Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-19 14:48

Kan vara nöjd med dealen jag fick av elgiganten iallafall. Iphone 7+ 256gb Mattsvart med Telenor, 24gb surf å fria samtal/sms för 599:- i månaden.

Enligt http://www.istocknow.com/live/ finns det iPhone 7 Plus Jet Black (i både 128 & 256GB) i lager hos Apple store i både Malmö och Helsingborg.

Apple i Täby har just nu alla modeller (plus oxå), i 32,128 och 256gb!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Apple i Täby har just nu alla modeller (plus oxå), i 32,128 och 256gb!

Självklara prioriteringar! Men borde vara en liten hint om att leveranser hos operatörer och resellers borde öka närmsta tiden, eller vad tror ni?

Synd man inte bor i närheten av Täby, Malmö eller Helsingborg. Göteborg och Macforum är värdelöst!

Ursprungligen av iphoneinho:

Självklara prioriteringar! Men borde vara en liten hint om att leveranser hos operatörer och resellers borde öka närmsta tiden, eller vad tror ni?

Synd man inte bor i närheten av Täby, Malmö eller Helsingborg. Göteborg och Macforum är värdelöst!

Det hoppas jag på, eftersom alla 3 Apple Stores har Plusmodeller av typ alla färger / minne i lager

Ursprungligen av robertkarlsen:

Det hoppas jag på, eftersom alla 3 Apple Stores har Plusmodeller av typ alla färger / minne i lager

Verkar gå åt fort. Inte en enda jag kollade fanns tillgänglig nu.

  • Medlem
  • 2016-10-19 19:21

Jag älskar min nya telefon. Älskar. iPhone 7+ gagatsvart 128gb. Snygg. Den känns så sjukt skön i storleken (hade en 6a innan), jag älskar den nya designen på hemknappen, ljudet är så himla mycket skönare och bättre och korten blir toppen! Imorgon tänkte jag fota lite ute!

Enda problemet jag haft är att koppla till mina hörlurar, men ska försöka här igen när jag inte promenerar samtidigt!

Ni väntar på nåt gott!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Apple i Täby har just nu alla modeller (plus oxå), i 32,128 och 256gb!

Är det någon som vet om man kan köpa på plats i i Apples butik med abonnemang utan att casha hela telefonen på en gång?

Ursprungligen av ajdisen:

Är det någon som vet om man kan köpa på plats i i Apples butik med abonnemang utan att casha hela telefonen på en gång?

Ja det kan man! Beror kanske på vilken operatör men Telia bla.

Ursprungligen av iphoneinho:

Ja det kan man! Beror kanske på vilken operatör men Telia bla.

Vad bra! Men försöker boka för hämtning på hemsidan men det verkar som jag måste betala för telefonen då.. eller har nån annan nått tips? Ringa till butik och be dem lägga undan?

Ursprungligen av ajdisen:

Vad bra! Men försöker boka för hämtning på hemsidan men det verkar som jag måste betala för telefonen då.. eller har nån annan nått tips? Ringa till butik och be dem lägga undan?

Vet faktiskt inte men ringa är nog bäst eller hänga på låset imorgon!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-19 23:52
Ursprungligen av ajdisen:

Vad bra! Men försöker boka för hämtning på hemsidan men det verkar som jag måste betala för telefonen då.. eller har nån annan nått tips? Ringa till butik och be dem lägga undan?

Du reserverar en telefon som du sedan samma dag hämtar upp i vald Apple Store Butik.
Reservationen startar kl 06:00 imorgon.

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

min beställning av en 7 plus matt svart 128gb på Telia har nu flyttats från 7/11 till 31/10

Ursprungligen av ChristopherA:

min beställning av en 7 plus matt svart 128gb på Telia har nu flyttats från 7/11 till 31/10

Härligt! När beställde du? Min ligger på 7/11 just nu! Låg däremeot på 22/11 för en vecka sedan.

Leveransdatum okänt, inväntar info står det för mig nu vad fasen menar dom med det ...

Ursprungligen av iphoneinho:

Härligt! När beställde du? Min ligger på 7/11 just nu! Låg däremeot på 22/11 för en vecka sedan.

på morgonen 12/9

Nästa gång blir det köpa direkt från Apple, har fortfarande 7/11 som leveransdatum men Apple butiken i Täby har dom inne på lager...
7 plus 128 svart beställd 2016-09-12

  • Medlem
  • Sunne
  • 2016-10-20 08:43

Beställde iPhone 7 Plus 128GB Gagatsvart från Telia 9/9. Leveransdatumet har med tiden skjutits fram från 24/10 till 31/10 men idag ändrades leveransdatumet till 21/10. Vilket är imorgon. Så nu har det kommit in telefoner

Ursprungligen av iphoneinho:

Ja det kan man! Beror kanske på vilken operatör men Telia bla.

Detta visste jag inte om att man kunde köpa iPhone med abonnemang på en Apple butik. Är det nytt? Då hade jag helst köpt där.

Ursprungligen av Emso:

Jag älskar min nya telefon. Älskar. iPhone 7+ gagatsvart 128gb. Snygg. Den känns så sjukt skön i storleken (hade en 6a innan), jag älskar den nya designen på hemknappen, ljudet är så himla mycket skönare och bättre och korten blir toppen! Imorgon tänkte jag fota lite ute!

Enda problemet jag haft är att koppla till mina hörlurar, men ska försöka här igen när jag inte promenerar samtidigt!

Ni väntar på nåt gott!

o jag älskar min bil, mina barn, min man......

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-20 09:50
Ursprungligen av ajdisen:

Är det någon som vet om man kan köpa på plats i i Apples butik med abonnemang utan att casha hela telefonen på en gång?

Ursprungligen av iphoneinho:

Ja det kan man! Beror kanske på vilken operatör men Telia bla.

Vad jag såg när jag köpte min så finns alla större operatörer. Telia, Tele2, Telenor, Tre och Halebop minns jag att jag såg och jag är rätt säker på att det fanns fler loggor på säljarens skärm.

Är det någon annan med Tre här idag som fått samma idiotiska meddelande på deras sida som jag fått idag. Leveransdatum okänt, inväntar info.

Jag fråga dem på Facebook och så här lät det.

Jag: Vad menar ni med : Leveransdatum okänt, inväntar info

Tre: Hej !

Detta beror på att vi inte har mottagit någon ny information kring leveransen från tillverkaren. Vi ber så mycket om ursäkt för detta.

/Elin

Jag : Det har ju stått 3-5v i 6 veckor så det är mest därför jag undrar .

Tre :Jag förstår! Varför vi ändrat informationen är just för att vi inte har någon specifik information om när dessa beräknas levereras.

Återkom gärna om du har några frågor.
/Elin

Jag : Men det har ni ju inte haft sedan dag 1 ? Därav er formulering 3-5 veckor oavsett det är inom det spannet eller ända fram till december ..

Tre : Vid lanseringen så fick vi en beräknad leveranstid från tillverkaren på 3-5 veckor. Nu har vi ingen beräknad leveranstid och väljer då att inte gå ut med ett specifikt datum eller en speciell vecka.

Vi beklagar givetvis för detta.
/Elin

Det känns som om dom tröttnat på frågor om varför det fastän det gått 3-5 veckor inte har levererats några telefon...

  • Medlem
  • 2016-10-20 10:02

Jasså

Ursprungligen av Wilmur:

Beställde iPhone 7 Plus 128GB Gagatsvart från Telia 9/9. Leveransdatumet har med tiden skjutits fram från 24/10 till 31/10 men idag ändrades leveransdatumet till 21/10. Vilket är imorgon. Så nu har det kommit in telefoner

Vilken tid beställde du? Jag beställde 9/9 kl 10.35 och har nu blivit framflyttad till 5/12. Underbart !!!

  • Medlem
  • Sunne
  • 2016-10-20 10:23

Så var det

Ursprungligen av Sveka:

Vilken tid beställde du? Jag beställde 9/9 kl 10.35 och har nu blivit framflyttad till 5/12. Underbart !!!

Bekräftelsemailet från Telia kom 10:00. Var i kön från att förhandsbeställningen startade men tog en bra stund innan man kom fram.

Ska man börja rent på nytt eller föra över "gamla iPhonen"?

Har "två generationers" användande installerat på min nuvarande 5S.

Med en massa appar jag inte använder men en hel del dokument och bilder.

  • Medlem
  • 2016-10-20 11:02
Ursprungligen av jonasn:

Vad jag såg när jag köpte min så finns alla större operatörer. Telia, Tele2, Telenor, Tre och Halebop minns jag att jag såg och jag är rätt säker på att det fanns fler loggor på säljarens skärm.

@jonasn Har de comviq? Eller tele2 som gäller??? När du köpte din betala du hela beloppet då?
PS. Kollat nu. I Täby det är slut med 256 JB 7+ ????

Ursprungligen av Wilmur:

Beställde iPhone 7 Plus 128GB Gagatsvart från Telia 9/9. Leveransdatumet har med tiden skjutits fram från 24/10 till 31/10 men idag ändrades leveransdatumet till 21/10. Vilket är imorgon. Så nu har det kommit in telefoner

Samma här! Har dock inte fått något mail/sms från Telia om att telefonen är skickad. Lite orolig över att det är ett misstag.

Ursprungligen av Sveka:

Vilken tid beställde du? Jag beställde 9/9 kl 10.35 och har nu blivit framflyttad till 5/12. Underbart !!!

Jag beställde en iPhone 7 Plus 128GB Gagatsvart 9/9, fick bekräftelsemailet 10:23.

  • Medlem
  • 2016-10-20 12:31

Halebop svara precis att det mycke väl kan ta många veckor till innan dom skickar ut någon 7+ 128 JB trots att jag bokade direkt när det öppnade!

Senast redigerat 2016-10-20 12:43
Ursprungligen av ChristopherA:

Ska man börja rent på nytt eller föra över "gamla iPhonen"?

Har "två generationers" användande installerat på min nuvarande 5S.

Med en massa appar jag inte använder men en hel del dokument och bilder.

Det är ganska skönt o börja på nytt ?

Bevaka tråden