Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Du menar silver?

Note 7 kommer i 4 färger
Silver, Svart, Blå och Guld

Jupp. Vitaste som gick att få.

  • Medlem
  • 2016-08-11 16:39

Jag trodde att priset skulle bli högre än 8590 kr. Hittar bara en 64 GB-modell, finns det fler eller får man i så fall utöka det med minneskort?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3818894

Ursprungligen av WiFi:

Jag trodde att priset skulle bli högre än 8590 kr. Hittar bara en 64 GB-modell, finns det fler eller får man i så fall utöka det med minneskort?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3818894

Endast 64GB, sen kan du utöka med SD-kort.

  • Medlem
  • 2016-08-11 17:37
Ursprungligen av keptang:

Helt korrekt.

Ni som beställt Note 7, vilken färg har ni valt?

Silver till frun och svart till mig
Nu är det bara att vänta

  • Medlem
  • 2016-08-16 19:40

Knepigt läge. Samsung Galaxy Note 7 börjar skickas ut den andra september. Och om man förhandsbokar nu, innan det, så får man Gear VR på köpet. Samtidigt så kommer iPhone 7 förmodligen släppas efter andra september och om man ska göra valet då, då följer inte VR med längre. Ska man chansa eller inte? Enligt flera reviews så ska android-versionen vara "renare" och snyggare, och det håller jag med om när jag kollar på dem, och jag tror faktiskt att jag kommer älska den här telefonen. Att kunna översätta direkt med S-pen är bara en otroligt fin finess, för oss som läser långa faktatexter och uppsatser på bussen eller tåget.

Ursprungligen av WiFi:

Knepigt läge. Samsung Galaxy Note 7 börjar skickas ut den andra september. Och om man förhandsbokar nu, innan det, så får man Gear VR på köpet. Samtidigt så kommer iPhone 7 förmodligen släppas efter andra september och om man ska göra valet då, då följer inte VR med längre. Ska man chansa eller inte? Enligt flera reviews så ska android-versionen vara "renare" och snyggare, och det håller jag med om när jag kollar på dem, och jag tror faktiskt att jag kommer älska den här telefonen. Att kunna översätta direkt med S-pen är bara en otroligt fin finess, för oss som läser långa faktatexter och uppsatser på bussen eller tåget.

Det handlar väl bara om hur viktigt du tycker ett gratis GearVR är (ca. 1000:-) och om du vill vänta eller inte.

  • Medlem
  • 2016-08-16 20:12
Ursprungligen av keptang:

Det handlar väl bara om hur viktigt du tycker ett gratis GearVR är (ca. 1000:-) och om du vill vänta eller inte.

Aja, jag väntar. Magkänslan säger så i alla fall, och det kanske är smartast i och med att jag får en Macbook Air från skolan till hösten. Kanske bäst att hålla sig till ett ekosystem, vad vet jag? Men det vore trist om jag blev besviken vid releasen och ångrade att jag inte slog till. Apple - don't let me down now!

Ursprungligen av WiFi:

Aja, jag väntar. Magkänslan säger så i alla fall, och det kanske är smartast i och med att jag får en Macbook Air från skolan till hösten. Kanske bäst att hålla sig till ett ekosystem, vad vet jag? Men det vore trist om jag blev besviken vid releasen och ångrade att jag inte slog till. Apple - don't let me down now!

Det där är väl en smaksak. Jag tycker det fungerar utmärkt att köra Dropbox för att hantera filer mellan macOS och Android, och bygga på med Skype istället för Facetime för att få videosamtalsfunktionalitet. I det senare fallet så kommer dock Googles utmanare nu, så då kanske man hellre kan använda den om man får vänner med iPhone att installera det i sin telefon. Så på det sättet så behöver jag inte Apples så kallade ekosystem. Det får de gärna behålla med alla de problem som det har inneburit för mig.

  • Medlem
  • 2016-08-16 21:41
Ursprungligen av WiFi:

Aja, jag väntar. Magkänslan säger så i alla fall, och det kanske är smartast i och med att jag får en Macbook Air från skolan till hösten. Kanske bäst att hålla sig till ett ekosystem, vad vet jag? Men det vore trist om jag blev besviken vid releasen och ångrade att jag inte slog till. Apple - don't let me down now!

Om du väntar och kollar in båda hands on så blir ju valet lättare och Gear VR går säkert att köpa på blocket i september

Dock finns det ingen motsvarighet till Note gällande funktioner men då gäller det att lära sig och använda s-pen och special funktioner. Annars duger ju vilken annan telefon som helst

  • Medlem
  • 2016-08-16 21:52
Ursprungligen av oldpeer:

Det där är väl en smaksak. Jag tycker det fungerar utmärkt att köra Dropbox för att hantera filer mellan macOS och Android, och bygga på med Skype istället för Facetime för att få videosamtalsfunktionalitet. I det senare fallet så kommer dock Googles utmanare nu, så då kanske man hellre kan använda den om man får vänner med iPhone att installera det i sin telefon. Så på det sättet så behöver jag inte Apples så kallade ekosystem. Det får de gärna behålla med alla de problem som det har inneburit för mig.

Det enda jag nog skulle sakna är nog handoff och samtal/sms på både Macbook Air/telefon.

Ursprungligen av WiFi:

Det enda jag nog skulle sakna är nog handoff och samtal/sms på både Macbook Air/telefon.

Tycker att det här med handoff och samtal/sms mellan macOS och iOS fungerar så där. Rätt som det är så slutar det fungera och man får jävlas med att förstå hur man ska få det aktiverat igen. Dessutom får man betala för iMessage-aktiveringen. Hopplöst.

  • Medlem
  • 2016-08-16 22:36
Ursprungligen av oldpeer:

Tycker att det här med handoff och samtal/sms mellan macOS och iOS fungerar så där. Rätt som det är så slutar det fungera och man får jävlas med att förstå hur man ska få det aktiverat igen. Dessutom får man betala för iMessage-aktiveringen. Hopplöst.

What? Betala? När jag lånade min pappas MacBook Pro och aktiverade min där så behövde jag inte betala någonting. Har de ändrat på det nu?

Ursprungligen av WiFi:

What? Betala? När jag lånade min pappas MacBook Pro och aktiverade min där så behövde jag inte betala någonting. Har de ändrat på det nu?

När du aktiverar iMessage så skickas det ett sms till ett brittiskt telefonnummer. Så har det i alla fall alltid blivit för mig.

Ursprungligen av oldpeer:

När du aktiverar iMessage så skickas det ett sms till ett brittiskt telefonnummer. Så har det i alla fall alltid blivit för mig.

Sant. Dock är det inte alla operatörer som tar betalt för det.

  • Medlem
  • 2016-08-19 12:29
Ursprungligen av keptang:

Detta är en riktigt bra produkt från Samsung faktiskt.
Apple ligger långt efter i design/storlek vs. skärm-storlek och funktion just nu.

Tycker dock man kunde skippa Edge helt, även om det är nedbantat på denna.

Får se vad några riktiga recensioner säger när den kommer i händerna på recensenter.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/dy9a2hzens4pv6l/note7vs.PNG?dl=0

Nu börjar recensioner komma och de flesta är mycket positiva
Till och med Florence Ion som annars är en riktig Nexus fantast

http://www.greenbot.com/article/3107986/andro...

När ni laddar eran Note 7, stå inte för nära.

https://9to5google.com/2016/08/31/samsung-gal...

Smileyface.

  • Medlem
  • 2016-08-31 22:06
Ursprungligen av _empty:

När ni laddar eran Note 7, stå inte för nära.

https://9to5google.com/2016/08/31/samsung-gal...

Smileyface.

Tur att den har trådlös laddning

  • Avstängd
  • 2016-08-31 22:18
Ursprungligen av PaO:

Tur att den har trådlös laddning

Så det är din lösning på problemet?
Exploderande/brinnande telefoner oberoende av märke är inget att skämta om.
Det är ett livshotande fel.

  • Medlem
  • 2016-09-01 04:59
Ursprungligen av Hffre:

Så det är din lösning på problemet?
Exploderande/brinnande telefoner oberoende av märke är inget att skämta om.
Det är ett livshotande fel.

Nej det är det inte men tyvärr förekommer det hos de flesta märken
Men trots det så
Lighten up dude

Ursprungligen av PaO:

Nej det är det inte men tyvärr förekommer det hos de flesta märken
Men trots det så
Lighten up dude

Se till att inte använda tredjepartsladdare till eran nya Note 7a ?

Japp. Skulle enligt tidigare uppgift fått min idag, men har fått besked om att leveransen är uppskjuten på obestämd framtid.

  • Medlem
  • 2016-09-01 20:26
Ursprungligen av Mackan1984:

Se till att inte använda tredjepartsladdare till eran nya Note 7a ?

Detta verkar vara allvarligare än jag först trodde
Eloge till Samsung att inte smyga utan ta tuffa beslut då Note 7 är en stor säljare och Apple släpper sina nya nästa vecka
Vi får se
Hellre vänta några veckor extra för en säker och prima vara är nöjd med min Note Edge så länge

Det värsta vore ju att ha luren och ställa in den som man vill ha den och sedan få den inkallad

  • Medlem
  • 2016-09-01 20:40

Jag rekommenderade nyss syrran att hålla kvar vid sin Note 4. Köpte dessutom en ny penna åt henne för en hundring.

  • Medlem
  • 2016-09-01 20:54
Ursprungligen av alix:

Jag rekommenderade nyss syrran att hålla kvar vid sin Note 4. Köpte dessutom en ny penna åt henne för en hundring.

Ja har man inte förbokat så är det bara att vänta och se vad som händer

  • Medlem
  • 2016-09-01 21:19
Ursprungligen av PaO:

Ja har man inte förbokat så är det bara att vänta och se vad som händer

Ja, precis, jag sade åt henne att avvakta. Med tiden ska de väl få ordning på det. Felet finns knappast inne i mobilen, de lär ha testat snabbladdningen ordentligt, utan de får byta ut laddare, adaptrar och sådant.

Ursprungligen av PaO:

Detta verkar vara allvarligare än jag först trodde
Eloge till Samsung att inte smyga utan ta tuffa beslut då Note 7 är en stor säljare och Apple släpper sina nya nästa vecka
Vi får se
Hellre vänta några veckor extra för en säker och prima vara är nöjd med min Note Edge så länge

Det värsta vore ju att ha luren och ställa in den som man vill ha den och sedan få den inkallad

Det är i Asien detta hänt mest och där dessa billiga USB-c kablar är populära.
Fast man kan ju tycka att det inte ska resultera i en brand utan att mobilen inte ska godta skiten helt enkelt.
Borde väl gå att ställa in med dagens teknik, Apple satte ju någon inställning så kinesiska lightning-kontakter blev obrukbara med iOS 8 eller var det var.

  • Medlem
  • 2016-09-01 21:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Det är i Asien detta hänt mest och där dessa billiga USB-c kablar är populära.
Fast man kan ju tycka att det inte ska resultera i en brand utan att mobilen inte ska godta skiten helt enkelt.
Borde väl gå att ställa in med dagens teknik, Apple satte ju någon inställning så kinesiska lightning-kontakter blev obrukbara med iOS 8 eller var det var.

Ja det tycker man

Vi får se efter helgen vad utredningen säger

  • Medlem
  • 2016-09-02 11:43
  • Medlem
  • 2016-09-02 20:44
Ursprungligen av Dalle:

Och väl är väl det
Att inte sopa det under mattan utan agera
Tråkigt och dåligt att det händer men hellre prima vara lite senare än en explosion i hemmet

Bevaka tråden