Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försten att få sin nya PB.

Tråden skapades och har fått 370 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-07 08:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Wire
Grrrr... :eek: första bärbara jag installerar med en död pixel. PB 1,25 15". Nere till höger på skärmen, så den kommer nog inte att störa användaren. Den får väl ingå i köpet. Antar att Apple inte byter ut den för detta. Ska kolla dom andra.
Nu ska jag in på toa och se om alla tangenterna på tangetbordet lyser

Klart som 1000an du måst få en ny PB.
Som en annan snubbe uttryckte sig förut:
"Int hade ju en snubbe som nyligen köpt en fet Merca nöjt sig med att det fanns en fet spricka i vindrutan eller en repa i lacken när han fick den."

Min är på G! Och hela dataavdelningen på jobbet väntar...

Igår hämtade jag en PB 12" åt en kollega. Den är som en karamell. En knäpptyst karamell. Nästan så att jag skulle vilja byta min pismo mot en sån.

Hämtade min 12-tummare igår. Första intrycket: Jädrar vad TUNG den är! Ingen annan som känt samma sak?

Sen är det ju trist att jag inte kommer ut på nätet med den.

Men jag "älskar" den ändå!

Citat:

Skrevs ursprungligen av MinMac
4. Tangentbordsbelysningen är cool.

Jo det är fräckt men finessen har en designmiss.
När det är ljust i rummet så har tangenterna mörka tecken på ljus botten, och när tangentbordet har belysningen på så blir det ljusa tecken på mörk botten. Problemet är att när det är varken ljust eller mörkt i rummet så blir det halvljusa tecken på halvljus botten. Lite väl svårt att se tangenterna då... Det blir till att släcka tangenterna manuellt.

Jag fick förresten min 1,25 från Inwarehouse i fredags. Den är skön, men irriterande kort batteritid. Jag fick 4-5 tim i TiG4/400 med nytt batteri. 1,5-2 tim med Alubooken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 09:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av macsolve
Jag fick förresten min 1,25 från Inwarehouse i fredags. Den är skön, men irriterande kort batteritid. Jag fick 4-5 tim i TiG4/400 med nytt batteri. 1,5-2 tim med Alubooken.

Läste något om detta...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 09:43

Ni du fått era 12" PB, vad är era reaktioner? Vad är bra dåligt? Hur är skärmen jämfört med förra 12"? Lika känslig för betraktningsvinkel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 10:12

Senaste beskedet från DGC angående min 15-tummare:

20:e oktober!

Det är ju horribelt!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Senaste beskedet från DGC angående min 15-tummare:

20:e oktober!

Det är ju horribelt!!

Nää, du får inte skämta med oss...

*får inte vara sant*

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 10:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Nää, du får inte skämta med oss...

*får inte vara sant*

Jag önskar att jag skämtade.
Det skääääär i hjärtat!

Finns det kanske risk för uppskruvade förväntningar månne? Om man har en TiBook nu kommer väl det mesta vara sig likt?

Jag tror det. Jag finck min 12-tummare i går, och jag upplever inga rus-känslor. Och då går jag från en Powerbook G3 med 32 MB ram. (Sålde min TiBook 400Mhz för 2 månader sen, och har kört den gamla PBn i väntan på 12-tummaren).

Den är fin och go på alla vis, men ändå mycket tyngre och tjockare (helt enkelt klumpigare) än vad jag hade väntat mig. Konstigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 12:04

Det finns 1GHz både med och utan tangentbordsbelysning i lager just nu.

Kan tyvärr inte säga var, då jag skulle bli anklagad för att göra reklam...

Det finns en återförsäljare som heter PowerPC. De kanske har fått in några ex? De nås på www.powerpc.se eller 0510-222 08.

Alltså bara helt apropå helt taget ur luften liksom typ...:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 12:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Det finns 1GHz både med och utan tangentbordsbelysning i lager just nu.

Kan tyvärr inte säga var, då jag skulle bli anklagad för att göra reklam...

Det är ju bedrövligt.
Här flyttar man 40 mil från Lidköping till Stockholm och tror att detta ska föreställa Sveriges it-centrum.
Men icke! Här får min gamla hemstad Powerbook-leveranser före den kungliga huvfudstaden.

*jippie* äntligen har min Powerboo12" skeppats ifrån Taiwan....så den bör vara här snart=)))

  • Medlem
  • 2003-10-07 18:33

Jag börjar bli riktigt förgrymmad på både Apple och Steve Jobs som lurat mig att först vänta med beställning till Keynoten i Paris och sedan få vänta orimligt länge på att få varan (PBG4 15") jag beställde en timme efter keynoten (available now!).

Det är ibland svårt att fatta hur mycket tålamod som Apples trogna kundkrets besitter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Woin
Jag börjar bli riktigt förgrymmad på både Apple och Steve Jobs som lurat mig att först vänta med beställning till Keynoten i Paris och sedan få vänta orimligt länge på att få varan (PBG4 15") jag beställde en timme efter keynoten (available now!).

Det är ibland svårt att fatta hur mycket tålamod som Apples trogna kundkrets besitter.

Stev Jobs och Apple tjänar ju pengar på att du beställde efter keynote i Paris....hade du beställt en vecka innan keynote en äldre PB15" så hade den odern ändrats till den nya PB15" dagen då Keynote var.

Jag beställde en PB12" 3veckor innan Keynote i Paris, och på Keynote dagen så ändrades min beställning från en 867mhz till 1Ghz till den nya PB12"....till samma pris som den kostade som 867mhz + att jag fick 768mb i ram istället för 640mb!

jag tjänar ju på det eftersom de nya som kommer kostar mer...och apple förlorade ju på det.

Hade du beställt innan keynote så hade troligtvis din oder också att ha ändrats till de nya PB15"....

de är lite otur men jag tror att din dator kommer att sheppas snart....jag håller tummarna på de iaf!

  • Medlem
  • 2003-10-07 19:21

Någon som beställt 15-tummare från Macforum i Göteborg och fått den? När beställde ni i så fall?

--
sumis
--

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-10-07 21:12

Och nu kan jag, efter att ha väntat med att installera och så efter att ha tagit hand om min familj med fru och två barn, sälla mig till den (än så länge) lilla skaran som sitter med en Alu15 framför mig.

Vad kan man säga?

Doften av en kvi... f-låt, dator. Den låter inget alls. Den är behaglig att hålla i. Den imponerar på alla. Design. Funktion.

Så nu gäller det att lära sig allt om denna lilla tingest. På återhörande.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 21:20

En härlig känsla, avundas dig!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 23:24

Vilken ska man välja om man tvekar mellan 12" och 15"? (Båda med 1GHz). Hur mycket snabbare är t.ex. grafikkortet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av James
Vilken ska man välja om man tvekar mellan 12" och 15"? (Båda med 1GHz). Hur mycket snabbare är t.ex. grafikkortet?

Vet ej ngt om snabbheten i kortet. Men min nya 12a är så grym. Vill absolut aldrig byta den mot en större! Jag hade en TiBook innan, och detta är SÅ mycket fetare. Jag gillar smått helt enkelt.

För övrigt, nu när jag skrivit några timmar i kväll (iChatAV) så slår det mig att tangentbordet är faktiskt riktigt bra. Och tangenterna verkar inte tendera till att flyga av heller (som på TiBooken...)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 00:02

Jag tittade lite på de olika modellerna (iofs innan Alu 15 var släppt) på den där nya gigant-databutiken vid Sickla Strand. Har även kollat bilder på nätet osv. Tycker att 12" helt klart är den snyggaste och mest lockande modellen - som du säger, den är så liten och smutt, det känns extra "hitech" med den. 17" tycker jag är direkt ful, nya 15" är lockande förstås - tyvärr har den lite av det fula från 17"-modellen, men den lilla har det där lilla extra. Med "det fula" menar jag framför allt högtalarna på varsin sida om tangentbordet, tycker inte alls om den designen. Lilla musplattan med bara en ful knapp lockar inte heller så värst. Burkarna är läckra, men man måste ju alltid hänga upp sig på något, så då blir det detaljerna som retar.

  • Medlem
  • Ale
  • 2003-10-08 08:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Vet ej ngt om snabbheten i kortet. Men min nya 12a är så grym. Vill absolut aldrig byta den mot en större! Jag hade en TiBook innan, och detta är SÅ mycket fetare. Jag gillar smått helt enkelt.

För övrigt, nu när jag skrivit några timmar i kväll (iChatAV) så slår det mig att tangentbordet är faktiskt riktigt bra. Och tangenterna verkar inte tendera till att flyga av heller (som på TiBooken...)

Har du möjlighet att testa med något hyfsat nytt spel? I alla fall med PC ska FX Go5200 vara mycket långsammare än ett Mobility R9600, ungefär jämförbart med ett R7500 vilket inte är speciellt bra så jag är lite orolig över spelpretandan i 12".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lundh
Har du möjlighet att testa med något hyfsat nytt spel?

Tyvärr. Jag kör Playstation och GBAsp till min spel. Kör på sin höjd GopherGolf och Artillery på datorn. :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lundh
Har du möjlighet att testa med något hyfsat nytt spel?

Jag har spelat en hel del Aliens vs Predator 2, samt lite Return to Castle Wolfenstein på min PB15" 1,25 GHz, 1 Gb minne, och de flyter fantastiskt bra. Båda dessa har väl något år på nacken dock.

Något spel som ni rekommenderar för att testa prestandan?

Då var min nya Powerbook G4 12" Combo i standardutförande beställd från Applestore med studentrabatt.
16555:- hamnade jag på.
När kan den komma hem om jag betalar in pengarna i slutet på denna vecka tror ni??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 17:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
När kan den komma hem om jag betalar in pengarna i slutet på denna vecka tror ni??

I verklig tid: 5-15 dagar.
I upplevd tid: Innan påsk. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-09 15:45

Torsdag den 9:e oktober. Klockan tickar.
Hur många är det som fortfarande inte har fått sin nya Powerbook?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Torsdag den 9:e oktober. Klockan tickar.
Hur många är det som fortfarande inte har fått sin nya Powerbook?

jag har inte fått min än...men den är shippad och är just nu och mellan landar i Luxemburg! ;):cool:

Bevaka tråden