Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försten att få sin nya PB.

Tråden skapades och har fått 370 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-03 16:39

Vet att Grafit i Umeå har börjat leverera ut 15" till sina kunder, men beställer man nu skulle det ta ett par veckor innan man fick ett ex...

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Vad har du fått panther ifrån då?? eftersom de inte börjar säljas förren i slutet av månaden???? illigalt eller? trodde ni mac-ägare köpte era program eller har jag fel??

Utvecklar-beta.

  • Medlem
  • 2003-10-03 17:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Allvarligt talat,varför beställer _någon_ från AppleStore? Macoteket hjälpte mig.... har jag missat något?

Anders

Education Store......

Citat:

Skrevs ursprungligen av Wire
Jodå, idag dök dom upp, PB 15" 1,25 SuperDrive. Trevligt värre. Jag lämnar dock mitt ex kvar (i kassaskåpet) på jobbet eftersom min ISP låst macadressen i switchen på min gamla PB 500. Troligen ingen idé att försöka nå dom för en ändring 16.25 en fredag...

Wow, så du lämnar en sprillans ny PB på jobbet bara därför? Aldrig att jag skulle göra så. Jag skulle ta hem den om det så bara var för att ta på den!

Har du AirPort i båda datorerna kan du dessutom dela ut ett internt nät från din gamla PB till din nya och surfa därigenom.

Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Utvecklar-beta.

Hur kan man få tag i det då??

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Hur kan man få tag i det då??

Så här.

Fråga till er som fått era 15" AlBooks:

Hur funkar spelen? Jag har hört att Radeon 9600 ska vara ett ruskigt bra kort. Vore kul om man kunde spela UT2003 och Medal of Honor med högsta inställningarna och få bra flyt!

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Hur kan man få tag i det då??

Vart på sidan hittar man det ?? står det under nått specifikt??

Jag undrar samma sak som Ciryon. Hur fungerar spelen? Kan ni möjligen göra ett Quake 3 FPS test eller liknande?

Vill nämligen veta eftersom jag vil kunna spela World of Warcraft på dom

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Vart på sidan hittar man det ?? står det under nått specifikt??

Det krävs att du är en registrerad utvecklare (vilket du gör på sidan). Ta diskussionen om Panther i en annan tråd.

För er som kör ny: är det någon skillnad i bildkvalitet på divx eller dvd? Är dvdspelaren regionlåst?

Att DVD Spelaren är regionslåst är nästan självklart, synd nog. Apple har inte släppt en enda regionsfri dator vad jag vet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Apple har inte släppt en enda regionsfri dator vad jag vet.

Vilket i och för sig inte är Apple's fel utan de sjuka reglerna.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-10-04 17:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Att DVD Spelaren är regionslåst är nästan självklart, synd nog.

-Vad finns det för sätt att göra den regionsfri?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders C
-Vad finns det för sätt att göra den regionsfri?

Det går att hacka den så att du kan använda program som ändrar regionerna och hur många gånger det går att byta dom. Men men, till bekostnaden av garantin som sagt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-04 21:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Franko
Vore intressant att veta vilka ÅF som redan har fått nya 15 tums modellen. Som jag har förstått det är det bara Macoteket och DGC (verkar vara på g iaf) som kan leverera, eller?

Själv har jag beställt hos Reda Gruppen. Tyvärr kunde säljaren inte få fram något mer bestämmt än "första veckan i oktober".

Power PC fick in och började skeppa ut de första exemplaren den 1 oktober. Både standardkonfig och specialbyggen.

Dock inte alla förbeställda. Det fortsatte att komma den 2:a och än har inte alla i första vågen kommit.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-06 08:41

Yess då var min 15"-1GHz på väg. Borde få den imorrn. Inwarehouse skickade den i fredags. Imponerande snabbt tycker jag.

Är det lätt att installera den x-tra 512MB som jag beställt?
Vilka verktyg behöver man?

1 st. PB 12 build-to-order dök upp hos K&K i fredags. Inte min, dock... Den har "fastnat i Schweiz".

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-06 11:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Yess då var min 15"-1GHz på väg. Borde få den imorrn. Inwarehouse skickade den i fredags. Imponerande snabbt tycker jag.

Är det lätt att installera den x-tra 512MB som jag beställt?
Vilka verktyg behöver man?

Lätt som en plätt!

Wohoo!

K&K ringde just. Jag kan hämta min nya PB12 768MB/80 GB HD/ S-Drive. - To-day! [som Steve uttryckte sig i Paris...]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 13:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Wohoo!

K&K ringde just. Jag kan hämta min nya PB12 768MB/80 GB HD/ S-Drive. - To-day! [som Steve uttryckte sig i Paris...]

Ytterligare en lycklig som får sin PB medan jag sitter här och lider.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 13:24

Ja, jag kan bara säga att jag är förbannat nöjd med min 1.25 GHz PB. Den är så j-a snygg. Och snabb (jämfört med min gamla G4/500). Gjorde ett litet speltest med RTCW och tja.. jag är visserligen inte bortskämd med mjuk spelkänsla, men jag har verkligen inget att klaga på avseende prestanda!

Försökte styra burken med Salling Clicker, men jag måste gjort ngt fel eftersom jag inte såg att ngt kom inrasslande via blåtand till min T610. Får väl sätta mig och grotta litet framöver.

Mitt största problem just nu är att jag iom köpet av min Powerbook och den nya iPod:en har fått alldeles för *mycket* att leka med. Hur f-n ska man hinna med allt? Svara på det den som kan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Ytterligare en lycklig som får sin PB medan jag sitter här och lider.

Därav min smått syrliga "- to-day!"-kommentar.
Trist.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-06 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders C
-Vad finns det för sätt att göra den regionsfri?

Du behöver inte hacka den alls. Ladda bara ner VLC (VideoLAN Client). Det är en mediespelare som stöder nästan alla format du kan tänka dig. Du kan spela upp DVD-filmer genom den istället för att använda Apples egna DVD-spelare. VLC är nämligen inte en hårdvaruaccellererad DVD-spelare. Den påverkas därför inte av hårdvarans regionslås. Testa själv!

Sök efter VLC på http://www.versiontracker.com

Dagens i-landsproblem:

Citat:

Skrevs ursprungligen av mrkz
Mitt största problem just nu är att jag iom köpet av min Powerbook och den nya iPod:en har fått alldeles för *mycket* att leka med. Hur f-n ska man hinna med allt? Svara på det den som kan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 14:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Dagens i-landsproblem:

Jag vet. Det är synd om mig (som Strindberg säkert skulle ha skaldat med sin blåtandssynkade gåspenna).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 16:00

Är det nån som vet om det finns någon ÅF i Stockholm där man kan gå och klämma lite på en 15" Alubok? Jag har aldrig haft en pb och vill känna lite på vikt och storlek innan jag köper. Känns den för stor blir det nog en 12".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 16:12

Byggtider rån Apple Store:

PB 12": 5-7 dagar.
PB 15": 10-15 dagar.
PB 17": Samma dag.

Suck!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 17:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Wire
Nu ska jag in på toa och se om alla tangenterna på tangetbordet lyser

Hehe... det var det första jag gjorde efter att jag packat upp burken. I släptåg hade jag tre av mina (pc-lirande) kollegor. Ett antal kommentarer från övriga medarbetare fälldes i samband med att vi klev in i den mörka toalettkuren.

Och fler kommentarer fälldes när vi kom ut igen, bärandes glada miner på våra anleten.

(det slog mig just att jag inte kontrollerat eventuella döda pixlar... hmm...)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 01:57

Jag vet inte riktigt vad jag har att säga till dom som fått sina 15".
Det är med blandad kännsla jag är glad för att dom fåt den med samtidigt så hatar jag dom! om ni förstår vad jag menar?

Bevaka tråden