Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mina datum är som följer.

9/11
10/11
14/11
15/11
16/11
17/11
18/11
21/11
22/11
23/11
25/11
28/11

Telia 27/9 Phone 7 + Silver 128GB

Ursprungligen av Christian_W:

Mina datum är som följer.

9/11
10/11
14/11
15/11
16/11
17/11
18/11
21/11
22/11
23/11
25/11
28/11

Telia 27/9 Phone 7 + Silver 128GB

Inte så konstigt med tanke på hur sent du beställt telefonen. Ledsen, men du lär få vänta. Enda fördelen du har är väl att du valt den mindre populära färgen silver. Du kanske tom. får den snabbare ändå pga. detta!

  • Medlem
  • 2016-10-14 11:37
Ursprungligen av iphoneinho:

Inte så konstigt med tanke på hur sent du beställt telefonen. Ledsen, men du lär få vänta. Enda fördelen du har är väl att du valt den mindre populära färgen silver. Du kanske tom. får den snabbare ändå pga. detta!

Tror inte att det har med att hen beställt sent. Jag beställt 9/9 och har exakt ungefär samma datum. ??? Nu står det 28/11 ??????? (Plus 256 Jetblack Telia) ..... ?????
Jävla Apple! ???

Ursprungligen av NCSD:

Tror inte att det har med att hen beställt sent. Jag beställt 9/9 och har exakt ungefär samma datum. ??? Nu står det 28/11 ??????? (Plus 256 Jetblack Telia) ..... ?????
Jävla Apple! ???

Klart det har påverkan?
Skillnaden är väl att du beställt JB som är mycket populär. Därav ditt sena datum. Han har beställt sent(27/9) - därav hans sena datum. Men vad vet jag.

Ursprungligen av iphoneinho:

Klart det har påverkan?
Skillnaden är väl att du beställt JB som är mycket populär. Därav ditt sena datum. Han har beställt sent(27/9) - därav hans sena datum. Men vad vet jag.

Beställde min 10/9 Iphone 7 + Rosaguld 128 GB och har också samma datum. Har ännu inte fått min telefon ifrån Telia.

Har laddat upp ett klipp så ni kan höra hur illa ställt det är med mitt exemplar ??? Spoltjut

  • Medlem
  • 2016-10-14 15:51
Ursprungligen av ClarenceS:

Tyvärr är det så illa, har filmat ett par klipp under gårdagen där fenomenet helt förstör ljudet i klippen. Det ska dock sägas att i övrigt är det en underbar telefon med en fantastisk kamera! Ångrar inte mitt köp en sekund. Jag är övertygad om att Apple kommer att lösa detta ??

Hur är det med batteritiden på din iPhone? Får endast ut 5 timmars användning från min iPhone och jag har laddat upp det några gånger så att det är nytt borde ju inte vara felet. Ska testa med en återställning och se om det löser problemet, sen så är det många andra med samma problem. Förmodligen iOS 10 men det kan vara ett hårdvarufel.

Ursprungligen av WiFi:

Hur är det med batteritiden på din iPhone? Får endast ut 5 timmars användning från min iPhone och jag har laddat upp det några gånger så att det är nytt borde ju inte vara felet. Ska testa med en återställning och se om det löser problemet, sen så är det många andra med samma problem. Förmodligen iOS 10 men det kan vara ett hårdvarufel.

Batteritiden upplever jag som bättre än på min 6s plus och då har jag bara laddat min 7 plus en gång. Det ska dock sägas att jag hade samsungs processor i min 6s. Överlag upplevde jag också att batteritiden på min sexa blev märkbart sämre på ios10.

Fick min 7+ 256 i guld för 2 dagar sedan från Elgiganten. Men då skall tilläggas att Bring tog 6 dagar på sig att leverera den.

Jag beställde den 16/9.

Tycker Elgiganten var hyfsat snabba även om de sa att det skulle ta två veckor.

Å telefonen då, tja om månggifte var lagligt så skulle detta bli fru nummer 2.

SÅJA!

Hämtade min på Elgiganten nu. Svart Plus 256gb. Beställd kvällen 16/9.

Intet nytt på västfronten.. Dvs. ingen telefon skickad från Halebop den här veckan heller. ? Nåja, inte oväntat.

Trevlig helg på er. ?

ÄNTLIGEN!!! Min order hos Comviq har nu ändrats från "ORDER AKTIVERAD" till följande:

Nu börjar det hända grejjer på Brightpoint!

Ursprungligen av WiFi:

Hur är det med batteritiden på din iPhone? Får endast ut 5 timmars användning från min iPhone och jag har laddat upp det några gånger så att det är nytt borde ju inte vara felet. Ska testa med en återställning och se om det löser problemet, sen så är det många andra med samma problem. Förmodligen iOS 10 men det kan vara ett hårdvarufel.

Med massivt spelande och surfande så har den hållit sig hela dagen idag dvs 13h. Men igår körde jag Infinite Tanks och drog ur hela batteriet på mindre än 2h, så det verkar bero lite på apparna man kör.

Idag har det varit lite golf och Asphalt8 med Tradera, musiklyssnande och mailande. Då är batteritiden det dubbla mot men förra 6:a

Ursprungligen av robertkarlsen:

ÄNTLIGEN!!! Min order hos Comviq har nu ändrats från "ORDER AKTIVERAD" till följande:

http://i.imgur.com/FNf9fEc.png

Nu börjar det hända grejjer på Brightpoint!

Vart står det "order aktiverad"??

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vart står det "order aktiverad"??

Det har ju ändrats nu till ordinarie orderflöde...kolla din order, så borde det stå så på din...

http://comviq.se/leveransstatus Ange ordernummer & personnummer

Ursprungligen av robertkarlsen:

Det har ju ändrats nu till ordinarie orderflöde...kolla din order, så borde det stå så på din...

http://comviq.se/leveransstatus Ange ordernummer & personnummer

Det ser exakt likadant ut för mig som det gör för dig. Men förstår inte det har alltid stått/sett ut som på bilden du skicka...Inget har ju ändrats.

Ursprungligen av Aliceblyn:

Det ser exakt likadant ut för mig som det gör för dig. Men förstår inte det har alltid stått/sett ut som på bilden du skicka...Inget har ju ändrats.

Jag har haft följande i över 4 veckor:

  • DIN BESTÄLLNING ÄR MOTTAGEN

  • DIN ORDER ÄR SKAPAD

  • DIN ORDER ÄR AKTIVERAD

Men nu ser det ut som på bilden jag postade

Ursprungligen av robertkarlsen:

Jag har haft följande i över 4 veckor:

  • DIN BESTÄLLNING ÄR MOTTAGEN

  • DIN ORDER ÄR SKAPAD

  • DIN ORDER ÄR AKTIVERAD

Men nu ser det ut som på bilden jag postade

Okej, tror inte jag förstår hahahahah. Det har ju alltid varit sådär

Fattar inte heller, har ju stått så där sen jag beställde telefonen
Aktiverad ser jag inte nånstans?

Ursprungligen av jesuisfestis:

Fattar inte heller, har ju stått så där sen jag beställde telefonen
Aktiverad ser jag inte nånstans?

Samma????? fattar inte

Ursprungligen av jesuisfestis:

Fattar inte heller, har ju stått så där sen jag beställde telefonen
Aktiverad ser jag inte nånstans?

Nej, klart att "ORDER AKTIVERAD" inte syns på bilden, när jag upprepade gånger sagt att det ändrats mot det som nu min bild visar! LÄS FÖR GUDS SKULL!!!!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Nej, klart att "ORDER AKTIVERAD" inte syns på bilden, när jag upprepade gånger sagt att det ändrats mot det som nu min bild visar! LÄS FÖR GUDS SKULL!!!!

jahaa så det såg ut som på bilden men sedan aktiverades den?

  • Medlem
  • 2016-10-15 00:03
Ursprungligen av WiFi:

Hur högt låter det hos dig? Hos mig hörs det klart och tydligt på en video så länge det är tyst. Blir typ ett konstigt hissande bakgrundsljud.

På min enhet hörs det brutalt tydligt om man gör något riktigt krävande. Hämtade ut den från garantin idag och de gjorde ingenting med den. När jag återställde den från icloud var ljudet såpass högt att man kunde höra det när man höll telefonen i handen och omgivningen var tyst. Det hördes toktydligt om man höll den 20 cm från örat....

Ursprungligen av Ascii:

På min enhet hörs det brutalt tydligt om man gör något riktigt krävande. Hämtade ut den från garantin idag och de gjorde ingenting med den. När jag återställde den från icloud var ljudet såpass högt att man kunde höra det när man höll telefonen i handen och omgivningen var tyst. Det hördes toktydligt om man höll den 20 cm från örat....

Nu har jag bara haft min i några timmar, men på min hörs det främst när man filmat i tyst miljö. Låter som de gamla DV-filmer man skjutit förr. Charmigt, men oönskat. Sätter man örat mot baksidan hör man oftast ett lågt ljud likt en syrsa. Mao inget som stör mig då jag inte lyssnar så nära/noga.

Killen på Elgiganten sa att garantin gäller för detta, men han rekommenderade att vänta ett tag med att lämna in tills all kommers lagt sig och plussen finns mer tillgängliga.

  • Medlem
  • 2016-10-15 00:16
Ursprungligen av Grandmastermac:

Nu har jag bara haft min i några timmar, men på min hörs det främst när man filmat i tyst miljö. Låter som de gamla DV-filmer man skjutit förr. Charmigt, men oönskat. Sätter man örat mot baksidan hör man oftast ett lågt ljud likt en syrsa. Mao inget som stör mig då jag inte lyssnar så nära/noga.

Killen på Elgiganten sa att garantin gäller för detta, men han rekommenderade att vänta ett tag med att lämna in tills all kommers lagt sig och plussen finns mer tillgängliga.

Japp, filma i tyst miljö var där jag märkte problemet tydligast. Killen på Telia menade först på att det är så det ska vara på den här telefonen. Det knarket han går på får han nog sluta med tror jag.

  • Medlem
  • 2016-10-15 07:44

Är det någon som fått 7+ gagatsvart?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Nej, klart att "ORDER AKTIVERAD" inte syns på bilden, när jag upprepade gånger sagt att det ändrats mot det som nu min bild visar! LÄS FÖR GUDS SKULL!!!!

De försöker säga att de har haft så sen dag 1. Din beställning måste ha varit konstig eller något, för vi andra fick de där dag 1 medans du får det nu.

Nu händer det grejer på Comviq. Lveranstid för + modellen har minskat igen, nu är det 5-6 veckor! Det betyder att dem har fått in ett par!

Var det bara jag som fick ett sms från Comviq?

Ursprungligen av jesuisfestis:

Var det bara jag som fick ett sms från Comviq?

Vad skrev dom?

Bevaka tråden