- PJM
- Medlem ●
Beställde en Pro Max Guld 256gb från Telia ganska sent, den 16 sep.
Hela tiden har jag har prel. lev.datum 7 okt.
Idag ändrades det till 26 sep - imorgon!
Min midnattsgröna iPhone Pro 256GB via Telia ändrades från 8 oktober till nytt leveransdatum 30/9. Telia verkar helt plötsligt erhållit ett jättelager från Apple. ?
Har någon tips på ÅF där man kan välja att betala vid uthämtning?
Dom jag har koll på hittils är Webhallen, Inet och Mediamarkt.
Frågan är ju dock om nån av dom 3 ovan kommer få fatt på lurar fortare än vad Apple själva lyckas skeppa? Surt dock att Apple vad jag minns brukar dra pengarna direkt vid beställning, och inte när ordern väl skeppas?
Har någon tips på ÅF där man kan välja att betala vid uthämtning?
Dom jag har koll på hittils är Webhallen, Inet och Mediamarkt.
Frågan är ju dock om nån av dom 3 ovan kommer få fatt på lurar fortare än vad Apple själva lyckas skeppa? Surt dock att Apple vad jag minns brukar dra pengarna direkt vid beställning, och inte när ordern väl skeppas?
Apple brukar väl reservera pengarna vid order och sedan dra pengarna när det närmar sig skeppning? Har ju iofs mer akademisk betydelse än praktisk.
Brukar det inte stå på dina fakturor hur mycket du använt varje månad?
Jag ska kolla när jag är på plats. Det syns väl också på mobilen under mobilnät? Kan inte förstå att det går så mycket per period......Man kan inte hålla på att slå av och på alla behövliga appar.
Jag ska kolla när jag är på plats. Det syns väl också på mobilen under mobilnät? Kan inte förstå att det går så mycket per period......Man kan inte hålla på att slå av och på alla behövliga appar.
Det är ju extremt individuellt vad man förbrukar. Min hustru använder sin telefon ganska mycket. Hon surfar, FB, Whatsapp, Spotify och tuben. Ändå ligger hon ofta under 5 GB per månad. En anledning till detta är att hon har HiFi hemma och på jobbet. Jag ligger mellan 2 och 10 GB per månad då jag mer än hustrun använder telefonen i rena jobbsammanhang samt att jag använder telefonen regelbundet som navigator. En lugn månad med lite bilkörande, knappt 2 GB, en intensiv jobbmånad med en hel del bilkörande så landar jag på ca 10 GB.
Har du kollat så du inte använder mobil-nätet till allt, när WiFi har dålig signal, den kan dra iväg rejält...
Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.
Beställde 20/9 från Telia, beräknad leverans 7/10. Den kom i fredags, 27/9. Inte dåligt!
Skickade tillbaka min 11 pro som jag beställt hos Apple förra veckan (otroligt smidigt).
Beställde en ny 11 pro max på Elgiganten i Lördags 28/9.
Fick mail nyss från Elgiganten (med kollinummer) att den skall skickas idag.
Leverans 1-2 arbetsdagar.
Bra jobbat Elgiganten!
Ja du, fattar inte, kolla nyss och står fortfarande bearbetar med 3-10/10 undrar vad det är för speciellt med den som tar sån tid? :-/
Du kanske ska lägga en separat beställning hos Elgiganten om din ursprungliga tar så lång tid.
Du kanske ska lägga en separat beställning hos Elgiganten om din ursprungliga tar så lång tid.
Nja, va i kontakt med Apple om den nyss, och den har varit slut i hela europa en tid men nya är på väg in så kommer nog snart.
Har du kollat så du inte använder mobil-nätet till allt, när WiFi har dålig signal, den kan dra iväg rejält...
Där är nog boven! Misstänker att det går på data på natten när jag lyssnar på podcast hela natten pga wifi är utanför sovrummet, dörren stängd och mörkt.
Funderar någon av er att byta från iPhone X till iPhone 11?
Är det någon som nappade på TREs lanseringserbjudande för en iPhone 11 pro och fått den levererad eller åtminstone ett leveransbesked?
Vi beställde 2st silverfärgade 11 pro 64GB på söndagen 15/9 och har fortfarande obekräftad leveranstid.
Är det någon som nappade på TREs lanseringserbjudande för en iPhone 11 pro och fått den levererad eller åtminstone ett leveransbesked?
Vi beställde 2st silverfärgade 11 pro 64GB på söndagen 15/9 och har fortfarande obekräftad leveranstid.
Njet. Samma för mig fast med en 256 pro och företags abb.
Skickade tillbaka min 11 pro som jag beställt hos Apple förra veckan (otroligt smidigt).
Beställde en ny 11 pro max på Elgiganten i Lördags 28/9.
Fick mail nyss från Elgiganten (med kollinummer) att den skall skickas idag.
Leverans 1-2 arbetsdagar.
Bra jobbat Elgiganten!
Och nu har jag hämtat ut den