Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2004 - 99mac uppdaterar kontinuerligt

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
men det har alltid varit prisvärd. Allt annat är bara önsketänkande.

Visst är den prisvärd... i ca 18 månader.

Någon som vet när man kommer kunna kolla på "Expot" efter det är slut? Direkt eller tar det några timmar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-06 20:21

Hmm, noterade under värsta anstormingen att 99mac körspå em M$-server!!! Skäms!!

Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Too many connections in C:\Inetpub\99mac\forum\admin\db_mysql.php on line 32

/Kalle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-06 20:21

Apple Store har öppnat igen!

detta var nog den tråkigaste och segaste keynot jag någonsin sett....

M

  • Medlem
  • 2004-01-06 20:23

Bild från "store"

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 20:26

Det här kan ha varit den första keynoten jag sett utan att få ett köpsug efteråt. Det enda jag blev lite sugen på var de där nya hörlurarna.

  • Medlem
  • 2004-01-06 20:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
detta var nog den tråkigaste och segaste keynot jag någonsin sett....

M

Absolut! det här var inte speciellt mycket att komma med.... för mig.
Jubileumsår och allt .....ja ja dom får ta och lägga in en växel till om dom kan

japp, det är ju en del kvar på 2004 om man säger så, så det kanske dyker upp lite mer godis senare i år...

och det känns faktiskt som om denna keynoten kunde man väl missat utan att det hade varit hela världen, inget revolutionerande hände ju direkt...

dessutom så kändes den väldigt "USA" inriktad...
"kolla vad vi på apple e koola" o så...
det var ju bättre förra gången när man hade lite tunga stjärnor med i jippot....

M

  • Medlem
  • 2004-01-06 20:30

Och dom nya mini iPodarna blev lite för dyra gentemot 25'an.....
Jag som tänkt köpa en till sonen och en till Damen men nu blev det lite för dyra leksaker:(

iTMS Europa är ett måste om dom ska hänga med här..... eller att vi kan köpa dom genom usa.

Jisses! Var det det här man har suttit och refreshat för hela tiden?!

Iochmed att jag inte är någon gubbrockare är jag tyvärr föga imponerad. Visst är minipoden fräck men inget nytt. Bara en ipod som är mindre, liksom.

Tråkigt att behöva instämma i klagokören.

Personligen så kändes hela sändningen ganska seg - MEN jag tror att GarageBand är en höjdare och att skivindustrin om något år kommer att upptäcka morgondagens band tack vare denna satsning - ett stort tack för detta. jag är mycket förvånad över att det inte sdes ett enda ord om deras bärbara och stationära datorer... har det hänt förut?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 20:33

Hej!

Undrar när den snåle Bjers skall justera de svenska priserna efter aktuell dollarkurs???

/Onewheel

  • Medlem
  • 2004-01-06 20:34

Dags att säga: Äh, vad kräver ni egentligen? Em juste produktlinje blir ännu lite justare samt vetskapen att Frodo kör mac.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 20:34

Äh va fan. Är detta dåligt:
Office 2004
iLife 2004. Prissänkt med GarageBand, uppdaterade övriga iApps.
Xserve G5
Ny XRaid
iPod mini

Jag tycker det var ett hekt ok keynote. Inget super men helt ok.

Hmm.. jag vill inte låta som en pessimist. Men jag tycker att det var ett ganska trist keynote även om en del fina saker presenterades (GarageBand!).

Ingen ny iMac, inga speedbumps till PowerMac G5, ingen ny Safari, iPod mini som har samma batteridesign som storebror, man måste köpa uppgraderingarna till iLife (vilket jag gärna gör, men man är van vid att få dom gratis av Apple känns det som) & ingen 20th aniversery Mac

Tur att året inte är slut än i alla fall.

Ja herregud vad meningslöst det var då.....

Visst, GarageBand kan väl vara kul men majoriteten kommer ju inte använda ett sådant program, kul att testa 10 minuter och sen, jaha?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Ja herregud vad meningslöst det var då.....

Visst, GarageBand kan väl vara kul men majoriteten kommer ju inte använda ett sådant program, kul att testa 10 minuter och sen, jaha?

sant sant...
men det kanske är några hempulare som kommer tycka det är koolt o så...

Nya 15gb vart det till sambon då istället, synd att de satte priset så högt - och designen känns inte riktigt värdig ipod, men den passar ju bättre in bland G5'orna än den gamla designen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 20:40

Undra vad det var för G5:a motif hade beställt.

Och undra varför annonsen på hans Dual G5 kommer att försvinna illa kvickt.

Eller? motif?

Citat:

Skrevs ursprungligen av dennisb
Äh va fan. Är detta dåligt:
Office 2004
iLife 2004. Prissänkt med GarageBand, uppdaterade övriga iApps.
Xserve G5
Ny XRaid
iPod mini

Jag tycker det var ett hekt ok keynote. Inget super men helt ok.

* Är inte Office en MS-produkt? Inget Apple ska skryta med.
* iLife, bra med uppgraderingar och en av de riktiga nyheterna, garageband.
* XServe G5också en nyhet inte riktigt nåt som riktar sig till konsumentmarknaden.
* Åsså minipoden. Samma pryl i ny kostym till rätt högt pris.

Klart jag är glad över nyheterna men tyvärr jublar jag inte.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-06 20:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Onewheel
Hej!

Undrar när den snåle Bjers skall justera de svenska priserna efter aktuell dollarkurs???

/Onewheel

Han sätter ju säkert själv priserna på maskinerna, han kanske sitter i köket och räknar just nu, typ...

Skulle inte tro det

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Ingen ny iMac, inga speedbumps till PowerMac G5, ingen ny Safari, iPod mini som har samma batteridesign som storebror, man måste köpa uppgraderingarna till iLife (vilket jag gärna gör, men man är van vid att få dom gratis av Apple känns det som) & ingen 20th aniversery Mac

Med andra ord, precis vad som sagts i ryktesvärlden innan. Det var ju uttryckligen sagt att det inte skulle komma några nya macar, så jag förstår bara inte varför folk ändå säger att dom är besvikna för att det inte kom.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 20:44

Det var väl ganska väntat att det ej skulle bli fler nyheter än ny Xserve G5 (och Xraid) och en slopning av 10GB iPod, samt en ny iPod.

Att det sen kom ny version av iLife, ny programvara i form av GarageBand samt diverse andra smågrejer, var väl vad man kunnat vänta sig.

Skall jag vara helt ärlig så var inte förväntningarna på topp den här gången.

Utöver de introduktioner som skedde måste jag dock säga att det var en av de mer enträgna och utdragna keynotes jag någonsin sätt. Hualigen vad tråkigt det var stundvis. Somnade nästan.

EDIT: Men den största besvikelsen var nog ändå att Mini iPod når europa 2 månader senare än USA. April, hallå? Jag hoppas verkligen att det är ett realistiskt releasedatum och inget "apple releasedatum" med den sedvanliga 2 månadersfördröjningen.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-06 20:52

Ja det var inte hett när han demonstrerade excel direkt... Jag tycker dom kan knaka ur sig en ny dator på sitt 20-års-jubileum.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Med andra ord, precis vad som sagts i ryktesvärlden innan. Det var ju uttryckligen sagt att det inte skulle komma några nya macar, så jag förstår bara inte varför folk ändå säger att dom är besvikna för att det inte kom.

Hade Apple uttryckligen förnekat att en ny iMac skulle komma? Jag har bara hållit mig uppdaterad på 99Macs ryktessida, och där har jag inte sett något i alla fall. Men du vet säkert bättre.

Skulle inte du betrakta ryktet om speedbumps hos G5:an som ett mer eller mindre säkert rykte? Klart man är lite besviken. Och jag läste om Safari 1.2, vilket inte lät helt orimligt, men det kom inte heller. Det är Macens 20-årsjubileum men ändå ingen aniversery Mac. Och sist men inte minst så börjar Apple ta betalt (ett humant pris dock..) för iLife som tidigare har varit gratis uppgraderingar. iPod mini är både ful och ligger, enligt mig, för nära storebror. Hade hellre sett en iPod 2GB, då hade mina polare köpt ett par i alla fall.

Men som jag skrev, året är inte över än. Mycket kan och kommer att hända.

Apple är inte bättre än Microsoft, behöver jag säga mer?

Det är som alltid dolores som gäller i USA, desto mer desto bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 20:56

Jag måste säga att hela den här Anniversary grejen har kännts ganska tveksam enda sedan jag hörde ryktet för första gången. Alla vet ju hur dåligt deras tidigare jubileumsmaskiner har sålt.

Dessutom lanserade de dagen som ett 20 årsjubileum, vilket de även gjorde för 7 år sedan (1997) när de släppte 20th Anniversary Macintosh.

Ungefär som om jag skulle fira min födelsedag två gånger om året. Vore ju trevligt, men inte särskilt realistiskt.

Verkar som om Apple lutar mer och mer åt att inte släppa datorer på mässorna. De vill slippa mässhypen på den fronten.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 20:58

Det var väl inget egentligt fel på iPod Mini, bortsett från priset. Samtidigt är det förståeligt att en enhet med 4GB flashminne inte blir billigare än så. Designen var det väl inget egentligt fel på heller? Displayen såg förvisso lite pluttig ut i förhållande till enhetens storlek.

Bevaka tråden