Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-10-13 18:10

Bokade en Gagatsvart 7 Plus 256 gb en av de första dagarna de gick att boka hos MacHuset i Växjö. Men konstaterade att jag gärna tar vilken sort som helst, utöver den vita på 256 gb Plus om de får någon över. Vilket de inte verkar få... Och än har jag inget hört om den...

min iphone 7+ ska in på reparation kommande vecka pga hissgate, kommer ta ca 1-2v tills jag får en ersättningstelefon sa dem...

  • Medlem
  • 2016-10-13 18:43

Är det någon som har Tre och har fått sin 7 Jetblack??

Ursprungligen av jesuisfestis:

Märkligt! Står det 5-6 veckor på dig med?

Beställde 18/9....3-4 veckor....:(

Ursprungligen av Link85:

min iphone 7+ ska in på reparation kommande vecka pga hissgate, kommer ta ca 1-2v tills jag får en ersättningstelefon sa dem...

Apple kommer inte göra något, om man får tro ett inlägg från en annan tråd på Forumet (http://www.99mac.se/forum/p/2291895) :

Ursprungligen av Ascii:

Tjena. Jag skickade häromdagen in min 7 Plus via Telia för garantireparation. Den har ett s.k. coilwhine-liknande ljud från baksidan vilket hörs om man håller telefonen nära örat. Detta moderkortsljud påverkar videoinspelningen har jag märkt, där mikrofonen snappar upp bland annat det plus ett brusande ljud (white noise?).

Telias anlitade verkstad Mobylife skickar tillbaka telefonen utan byte eller ingrepp med instruktion från Apple att de vet om felet och tittar på det och inga enheter ska därför lagas eller bytas ut.

Jag kommer alltså få tillbaka min 11 000-kronorstelefon och behöva leva med detta problem till Apple får fingrarna ur och åtgärdar problemet. Jag gillar Apple och iPhone, men att få en sån här känga på kronjuvelerna?

  • Medlem
  • 2016-10-13 20:32
Ursprungligen av robertkarlsen:

Apple kommer inte göra något, om man får tro ett inlägg från en annan tråd på Forumet (http://www.99mac.se/forum/p/2291895) :

Min telefon låter också, och det funkar bara inte när man filmar eller pratar i telefon. Vem vill ha ett störande ljud under sin video? Eller när man pratar i telefon? Jag kommer kontakta Apple och förväntar mig verkligen att dem gör något, annars åker den tillbaks som retur och så får det bli en ny.

Ursprungligen av WiFi:

Min telefon låter också, och det funkar bara inte när man filmar eller pratar i telefon. Vem vill ha ett störande ljud under sin video? Eller när man pratar i telefon? Jag kommer kontakta Apple och förväntar mig verkligen att dem gör något, annars åker den tillbaks som retur och så får det bli en ny.

Där har vi KANSKE en fördel av att få vänta länge... Apple hinner hajja problemet och åtgärda innan fler telefoner pumpas ur fabriken.

Jag tolkar inläggen om coil whine som att Apple vet om problemet och vill hitta en lösning på det, därför byter man inte ut telefonerna i och med att man kan råka få en med samma problem.

Ursprungligen av Yumeyue:

Alla ni som har bokat via Telia och då syftar jag mest på de som bokat Iphone 7 +.
Har någon av er som bokat på releasedagen för förbokningar ens fått era telefoner?
Jag bokade dagen efter dvs 10/9 en Iphone 7 + rosaguld 128 GB och min preliminära leveransdatum har flyttats enda till 28 november!
Känns som om ingen av Telias kunder fått sin Iphone 7 +

Jag beställde 19/9 en rosa guld 128 GB som dig och mitt datum ändras varje dag, en dag längre :/ så idag e de preliminära 25/11

Jahopp så åkte man visst på coil whine deluxe ? Låter som fan när jag filmar, inte okej för en telefon för 10 000

  • Medlem
  • Varberg
  • 2016-10-13 21:03

Jag bokade en mattsvart 7+ hos Telia den 9 september och fick min bokning bekräftad 9:04. Men i och med att jag valde att hämta i butik har jag inget sätt att kolla preliminär leveranstid. Någon som bokade ungefär samtidigt som kan dela med sig av sin preliminära leverans?

  • Medlem
  • 2016-10-13 21:09
Ursprungligen av ClarenceS:

Jahopp så åkte man visst på coil whine deluxe ? Låter som fan när jag filmar, inte okej för en telefon för 10 000

Hur högt låter det hos dig? Hos mig hörs det klart och tydligt på en video så länge det är tyst. Blir typ ett konstigt hissande bakgrundsljud.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-13 21:22
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag tolkar inläggen om coil whine som att Apple vet om problemet och vill hitta en lösning på det, därför byter man inte ut telefonerna i och med att man kan råka få en med samma problem.

Lösning: nedklockning.

Jag körde Geekbench 4 på min igår utan att höra något ljud. Testade att filma 20 sekunder nu utan att höra något ljud. Kanske har jag klarat mig..

Fyfan för hissgate! Hoppas verkligen min telefon som levereras slipper detta - och precis som någon sa så kanske det finns en fördel med att få vänta. Har vi tur så åtgärdas problemet i fabrik och de telefoner som levereras nu kanske saknar problemet. Någon här med jätteny telefon som har problemet?

Ursprungligen av jonasn:

Lösning: nedklockning.

Jag körde Geekbench 4 på min igår utan att höra något ljud. Testade att filma 20 sekunder nu utan att höra något ljud. Kanske har jag klarat mig..

Förlåt, men vadå nedklockning och Geekbench 4?

Ursprungligen av MrIzze:

Jag bokade en mattsvart 7+ hos Telia den 9 september och fick min bokning bekräftad 9:04. Men i och med att jag valde att hämta i butik har jag inget sätt att kolla preliminär leveranstid. Någon som bokade ungefär samtidigt som kan dela med sig av sin preliminära leverans?

Jag valde också att hämta i butik men jag kan kolla mitt leveransdatum på länken jag fick i ett sms från telia. Jag beställde dock 18/9 pel. lev datum 14/11. Mattsvart 7+ 128gb

http://leverans.telia.se/
Där kan du spåra din beställing.
Edit. jag måste fylla i mitt ordernummer och i rutan för "namn eller företagsnamn" skriver jag i "Telia Butik i Sollentuna", då jag ska hämta telefonen där.[/b]

  • Medlem
  • Varberg
  • 2016-10-13 21:50
Ursprungligen av Kalasleo:

http://leverans.telia.se/
Där kan du spåra din beställing.
Edit. jag måste fylla i mitt ordernummer och i rutan för "namn eller företagsnamn" skriver jag i "Telia Butik i Sollentuna", då jag ska hämta telefonen där.[/b]

Fast i bekräftelsemailet jag fick av Telia finns inget ordernummer...

Ursprungligen av MrIzze:

Fast i bekräftelsemailet jag fick av Telia finns inget ordernummer...

Fick du inget sms med ordernummer? Jag fick det både i sms och på mail.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2016-10-13 22:09
Ursprungligen av Kalasleo:

Fick du inget sms med ordernummer? Jag fick det både i sms och på mail.

Nej. Jag har dock dubbelkollat med butiken och min bokning finns kvar så det behöver jag inte oroa mig över i alla fall. Men i och med att något antaligen blivit konstigt i och med att jag inte har något ordernummer tänkte jag att det kanske var någon som var i ungefär samma sits som kunde dela med sig av ett preliminärt leveransdatum. Håller på att bli tokig av att använda en lånad, gammal iPhone 4.

Ursprungligen av MrIzze:

Jag bokade en mattsvart 7+ hos Telia den 9 september och fick min bokning bekräftad 9:04. Men i och med att jag valde att hämta i butik har jag inget sätt att kolla preliminär leveranstid. Någon som bokade ungefär samtidigt som kan dela med sig av sin preliminära leverans?

Vilken storlek?

Ett par inlägg bak beskriver jag hur jag beställde ett par timmar(runt 12-tiden) efter förhandsbokningen öppnade den dagen. En 256:a.
Den lev till butiken jag beställde den till 28 sep.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2016-10-13 22:14
Ursprungligen av theplague:

Vilken storlek?

Ett par inlägg bak beskriver jag hur jag beställde ett par timmar(runt 12-tiden) efter förhandsbokningen öppnade den dagen. En 256:a.
Den lev till butiken jag beställde den till 28 sep.

128 GB, jag kan tänka mig att det är den som flest beställt så att det kanske är därför det dröjer så. Skulle kört på en 256:a då alltså, fan.

Ursprungligen av MrIzze:

128 GB, jag kan tänka mig att det är den som flest beställt så att det kanske är därför det dröjer så. Skulle kört på en 256:a då alltså, fan.

Ja, jag beställer den största främst för att jag sedan tidigare år erfarit att man knappt behöver vänta, jag tror andelen som beställer den är försvinnande liten jämfört med de andra.
Men nu lägger vi ned den diskussionen, låt det stanna mellan oss två

Ursprungligen av WiFi:

Hur högt låter det hos dig? Hos mig hörs det klart och tydligt på en video så länge det är tyst. Blir typ ett konstigt hissande bakgrundsljud.

Det behöver inte ens vara tyst för min del, ljudet "hoppar" från normal till tyst, samtidigt som det väser och knäpper. Det går verkligen inte att ignorera!

  • Medlem
  • 2016-10-13 23:18
Ursprungligen av ClarenceS:

Det behöver inte ens vara tyst för min del, ljudet "hoppar" från normal till tyst, samtidigt som det väser och knäpper. Det går verkligen inte att ignorera!

Oj, så det är så illa!? Jag håller tummarna, hoppas att det löser sig för dig. Den åker säkert in på reparation eller något, eller så får du en ny.

Ursprungligen av iTiger:

Beställde precis från Halebop (svart, 128 GB).

Och igår kom telefonen. 16 dagar efter jag beställt (leverans med postförskott).

Är väldigt nöjd med min sjua än så länge! Vågar man doppa ner den under vattenkranen...?

  • Medlem
  • 2016-10-14 08:46

Jag ledsnade på Telenors sega leveransbesked. Beställde en mattsvart 7+ 128 gb på releasedagen. Igår morse avbokade jag den och bokade istället samma lur hos Applestore i Täby och efter jobbet var jag där och fick ut luren med abonnemang från Telenor, smidigt värre framförallt snabbt

  • Medlem
  • 2016-10-14 10:15
Ursprungligen av iTiger:

Och igår kom telefonen. 16 dagar efter jag beställt (leverans med postförskott).

Är väldigt nöjd med min sjua än så länge! Vågar man doppa ner den under vattenkranen...?

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ursprungligen av WiFi:

Oj, så det är så illa!? Jag håller tummarna, hoppas att det löser sig för dig. Den åker säkert in på reparation eller något, eller så får du en ny.

Tyvärr är det så illa, har filmat ett par klipp under gårdagen där fenomenet helt förstör ljudet i klippen. Det ska dock sägas att i övrigt är det en underbar telefon med en fantastisk kamera! Ångrar inte mitt köp en sekund. Jag är övertygad om att Apple kommer att lösa detta ??

Jaaaaa!
Nu har mitt leveransstatus ändrat sig på från att som sämst varit 27/11.
Ny beräknad leverans till butik: 2016-10-17
Beställd på förbokningsdagen 15:15 på Telia.
Plus 128gb Mattsvart

  • Medlem
  • 2016-10-14 10:45
Ursprungligen av Lievri:

Beställde 7 Plus 128G rosa 25/9 från MediaMarkt, fick ett mail om att den skickades igår så blir att hämta den idag!

Jag beställde en likadan i butiken i Kalmar på förmiddagen den 16/9. Inte har jag sett röken av denna, märkligt!

Bevaka tråden