annars hade jag nog kunnat tänka mig prova igen

  • Medlem
  • 2016-08-07 14:40
Ursprungligen av _empty:

... Men fakta kvarstår, ett operativsystem utvecklat av google som lever på samla och sprida information om allt/alla, annars hade jag nog kunnat tänka mig prova igen

Det är fel, det är inte inbyggt i Android (det ingår i så kallade GAPPS). Googlekonto måste för övrigt läggas till separat, även om man installerar GAPPS (eller får dem förinstallerade). Det går alldeles utmärkt att köra Android utan Google om man så önskar. F-Droid finns, exempelvis, som alternativ till Googles playbutik. Man kan installera apk-filer var som helst ifrån. Man kan lägga till andra konton än Googles. Sedan är det inte så att Apple är ointresserad av vad du gör på en Mac eller Ipryl, om du nu trodde det.

Ursprungligen av alix:

Det är fel, det är inte inbyggt i Android (det ingår i så kallade GAPPS). Googlekonto måste för övrigt läggas till separat, även om man installerar GAPPS (eller får dem förinstallerade). Det går alldeles utmärkt att köra Android utan Google om man så önskar. F-Droid finns, exempelvis, som alternativ till Googles playbutik. Man kan installera apk-filer var som helst ifrån. Man kan lägga till andra konton än Googles. Sedan är det inte så att Apple är ointresserad av vad du gör på en Mac eller Ipryl, om du nu trodde det.

Det tror du väl ändå inte på! ANDROID är google, inloggad eller ej.

Lev med vetskapen att allt du gör loggas/säljs/kollas igenom:)

  • Medlem
  • 2016-08-07 14:58
Ursprungligen av _empty:

Det tror du väl ändå inte på! ANDROID är google, inloggad eller ej.

Lev med vetskapen att allt du gör loggas/säljs/kollas igenom:)

Det är ingenting jag tror. Jag vet hur det är uppbyggt i detalj. Jag installerar själv custom ROM, GAPPS, rootar och flashar, med andra ord. Du får läsa på, för du vet inte vad du pratar om. Däremot är det förstås så att Android är designat så (av tillverkarna) att de allra flesta använder GAPPS och Googles tjänster, men det är en annan sak.

Ursprungligen av alix:

Det är ingenting jag tror. Jag vet hur det är uppbyggt i detalj. Jag installerar själv custom ROM, GAPPS, rootar och flashar, med andra ord. Du får läsa på, för du vet inte vad du pratar om. Däremot är det förstås så att Android är designat så (av tillverkarna) att de allra flesta använder GAPPS och Googles tjänster, men det är en annan sak.

Helt korrekt.

Ni som beställt Note 7, vilken färg har ni valt?

Ursprungligen av _empty:

Behöver ej använda itunes för att lägga in filer i appar.

Det finns säkert tredjepartsprogram som klarar av att göra det också, men standard (som är det enda som de flesta normalanvändare använder och känner till) är att du måste använda dig av iTunes för att t.ex lägga till en fil för användning i VLC för iOS. Med android och Windows så räcker det i regel att plugga in telefonen i datorn och du kan göra som en vanlig flytt av dina filer.

Ursprungligen av _empty:

Imessage har alltid funkat skitbra för mig. Synken med!

Bra för dig. Jag vet flera som har haft problem med det.

Ursprungligen av _empty:

Men fakta kvarstår, ett operativsystem utvecklat av google som lever på samla och sprida information om allt/alla, annars hade jag nog kunnat tänka mig prova igen

Okej, och det är ett hot mot dig för att?

Ursprungligen av oldpeer:

Det finns säkert tredjepartsprogram som klarar av att göra det också, men standard (som är det enda som de flesta normalanvändare använder och känner till) är att du måste använda dig av iTunes för att t.ex lägga till en fil för användning i VLC för iOS. Med android och Windows så räcker det i regel att plugga in telefonen i datorn och du kan göra som en vanlig flytt av dina filer.

Bra för dig. Jag vet flera som har haft problem med det.

Okej, och det är ett hot mot dig för att?

När du ställer den frågan väljer jag att avlägsna mig från tråden. Du förtjänar helt enkelt inget svar.

Ursprungligen av _empty:

När du ställer den frågan väljer jag att avlägsna mig från tråden. Du förtjänar helt enkelt inget svar.

Du ställer ett påstående om att Google lever på att samla och sprida information om allt och alla och därför kan du inte testa android som systemet. Om du då inte är beredd att utveckla när jag frågar hur det utgör ett hot mot dig så tycker jag nog att du gör rätt som avlägsnar dig från tråden. Du är inte seriös.

  • Medlem
  • 2016-08-07 19:48
Ursprungligen av _empty:

För mig som provade Android för 3-4år sedan. Vad kan man göra på android som du inte kan på IOS? Ladda ner filer från webben vet jag, och saknar.

Jag hoppas inte på alltför mycket hemliga features, bättre några få noggrant planerade. Samsung har ju alltid velat få ut MÅNGA features som visat sig vara halvklara/skit. Apple arbetar inte så, och det gillar jag skarpt.

Alltså, jag håller inte riktigt med. Apple har klantat sig rejält också och är inte problemfria dem heller. Nu var det ju ett tag sen, men ett bra exempel är ju uppdateringen som kom ut till 9.7 tums iPad Pro. Alla släpper ju ut halvklara grejer egentligen, frågan är hur ofta.

Ursprungligen av keptang:

Ni som beställt Note 7, vilken färg har ni valt?

Vit. Har aldrig annat än vit nalle. Är så fruktansvärt trött på all svart elektronik.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-08-07 22:56
Ursprungligen av PaO:

Att iPhone ägare byter till Note 7

BGR och TechnoBuffalo bland annat
Många är irriterade på att det går långsamt hos Apple med ingen ny design i år mm

Hur många? Finns det några undersökningar?
Var har de sett designen på nästa iPhone?

Ursprungligen av oldpeer:

Det finns säkert tredjepartsprogram som klarar av att göra det också, men standard (som är det enda som de flesta normalanvändare använder och känner till) är att du måste använda dig av iTunes för att t.ex lägga till en fil för användning i VLC för iOS. Med android och Windows så räcker det i regel att plugga in telefonen i datorn och du kan göra som en vanlig flytt av dina filer.

Bra för dig. Jag vet flera som har haft problem med det.

Okej, och det är ett hot mot dig för att?

Låt mig gissa, du har rent mjöl i påsen?

Börjar bli lite väl off-topic, tillbaks till topic tack, Samsung Galaxy Note 7.

  • Medlem
  • 2016-08-07 23:51
Ursprungligen av GustafMA:

Vit. Har aldrig annat än vit nalle. Är så fruktansvärt trött på all svart elektronik.

Du menar silver?

Note 7 kommer i 4 färger
Silver, Svart, Blå och Guld

  • Medlem
  • 2016-08-07 23:55
Ursprungligen av zappee:

Hur många? Finns det några undersökningar?
Var har de sett designen på nästa iPhone?

Nej inga vetenskapliga studier men enligt flera inlägg får man en känsla av att Note 7 tilltalar många som har iPhone idag

Bilder på iPhone 7 finns ute som läckor och precis som med Note 7 är det inga överraskningar

  • Medlem
  • 2016-08-07 23:58
Ursprungligen av _empty:

För mig som provade Android för 3-4år sedan. Vad kan man göra på android som du inte kan på IOS? Ladda ner filer från webben vet jag, och saknar.

Jag hoppas inte på alltför mycket hemliga features, bättre några få noggrant planerade. Samsung har ju alltid velat få ut MÅNGA features som visat sig vara halvklara/skit. Apple arbetar inte så, och det gillar jag skarpt.

Android har blivit betydligt bättre sedan Lollipop och Marschmallow
Samsung har verkligen strömlinjeformat Touchwiz detta året

IOS blir mer och mer diffrentierat för varje år som går och jag anser att det är lika lätt för en utomstående att ta till sig det ena eller andra

Bevaka tråden