Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Bjofor:

Beställde en gagatsvart 7 plus 128 kl 09.05 direkt från Applestore 9/9, skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober, nu ikväll reserverades beloppet på min bank och ordern uppdaterades till förbereder leverans, vad betyder det? Kan jag hoppas på tidigare datum än från 26:e?

Yes! Grattis!

Ursprungligen av speer:

Jag med, en svart 7:a,128 GB men inte hört något mer än att apple behandlar min beställning... Jag valde tid att hämta telefonen kl 09.00... Ser mörkt ut med drygt 12h kvarr... Har ni hört mer?

Följer UK tråden på macrumors och där verkar också folk som valt upphämtning ha status Behandlas. En snubbe skrev dock följande så jag är fortf. hoppfull trots att statusen inte ändrats ännu

Sparky2012 said: ↑
Mine is the same. Phoned Apple this morning and the guy said that they'd take payment and we'd receive Ready for Pickup emails "by close of business" tonight.
Don't panic if you don't get that until tomorrow morning I promise it'll be okay!

As I understand it, here's how this bit works:
A big label printer in each Apple Store will print off a nice big sticker with your name and order number on and the item you've reserved.
Someone at the store (probably part of the team setting up overnight for the launch!) will take that label, scan the product, the label, then stick it on.
At that point, you get the ready to collect email.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-09-15 20:58

Telenor lyckades supa bort min order som kom in 9.04 i fredags (tack för din beställning mailet från Telenor har det klockslaget). Finns ingen order i mitt namn får jag till svar från kundtjänst, när jag äntligen får tag i dom efter tre dagar, då ingen mer bekräftelse har kommit. Tack och hej Telenor. Konverterar till någon annan operatör under morgondagen och väntar en månad på telefonen.

Nu är min uppdaterad till Klar för hämtning!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2016-09-15 21:48

Bokade min på Mstore 09:01 9/9. 7:a, 128gb i gagatsvart. En tjej på butiken ringde dock idag och meddelade att dom ej fått en enda enhet i Gagatsvart ?? efter en halv dags velande så får jag nu hämta en (matt) svart istället imorgon. Var väldigt flyktigt när någon gagatsvart skulle komma...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2016-09-15 22:02
Ursprungligen av speer:

Jag med, en svart 7:a,128 GB men inte hört något mer än att apple behandlar min beställning... Jag valde tid att hämta telefonen kl 09.00... Ser mörkt ut med drygt 12h kvarr... Har ni hört mer?

Årets bästa sms
"Apple Store: Din beställning xxxxxxxx kommer att blir klar för hämtning inom ditt tidsintervall.""

Någon som beställd svart 7+ 256 som får den imorn/snart? Från någonstans, men särskilt Telia.

Ursprungligen av Bjofor:

Beställde en gagatsvart 7 plus 128 kl 09.05 direkt från Applestore 9/9, skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober, nu ikväll reserverades beloppet på min bank och ordern uppdaterades till förbereder leverans, vad betyder det? Kan jag hoppas på tidigare datum än från 26:e?

När fick du bekräftelsemail? Jag fick det 09:15. Gagatsvart 128 7 Plus.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 23:13
Ursprungligen av BlackSmp:

20% rabatt... inte 25%

Helt korrekt, my bad

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Tack och hej Telenor. Konverterar till någon annan operatör under morgondagen och väntar en månad på telefonen.

Bra! Det är den enda makt vi har som konsumenter.

Ursprungligen av grenhall:

När fick du bekräftelsemail? Jag fick det 09:15. Gagatsvart 128 7 Plus.

Nej. Gagball.

Beställde 2 lurar av Telia på förköpsdagen. Eftersom hemsidan strulade löjligt mycket fick det bli via telefon. Fruns 7 128 Rosé är på väg med posten och kan hämtas ut imorgon.

Min 7 128 silver har haft femtielva olika leveransdatum innan Telia till sist bestämde sig för att jag behövde ett nytt ordernummer och ordern därför nu står som annulerad... Ringde dem idag, och tydligen finns det en order med förväntat lev.datum 26/9 men detta kan jag inte hitta på Mitt Telia. Får väl lita på dem

De andra gångerna har jag beställt eller köat vid natt-öppet, och de gånger beställningarna dragit ut på tiden har jag kört till Teliabutiker i Malmö med omnejd och nästan varje gång fått tag på vad jag velat ha innan beställningen skickats.

Det ordnar sig nog

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-15 23:22

Ställde mig i Telias kö typ kvart innan den öppnade vilket var för sent för att få momsfritt. Blev en 7 plus, guld, 128 GB. Bekräftelsemailet kom in 9:58. Har fått kollinummer så den är på väg. Dock bor jag i mitten av Sverige så jag har inga förhoppningar om leverans förrän på måndag tidigast.

Ursprungligen av @ndreas:

Har ingen bra erfarenhet av UPS

https://www.youtube.com/watch?v=LTlLOF2moxY

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-16 01:11
Ursprungligen av Jrubensson:

Min status hos Apple uppdaterades precis till "Skickad". Woho!

Vaf"n hehe, min står fortfarande skickas 2-3v :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 01:19

Min från Apple har stått Skickad flera timmar, men på UPSs sida står det inget. Troligen uppdateras inte den innan den når centrallager (Västerås?) tidigt på morgonen.

Edit: Japp så var det. Anlände Arlanda 5:41. Nu ute för leverans. De brukar vara här runt kl 14....

Senast redigerat 2016-09-16 10:15
Ursprungligen av Henil:

Ställde mig i Telias kö typ kvart innan den öppnade vilket var för sent för att få momsfritt. Blev en 7 plus, guld, 128 GB. Bekräftelsemailet kom in 9:58. Har fått kollinummer så den är på väg. Dock bor jag i mitten av Sverige så jag har inga förhoppningar om leverans förrän på måndag tidigast.

Bara en nyfiken fråga, hur kunde du ställa dig i Telias kö femton minuter innan den öppnade? Jag trodde att den öppnade 9.01 och innan dess så fanns det ingen kö att ställa sig i?

Jag "droppade" in cirka 9.07 och då var det fortfarande priser utan moms.

Ursprungligen av kenjon:

Min från Apple har stått Skickad flera timmar, men på UPSs sida står det inget. Troligen uppdateras inte den innan den når centrallager (Västerås?) tidigt på morgonen.

Det tar alltid tid innan grejerna dyker upp i spårningen och Apple skriver själva att "Du kommer att se en knapp för att spåra leveransen om 24 timmar på beställningssidan."

Nån som köar?

Ursprungligen av grenhall:

När fick du bekräftelsemail? Jag fick det 09:15. Gagatsvart 128 7 Plus.

09.05!

Paketet har tydligen tagit en liten flygtur i natt. Scannat i Köln 02:49 och Malmö Sturup 04:47.

"Ute för leverans".

Och eftersom jag bor ca 10 minuter från Sturup, så borde man väl ligga ganska tidigt på deras runda...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Paketet har tydligen tagit en liten flygtur i natt. Scannat i Köln 02:49 och Malmö Sturup 04:47.

"Ute för leverans".

Och eftersom jag bor ca 10 minuter från Sturup, så borde man väl ligga ganska tidigt på deras runda...

Samma här Köln 2:49, Sturup 4:35 men den skall ju vidare till Götet och sedan ut för leverans. Frågan är om det går med bil från Sturup så den bör i vilket fall vara i GBG inom kort.
Står ju inte när de ankommer, bara när de avgår från ställe till ställe.

Vaknade nu innan 8. Kollade leveransinfo och ser att "prel leveransdatum" ändrats för tredje gången.

20/9. Ingen avisering heller. Trött man blir

Jag är den enda som står vid min Telia alla andra står vid Apple Store

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2016-09-16 08:04
Ursprungligen av @ndreas:

Samma här Köln 2:49, Sturup 4:35 men den skall ju vidare till Götet och sedan ut för leverans. Frågan är om det går med bil från Sturup så den bör i vilket fall vara i GBG inom kort.
Står ju inte när de ankommer, bara när de avgår från ställe till ställe.

Blev lite småbesviken igår när leveransen gick så långsamt:

1 Information om försändelsen mottagen EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 13:06
2 Hanterad i BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 20:12
3 Lämnat DHLs station i BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 23:58
4 Anlänt till DHLs sortering i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 01:58

Men nu på morgonen har det rasslat till rejält:

5 Hanterad i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:16
6 Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:26
7 Skickad via ARLANDA - SWEDEN ARLANDA - SWEDEN 06:22
8 Lämnat DHLs station i ARLANDA - SWEDEN ARLANDA - SWEDEN 06:23
9 Anlänt till DHLs sortering i STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 07:12
10 Hanterad i STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 07:16

Jippie!

Nu fick jag iaf svar på när jag kan förvänta mig min iPhone 7+ Jet black 128gb från 3 . 3-5 veckors leverans säger dem.

Telenor kan fortfarande inte svara på om min order är packad eller inte. Svart 7 Plus 128GB beställt via hemsidan 09.02, känns otroligt att allt för många skulle lagt sin beställning innan på exakt samma modell? Om dom nu packar i turordning som dom säger...

Ursprungligen av Kivrennac:

Telenor kan fortfarande inte svara på om min order är packad eller inte. Svart 7 Plus 128GB beställt via hemsidan 09.02, känns otroligt att allt för många skulle lagt sin beställning innan på exakt samma modell? Om dom nu packar i turordning som dom säger...

Verkar som att de inte fått in många plusmodeller. Min teliabutik och polaren butik, hade fått in två plus totalt per butik. De nämnde inget om minne eller färg.

Ursprungligen av gneken:

Verkar som att de inte fått in många plusmodeller. Min teliabutik och polaren butik, hade fått in två plus totalt per butik. De nämnde inget om minne eller färg.

Nej det kanske är så. Men tänker att om man beställde på hemsidan borde de ha ett större lager och få in fler modeller där? Fick precis svar att ordern inte är packad...

Äntligen

Kan det vara så att telia-butikerna också får in leveranser idag under dagen??

Ursprungligen av Niveon:

Kan det vara så att telia-butikerna också får in leveranser idag under dagen??

inte den blekaste. själv har jag blivit framflyttad till 31/10 nu. i den här takten med framskjutande av datum varje dag så har jag mobilen först 2019.

Bevaka tråden