Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För er som väntar på 7 plus ifrån comviq så ska de tydligen få in dem nästa vecka. Och skickar ut de så snabbt som möjligt.

De sa att min ska vara en av de och jag beställde precis i slutet av september.

Och jag gissar på att de flesta här beställde innan.

Men jag har svårt för mig att tro att jag skulle få min nästan 3 veckor innan det "beräknade leverans datumet".

Men vi får se!

Ursprungligen av ryckarn34:

För er som väntar på 7 plus ifrån comviq så ska de tydligen få in dem nästa vecka. Och skickar ut de så snabbt som möjligt.

De sa att min ska vara en av de och jag beställde precis i slutet av september.

Och jag gissar på att de flesta här beställde innan.

Men jag har svårt för mig att tro att jag skulle få min nästan 3 veckor innan det "beräknade leverans datumet".

Men vi får se!

Stämmer det så har jag gått 2 veckor över tid, medans du får din flera veckor "för tidigt"...inte okej. Inget illa menat mot dej, men det är fucked up i så fall!

Senast redigerat 2016-10-18 16:55
Ursprungligen av ryckarn34:

För er som väntar på 7 plus ifrån comviq så ska de tydligen få in dem nästa vecka. Och skickar ut de så snabbt som möjligt.

Men vi får se!

Min beräknade leveranstid är nästa vecka, så vi får hoppas! Beställde 10/9

Ursprungligen av MrIzze:

Hur blev det? Har du varit och hämtat ut telefonen? Jag beställde samma dag som du men klockan 9:01, så om du har fått din borde jag få min vilken dag som helst.

Hämtade ut min igår, skumt då du beställde så pass mycket tidigare på förbokningsdagen?
Hoppas din kommer snart!

  • Medlem
  • 2016-10-18 18:46

Jag skulle egentligen avbokat min telefon och fixat på annat sätt. Blev magsjuk och hade oavsett gett upp eftersom jag fick info om att min totala väntetid skulle vara 8-10 veckor av 3, så inte spårat eller något sen sist. Tänkte i vart fall att jag skulle fixa en via Applestore istället när de fick in och byta operatör. Men la liksom allt på is. Nu blev jag istället sjukt osäker. Ännu irriterad på 3 på grund av bemötandet jag fått av dem, och hade föredragit annan operatör, MEN... För ett par timmar sen fick jag ett sms om att de skickat en iPhone+ 128gb JB... borde alltså komma imorgon.

Av princip vill jag returnera. Men blev plötsligt jävligt sugen på att leka med en ny telefon imorgon. Fan ??

...och för er undrande. Fick första bekräftelsen 09.02 på förbokningsdagen. Och det står ännu 3-5 veckor när jag spårar.

  • Avstängd
  • 2016-10-18 23:05

Vet inte vad Halebop håller på men nu har dom flyttar fram datumet igen.

  • Medlem
  • 2016-10-18 23:10

Beställde en 7+ med abonnemang hos halebop som jag inte fått hem ännu så åkte till Elgiganten och köpte en istället. Går den på halebop avboka och avsluta abonnemanget eftersom jag inte fått den ändå?

Tråd rensad, håll er till ämnet, Vi som bokat iPhone 7/7 Plus, skapa en ny tråd om eventuella problem med telefonerna eller hitta en befintlig att fortsätta i.

Ursprungligen av Lusse:

Beställde en 7+ med abonnemang hos halebop som jag inte fått hem ännu så åkte till Elgiganten och köpte en istället. Går den på halebop avboka och avsluta abonnemanget eftersom jag inte fått den ändå?

Självklart, kontakta deras kundtjänst så annullerar de ordern.

Ursprungligen av Emso:

Jag skulle egentligen avbokat min telefon och fixat på annat sätt. Blev magsjuk och hade oavsett gett upp eftersom jag fick info om att min totala väntetid skulle vara 8-10 veckor av 3, så inte spårat eller något sen sist. Tänkte i vart fall att jag skulle fixa en via Applestore istället när de fick in och byta operatör. Men la liksom allt på is. Nu blev jag istället sjukt osäker. Ännu irriterad på 3 på grund av bemötandet jag fått av dem, och hade föredragit annan operatör, MEN... För ett par timmar sen fick jag ett sms om att de skickat en iPhone+ 128gb JB... borde alltså komma imorgon.

Av princip vill jag returnera. Men blev plötsligt jävligt sugen på att leka med en ny telefon imorgon. Fan ??

...och för er undrande. Fick första bekräftelsen 09.02 på förbokningsdagen. Och det står ännu 3-5 veckor när jag spårar.

Märkligt att det kan ge dig datum såpass 8-10 veckor till mig fastän jag legat på har jag inte fått ut ett dyft. Det är nära på att man vill ge upp men det är mitt företag som pyntar så inte upp till mig.

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-19 07:35

Jahopp, vet inte vad jag skall säga riktigt. Jag signalerade ju att jag fått leverans av min 7+ 128GB här ifrån Tre. Idag kunde jag hämta ut paketet men blev direkt ganska förvånad då det inte alls låg en + i paketet utan en vanligt 7:a samt ett nytt avtal för abonnemang.

Tre har alltså inte levererat någon + ännu till mig med andra ord så jag är tillbaka på ruta 1 eller värre.

Ursprungligen av Hffre:

Vet inte vad Halebop håller på men nu har dom flyttar fram datumet igen.

Vad fick du för datum? När beställde du? Jag beställde 27/9 och har nu V49-51 i prel lev

Ursprungligen av kraspor:

Jahopp, vet inte vad jag skall säga riktigt. Jag signalerade ju att jag fått leverans av min 7+ 128GB här ifrån Tre. Idag kunde jag hämta ut paketet men blev direkt ganska förvånad då det inte alls låg en + i paketet utan en vanligt 7:a samt ett nytt avtal för abonnemang.

Tre har alltså inte levererat någon + ännu till mig med andra ord så jag är tillbaka på ruta 1 eller värre.

Men fy fan jag hoppas att det löser sig fort. Dom kanske skulle sluta fokusera på att basunera ut hur mycket dom älskar musik och börja leverera telefoner istället ...

Om nån vill köpa en plus guld.

https://www.dustinhome.se/product/5010977546/...

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-19 07:58
Ursprungligen av Stefan Willard:

Men fy fan jag hoppas att det löser sig fort. Dom kanske skulle sluta fokusera på att basunera ut hur mycket dom älskar musik och börja leverera telefoner istället ...

Ja efter många år med Tre kommer jag byta till något annat, minns när de var pionjärer på marknaden men det är ju långt borta nu. Kommer köra på mindre lokala operatörer och skippa att handla hårdvara hos operatörerna i framtiden.

Ursprungligen av kraspor:

Ja efter många år med Tre kommer jag byta till något annat, minns när de var pionjärer på marknaden men det är ju långt borta nu. Kommer köra på mindre lokala operatörer och skippa att handla hårdvara hos operatörerna i framtiden.

Jag förstår dig jag kände samma för Telia det var därför jag gjorde vågen när mitt jobb gick över till Tre men nu vette fasen om jag är så nöjd . Nästa släpp ska jag be chefen casha telefonen rakt av istället tror jag och ta abonnemanget vid sidan av.

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-19 09:06
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag förstår dig jag kände samma för Telia det var därför jag gjorde vågen när mitt jobb gick över till Tre men nu vette fasen om jag är så nöjd . Nästa släpp ska jag be chefen casha telefonen rakt av istället tror jag och ta abonnemanget vid sidan av.

Telia var snäppet värre än Tre innan så jag förstår precis vad du menar även om Tre är samma kålsupare.
I det stora hela så är det ändå servicearbeten/kundtjänst som sätter klassen på ett företag, precis alla vet detta, ändå är det på just dessa områden som alla skär ner och skall spara några kronor vilket leder till väntetider, dåligt service och otrevlig personal.
Hade hoppats man kunde fått se en riktig Apple Store i Göteborg med (oftast) trevlig personal på alla kanter men vi får väl vänta till att västlänken är klar dvs aldrig.
Har precis beställt på apple.se och kommer byta till fello.se kommande veckor. Att man inte orkat göra detta innan är en gåta.

Enda smolket i bägaren...
Skickas: 6–8 veckor
Leverans: 13 Dec - 28 Dec med Standardfrakt

Skulle gissa på att en Apple Store i Göteborg är lååååångt borta. Men men, off-topic igen

Just nu är prel.datum 7/11 för mig som beställt 16/9 via Telia. Hoppas fortfarande på telefonen innan månadsskiftet. 128GB Svart Plus.

  • Medlem
  • 2016-10-19 10:38

Någon som hört något nytt angående iphone 7 från Comviq? Kan tycka att det är lite dåligt att man inte fått något prel. datum som många andra operatörer har gett sina kunder.!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-19 11:49

Nu ska ni få höra

Reserverade för hämtning till Telias butik i Gävle.
Bekräftelsen kom 9:04. En 7 Plus 32Gb Mattsvart, utan moms.

Fick SMS den 15/9 om att telefonen ej skulle gå åt hämta på releasedagen.
Fick ett andra SMS den 21/9 om att ingen mer information från Apple hade mottagits.

Har ringt och varit in i butiken ett 10-tal gånger efter det. Får bara beskedet att telefonen kommer inom kort (några veckor).
När jag var in i butiken runt den 30/9 gick personalen och kollade i orderboken och där fanns min order etc.. endast 3 kvar innan dig sa han då.

Igår ringde jag Telia, fick prata med butiken. Man hade bytt ordersystem och den anställde kunde inte logga in i det gamla systemet.
Skulle återkomma idag när någon som kunde lösenordet hade loggat in.

Nu har Telia ringt, min telefon kom till butiken den 21/9. Alltså samma dag som när jag fick mitt sms om att "ingen mer info från Apple finns"!!!! You say What!

Min telefon har alltså sålts till någon annan eftersom jag inte hämtat ut den inom 48h!

Jag hade dock tur i oturen, den som ringde la en ny beställning, och självklart ska jag få priset utan moms. Och han la mig även högst upp på listan om någon inte hämtar ut sin beställning.

Men nu sitter jag här och får vänta IGEN, jag blir så jädra förbannad.
Byter telefon varje höst och i fortsättningen kommer jag endast beställa från Apple.

  • Medlem
  • 2016-10-19 12:30
Ursprungligen av Stefan Willard:

Märkligt att det kan ge dig datum såpass 8-10 veckor till mig fastän jag legat på har jag inte fått ut ett dyft. Det är nära på att man vill ge upp men det är mitt företag som pyntar så inte upp till mig.

Det var när det hade gått 5 veckor och det ännu stod 3-5 veckor. Enligt deras Facebook innebar det 3-5 veckor till och när jag frågade rakt ut om saken sa han att ja, det innebar att jag hade en total väntetid på 8-10 veckor. Dock stämde det ju inte eftersom det var i slutet på förra veckan.

De hade alltså gått ut med fel info, och tiden som står gäller alltid från dagens datum.

Ursprungligen av Emso:

Det var när det hade gått 5 veckor och det ännu stod 3-5 veckor. Enligt deras Facebook innebar det 3-5 veckor till och när jag frågade rakt ut om saken sa han att ja, det innebar att jag hade en total väntetid på 8-10 veckor. Dock stämde det ju inte eftersom det var i slutet på förra veckan.

De hade alltså gått ut med fel info, och tiden som står gäller alltid från dagens datum.

Precis vilket är helt åt helsike . För mig står det precis samma som för 5 veckor sedan än.

Ursprungligen av Emso:

Det var när det hade gått 5 veckor och det ännu stod 3-5 veckor. Enligt deras Facebook innebar det 3-5 veckor till och när jag frågade rakt ut om saken sa han att ja, det innebar att jag hade en total väntetid på 8-10 veckor. Dock stämde det ju inte eftersom det var i slutet på förra veckan.

De hade alltså gått ut med fel info, och tiden som står gäller alltid från dagens datum.

Senaste nytt från Comviq: Slutet på denna vecka, eller nästa vecka...

Precis som vanligt med andra ord...?

Ursprungligen av Stefan Willard:

Precis vilket är helt åt helsike . För mig står det precis samma som för 5 veckor sedan än.

Samma för mig... men hör o häpna igår ändrades det till 2-3 dar för mig. Får min lur idag + 128 GB JetBlack
Beställde ca 9:40

  • Medlem
  • 2016-10-19 13:02
Ursprungligen av robertkarlsen:

Senaste nytt från Comviq: Slutet på denna vecka, eller nästa vecka...

Precis som vanligt med andra ord...?

Gäller det 7 eller 7+ då? De kan åtminstone gett prel. datum via sms eller något. Jobbigt när det står 6-7 veckor sedan man beställde den utan någon uppdatering ?

  • Medlem
  • 2016-10-19 13:04
Ursprungligen av marinetti:

Samma för mig... men hör o häpna igår ändrades det till 2-3 dar för mig. Får min lur idag + 128 GB JetBlack
Beställde ca 9:40

På min står det ännu 3-5 veckor och jag är på väg att hämta ut hos mitt ombud nu.

Ursprungligen av Tasse:

Gäller det 7 eller 7+ då? De kan åtminstone gett prel. datum via sms eller något. Jobbigt när det står 6-7 veckor sedan man beställde den utan någon uppdatering ?

Plus. Dom små är nästan lagervara nu.

Tjejen ville också ha en 7+ så vi la en beställning på henens abb Tele2 den 25/9 Jet Black 256 GB fick nu precis sms om att den är på väg (Y)
Hade 6-7 veckor på ordern först!

Ursprungligen av marinetti:

Samma för mig... men hör o häpna igår ändrades det till 2-3 dar för mig. Får min lur idag + 128 GB JetBlack
Beställde ca 9:40

Min order lades ju någon gång den 12 i deras system utav en återförsäljare åt 3 som levererar abonnemang och telefoner till oss. Så jag har nog ett tag till att vänta .. Kollegan har haft sin 7a nu i snart 3 veckor..

  • Medlem
  • 2016-10-19 13:50
Ursprungligen av robertkarlsen:

Plus. Dom små är nästan lagervara nu.

Okej, tack för infon! Beställde en vanlig iphone JB 128 GB den 17 september. Så tror inte jag är först ut hos Comviq när de får in på lager

Bevaka tråden