Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podd: Skärmtid och Porrfilter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Thor och Peter tar i veckans podd upp de jämnt aktuella ämnen i från skolans värld; skärmtid, porrfilter och internetberoende.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-29 10:11

Ja, porrfilter (autotext föreslår porrfilmer...) är ett intressant ämne. För några veckor lyssnade jag (för första gången hela podden från början till slut!) på en intressant podd hos SvD om just detta. Förutom de tre debattörerna så fanns en påläst journalist med som mederator.
Lyssna och njut. Jag lägger just nu inga politiska värderingar, med politikerna har ”uppförsbacke” och jag tappar snabbt räkningen på hur många gånger hon skyller ifrån sig om att detta startades innan hon tillträdde... ?

Jag kan väl nånstans tycka att ett porrfilter är okej, även om psykologen nu säger att det inte hjälper.
Annars borde ju alkoholförbud, drogförbud och andra ”filter” i våra liv inte vara bra heller...? ?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-30 21:13
Ursprungligen av carlsson:

Jag kan väl nånstans tycka att ett porrfilter är okej, även om psykologen nu säger att det inte hjälper.
Annars borde ju alkoholförbud, drogförbud och andra ”filter” i våra liv inte vara bra heller...? ?

Det finns de som hävdar att drogförbud har motsatt effekt ja.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-30 21:42

Det är ju bara att gå till sig själv. Vid vilken ålder började man verkligen kolla på porr?

Ursprungligen av Innis:

Det är ju bara att gå till sig själv. Vid vilken ålder började man verkligen kolla på porr?

När man var 13 började det bli lite roligt va? Sedan växer man ifrån det. Jag tycker inte alls det är kul att kika på porr längre. Mera för våld idag

Jag är dock allt för brandväggsregler! Ett måste på nätverket! Finns så mycket skadligt som sociala nätverk som inte tar hänsyn till något!

1
Bevaka tråden