Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-08-02 12:22

Microsoft och Tobii samarbetar för att baka in deras eye tracking direkt i Windows 10. Kursen upp 21% idag. Me happy stock owner!

Jag är så jävla glad idag för jag har blivit pappa till en pojk ???

  • Medlem
  • 2017-09-01 15:58
Ursprungligen av Cancerman:

Jag är så jävla glad idag för jag har blivit pappa till en pojk ???

Man får gratulera ☺️

Ursprungligen av PaO:

Man får gratulera ☺️

Men tack snälla ?

Min nya androidplatta funkar som den ska!

Den ska jag använda för att läsa email och läsa USB-minnen på ibland. Surfar det gör jag på min dator eller stora Ipad Pro. Om man surfar på en androidplatta och installerar program lite ofta så måste man hålla på med en massa rensnningsprogram som t.e.x. clean master och antivirusprogram stup i kvarten.

Jag märkte det då jag höll på att installera mina appar som jag har nu. Fördelen med Android är att jag kan använda Total Commander och läsa mina USB-minnen.
/Maria

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-19 22:46
Ursprungligen av xms67:

Ja e så djävla glad för mina AirPods. Idag har jobbet dragit igång på allvar och jag måste använda två telefoner(iPhone 7). Den ena kopplad med AirPods och den andra med trådade lurar. Satan vad sladdarna är i vägen. De fastnar i saker, de stramar så ploppen åker ut ur örat och de sitter inte helt perfekt. Minns hur det var när man back in the days använde tråda lurar(?). Otrolig skillnad med trådlösa lurar, inte minst AirPods. De bara sitter där i örat och fungerar. Happy, happy!

Har AirPods multipoint? (flera enheter mot samma headset)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-19 23:37
Ursprungligen av reboot81:

Har AirPods multipoint? (flera enheter mot samma headset)

Inte vad jag vet...

Ursprungligen av Anna Maria:

Den ska jag använda för att läsa email och läsa USB-minnen på ibland. Surfar det gör jag på min dator eller stora Ipad Pro. Om man surfar på en androidplatta och installerar program lite ofta så måste man hålla på med en massa rensnningsprogram som t.e.x. clean master och antivirusprogram stup i kvarten.

Jag märkte det då jag höll på att installera mina appar som jag har nu. Fördelen med Android är att jag kan använda Total Commander och läsa mina USB-minnen.
/Maria

Total Commander var det första program jag betalade för. Helt fantastiskt program. Synd att det inte finns för macOS.

Har äntligen beställt en Macbook Pro med Touch bar!

Nöjde mig med 16GB ram och 256 GB SSD efter att ha sett via Youtube att det faktiskt går att installera Windows 10 på en extern hårddisk och starta upp i Macbook Pro. Det kräver bara lite pillande.

Ett rejält skutt upp från min MacBook (Retina, 12-inch, Early 2016).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-09-23 18:22

Höst!

Lugnare promenadstråk och mer drama i vyerna.

Avslutade mitt förra konsultuppdrag i går. Det betyder att jag äntligen vinkar adjöss till Win7-PC. På måndag börjar nytt uppdrag och en MBP som arbetsverktyg.

  • Medlem
  • 2017-09-23 20:22
Ursprungligen av Cancerman:

Jag är så jävla glad idag för jag har blivit pappa till en pojk ???

Grattis, det blev jag också. För drygt 18 år sedan. Vi gick på krogen när han hade fyllt år. Du har en fantastisk tid framför dig. Jag också. The best is still yet to come. Så är det alltid, så länge man har dem, så länge man finns. ❤️

  • Medlem
  • 2017-10-08 16:32

... för att 350000 människor demonstrerar för enighet, och mot självständighet för Katalonien, på Barcelonas gator. ¡Viva España! ??

Absolut! Emellertid, ingen vet hur många som deltog, det kan ha varit upp till en miljon. Viva España! ??

  • Medlem
  • 2017-10-09 09:00
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Absolut! Emellertid, ingen vet hur många som deltog, det kan ha varit upp till en miljon. Viva España! ??

Det har du helt rätt i, jag tror det var betydligt fler! Jag hämtade siffran från SVT som i sin tur hänvisade till polisens beräkning. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-09 13:09
Ursprungligen av primu[s]®:

Total Commander var det första program jag betalade för. Helt fantastiskt program. Synd att det inte finns för macOS.

Commander One är lite inspirerad av Total Commander:
https://mac.eltima.com/file-manager.html

Mitt livs fynd! En idrottsförening som säljer en 2013 15" MacBook Pro Retina i7 som de inte använder längre. I kanonskick. Att jag bara är 3000:- fattigare är helt galet!

  • Medlem
  • 2017-10-09 15:22
Ursprungligen av Erikfridell:

Mitt livs fynd! En idrottsförening som säljer en 2013 15" MacBook Pro Retina i7 som de inte använder längre. I kanonskick. Att jag bara är 3000:- fattigare är helt galet!

Du får åtminstone bli stödmedlem! Annars: Grattis!

Ursprungligen av Alix:

Det har du helt rätt i, jag tror det var betydligt fler! Jag hämtade siffran från SVT som i sin tur hänvisade till polisens beräkning. ?

Svenska media, som inte kan anklagas för att vara opartiska, föredrog i gemen den lägre siffran. I SR P1 medverkade en ”utsänd medarbetare i Barcelona”. Hon uttryckte att ”Det fanns en risk att inte Charles Puigdemont skulle komma med en självständighetsförklaring idag.

Idag skall jag utnyttja ett rabatterbjudande på Teneriffa, en iMac 27” Retina 5K i5, 3,8 GHz, Fusion Drive 2TB för 2.160 Euro. Det motsvarar 20.958 kr och det gör mig glad. Hade jag varit studerande skulle priset bara blivit motsvarande 16.368 kr.

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Idag skall jag utnyttja ett rabatterbjudande på Teneriffa, en iMac 27” Retina 5K i5, 3,8 GHz, Fusion Drive 2TB för 2.160 Euro. Det motsvarar 20.958 kr och det gör mig glad. Hade jag varit studerande skulle priset bara blivit motsvarande 16.368 kr.

Vilken butik på Teneriffa?

Banana Computer i Santa Cruz. Erbjudandet gäller 26 - 28 oktober.
http://store.bananacomputer.com/index.html

Det blev också en iPhone 8 Plus, 256 GB, också den rabatterad, motsvarande 9.700 kr. Jag är väldigt glad!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-10-28 10:31

Tog igår mod till att öppna min iMac som sista tiden har gett mig ett ökande antal kernel panics. Bytte ut den mekaniska disken som var del av en fusion drive till en SSD med förhoppning om att detta var problemet - det var det!

Kan nu köra Apple Hardware Test utan att datorn totalt kraschar. Arbetet med de små kontakterna och den dubbelhäftande tejpen var pilligt och nervöst men i slutändan inte så svårt som jag först hade förberett mig på.

Istället för att behöva köpa en ny dator då jag trodde att det hade kunnat vara något annat problem med datorn kan jag nu istället belöna datorn med lite mer RAM-minne idag!

Edit: Från 8GB till 24GB belönade jag min dator med.

Senast redigerat 2017-10-28 16:09
  • Medlem
  • 2017-10-28 10:35
Ursprungligen av joakimo:

Tog igår mod till att öppna min iMac som sista tiden har gett mig ett ökande antal kernel panics. Bytte ut den mekaniska disken som var del av en fusion drive till en SSD med förhoppning om att detta var problemet - det var det!

Kan nu köra Apple Hardware Test utan att datorn totalt kraschar. Arbetet med de små kontakterna och den dubbelhäftande tejpen var pilligt och nervöst men i slutändan inte så svårt som jag först hade förberett mig på.

Istället för att behöva köpa en ny dator då jag trodde att det hade kunnat vara något annat problem med datorn kan jag nu istället belöna datorn med lite mer RAM-minne idag!

Grattis! Bra jobbat! ??

Ursprungligen av joakimo:

Tog igår mod till att öppna min iMac som sista tiden har gett mig ett ökande antal kernel panics. Bytte ut den mekaniska disken som var del av en fusion drive till en SSD med förhoppning om att detta var problemet - det var det!

Kan nu köra Apple Hardware Test utan att datorn totalt kraschar. Arbetet med de små kontakterna och den dubbelhäftande tejpen var pilligt och nervöst men i slutändan inte så svårt som jag först hade förberett mig på.

Istället för att behöva köpa en ny dator då jag trodde att det hade kunnat vara något annat problem med datorn kan jag nu istället belöna datorn med lite mer RAM-minne idag!

Edit: Från 8GB till 24GB belönade jag min dator med.

”Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.”

Köpte med mig en iPhone X och en iPhone 8 från USA och den totala besparingen blev över 6.000kr mot om jag köpt dessa hemma. HURRA!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-15 15:24
Ursprungligen av primu[s]®:

Köpte med mig en iPhone X och en iPhone 8 från USA och den totala besparingen blev över 6.000kr mot om jag köpt dessa hemma. HURRA!

Oj, rejäl besparing! Men då får jag hoppas att du inte stöter på några problem som kräver att du nyttjar garantin.

Ursprungligen av ekloev:

Oj, rejäl besparing! Men då får jag hoppas att du inte stöter på några problem som kräver att du nyttjar garantin.

Nej, talade med Apple innan och försäkrade mig om detta. Det enda som var svårt att få service på utanför USA var Apple Watch 3 med LTE eftersom den inte finns på marknaden här.

Tog AppleCare+ till X'en också (170 USD). Eftersom företaget jag jobbar på är technology partner till Apple så fick man ytterligare 5% rabatt på hela köpet.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-01-15 16:39

Ett stycke lägenhet inhandlad. Så otroligt roligt.

Bevaka tråden