Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försten att få sin nya PB.

Tråden skapades och har fått 370 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-10-09 16:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Torsdag den 9:e oktober. Klockan tickar.
Hur många är det som fortfarande inte har fått sin nya Powerbook?

Jag har inte fått min Powerbook, som jag beställde den 18:e september. Inbetalningen gjorde jag den 22:e. Men pengarna kom aldrig in!:( Jag höll på att bli tokig på ständigt behöva ringa till Apple Store och få höra av olika personer att allt var lugnt och att det brukar ta tid (minst två veckor) för pengarna att komma in.
Men igår fick jag äntligen tala med en klok person som heller inte tyckte att det verkade stå rätt till. Jag fick faxa kvittot till Irland och nu är det löst.:)
Så nu återstår det väl bara en månad eller så av ytterligare väntan... outhärdlig sådan.

Av detta lärde jag mig att jag att det kan bli ett heltidsjobb, samt oerhört psykiskt påfrestande att beställa en dator från Apple Store. Supporten får heller knappast något pris av mig.

Jag hoppas verkligen att jag är ensam om denna upplevelsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-09 16:31

Det verkar ju helt sjukt med alla dåliga historier rörande Apple Store. Jag ringde själv till Macoteket ett par timmar efter lanseringen av Powerbookarna, och beställde en med en gång. Leveransen gjordes i förra veckan.

  • Medlem
  • 2003-10-09 19:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Torsdag den 9:e oktober. Klockan tickar.
Hur många är det som fortfarande inte har fått sin nya Powerbook?

Jag har inte fått min, beställd 16 Sep genom MacSupport/Applestore for education!!!:mad:

Däremot fick jag en ursäkt för fördröjning från Applestore :rolleyes:. Beskedet om leverans tredje veckan i oktober har gjort mig HELILSKEN:mad: eftersom jag behöver maskinen NU (jag tappade min Tibook i stengolvet så den gick i kras)! Apple ska få veta att de lever imorgon!

Trogen kund sedan 1984:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
jag har inte fått min än...men den är shippad och är just nu och mellan landar i Luxemburg! ;):cool:

du är lite kåt nu va

Det som jag tycker är helt värdelöst med Applestore är att man måste betala pengar (MASSA!) innan dom ens börjar bygga datorn och att man får vänta i hundra år för att få den. Det enda bra är att man får studentrabatt om man är en sådan annars hade jag aldrig beställt därifrån.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-09 20:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Det som jag tycker är helt värdelöst med Applestore är att man måste betala pengar (MASSA!) innan dom ens börjar bygga datorn och att man får vänta i hundra år för att få den. Det enda bra är att man får studentrabatt om man är en sådan annars hade jag aldrig beställt därifrån.

Jag har beställt via Apple Store, valde att betala med VISA. För mig har de inte tagit några pengar, de kollar bara att man är god för pengarna då, sen dras pengarna då datorn skickas.

Ja om det inte var för Mecenatrabatten så skulle jag knappast rekommendera nån att beställa från Apple Store. Själv har jag faktiskt haft goda erfarenheter av leveranser, jag har köpt flera gånger från Apple Store, men det här med att behöva ligga ute med pengarna och att det kan strula en hel del gör att jag inte rekommenderar det. Sen tycker jag faktiskt man kan välja att stödja våra svenska ÅF om priset är ungefär samma, för det är bra att dom finns.

  • Medlem
  • 2003-10-09 23:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Woin
Jag har inte fått min, beställd 16 Sep genom MacSupport/Applestore for education!!!:mad:

Däremot fick jag en ursäkt för fördröjning från Applestore :rolleyes:. Beskedet om leverans tredje veckan i oktober har gjort mig HELILSKEN

Sitter i samma sits som dig. Har däremot fått 5st olika leveransbesked!:eek:
Det finns ingen logik i deras besked heller. De ändrar från 1st week of Oct till 3rd week till 2nd week osv. Man är ett nervvrak efter besvikelse, glädjefnatt, raseri och bitterhet tillslut.

Vi får väl se om den dyker upp.....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-10 00:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Masp
Sitter i samma sits som dig. Har däremot fått 5st olika leveransbesked!:eek:
Det finns ingen logik i deras besked heller. De ändrar från 1st week of Oct till 3rd week till 2nd week osv. Man är ett nervvrak efter besvikelse, glädjefnatt, raseri och bitterhet tillslut.

Vi får väl se om den dyker upp.....

Jodå, samma här. Jag fick först 3rd week of Oct sedan har jag fått tre stycken mail där det står 2nd week of Oct. Det senaste fick jag för en timme sen.

Jag var i kontakt med Apple Store igår för att fråga om Panther, passade då på att fråga om dom kunde se någon info om när min dator skall skickas. Killen jag pratade med sa att alla powerbook's som är förstenade kommer att skickas den här veckan. Men men, man vågar ändå inte hoppas för mycket. För det står fortfarande 'Being assembled' och det är ju inte så mycket kvar av veckan.

  • Medlem
  • 2003-10-10 00:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av mrkz
Det verkar ju helt sjukt med alla dåliga historier rörande Apple Store. Jag ringde själv till Macoteket ett par timmar efter lanseringen av Powerbookarna, och beställde en med en gång. Leveransen gjordes i förra veckan.

Misstänker att de prioriterar leveranser till ÅF. Jag sitter och skriver detta på min splirrans 17" som jag beställde den 24 sept, och hämtade igår.

Fast å andra sidan verkar det inte vara några större leveransproblem på 17"-arna...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 01:21
Citat:

Killen jag pratade med sa att alla powerbook's som är förstenade kommer att skickas den här veckan.

WOW, är de SÅ hållbara?! Då kanske man ska slå till ändå!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 14:03

Hej, jag är lite nyfiken på prestandan i PowerBook G4 12" 1GHz. Hur många fps maxar iTunes med i fullskärmsläge? Om någon vill testa, kör utan att spela en låt, så blir det lättare att jämföra. Det vore kul att höra hur PB15" klarar sig som har ett annat grafikkort.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 15:59

Yo! Jag beställde min powerbok 15 igår! Det skumma var att pengarna drogs direkt (VISA)...borde inte dom dras när datorn är på gång att levereras. Jag menar att det är lite fult av apple att sitta och hålla på min slantar flera veckor innan babyn kommer?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-10 17:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ludo
Yo! Jag beställde min powerbok 15 igår! Det skumma var att pengarna drogs direkt (VISA)...borde inte dom dras när datorn är på gång att levereras. Jag menar att det är lite fult av apple att sitta och hålla på min slantar flera veckor innan babyn kommer?

Jag har också beställt en pb 15" (VISA), för mig reserverades pengarna i några dagar. Sedan släpptes reservationen då leveransen blev försenad. Men de vill väl mest se så att man kan betala. Jag frågade på apple store och de sa att pengarna nu kommer dras när datorn skickas. Vilket jag hoppas är snart, då mitt tålamod inte är känt för att vara stort.

såja, efter mycket om och men och funderande har jag lagt en order på en 15" (1.25) hos min lokala återförsäljare....

nu börjar väntan för mig oxå då...hehe
vill ha nu

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 11:12

Då har man fått dennnn!!!!!
Skitfin FÖRUTOM en död pixel. Arrghh! Vad ska man göra? Gnugga, kräva ny, sälja, låtsas som ingenting...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 11:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Då har man fått dennnn!!!!!
Skitfin FÖRUTOM en död pixel. Arrghh! Vad ska man göra? Gnugga, kräva ny, sälja, låtsas som ingenting...?

Grattis!
Beställde du från åf eller Apple Store?

Jag fick just beskedet att mitt leveransdatum flyttats fram från den 20:e oktober till den 17:e.

Det ursprungliga datumet var 3:e oktober... Suck! :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 11:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Grattis!
Beställde du från åf eller Apple Store?

Jag fick just beskedet att mitt leveransdatum flyttats fram från den 20:e oktober till den 17:e.

Det ursprungliga datumet var 3:e oktober... Suck! :rolleyes:

beställde från I-varu-hus. Dom var bra faktiskt. billiga billaddare hade dom. och billigast PB oxå för den delen, utan Mec.

Tänk så här: du kommer ju bli less på den, så nu skjuter du fram ledsamhetsdatumet med nåra veckor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 11:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
beställde från I-varu-hus. Dom var bra faktiskt. billiga billaddare hade dom. och billigast PB oxå för den delen, utan Mec.

Tänk så här: du kommer ju bli less på den, så nu skjuter du fram ledsamhetsdatumet med nåra veckor.

Det kanske du har rätt i...
Vilken bestyckning har du?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 14:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det kanske du har rätt i...
Vilken bestyckning har du?

Standard combo med en xtra 512:a. Men den har jag inte hunnit peta in än, men måste säga att det ändå känns bra jämfört med min QS733-640MB-32VRAM. Men den pajiga pixeln sabbar den totala lycko-känslan. En repa i min merca typ.

Men billaddare är coolt!
En MX900 ist för nuvarande MX500 hade varit det ultimata. Blir lite mkt schladdar nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
En MX900 ist för nuvarande MX500 hade varit det ultimata. Blir lite mkt schladdar nu.

Blir väl lika mycket sladdar med en MX900, för du måste väl ha dess basstation inkopplad?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 14:58

Vad är I-varu-hus? Var finns dom?

http://www.inwarehouse.se

Citat:

Skrevs ursprungligen av James
Vad är I-varu-hus? Var finns dom?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 15:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Blir väl lika mycket sladdar med en MX900, för du måste väl ha dess basstation inkopplad?

Nope, eftersom aluBooken har ju inbyggd BT! Jihaa! All sladds go and daj! *väntar på wireless ström*

Funkar det verkligen med inbyggda BT?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 15:48

beställde från I-varu-hus. Dom var bra faktiskt. billiga billaddare hade dom. och billigast PB oxå för den delen, utan Mec.

När jag kollade nyss på inwarehose så kostade t.ex. en PB15 combo 21995 jmf. med apple mecenat 19795. Vilken är billigast?

Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Nope, eftersom aluBooken har ju inbyggd BT! Jihaa! All sladds go and daj! *väntar på wireless ström*

Från logitech.com:

Citat:

System Requirements:
IBM®-compatible system without Bluetooth pre-installed
Windows® 2000, XP (no service pack required)
USB port
CD-ROM drive

Säker på att den funkar med PowerBooken? Logitech verkar inte hålla med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 16:09

Inwarehouse har just nu 63(!) stycken 1,33 gigahertz 17-tums Powerbook i lager men inte ett enda exemplar av vare sig 12- eller 15-tumsmodellen...

Man skulle satsat på en 17-tummare istället. Då hade man haft den nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 16:12

Tillägg till ovanstående:
Apple Store har precis som tidigare 5-7 dagars byggtid för 12", 10-15 dagar för 15" och samma dag för 17-tummaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-14 21:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av James
beställde från I-varu-hus. Dom var bra faktiskt. billiga billaddare hade dom. och billigast PB oxå för den delen, utan Mec.

När jag kollade nyss på inwarehose så kostade t.ex. en PB15 combo 21995 jmf. med apple mecenat 19795. Vilken är billigast?

utan Mec då menade jag mecenat...

Bevaka tråden